vwtr.net
Volkswagen A.G. => Audi => Konuyu başlatan: audia4 - 20 Mart 2011, 17:48:40
-
Arkadaşlar Arabam audi a4 1.6 benzinli (lpg) otomatik 1996 model.
Düşük sıcaklıklarda gaza geçtikten sonra hararet 40 ile 70 derece arasındayken stop edecek gibi oluyordu, aslında benzinde de oluyor ama pek hissedilmiyordu. buji kablolarını değiştireyim dedim. kablo aldım geldim garaja, tek tek bujiyi söktüm hafifce temizledim sonra ilgili kablosunu değiştirdim hepsini aynı şekilde sırayla yaptım. induksiyon bobininden çıkıp distribütöre gelen kabloyu da söktüm onu da değiştirdim. fakat sonradan gördümki ind bobini tarafını sökerken çok sıkı olduğu için pense kullandım söküm sırasında kablonun girdiği yuvarlak kısımın kenarı kırılmıştı, önemli değil dedim kabloyu taktım.(sonra orayı kırıkları bularak çift tüplü yapıştırıcıyla yaptım)
çalıştırdım güzel çalıştı. bir süre sonra gaza geçecektiki stop etti, marşa basıyorum hiç patlama yok. bujiyi soktüm ateşleme var, benzin pompasının ordan giden gelen benzini kontrol ettim gidip geliyor, ancak buji yi soktüğümde ıslanma göremiyorum. şaştım kaldım. sanki enjektörlerden yakıt patlama haznesine geçmiyor gibi. enjektörlere gelen kablolardamı bişey var diye oynatıyorum sallıyorum ama hiç değişiklik yok. arabam garajda yatıyor, ne yapacağımı şaşırdım.başka bir yeriyle oynamadım arkadaşlar yaptığım buji kablolarını değiştirmek.
Haydi ustalar bir el atın...
Saygılarımla..
-
Evet Arkadaşlar arabayı bugün çekiciyle servise götürdüm. ustalar baktılar uğraştılar, benzin geliyor ateşleme var, ama araba hala çalışmıyor,arıza kayıdı olarak bişey de çıkmıyo, 2. anahtarı denedim gene olmadı, napcam bilmiyorum araba çalışmıyor, şu an serviste yatıyor, ustalar beyin de problem olabilir diyolar,
-
hemen yenisini almayın araç beynin
önce bir denesinler başka bir aracın beyniyle eğer oysa belli eder zaten kendini
birkaç gün kalsın aracınızda çıkma taktıkları beyin belki aynı olayı tekrarlayacak yani üstündeki de sağlam belki
ustalara kalsa her şeyi bozuk bile derler
belki küçücük bir şeydir
kolay gelsin
-
Arkadaşlar, 2 gün sanayide kaldım. sonunda arıza bulundu, distribütör kapağı çatlak çıktı, denemediği en son şeyi denedi ve araba düzeldi. ancak ilginç olan bujilerde ateşleme vardı, enjektörler benzin veriyordu, ama 1 kere bile patlamıyodu bizi hep o yanılttı.
-
geçmiş olsun
-
hemen yenisini almayın araç beynin
önce bir denesinler başka bir aracın beyniyle eğer oysa belli eder zaten kendini
birkaç gün kalsın aracınızda çıkma taktıkları beyin belki aynı olayı tekrarlayacak yani üstündeki de sağlam belki
ustalara kalsa >:( her şeyi bozuk bile derler
belki küçücük bir şeydir
kolay gelsin
-
iyileri hariç tabiki :)
ama sahtekarları da yok değil
-
Arkadaşlar bu işlemden sonra araba da 1200-1300 devirlerde ve yükteyken vuruntu başladı, sanki yüksek avans var gibi, üst devirler de hiç sorun yok, ayrıca bu vuruntu benzinde hissedilmiyor ama lpg de çok fazla, hatta stop bile ediyor, bu düşük devirlerde iyi gaz yemiyor, ben avanstan şüpheleniyorum sanıyorum fazla geliyor, ustalar herhalde avansını artırdılar, bu motorlarda avans otomatik ayarlanıyomuş ama elle de ayarlanıyormuş galiba, bu avansı biraz nasıl düşürebilirim, bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum.
-
Arkadaşlar, avansı düşük ayarlamışlar, düzelttiler, şimdi çok iyi oldu, keşke herkes işini iyi yapsa..
-
geçmiş olsun.
-
arkadaşım aracın enjeksiyonlu bu araçlara tüp bağlandığında 2-3 ayda bir yapman gereken bazı bakım ve temizlikler var sebebine gelince tüp beyni dedikleri şey aslında ayna mantığı ile çalışan sistem yani gerçek beyinde1 hava 1 yakıt diyelim bu bilgiyi 1 hava 1.2 yakıt olarak tüp beynine iletiyor ve bu arada gerçek beyni komutları kendi veriyormuş gibi yanıltıyor dolayısı ile tüpte düzgün çalışan araba benzinde bozuk benzinde düzgün çalışan araba tüpte dengesiz çalışır ki genelde tüp ayarını düzgün yaparlar benzinde kurumlu yanma olur bu kurum ise emme ve enjeksiyon sistemindeki sensörlerin üstünü kaplayarak düzgün çalışmasını engeller
3 ayda bir boğaz kelebeğinin (KALİTELİ) bir temizlik malzemesi ile temizlenmesi rolantide kelebek açıklık derecesinin ohmmetre ile ölçülmesi
emme manifoldundaki ayar vidalarının ufacık deliklerinin temizlenmesi (ki yüksek ihtimal kurumludur)
belirli aralıklarla lamda sensörünün temizlenmesi (yılda 1 kere yeterlidir)
rölanti sensörü dediğimiz parçanın yine temizlik ve bakımlarının yapılması bu işlemler yapıldıktan söonra işi bilen bir ustanın egzosta emisyon ölçümü yaparak değil avans sesi dinleyerek araca ayar yapması
iyi çalışmalar