vwtr.net

Otomobil Forumu => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: barut - 07 Mart 2011, 22:27:40

Başlık: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 07 Mart 2011, 22:27:40

    YouTube
        - 100 3949
   (http://www.youtube.com/watch?v=y3L_7-UuXAo&feature=player_embedded)


Renault 9-11 kulübünde Tekirdağ'dan bir arkadaşımızın deneme çalışmalarıdır.

Kendisinin açıklamasıda budur.

Sistem suyun elektroliz esasına dayanıyor...Malum su 2 hidrojen ve 1 oksijen atomun kovalent bağ ile birbirine bağlanması ile oluşmuş bir madde...Bilindiği üzere hidrojen yanıcı oksijen de yanmayı sağlayıcı yani yakıcı bir gazdır..Oksijen olmadan yanmada olmaz...
Su elektroliz edildiğinde atomlarına ayrılmış oluyor yani oksijen ve hidrojen birbirinden ayrılıp likit durumdan gaz haline geçiyor..Daha önce dediğim gibi hidrojen çok yanıcı bir gaz bu 2 gazı reaksiyona sokunca ateşleme ile ortaya büyük bir patlama oluşuyor bu patlama sonucunda çıkan mamul ise sadece su..Benzin yakılarak patlatıldığında ortaya karbonmonoksit ve diğer çevre kirleten gazlar çıkıyor..
Bu şekilde motorun hem emisyon değerleri düşüyor hemde yardımcı yakıt olarak hidrojen kullanılmış oluyor..Hidrojenin yanma eşiği benzinden kat ve kat düşük yani en ufak bi ateşlemede bile hidrojen patlıyor....
Sistemin güvenilirliğine gelince gaz çıkışı yapılan bubber den hemen sonra bir çekvalf konulması şart..Şahsen ben evde denerken hortumun ucuna çakmakla bi ateş tutayım dedim kavanozun kapağı tavana yapıştı müthiş bi ses çıktı ama ateş çıkmadı...
Daha sonra içinde su olan bi kavanozun içine biraz bulaşık deterjanı döktüm ve gazı o suyun içine verdim biriken köpükler hidrojen ve oksijen gazıyla doldu tabi bunlara çakmağı yaklaştırdım videoda göründüğü gibi yine bi patlama oldu...

çalışmaları ilerlediğinde sizlerlede burda paylaşırım
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: yesilkrt - 07 Mart 2011, 23:15:56

    YouTube
        - 100 3949
   (http://www.youtube.com/watch?v=y3L_7-UuXAo&feature=player_embedded)


Renault 9-11 kulübünde Tekirdağ'dan bir arkadaşımızın deneme çalışmalarıdır.

Kendisinin açıklamasıda budur.

Sistem suyun elektroliz esasına dayanıyor...Malum su 2 hidrojen ve 1 oksijen atomun kovalent bağ ile birbirine bağlanması ile oluşmuş bir madde...Bilindiği üzere hidrojen yanıcı oksijen de yanmayı sağlayıcı yani yakıcı bir gazdır..Oksijen olmadan yanmada olmaz...
Su elektroliz edildiğinde atomlarına ayrılmış oluyor yani oksijen ve hidrojen birbirinden ayrılıp likit durumdan gaz haline geçiyor..Daha önce dediğim gibi hidrojen çok yanıcı bir gaz bu 2 gazı reaksiyona sokunca ateşleme ile ortaya büyük bir patlama oluşuyor bu patlama sonucunda çıkan mamul ise sadece su..Benzin yakılarak patlatıldığında ortaya karbonmonoksit ve diğer çevre kirleten gazlar çıkıyor..
Bu şekilde motorun hem emisyon değerleri düşüyor hemde yardımcı yakıt olarak hidrojen kullanılmış oluyor..Hidrojenin yanma eşiği benzinden kat ve kat düşük yani en ufak bi ateşlemede bile hidrojen patlıyor....
Sistemin güvenilirliğine gelince gaz çıkışı yapılan bubber den hemen sonra bir çekvalf konulması şart..Şahsen ben evde denerken hortumun ucuna çakmakla bi ateş tutayım dedim kavanozun kapağı tavana yapıştı müthiş bi ses çıktı ama ateş çıkmadı...
Daha sonra içinde su olan bi kavanozun içine biraz bulaşık deterjanı döktüm ve gazı o suyun içine verdim biriken köpükler hidrojen ve oksijen gazıyla doldu tabi bunlara çakmağı yaklaştırdım videoda göründüğü gibi yine bi patlama oldu...

çalışmaları ilerlediğinde sizlerlede burda paylaşırım
bu sistemle çalışan araç zaten var.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: mustklc - 08 Mart 2011, 00:27:06
yakıt fiyatları böyle artmaya devam ederse millet yakında sidiğini , terini yakmanın yollarını arayacak. ne iştir arkadaş  :D
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: 06onur - 08 Mart 2011, 00:42:20
Bizim fakültede biz okurken yıllar yıllar önce bu sistemi kullanan motor üretmişler. Yanma sonucu açığa çıkan bir gazın etkisi yok edilememiş falan diye anlatmıştı üniversite hocamız. Suyla çalışan araç diyorlar ya işte bahsettiğiniz şekilde çalışıyor. Tasarruf cihazı değil yani direkt suyla çalışan motor.

Tasarruf cihazı olarak Kayseride bor kullanılarak elektroliz sıvısı üretilmişti. 250tlye filan takıyorlardı hava karışıyor ve yakıt sarfiyatını azaltıyordu. Devamını göremedik
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: braveheart53 - 08 Mart 2011, 00:43:28
yakıt fiyatları böyle artmaya devam ederse millet yakında sidiğini , terini yakmanın yollarını arayacak. ne iştir arkadaş  :D
:D :D :D :D bu güzeldi yaa ;D ;D ;D
arkadaşlar bu hidrojenli yakıt olayı tutmadı... birçoğumuz bilmiyor belki hemen bir açıklama yapayım. şu an piyasadaki en iyi sistemi taksanız bile aracınız %80 benzin %20 hadi %5 de bende %25 su yakar ayrıca elektroliz için gereken enerjiyi de motorunuzdan alır. bir mühendis olarak bu sistem tutsa idi herkez takardı diyorum. şu an bulunduğum yerde bu işin bayiliğini alan bir tanıdığım bile uğraşmaya değmez diye dükkanı kapattı. çevre duyarlılığı konusuna gelince evet haklısınız herkez hidrojen kullansa ama sadece hidrojen o zaman özellikle hava kirliliğinde azalma görülür.fakat %20 hidrojenin yandığı ve çoğu insanın bu sistemi kullanmadığı zaman denize 1 kaşık tuz atıp denizin tuzluluğun artmasını beklemek gibi bişeydir...
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: braveheart53 - 08 Mart 2011, 00:48:00
Bizim fakültede biz okurken yıllar yıllar önce bu sistemi kullanan motor üretmişler. Yanma sonucu açığa çıkan bir gazın etkisi yok edilememiş falan diye anlatmıştı üniversite hocamız. Suyla çalışan araç diyorlar ya işte bahsettiğiniz şekilde çalışıyor. Tasarruf cihazı değil yani direkt suyla çalışan motor.

Tasarruf cihazı olarak Kayseride bor kullanılarak elektroliz sıvısı üretilmişti. 250tlye filan takıyorlardı hava karışıyor ve yakıt sarfiyatını azaltıyordu. Devamını göremedik
arkadaşım senin sistemde de elektroliz için gerekli elektriği sağlamak için en az 10-15 tane akü koymuşlardır. ve hayata geçmediğine göre sistemi tamamen tamamlayıp içine de 4 kişi bindirdiğin zaman yolda kalmışsa ki çok büyük ihtimalle kalmıştır, o proje hayata döndürülememiş demekki.atık gaz olayına gelince arkadaşlar hidrojenin yanmasından zararlı gaz elde etmek nasıl mümkün orasını bilemiyorum. hidrojenin yanmasından tek elde edilecek madde sudur ama bildiğim kadarı ile (%100 verimde H2+1/2O2= H2O + ENERJİ). az bir düşünün arkadaşlar o kadar otomotiv devi şirketler var bu işi hiç denemediler mi sanıyosunuz? bunu yapan yani sadece suyu koy yürüsün diyen şirket dünya devi o işi başaran bilimadamı ise edisondan sonra en büyük bilim adamı seçilir :D :D
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: mustklc - 08 Mart 2011, 00:56:15
burda adam elektrikli bmw yapmış ve gayet de hızlı:

Desteklenmeyen Tarayıcı | Facebook (http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150097779674232&oid=163846253638042&comments)

bence hidrojenden ziyade elektirğin üzerine eğilmek lazım.

elektrik motorunun ısınma derdi olmaz, yağlama derdi olmaz. akımı aldı mı direkt vınn.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: braveheart53 - 08 Mart 2011, 00:59:18
burda adam elektrikli bmw yapmış ve gayet de hızlı:

Desteklenmeyen Tarayıcı | Facebook (http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150097779674232&oid=163846253638042&comments)

bence hidrojenden ziyade elektirğin üzerine eğilmek lazım.

elektrik motorunun ısınma derdi olmaz, yağlama derdi olmaz. akımı aldı mı direkt vınn.

güzelde burda da akımı depolamak sıkıntı kardeşim. kuru akü yada sulu..... bir aracı götürecek kadar güçlü olması için çok olması gerekir. bu da ağırlığın fazla olması anlamına gelir.. fazla ağırlık o akülerin üzerinden fazla güç çekilmesi o da az yol yapmak demektir. kim ne derse desin sıvı yakıt harici sağlıklı bir sistem yok gibi.. belki gelecekte bu sıvı bor olayını yaparlar da o zaman kurtuluruz....
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: erdem325 - 08 Mart 2011, 01:09:12
güzelde burda da akımı depolamak sıkıntı kardeşim. kuru akü yada sulu..... bir aracı götürecek kadar güçlü olması için çok olması gerekir. bu da ağırlığın fazla olması anlamına gelir.. fazla ağırlık o akülerin üzerinden fazla güç çekilmesi o da az yol yapmak demektir. kim ne derse desin sıvı yakıt harici sağlıklı bir sistem yok gibi.. belki gelecekte bu sıvı bor olayını yaparlar da o zaman kurtuluruz....

+115.
ayrica o akulerin her bir yada iki yilda bir zayiflayip yenilerinin alinmasi gerekir, bu hem maddi olarak kullaniciyi yorar hemde cevre acisindan daha tehlikeli bir durum..
ben hidrojenin direkt sivi olarak yakilmasi yada hidrojenden elektrik elde edilip kullanilmasini mantikli buluyorum ama bunlarinda ciddi dezavantajlari var..
en basitinden hidrojeni depolamak dert..
elektrik olayi ciddi bir alternatif ama suanki teknoloji bu is icin yeterli degil bence..
su anki imkanlarla (bizim icin) yapilabilecek en guzel sey bence lpg yi sivi fazda yakan sistemler..
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: braveheart53 - 08 Mart 2011, 01:13:28
+115.
ayrica o akulerin her bir yada iki yilda bir zayiflayip yenilerinin alinmasi gerekir, bu hem maddi olarak kullaniciyi yorar hemde cevre acisindan daha tehlikeli bir durum..
ben hidrojenin direkt sivi olarak yakilmasi yada hidrojenden elektrik elde edilip kullanilmasini mantikli buluyorum ama bunlarinda ciddi dezavantajlari var..
en basitinden hidrojeni depolamak dert..
elektrik olayi ciddi bir alternatif ama suanki teknoloji bu is icin yeterli degil bence..
su anki imkanlarla (bizim icin) yapilabilecek en guzel sey bence lpg yi sivi fazda yakan sistemler..
:tamamdir :tamamdir :tamamdir aynen :tamamdir :tamamdir :tamamdir zaten hidrojeni depolama gibi bir şans yok sadece anlık üretilip yakılanın fazlasını depolayabilecek bir sistem olur.bunu sebebi ise bildiğim kadarı ile hidrojenin lpg den 5 kat daha fazla yer kaplaması...
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 08 Mart 2011, 09:16:49
bu hidrojen olayını 91 model R11 Rainbow karbüratörlü bir araçta denenmekte.Amaç zaten sadece su ile yürütmek değil. Şuanki denemelerinde yakıt değerini ( gaz ) 100km'de 6,5-7 litre arasına düşürmeyi başardı :) Bir de bujilerini NGK iridyum yaptı. Egsozun karşısına geçince normal nefes alabilecek durumda olduğundan bahsediyor :D ne kadar doğru orasını bilemem ama emisyon değeri nerdeyse 0 olacak  :tamamdir
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: yesilkrt - 08 Mart 2011, 12:59:54
bu hidrojen olayını 91 model R11 Rainbow karbüratörlü bir araçta denenmekte.Amaç zaten sadece su ile yürütmek değil. Şuanki denemelerinde yakıt değerini ( gaz ) 100km'de 6,5-7 litre arasına düşürmeyi başardı :) Bir de bujilerini NGK iridyum yaptı. Egsozun karşısına geçince normal nefes alabilecek durumda olduğundan bahsediyor :D ne kadar doğru orasını bilemem ama emisyon değeri nerdeyse 0 olacak  :tamamdir
:tamamdir
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: braveheart53 - 08 Mart 2011, 13:27:12
0 olamaz kardeşim %100 verimle yanma ile saf hidrojeni saf oksijenle yaksan emisyon sıfır olur. rainbowda yakalayacağı en iyi değer günümüzde çevreye duyarlı yeşil araçların değerlerini bile yakalayabileceğini pek sanmıyorum. çünkü her ne olursa olsun karbüratörlü bir sistemde tam yanma sağlamak enjeksiyonlu sistemlere oranla çok daha zordur. bu sadece benim düşüncem ama sonuçları saptırmadan tüm gerçekliği ile bizlerle paylaşırsan beni de yanıltmış olursun ben de helal olsun adamlar yapmış derim :tamamdir :sevgi:.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 08 Mart 2011, 16:01:23
daniel amcanın araba videosu bu :)


    YouTube
        - Water Car ... Daniel Dingel
   (http://www.youtube.com/watch?v=UVhXrvCCILw)
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 08 Mart 2011, 16:04:33
sonuçlarda saptırma yok arkadaşı iyi tanırım dediği neyse doğrudur söylediklerine ne bişey katar nede ben. Şuan sistemi normal şartlarda neyse o şekilde kullanarak denemelere devam ediyor. sistemini daha stabil hale getirince detayları paylaşırım. 
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: erdem325 - 08 Mart 2011, 16:24:52
sonuçlarda saptırma yok arkadaşı iyi tanırım dediği neyse doğrudur söylediklerine ne bişey katar nede ben. Şuan sistemi normal şartlarda neyse o şekilde kullanarak denemelere devam ediyor. sistemini daha stabil hale getirince detayları paylaşırım. 

benim anlayamadigim durum su..
hidrojen eger sudan elde edilir ve yakita karistirilarak bir miktar verim saglanabilir, bu normal ama bu verim ne kadar?
ve ne kadar duzenli olabilecek?
yani bir kaptan hidrojen eldesinin bir limiti var arac uzerinde nihayetinde, bu limit rolantide falan ise yariyor olabilir ama ust devirlerde sistemin yeterli hidrojen saglayabilecegini ben pek dusunmuyorum..
bunu vakt-i zamaninda kimy hocamlada oturup uzun uzun konusmustum, bir motoru ciddi anlamda besleyecek hidrojen ureteci icin ciddi akim degerleri ve pahali materyaller gerekli diyordu..
benim cok mantigim almadi acikcasi..
benzine yuzde 10 katki yapacagim diye alternatorden yuzde 10dan fazla verim calmak gibi geliyor bana bu is..
ama olursa neden olmasin, cidden verim saglanirsa bizlerde kullaniriz..
bekliyorum gelismeleri..
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 08 Mart 2011, 18:52:30
bu haftasonuna doğru araca monte edilmiş halinin resimleri gelecek o zaman daha da detaylı bir bilgi verebilirim. Bir daha söyliyeyim bu sistemda amaç sadece suyla aracı yürütmek değil sadece lpg sistemine takviyeyle lpg tüketimini azaltmak  :saygılar
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: 06onur - 10 Mart 2011, 22:48:32
güzelde burda da akımı depolamak sıkıntı kardeşim. kuru akü yada sulu..... bir aracı götürecek kadar güçlü olması için çok olması gerekir. bu da ağırlığın fazla olması anlamına gelir.. fazla ağırlık o akülerin üzerinden fazla güç çekilmesi o da az yol yapmak demektir. kim ne derse desin sıvı yakıt harici sağlıklı bir sistem yok gibi.. belki gelecekte bu sıvı bor olayını yaparlar da o zaman kurtuluruz....

Bütün teknolojiler ilerlerken aküler yerinde sayamaz. Obama ilk konuşmasında ekonomiyi geliştirmek için, elektrikli araçlara takılacak yüksek teknolojili akü inovasyonundan bahsetti, 10 yıl sonra pazarın %20 sini hedefliyormuş. İçinde şu olur yada şu olur böyle birşey mümkün değil diyebilirsin, ama öyle olsa inovasyon diye birşey olmazdı.

Büyük kaçış filmi var bilirsin, orada da Güneş pilinin veriminin %100e çıkarıldığı konu alınmış, ve ana madde bor. Böyle bir şey hayal etsene. Dünya atmosferi tertemiz, ama Türkiye de sürekli iç savaş karışıklık :)  
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 20 Mayıs 2011, 14:21:10
Konu çok ilgimi çekti fakat bu sistemin verimli çalışabilmesi için termodinamik yasalarının baştan yazılması gerekir. Şöyle açıklıyaylım termodinamik der ki, ikinci durumda elde edilen enerji her zaman ilk durumdakinden daha azdır. Yani sen 5 birim enerji vererek suyu elektroliz edersin. Ama hidrojeni yakarakda ancak 5 birimden daha az bir enerji açığa çıkar. Zaten aksi olsaydı dünyada enerji sıkıntısı olmaz devirdaim makinaları yapılırdı. ( Ütopya olan bedava elektrik ürettiği iddia edilen makinalar) Yani alternatörden elektroliz için aldığı enerji hidrojenin yanmasından elde edilen enerjiden daha azdır.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 20 Mayıs 2011, 18:02:08
okan bu sistem zaten aracın direk çalışması için değil. LPG ye katkı sağlamaya çalışıyor arkadaş ama daha tam olarak verimli bir şekilde çalıştıramadı. Bazı elektronik devrelere ihtiyacı var. Yakında onuda çözecek gibi  :saygılar
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 20 Mayıs 2011, 20:00:13
tamamda elektroliz için gerekli elektriği alternatörden alıcak buda araca ekstra yük bindirmezmi ?
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 20 Mayıs 2011, 22:28:36
tamamda elektroliz için gerekli elektriği alternatörden alıcak buda araca ekstra yük bindirmezmi ?

derdi o zaten okan az kaldı çözecek inşallah
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 27 Mayıs 2011, 16:10:00
başlık harika bir başlık. tartışma konusu da harika.

he rşeyi biliyorum edasıyla ortaya çıkıp ders verir gibi konuşuyormuşcasına algılanmak istemiyorum. sadece bildiklerimle başlıkta konuşulanlar arasında çelişen bazı noktalara değinmek istiyorum. belki ben eksik veya yanlış biliyorumdur.

hidrojen yakıt sistemi geleceğin yakıtı bana kalırsa. petrol şirketlerinin tekelvari krallığı olmasa tahminimce en az 10-20 sene önce hidrojen yakıtlı sistemlere geçmiştik. komplo teorisi mi? belki de. ama eğer bir kişinin aklında geliyorsa gerçek olma olasılığı vardır bunun.

hidrojenin en basit kaynağı su. zaten bahsedilmiş. 2H+1/2 O2 = H2O malum. farklı hidrojen eldesi çalışmaları var. ama klasik içten yanmalı motorlarda hidrojeni tek yakıt olarak kullanmak mümkün değil. motor iç yapısını değiştirmek gerekir. zira hidrojenin yanmak için oksijen arar vaziyetteki kararsız yapısı erken patlamaya ve geri yanmaya sebep. bu da mehter takımı gibi iki ileri bir geri patlama demek oluyor ki toplam fayda eldesi için harcanan enerjiden kat be kat verimsizlik demek. hidrojen ile oksijeni doğru zamanda birleştirmek gerekir. o da ancak hidrojen için üretilmiş bir motorda mümkün.

motoru yaptık yakıtımız hidrojen. peki hidrojeni nereden sağlayacağız? iki alternatif var. ya aracımıza dışarıdan hidrojen takviyesi yapıp yakıt olarak kullanacağız ya da araçta elde edeceğiz. araç üstünde elde etmek için de elektrik kullanacağız. (sadece elektroliz değil farklı hidrojen elde yöntemleri de var. ama temel nokta aynı. ve kaynağımız elektrik)

püf noktamız şu. alternatör elektrik eldesi için tek yöntem değil. f1deki KERS'i göz önünde bulundurmak lazım. üzerinde çokça çalışılabilecek bir konu. ama bir o kadar da yüksek teknoloji ve uğraşmak gerektiren bir konu.

ikinci alternatifimiz araca hidrojeni dışarıdan sağlamaktı. hidrojen eldesi ile ilgilenen şirketlerden tıpkı şimdi benzin istasyonlarından yakıt alır gibi hidrojen alabilmek demek bu. fakat burada sorun şu. hidrojen oksijen aşkıyla yanıp tutuşan ve en ufak bir kıvılcımda kısa sürede tamamı yanan bir madde. güvenli bir şekilde nasıl taşınabilir? aracımızın koltuğunun altına nitrogliserin koyup dağ yoluna vurmaya benzemez mi?

bor burada devreye giriyor. sanıldığının aksine bor fosil yakıtların alternatifi bir yakıt cinsi değil. geleceğin yakıtı olan hidrojenin güvenli olarak taşınabilmesini sağlayan hidrür bileşikleri oluşturur. ama burada da sorun saf hidrojenin geri kazanım hızının düşük olması. ikinci büyük sıkıntı ise tankların ve bor bileşiklerinin kendi ağırlıkları.

egzoz borusundan çıkan havanın solunması ciddi sağlık riski. hadi yanma sonucu ortaya çıkan karbon monoksidin tamamını ekarte ettik. % 100 yanma verimliliği elde ederek. ama bu sefer de su buharı ve karbondioksit çıkacak.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: nizam - 27 Mayıs 2011, 16:36:36
matruşka gibi bir durum galiba ? iç içe

bilgiler için teşekkürler
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: braveheart53 - 27 Mayıs 2011, 23:48:09
tolga arkadaşımız güzel anlatmış. yanlız eklemek istediğim bişey var karbondioksit kirletici bir gaz değildir arkadaşlar. kirletici olan karbonmonoksittir. karbondioksit bitkiler tarafından direk alınabilir. dünyada bitkilerin gelişimininde sınırlayıcı madder karbondioksittir. eğer %100 yanma olursa ki bu imkansız  :D çevremizdeki bitkiler çok daha erken büyürler. :tamamdir
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 28 Mayıs 2011, 14:57:36
tolga arkadaşımız güzel anlatmış. yanlız eklemek istediğim bişey var karbondioksit kirletici bir gaz değildir arkadaşlar. kirletici olan karbonmonoksittir. karbondioksit bitkiler tarafından direk alınabilir. dünyada bitkilerin gelişimininde sınırlayıcı madder karbondioksittir. eğer %100 yanma olursa ki bu imkansız  :D çevremizdeki bitkiler çok daha erken büyürler. :tamamdir

bir manada doğru. karbon monoksit kirleticidir. tam yanmamış karbon atomu anlamına gelir. yanmayı havadaki oksijeni bağlayarak tamamlar. zehirleyicidir. ama solunum vücuda oksijen sağlamak için yapılır. eksoz gazındaki yüksek karbondioksit oksijen konsantrasyonunun düşük olması sağlık açısından zararlıdır.

bir anlamda ise doğru değil. fotosentezin sınırlayıcı tek faktörü karbondioksit konsantrasyonu değildir. bir çok faktör vardır. ışık şiddeti, sıcaklık, yapraktaki kloroplast sayısı, su, vs. hepsi bir arada sınırlayıcıdır. kaldı ki sera gazları arasında en etkililerden birisi co2 dir. atmosferde 0,003 oranında  bulunmasına rağmen en etkili sera gazıdır.

Nizam kusura bakma cevap yazmamıştım mesajıma. Rica ederim. Estağfirullah. benim aktardıklarım akademik bilgiler değil. hep birlikte beyin fırtınası yapıyoruz burada. katkıda bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim ben de.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 28 Mayıs 2011, 17:05:43
Güzel yazmışsında sanki kendi fikrini söylememişsin olumlu ve olumsuz taraflarını işlemişsinde sence fizibıl mı değilmi ?
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 28 Mayıs 2011, 17:23:59
yok yapılabilir dğeil manasında bir şey söylemedim. sadece mevcut motorlarımızla hidrojeni verimli yakamıyacağımızı söyledim. ayrı bir AR-GE ayrı bir mühendislik çalışması gerektirir. Kers ile verimli elektrik eldesi yolunda ise milyar dolarlık F1 dünyası daha tam yol katedebilmiş dğeil. malum bir kaç yıl önce BMW F1'de Kers ar-gesi için ciddi yatırım yapıp diğer faktörleri ihmal edince başarısız oldu ve F1'den çekildi.

daha önce bahsettiiğim üzre hidrojeni yakıt olarak kullanmak için 2 yol var ve ikisinde de kısıt var şu anki teknolojiyle. birincisi hidrojeni dışarıdan sağlamak ki burada bor ile birlikte depolamak gerekli ve ağırlık kısıtı devreye giriyor. ikinci yol ise araçta üretmek. burada da elektroliizn hidrojen eldesi için çok verimli olmaması ve elektriğin depo edilebilirliği noktasındaki kısıt. mevcut pil sistemleri çevreye çok ciddi zarar veren maddeler barındırıyor. ki bence püf noktası elektriğin depo edilebilirlik sorununun çözülmesi. o da teknolojik gelişme gerektiriyor.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: ALPER. - 28 Mayıs 2011, 18:12:59
Konu çok ilgimi çekti fakat bu sistemin verimli çalışabilmesi için termodinamik yasalarının baştan yazılması gerekir. Şöyle açıklıyaylım termodinamik der ki, ikinci durumda elde edilen enerji her zaman ilk durumdakinden daha azdır. Yani sen 5 birim enerji vererek suyu elektroliz edersin. Ama hidrojeni yakarakda ancak 5 birimden daha az bir enerji açığa çıkar. Zaten aksi olsaydı dünyada enerji sıkıntısı olmaz devirdaim makinaları yapılırdı. ( Ütopya olan bedava elektrik ürettiği iddia edilen makinalar) Yani alternatörden elektroliz için aldığı enerji hidrojenin yanmasından elde edilen enerjiden daha azdır.

enerjinin korunumu yasasına ne oldu?kaybolan enerji nerede?
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 29 Mayıs 2011, 03:17:42
enerjinin korunumu yasasına ne oldu?kaybolan enerji nerede?

sürtünme?
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: SCİROCCO41 - 29 Mayıs 2011, 04:09:09
öncelikle selamlar arkadaşlarr .
biz hidrojen olayını en son noktasına getirdik ben aracımda kullanıyorum gayette memnunum ..
merak ettiğiniz sorular
1 herkes arabasına aşık olduğundan :) motora zarar werirmi
 Motora hiç bir zararı yoktur hidrojeni köpüklü suda hapsedip elinize aldığınızda çakmakla ateşlediğinizde patlayınca elinizde bir ısı meydana gelmiycektir buda motora artı bi ısı sağlamadığından piston subab eritme gibi sıkıntıları yok eder .
2 Tasarruf edermiyim yoksa hurafemi takalım deneyelim tasarruf ediyosa kalsın :)
 Araca takıldığında 1-2 dakika içinde sistem elektroliz etmeye başlar ve gaz üretimi ortaya çıkar sistemin en verimli zamana ulaşması 10-15 dakika içinde gerçekleşir ki zaten bunuda aracınızda hissedersiniz aracınızın özellikle dizel araçlar için söylüyorum düşük dewirlerde hoplama yapar bu durum ortadan kalkar aracın toparlaması çekişi tamamen değişir.
3 % kaç tasarruf sağlar ?
 Eğer aracınızı gerçekten üzmeden kullanan biriyseniz %30 da üstünde verim alırsınız ..


 Arge çalışmamızdan bi video :http://www.facebook.com/demal.otogaz?sk=wall
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 29 Mayıs 2011, 08:25:28
1. köpüklü su örneğinde yakılan hidrojen miktarı çok çok azdır. açığa çıkan enerjinin az olması sıcaklık oluşmadığı anlamına gelmez. her yanma enerji açığa çıkartır. içten yanmalı motorlarda açığa çıkan enerjinin büyük çoğunluğu ısı enerjisidir. eğer sisteminizin motora ısı vermiyorsa mevcut motor sistemlerindeki düşük verim göz önüne alındığında sisteminizin bahsettiğiniz yakıt tasarrufunu sağlamadığını bir nevi itiraf etmiş olursunuz.

2. elektroliz için gerekli elektriği nereden sağlıyorsunuz? hidrojen eldesi yavaştır. yine aynı noktaya geliyoruz. % 30 luk yakıt tasarrufu sağlamak için araç arkasında karavan içinde bir kaç tonluk bir düzenek mi veriyorsunuz?  :p

3. rölantide dahi bu değeri elde etmek mümkün değil.


sisteminizi bilmiyorum ama mantık olarak emme manifoldunu delip hidrojeni oraya aktarmanız lazım. peki sisteminizde geri tepmeyi engellemek için nasıl bir yol izliyorsunuz?
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: SCİROCCO41 - 29 Mayıs 2011, 08:38:35
1 Şöyle düşün lpg yi aynı şekilde deneyebilirmisin tabiyki ısı wermiyo değil ama silindirim üst noktasında zaten olan bi ısının üstüne cıkmıyor
2 Elektroliz için gerekli elektiriği aküden alıyoruz tabiyki ecü ( beyin ) olmadan olmaz istediğin değeri alabilmek için  beyin olmadan ortalam 40 amper cekiyoki buda aküyü emmesi demektir beyinle bu açığı kapatıyoruz ..
 

3 sistemi sıralı sistem lpg gönderir gibi bi cekwalf sayesindede gönderbiliriz benim aracımda turbonun emişş bölümünden giriyo ki geri tepme gibi bi olay zaten mümkün değildir ..
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: SCİROCCO41 - 29 Mayıs 2011, 08:42:23
size bi wideo adam bi balona depoladığı hidrojenle küçükte olsa bi motoru sadece hidrojenle çalıştırıyo biz ek yakıt sistemi olarak kullanıyoruz we yakıt alma gibi bi derdiniz yok tak koy suyu dewamm :)


  wideo
    YouTube
        - ‪HHO Engine Running on Hydrogen and Oxygen Gas 5-31-2008‬‏
   (http://www.youtube.com/watch?v=3JbXLGIL_fc&feature=fvwrel)
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 29 Mayıs 2011, 09:15:04
anlıyorum da başlık altında 15. 18 ve 20. mesajlarda Erdem ve Okan arkadaşlar çok güzel noktalara parmak basmışlar.

kaldı ki benim daha önceki mesajlarımda belirttiğim geri tepme videoda açıkça görünüyor. adam da ingilizce olarak en başta açıklamaya yazmış. avans ayarıyla oynanıp hidrojeni efektif yakmaya kalkılsa bu defa benzinin hidrojene göre daha geç tutuşm aözelliğinden dolayı sıkıntı çıkacak.

malum oktan benzinin basınca mukavemeti demek. hidrojenin oktan değerinin düşüklüğünü hesaba katmıyor muyuz?
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: SCİROCCO41 - 29 Mayıs 2011, 09:25:22
wideoda direk emmeden gönderiyo yani emme manifoldundan we sadece hinrojenle çalıştırıyo tabiyki awans ayarı gerekiyo farklı yakıt kullandığı için tekrar söylüyorum biz artı bi yakıt olarak gönderiyoruz  we bildiğin hawa filtresinden diyim geri tepme gibi bi olay olmaz dizel arabalar için söylüyorumbenzinli araçlarda ateşleme bozuktur awans sorunu wardır dediğini yapar şuan kocaeli bölgesinde büyük nakliyat kooparatiflerinden birinde mercedes actross tıra taktık we kullanıyo arabada bir wites artış var  kendi arabamda kullanıyorum kezaa öyle yani şöyle söyliyim tatmin olman için kullanman lazım dünyada sadece hinrojenle çalıştırıyolar bu bizim yaptığımız gerçekten hiç ..
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: ALPER. - 29 Mayıs 2011, 09:26:41
sürtünme?

bi termodinamik diyosunuz, bi kimyasal reaksiyondan bahsediyorsunuz :D Allah aşkına kimyasal reaksiyonda ne sürtünmesi :D kimyasal reaksiyonun entalphy değeri sabittir, parçalamak için 5 birim enerji lazımsa birleşince 3 birim açığa çıkması söz konusu değildir.Sistemden açığa çıkan enerji sadece etrafındakilerle ısı alışverişi olursa değişir.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: SCİROCCO41 - 29 Mayıs 2011, 09:31:37
vallahi dünya yalan söylüyo yada biz boşa yatırım yaptık hadi hepsini geçtim görünen hissedilen nakit olarak acığa cıkan farkı  piskolojik olarak kendimizi awutuyoruz  diye görmeye inandırıcaksınız nerdeyse :)
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: SCİROCCO41 - 29 Mayıs 2011, 09:37:10
Bu wideodada hidrojeni kestiğinde motorun nasıl teklediğini görüceksiniz


   
    YouTube
        - ‪HHO - hydrogen fuel installed in my car - Philippines‬‏
   (http://www.youtube.com/watch?v=h6Npt0eYA4U&feature=related)
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: erdem325 - 30 Mayıs 2011, 03:24:36
oncelikle umarim basarirsiniz diyorum, yanlis anlasilmak istemem, maksadim karsi cikmak degil ama inanin ben hala tatmin olamadim..

paylastiginiz videoda adam bir balon hidrojenle (yanilmiyorsam 5.5 hp honda motoru yaklasik 160-170cc gibi birseydi) ufak bir motoru rolantide bile sayilmaz aslinda (dusuk rolantide diyelim biz ona) calistiriyor.. bu demek degildir ki bu sekilde motor calistirmak verimli..
ki biz 1600cc motorlardan bahsediyoruz..
zaten goruldugu gibi back-fire goruluyor, olmasa sasiridim zaten :)
simdi siz diyeceksinizki "ya ben anlatamiyorum, biz hidrojeni direkt yakit degil ana yakita takviye olarak kullaniyoruz"..
siz hidrolizle elde edilen hidrojeni ana yakita takviye olarak kullansaniz da tekrar soyluyorumki sudan hidrojen eldesinin bir limiti var, yani kurdugunuz sistemin bir gaz cikisi debisi vardir.. ve ben hala bir arac akusunden (aslinda arac calisirken alternatorden) alinan enerjiyle motoru takviye edebilecek yeterli hidrojen gazi eldesine inanamiorum..
daha oncede soyledigim gibi bu sistem belki size rolantide bir ise yariyormus gibi gelebilir ama yuke binen ve devir ceviren motorda bence faydadan cok zarar olur bu is..
mesela merak ettigim sey, demissinizya arkadas ecu yapti onun sayesinde akim cok dusuk diye, nedir bu ecunun esprisi??
ben elektrik elektronik muh. ogrencisiyim, daha oncede 2 yillik elektronik teknolojisi okudum ve boyle birseyden ne haberim var nede birakin pratigi teoride bile rastlamadim..
hadi bunlarida gectik diyelim,
benzinin, lpg nin ve mazotun herbirinin birbirlerinden cok farkli yanma sartlari ve sureleri var..
birbirlerine en yakin olan benzin ve lpg de bile farkliliklar var..
bugune kadar birsuru insan sibop yakti lpg yuzunden, bunun sebebi nedir? lpg nin yanmasi sonucu olusan isinin benzine oranla fazla olmasi.. kaldiki burda hidrojenden bahsediyoruz, yanma suresi hakkinda bir fikrim yok sahsen benim, bu yuzden benzinle yada lpg ile karisip yandiginda yanmada ne gibi bozukluklar cikarabilecegi hakkinda fikir yurutemem..
ama emin oldugum birsey var ise o da yanmayi ya uzatacak/kisaltacak yada yanma isisinda oynamalara sebep olacak..
ayrica benzinli yada lpg li araclarda avans sorunuda var, yanma suresi ve sartlari avans icin cok cok onemli..
hadi diesel bi nebze yine avans olayinda biraz daha rahat ama dieseldede skstirma cok yuksek, yinede hidrojenin havayla birlikte daha mazot puskurtulmeden yani diesel motorun 2. zamninda avansa meylettirmeyecegide muallakta??
velhasil-i kelam ben ek yakitin yanmaya faydadan cok verim azaltacagini dusunuyorum..

TIR falan denmis onun hakkinda zaten hic mi hic yorum yapmiyorum, 11-12 litrelik motorlardan bahsediyorsunuz bilmem farkindamisiniz? bu hacimlerde motorlara elektrolizle hidrojen bana gore hayal..
buarada TIR lardan daha cok anlarim, babam TIR tamircisi, sallamasyon durumlar yok yani..

simdi;
1.sistem caisirken elektroliz devrenize bir ampermetre baglayip onuda arac icine koyup hangi durumlarda ne kadar akim cektigini gorsek,
2.ayrica sistem kurulan araclarda sistem acikken ve kapali iken birer (hatta mumkunse tek video seklinde) dyno videosu izlesek ve bahsedilen farki dynoda gorsek,
3.sistemin gaz cikis miktarinida ogrensek,

bunun gibi somut degerler uzerinden konussak sanirim hepimizin kafasindaki soru isaretleri yok olacak..
umarim yanilan ben olurum..
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 30 Mayıs 2011, 03:50:30

3.sistemin gaz cikis miktarinida ogrensek,

bunun gibi somut degerler uzerinden konussak sanirim hepimizin kafasindaki soru isaretleri yok olacak..
umarim yanilan ben olurum..


ilk adım zaten bu 3. madde. burada tatmin olmadan zaten diğer adımlara geçemeyiz.

yazdıklarına aynen katılıyorum Erdem. son kısımdaki temenninle birlikte.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 30 Mayıs 2011, 19:28:59
bi termodinamik diyosunuz, bi kimyasal reaksiyondan bahsediyorsunuz :D Allah aşkına kimyasal reaksiyonda ne sürtünmesi :D kimyasal reaksiyonun entalphy değeri sabittir, parçalamak için 5 birim enerji lazımsa birleşince 3 birim açığa çıkması söz konusu değildir.Sistemden açığa çıkan enerji sadece etrafındakilerle ısı alışverişi olursa değişir.

Bu dediklerin doğrultusunda sana bir soru sormak istiyorum... Dizel bir jeneratör alalım bunu hidrojenle çalışıcak şekilde düzenliyelim ve çalıştıralım. Jeneratörün ürettiği elektirikle suyu elektroliz edelim burda açığa çıkan hidrojenle jeneratörü besliyelim akımı filan ecu ylada ayarlayın isterseniz. Eğerki dediğiniz sistem verimli olsaydı bu jeneratörün çalışması ve ekstradanda elektrik üretmesi gerekirdi ki bu bedavadan elektrik demek...
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 31 Mayıs 2011, 11:57:30
termodinamik yasaları şunu buyurur. bir sistemden çıkan enerji, giren enerjiden büyük olamaz.

elektroliz için elektrik kullanıyorsunuz. hidrojen ve oksijen üretiyorsunuz. bu işlemin tersi yani hidrojenin yanması sonucu çıkan enerji ilk işlemde bizim elektroliz için harcadığımız enerjiye eşittir. fakat bu açığa çıkan enerjinin de büyük bir kısmını ısı enerjisi olarak zaten egsozdan atıyoruz.

ilk işlemdeki elektriği, yakıt yakarak alternatörden elde ediyoruz. yakıtın yanması esnasında zaten yine aynı şekilde açığa çıkan enerjinin büyük kısmını ısı enerjisi olarak egsoozdan atıyoruz. burası sorun değil. bu zaten kaybolan enerji bizim için. ama bizim bir kaybımız daha var. motor içi sürtünmeler ve elektriğin elde edilmesi sırasında kayış dişli dönüşlerindeki sürtünme kuvvetleri. bu da ısı enerjisine çevrilir.

benzin-mazot-lpg her neyse. yakıp elde ettiğimiz elektrik enerjisi, zaten kayıple elde ettiğimiz enerji. bu elektrikle elde ettiğimiz hidrojeni yakarken de bir kez daha kayıp yaşıyoruz.

bakın sisteme dışarıdan bir enerji girişi olmazsa elektrolizde harcadığımız enerjiyi hidrojeni tekrar yakarak geri kazanamayız. "ben elektriği aracın tavanındaki güneş panelinden sağlıyorum" denmedikçe bu sistem verimli değildir. performans mı? amenna. ama hem performans hem tasarruf mümkün değil.

edit: son paragrafın ilk cümlesini açıklamak istiyorum. enerji kaybolmaz. sadece çevrilir. elektrolizde harcadığımız enerjiyi, hidrojeni geri yakarak kazanırız kazanmasına da. bunun tamamını itiş gücüne çeviremeyiz. kaybımız hava lastik sürtünmeleri, motor iç aksam sürtünmeleri, ısı enerjisine çevrilerek atılan sıcak gazlar.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 31 Mayıs 2011, 12:14:28
termodinamik yasaları şunu buyurur. bir sistemden çıkan enerji, giren enerjiden büyük olamaz.

elektroliz için elektrik kullanıyorsunuz. hidrojen ve oksijen üretiyorsunuz. bu işlemin tersi yani hidrojenin yanması sonucu çıkan enerji ilk işlemde bizim elektroliz için harcadığımız enerjiye eşittir. fakat bu açığa çıkan enerjinin de büyük bir kısmını ısı enerjisi olarak zaten egsozdan atıyoruz.

ilk işlemdeki elektriği, yakıt yakarak alternatörden elde ediyoruz. yakıtın yanması esnasında zaten yine aynı şekilde açığa çıkan enerjinin büyük kısmını ısı enerjisi olarak egsoozdan atıyoruz. burası sorun değil. bu zaten kaybolan enerji bizim için. ama bizim bir kaybımız daha var. motor içi sürtünmeler ve elektriğin elde edilmesi sırasında kayış dişli dönüşlerindeki sürtünme kuvvetleri. bu da ısı enerjisine çevrilir.

benzin-mazot-lpg her neyse. yakıp elde ettiğimiz elektrik enerjisi, zaten kayıple elde ettiğimiz enerji. bu elektrikle elde ettiğimiz hidrojeni yakarken de bir kez daha kayıp yaşıyoruz.

bakın sisteme dışarıdan bir enerji girişi olmazsa elektrolizde harcadığımız enerjiyi hidrojeni tekrar yakarak geri kazanamayız. "ben elektriği aracın tavanındaki güneş panelinden sağlıyorum" denmedikçe bu sistem verimli değildir. performans mı? amenna. ama hem performans hem tasarruf mümkün değil.

Söylemek istediğim noktayı daha detaylı açıkladığın için teşekkürler :D

Bu sistem çalışsın dünyada enerji sıkıntı olmaz diyorum anlatamıyorum :D koy suyu çalışsın alet :D

1.5 yıllık fen fakültesi fizik bölümü deneyimim oldu sora bıraktım da boşa atmıyoruz :)
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 31 Mayıs 2011, 12:35:51
Söylemek istediğim noktayı daha detaylı açıkladığın için teşekkürler :D

Bu sistem çalışsın dünyada enerji sıkıntı olmaz diyorum anlatamıyorum :D koy suyu çalışsın alet :D

1.5 yıllık fen fakültesi fizik bölümü deneyimim oldu sora bıraktım da boşa atmıyoruz :)

Eyvallah Okan. zaten aynı şeyleri farklı cümlelerle söylüyoruz. ama güzel tartışma ortamı. herkes birbirini kırmadan kimseyi üzmeden düşündüklerini karşısındakine söylüyor. olgun bir tartışma ortamı. seviyorum bu forumu.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: ALPER. - 31 Mayıs 2011, 17:42:05
arkadaşlar ben burada şu ya da bu sistemin verimliliğini tartışmıyorum benim takıldığım yer 5 birim enerji ile üretilen 3 birimle bize geri döner olayıydı.Herkesin görüşünü bilgisine saygım sonsuz ama konuyu termodinamikle bağdaştırırken kavram hatası var.Kimyasal reaksiyonun varolma enerjisi, üretirken de tüketirken de sabittir.Sürtünme heralde var, şafta karşı yapılan işi katarsak tirbünü de girer, pompası da girer.Siz de bilirsiniz ki kimyasal bir reaksiyonda bağ enerjisi vardır, sen burdan çıkan enerjiyi sürtünmeye harcarsın, o türbün için harcar onlar farklı konular.Ben de mesela sürtünmeden çıkan ısı enerjisini kullanırım mesela,o açıdan enerji devir daimi mümkün değil diye bir kaide yok.Demem o ki termodinamikte böyle bir tez yok, konu sadece nasıl bir sistem ve operasyon seçtiğinizle alakalı.Okuduğum bölüm itibari ile termodinamik ve akışkanlar mekaniği ile yatıp kalkıyorum her gün
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 31 Mayıs 2011, 18:36:27
Alper arkadaşım o konuda zaten hepimiz aynı şeyi söylüyoruz sorun yok. "kimyasal tepkimede sürtünme kaybı vardır" gibi mantıksız bir hatalı söylemi de yapmam. kimyasal tepkime sonucu verdiğimiz enerjinin tıpa tıp aynısını hidrojenin yakılması esnasında elde ederiz etmesine de bunun tamamını % 100 verimle itiş gücü olarak kullanamayız. kaybımızn neler olduğunu bir önceki mesajımda yazmıştım zaten.

elektrolizde kullanacağımız enerji 5 birim ise geri yakarken elde edeceğimiz mekanik enerji 2 birimdir. (veya 3 olsun 3,5 olsun. patlamalı motorların çalışma verimliliğine aykırı olarak hadi 4 olsun. ama 5 elde edemeyiz) gerisi kayıplara gider.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 31 Mayıs 2011, 18:52:23
arkadaşlar ben burada şu ya da bu sistemin verimliliğini tartışmıyorum benim takıldığım yer 5 birim enerji ile üretilen 3 birimle bize geri döner olayıydı.Herkesin görüşünü bilgisine saygım sonsuz ama konuyu termodinamikle bağdaştırırken kavram hatası var.Kimyasal reaksiyonun varolma enerjisi, üretirken de tüketirken de sabittir.Sürtünme heralde var, şafta karşı yapılan işi katarsak tirbünü de girer, pompası da girer.Siz de bilirsiniz ki kimyasal bir reaksiyonda bağ enerjisi vardır, sen burdan çıkan enerjiyi sürtünmeye harcarsın, o türbün için harcar onlar farklı konular.Ben de mesela sürtünmeden çıkan ısı enerjisini kullanırım mesela,o açıdan enerji devir daimi mümkün değil diye bir kaide yok.Demem o ki termodinamikte böyle bir tez yok, konu sadece nasıl bir sistem ve operasyon seçtiğinizle alakalı.Okuduğum bölüm itibari ile termodinamik ve akışkanlar mekaniği ile yatıp kalkıyorum her gün

izole bir sistemde enerji vererek hidrojeni oksijenden ayıralım daha sonra tekrar birleştirelim açığa çıkan enerji ilk durumdakinden azdır diyorum bunuda entropi ilkesine dayanarak söylüyorum. İşin içine motordaki sürtünmeden kaybolıcak enerjiyi katmıyorum bile.
çok büyük bi fark vardır demiyorum ama izole bir sistemde böyle bir reaksiyon bile bu şekilde yorumlandıysa motordakinin verimini siz düşünün demek istedim.

"Bir ısı kaynağından ısı çekip buna eşit miktarda iş yapan ve başka hiçbir sonucu olmayan bir döngü elde etmek imkânsızdır. (Kelvin-Planck Bildirisi)"
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 31 Mayıs 2011, 19:06:25
Okan haklısın fakat yine de içten yanmalı motorların verimliliği ile kıyaslandığında entropi ile kaybedilecek enerji miktarı göz ardı edilebilecek düzeydedir diyebiliriz. atmasyon konuşuyorum kayıp % 3-4 ün üstünde olmayacaktır. öyle sanıyorum ki aslında çok daha az olacaktır. ama ısı enerjisi olarak kaybedilen miktar %50nin üzerinde. soğutma suyuna verilerek radyatörde havaya verilen ısı enerjisi + motor bloğuna çarpan rüzgar + egsozdan atılan sıcak gazlar. korkunç bir kayıp.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: ALPER. - 31 Mayıs 2011, 19:23:26
bir ısı kaynağından ısı niye çekeyim?hadi çektim, bunu ısı enerjisi olarak tutmak zorunda mıyım?Enerjinin korunumu yasasına göre sistemdeki enerji sabit kalır, ancak farklı bir forma bürünür, bu mesela ısı iken, kinetik enerji de olabilir.Sürekli "ısı" enerjisini devir daim etmek zaten mumkun değil, ben öyle bir şey de söylemedim.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 31 Mayıs 2011, 19:53:25
Okan haklısın fakat yine de içten yanmalı motorların verimliliği ile kıyaslandığında entropi ile kaybedilecek enerji miktarı göz ardı edilebilecek düzeydedir diyebiliriz. atmasyon konuşuyorum kayıp % 3-4 ün üstünde olmayacaktır. öyle sanıyorum ki aslında çok daha az olacaktır. ama ısı enerjisi olarak kaybedilen miktar %50nin üzerinde. soğutma suyuna verilerek radyatörde havaya verilen ısı enerjisi + motor bloğuna çarpan rüzgar + egsozdan atılan sıcak gazlar. korkunç bir kayıp.

Termodinamik yasalarından neden bahsettiğimi söylemek için o örneği verdim. Söylemek istediğim izole bir sistemde bile çok çok küçükde olsa bir kayıp oluyorsa araçda oluşacak kayıp senin bahsettiğin gibi oldukça fazla olur :)

bir ısı kaynağından ısı niye çekeyim?hadi çektim, bunu ısı enerjisi olarak tutmak zorunda mıyım?Enerjinin korunumu yasasına göre sistemdeki enerji sabit kalır, ancak farklı bir forma bürünür, bu mesela ısı iken, kinetik enerji de olabilir.Sürekli "ısı" enerjisini devir daim etmek zaten mumkun değil, ben öyle bir şey de söylemedim.

Sadece entropi diyorum artık sana :)

Ben senin hayal ettiğin gibi yüzde 30 yüzde 40 lık kayıplardan bahsetmiyorum bahsettiğim 1000 de belkide 10000 de 1 lik bir kayıp ama asıl söylemek istediğim izole ve kapalı sistemlerde bile yüzde yüz verim alınamaması...
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: SCİROCCO41 - 01 Haziran 2011, 23:20:40
http://www.youtube.com/watch?v=E-vNLy8BwO8&feature=share
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: Onamdar - 02 Haziran 2011, 00:13:54
http://www.youtube.com/watch?v=E-vNLy8BwO8&feature=share

bu çok farklı bir sistem yakıt pili sistemi bu hidrojen molekülü anottan katoda geçerek iyon haline dönüşüyo burda açığa çıkan elektronu akıma dönüştürüyo ve araç elektrikle çalışıyo hibrit teknolojisi bu
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: erdem325 - 02 Haziran 2011, 00:14:43
bu çok farklı bir sistem yakıt bili sistemi bu hidrojeni anottan katoda geçerek iyon haline getirip açığa çıkan elektronu akıma dönüştürüyo ve araç elektrikle çalışıyo hibrit teknolojisi bu

aynen  :tamamdir :tamamdir
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: nizam - 02 Haziran 2011, 09:39:04
fena bir beyin fırtınası var burada
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: barut - 02 Haziran 2011, 13:12:39
konuyu iyiki burayada taşımışım sizlerin bu mesajlarını arkadaşada iletiyorum  :tamamdir
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: nizam - 02 Haziran 2011, 13:25:22
3 ve 4 üncü sayfaları okudum fena kafa açmışsınız burada tebrikler :)
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: salihsefa - 01 Ekim 2011, 04:03:21
benzinin 4küsür lira olduğu memlekette fizik kuralları zaten yıkılmıştır  ;D
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: cengizhan_mk3 - 28 Ekim 2011, 16:43:25
benzinin 4küsür lira olduğu memlekette fizik kuralları zaten yıkılmıştır  ;D
en doğrusu  :saygılar
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: eses GTI - 16 Nisan 2012, 01:47:27
Bor madeninden yakıt tasarrufu için su  karışımlı sıvı ( sodyum borhidrorür) yapmışlar bu konuda bilgisi olan yada kiti taktıran varmı?
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: eses GTI - 05 Mayıs 2012, 00:13:12
uzun zaman oldu demek konudan haberdar değiliz ben şans eseri bir lpg cide rastladım adam 1.4 fiat uno ya montajlamış  5tl lik lpg ile 20 km yol yapıyormuş bu borlu sistemi araca takınca 5tl lik lpg ile 41km yol yapmış tasarruf %50
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 05 Mayıs 2012, 02:48:43
uzun zaman oldu demek konudan haberdar değiliz ben şans eseri bir lpg cide rastladım adam 1.4 fiat uno ya montajlamış  5tl lik lpg ile 20 km yol yapıyormuş bu borlu sistemi araca takınca 5tl lik lpg ile 41km yol yapmış tasarruf %50

yalnız 5 tl lik yakıt ile yapılan hesapta hata payı çok yüksek olur. 100 tl lik yakıt ile 820 km yaparsa amenna. kaldı ki 5 tl lik yakıtla 20 km hesabında da bir hata payı olma ihtimali var ( takılmadan öncesinde)
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: eses GTI - 06 Mayıs 2012, 01:28:22
lpg de en iyi ölçüm depo boşaltarak olduğunu duymuştum birgün ben de lpg yi bitirdim 10tl lik lpg aldım( birim fiyatı 2.53 tl idi) 51 km yol  yaptım(% 95 i çevre yoluda) bence 1.4 motorlu uno aracın 20 km gitmesi normal
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 07 Mayıs 2012, 05:08:38
lpg de en iyi ölçüm depo boşaltarak olduğunu duymuştum birgün ben de lpg yi bitirdim 10tl lik lpg aldım( birim fiyatı 2.53 tl idi) 51 km yol  yaptım(% 95 i çevre yoluda) bence 1.4 motorlu uno aracın 20 km gitmesi normal

tamam depo boşaltırsın cihazı takmadan önce, 5 liralık yakıtı koyarsın, sonra Allah ne verdiyse basarsın.  ani kalkışlar, sıkıştırmalar, 5-6 bin devirler. fazla yakar.

sonra cihazı takarsın 5 liralık lpg ni de koyarsın, çevre yoluna çıkarsın, 90 km sabit hızda rüzgar da arkadan eserken ölçüm yaparsın, veya önünde giden bir kamyonu yakından takip edersin, rüzgar direncini kırarsın, al bu da ölçüm.

demek istediğimi bir örnekle açıklayayım. okulda bir sınıfa girdin, öğrencilerin cinsiyetine baktın, 2 kız 6 erkek var. demek ki bu okuldaki öğrencilerin %25'i kız % 75'i erkek diyemezsin. örnek kitle evrensel kümeyi temsil edecek büyüklükte olmalıdır.

bir aracın ne kadar yaktığını 5-10 liralık yakıtla test etmek hata payını arttırır. bir kaç depo kullansın, toplam kat ettiği yolu hesaplasın, bunun ne kadarı şehir içi ne kadarı şehir dışı gerçekleşti ona göre gerçekçi bir hesaplama yapsın. sonuç daha inandırıcı olur.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: eses GTI - 08 Mayıs 2012, 01:06:59
evet senin dediğn gibi olursa hiç adil olmaz tabi ben ce iki testte aynı koşullar altında yapılmalı önemli olan aracın 90 km sabit hızla yaktığıdır her kullanıcının kulanma tarzı vardır buda şehir içi yakıt sarfiyatını etkiler. 10 tl lik lpg pompadan lt bazında boş depoya dolar ve araç son viteste en düşük devire kadar sürülür (1500 dev dak ) sonra gaz biter ve araç hiç gaz yemez depo biti işte. her iki testtede böyle yapılırsa alınan lpg sonuna kadar bitirilmiş olur. bence tam sonuç alınır. birde bu sistemi 1.4 uno ya takan gazcıya sorayım test şartları nasılmıştı diye
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 11 Mayıs 2012, 11:08:13
Oktay arkadaşım. yanlış anlama bilgiçlik taslamaya çalışmak filan değil yapmak istediğim. ama daha önceki sayfalarda dönen konuşmalarda verdiğim bir örneği biraz daha açmak istiyorum.

% artış veya miktar olarak birim değil atmasyon birimler kullanmak istiyorum.

suyun elektrolizi için gerekli olan elektrik enerjisi 5 birim. bu 5 birimi sağlamak için yakıt sarfiyatını (dizel veya benzinli motorda kullanılan ana yakıt cinsi) arttırmamız gerekir. çünkü bu elektriği alternatörden alıyoruz.

5 birimlik enerji üretebilmemiz içinse harcamamız gereken yakıt 5 birimden fazla olacaktır. çünkü yaktığımız yakıttan %100 verimle enerji üretemeyeceğiz. çk büyük miktarda motor içi sürtünmelere ve ısıya dönüşen enerjiye kaçak olacaktır. faydalı olan kısım mekanik enerjiye çevrilebilen kısmı. yani 5 birimlik enerji üretebilmek için 7-8 birimlik (en az) bir yakıt tüketmemiz gerekecek.

şimdi 7-8 birim enerjilik potansiyel enerjiye sahip yakıtı sarf ettik. 5 birim enerji elde ettik. bunu elektrolize harcadık. 5 birim potansiyel enerjiye sahip hidrojen ve oksijen elde ettik. sonra hidrojeni silindire gönderdik. bu 5 birim potansiyel enerjiye sahip olan kaynağımızı yaktık.

burada bir kayıp daha olacak. 5 birim potansiyel enerjiye sahip olan hidrojen yanarken %100 verimle mekanik enerjiye çevrilemeyecek. yine yarıya yakını sürtünme ve ısı kayıplarına maruz kalacak. elde edebileceğimiz maksimum faydalı itiş gücü 3 birim olacak.

sisteme giren enerji 8, çıkan enerji 3. tasarruf bunun neresinde?

o yüzden diyorum ki bu sistemden bahsederken hem performans artışı hem tasarruftan aynı cümle içinde bahsetmemiz doğru olmaz. dahası bu sistemin tasarruf sağlayacağına dair en ufak ümidim de yok.

ha aradaki o 5 birimlik kaybı farklı bir kaynaktan karşılarsak, mesela daha önceki bir mesajımda dediğim gibi alternatörden enerji çekmek yerine bir güneş panelinden enerji çekecek olursak sistem girişini 8den 5e düşürmüş oluruz. bu durumda dahi elde edilen 5 birim potansiyel enerjiye sahip hidrojenden yakıt olarak faydalandığımızda elde edeceğimiz enerji yine 3 olur. yine kayıp var.

ama evimizde bir güneş paneliyle suyu elektroliz edip elde ettiğimiz hidrojeni ana yakıt olarak kullanırsak işte o zaman tasarruftan bahsedelim. burada da yine daha önce bahsi geçen hidrojenin saklanması ve taşınması ile ilgili hacim ve güvenlik konuları konuya dahil olur. çözümü de bor.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: eses GTI - 12 Mayıs 2012, 00:58:44
rica ederim bilgiçlik değil bu bir bilgi paylaşımıdır,ben elektrik mezunuyum elektrik makinalrında ( asenkron motor tranformatör gibi) verim vardır bu en fazla %97 dir % 100 olamaz mutlaka bir iş için kayıp olacaktır. benim bahsettiğm elektoliz yolu ile hidrojen üretmek değil bu sistemde herhangi bir enerjiye ihtiyaç yok direk bor yakıt sıvısını kullanıyorsun. bu arada elektroliz için gereken enerji yani çekilen akım 15 ila 30 ampermiş buda mk1  alternatörü için büyük bir değer far silicek kalorifer gibi aletlerle beraber dinoma yanar bence. iyi akşamlar
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: TEYOLOGY - 12 Mayıs 2012, 04:11:01
rica ederim bilgiçlik değil bu bir bilgi paylaşımıdır,ben elektrik mezunuyum elektrik makinalrında ( asenkron motor tranformatör gibi) verim vardır bu en fazla %97 dir % 100 olamaz mutlaka bir iş için kayıp olacaktır. benim bahsettiğm elektoliz yolu ile hidrojen üretmek değil bu sistemde herhangi bir enerjiye ihtiyaç yok direk bor yakıt sıvısını kullanıyorsun. bu arada elektroliz için gereken enerji yani çekilen akım 15 ila 30 ampermiş buda mk1  alternatörü için büyük bir değer far silicek kalorifer gibi aletlerle beraber dinoma yanar bence. iyi akşamlar

bu sistemin esasını biraz daha açıklar mısın? bu başlıkta daha önce tartışılan sistem elektroliz esasına dayanıyordu da. anladığım kadarıyla bahsini ettiğin sistem tamamen farklı bir sistem.
Başlık: Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
Gönderen: eses GTI - 15 Mayıs 2012, 00:16:23
bu sistem bor yakıt diye bir sıvı var onu emme manifoldundan motora belirli bir süre ve miktarda veriyorsun ve kullandığın yakıt ile beraber yanıyor ve patlama sırasında yanmıyan yakıtıda yakıyor olay bu, bu iş mercan otomotiv diye bir yer bulmuş ve takıyorlar sen yer olarak yakınsın izmir de burası, internetten araştırın ismi yazıp yada tel açın bilgi veriyorlar.