vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: kokil - 17 Nisan 2011, 23:12:35
-
yerimde sari yanan işin anlamini bilen varmi ?
-
(http://img135.imageshack.us/img135/8291/07042009501.jpg)
-
arıza LAMBASI
-
tüp varmı araçta ?
-
egzoz gazı uyarı lambası
-
evet tüp var
-
bide arka koltugunnun mandalı ii oturmamıs :)
-
Bugun tüpün takildi yere gittim makinaya bagladi bi sorun yok dedi servise götürün dedi başka nerde gidebilirim bu sorunu
-
ya yanan lamba motor arıza lambası. bu lamba bin tane nedenden yanabilir. ama senin olayında tüpten olduğu belli. tüpün benzinden en belirgin farkı yanma anında benzine göre daha yüksek ısılara neden olmasıdır. katalitik convertor ısısı benizde max. 570 derecelere çıkarken tüpte bu 800-900 dereceleri bulur. bu da sistemin salaklaşmasına neden olur. bahsettiğim sistem aracın egzoz sistemi. nedir bu ? lambda sondalar, katalitik convertör ve sonuç olarak egr. senin aracındaki lambdalar şu anda kafayı yemiş durumda 360 derece ile 600 derece arası algılama yapan lambda sonda 900 dereceyi görünce ecu ya ben bunu bilemedim sana kaç milivolt elektrik göndersem diyor. ecu da allah kahretsin bu nasıl iş ulen eksoz gazın da ne kadar yakıt yakıyonuzda bu ısı bu kadar yükseliyo diyor. tüplü araç kullanan arkadaşlar bu yüzden bu arıza lambasının yanmasına ve lambda sonda bozulanca EPC ışığınında yanmasına razı olacaklar vesselam.
-
Senin eklediğin fotoda araba daha çalışmıyor.Araba çalışmıyorken bunlar yanar zaten. Onemli olan çalıştıktan sonra yanmaya devam ediyor mu etmiyor mu? Ediyorsa, arabayı bilgisayara baglatacaksın ustada, o da bakacak. Çıkacak hata koduna göre karar verecek. Ben de çalıştırdıktan sonra epc ve egzos lambası yanıyordu ama araba da zerre bir sıkıntı yoktu. Kimi ustalar lpg li ise yanar alış dediler ama işin aslı sonrada çıktı, bir usta makineyi bagladı bilgisayara, dakikasında fren müşiri dedi.40 tl ye değiştirdi şimdi, hiç yanmıyor. EPC ile yaşiamak zorunda degilsin kesinlikle.
-
()