vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf II => Konuyu başlatan: lostys - 27 Şubat 2011, 00:13:20

Başlık: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 27 Şubat 2011, 00:13:20
arkadaşlar bi süredir aracımda bazı sorunlar baş göstermeye başladı, ve anlayamıyorum.. bu arada mk2 1.6 td bilmeyenler için.

bi süre önce yolda devirdaimden kalorifere giden su borusu patlamış, 10 km civarı yol gittikten ve arabadaki su boşaldıktan sonra farkına varmıştım. boruyu değişip, gerekli kontrolleri yaptığımızda bi sorun olmadığını görmüştüm. daha sonra ikinci kez bi başka boru, devirdaimden silindir kapağına giden su borusu patladı, yine bi süre sonra farkına vardım ve gidecegim yere kadar manuel fanla yoluma devam ettim. her iki olay esnasında da hararet göstergesi yarım ile max arasındaki kısımda kalmış, daha fazla artmasına izin vermemiştim. ikinci boruyu da değiştirdim ve yapılan kontrollerde herhangi bi sorun olmadığını gördük, yağa su karıştırma, suya yağ karıştırma, rolantide su kazanında su fokurdatma, hararet vs. sadece üst külbütör kapağının mantar contası iki olay sonrasında iyice genleştiği için yağ atmaya başlamıştı. onu da geçtiğimiz günlerde değiştirdim. ikinci boru patlama olayından sonra farkettim ki, normalde yarının solundaki çizgi üzerinde olması gereken hararet ibresi, sol çeyreği geçmiyor, kalorifer filan ısıtmıyordu. muhtemelen termostat, iki olay sonrasında aşırı derecede ısındığı için olsa gerek, açık kaldı diye düşündüm, bi çok kişiye danıştığımda da aynı şeyi söylediler.

düne kadar durum bu şekildeydi. dün bandırmadan gönene gitmek için yola çıktım, bandırmayı daha çıkamadan, çeyrekte olan hararet ibresi ilginç bi şekilde hızla yarıyı geçti, ve yarıyla max arasında sabitlendi, sağa çektim, kaputu açtığımda su kazanının kapağından buhar şeklinde attığını gördüm.fan da çalışmıyordu. bi süre bekledim, kapağı açtım, suyu tamamladım, ve yoluma devam ettim, ibre olması gereken seviyede yani yarının solundaki çizgideydi. ama ne zaman gönene yaklaştım, trafik yavaşladı, hararet yine yükseldi, ve yolun başındaki olay tekrarlandı. ertesi sabah sanayiye gidip durumu sorduğumda fanın açmamış olabilceğini söylediler. kadiri aradım, o da üst boruyla alt boru arasında sıcaklık farkı varsa termostatın açmamış olabileceğini söyledi. ben de elledim, hararet ortaya yakın olmasına ragmen alt boru buzgibi, üst boru ise cok sıcaktı. elektrikçiye gittim, dükkanda bi süre çalıştırdık ettik, sonra tık, alt boru ısındı, fanı açtı ... e haliyle elektrikçi de bi sorun olmadıgını söyledi. ordan cıktım, yolda denemek istedim, gene aynı, hararet yükseldi. ama hep aynı seviyede duruyordu, yarıyla max arasında. ve su buharı atıyordu. bu akşam karanlık olmasına rağmen, yattım altına, termostatını değiştirdim, değiştirdikten sonra sorun cozulmustu, hararet yarıya geliyor, ama fanın acılmasıyla düşüyordu. yola cıktım, sıkıstırdım denedim, bişi yok gibi duruyordu. akşam yola cıktım, mazot almak için benzinlige girdim, gene foşşşş... bi miktar su attı kapaktan. hay allah dedim, tekrar cıktım, köye gelirken o kadar rampa çıktım, özellikle düşük viteste çıktım, yüksek devirde, gene hararet normaldi, bişi yoktu ... içinden çıkardıgım termostatı da kaynar suya attım, hiç bi kıpırtı yoktu, demekki bozulmus. ama diğer olaylara kafam basmadı, kazanda kaynama yok, yağa suya bişi karışmıyor...


ne olduguna dair fikirlerinizi alabilir miyim ?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: mk1gti09 - 27 Şubat 2011, 17:53:08
Her ihtimali karşı üst kapağa aç istersen..Hem kontrol etmiş olursun..Aynı sorunlar sizinkine yakın bendede vardı çonta yanık çıkmıştı  :D
İlla çontanın yanık olması durumunda yağ-su karışımı yapcak diye birşey yok..Suyu manifolttan atabilir..Kazanın kapağını açtığım zaman su atıyodu..Çontanın değişmesiyle hararet normale döndü..Dizellere bilemem ama baktır istersen...
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: musa - 27 Şubat 2011, 18:58:58
su kaynatma fazla suyu atma bende de vardı contayı değiştirdim problem kalmadı.contadandır.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 28 Şubat 2011, 23:40:15
ilker radyötrün durumu ne ?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 28 Şubat 2011, 23:43:29
ilker radyötrün durumu ne ?
radyatörde bi sıkıntı yok. bugun bi tamirciye gösterdim, conta meselesinin olmadıgını, ama termostat la fan müşürünün yakın olması gerektğini söyledi. benim termostat 87 lik, onu 82 yap dedi. fan müşürü ise 68-82. başka biriisi ise fan müşürünü 87-92 yap daha iyi dedi.. ne bilim anlamadım ki..
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 28 Şubat 2011, 23:50:50
ama ben ısrarla bi radyötrcüye git kontrol ettir derim radyötrü
ayrıca 68- 87 ideal müşür için
termostatta 87 ii
(http://i55.tinypic.com/ad0v2o.jpg)
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: samti_16 - 11 Nisan 2011, 17:13:08
arkadaşın dediği gibi illa conta yandığında yağa su yada suya yağ karıştıracak diye bişi yok ama benim fikrim aracının silindir kapak contası tam emme tarafından zedelenmiş olabilir ve basıncı  su kanalından iletiyor olabilir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: kuzeyank - 12 Nisan 2011, 21:55:28
antifiriz varmı aracında?
Kapalı bir çevrimde ve ideal ısı dengelerinde devamlı oluşan bu olayın farkına biz ancak, herhangi bir arıza durumunda soğutma olayı yetersiz kaldığında, radyatörden buharlar çıktığında, yani bilinen tabiri ile arabamız hararet yaptığında varırız.
Kışın soğuk aylarında, hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce, arabamız kapı önünde hareketsiz halde iken bu soğutma suyu da her su gibi donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir. Bu olayı önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak ‘anti-firiz’ dediğimiz sıvı ilave edilir.
soğutma tertibatında hava olabilir?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 13 Nisan 2011, 00:04:29
sorunu buldu blok çatlakmış motor yaptırdı araca  :-\
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 13 Nisan 2011, 08:45:31
sorunu buldu blok çatlakmış motor yaptırdı araca  :-\
blok değil silindir kapağı :) artı pistonlar :)
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 13 Nisan 2011, 20:42:54
pardon ilkerim  :saskin:
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: kuzeyank - 13 Nisan 2011, 22:21:41
td golf 2 aracım gaza biraz fazla yüklenince arkadan kara duman atıyor?  ve özellikle 3. vites de gaza yüklenmedende bazen siyah duman atıyor? sorun enjektörlerdemi, pompadamı?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 13 Nisan 2011, 22:23:06
ikisindede olabilir kardeşim zaten duman atmazsa yürümez bu arabalar siyat attığı sürece sıkıntı yok bi ayar yaptır tamamdır  :tamamdir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: kuzeyank - 13 Nisan 2011, 22:31:21
pompayı sonuna kadar kıstım(bilezik takmışlar daha fazla sıkılmıyo) biraz açınca daha çok duman atıyor, çekiş artıyor arkamda hiç sinek kalmıyor ;)
birde sabahları marş basıyor stop ediyor 3. denememde biraz gaz verince çalışıyor. bir miktar gaz veriyorum ısınana kadar. gaz vermezsem ya çok sarsıntılı çalışıyor yada stop ediyor. motor ısınıncaya kadar.
ayar için tavsiye edeceğiniz bir yer varmı ?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 13 Nisan 2011, 22:32:37
özelden yazayım
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: kuzeyank - 13 Nisan 2011, 22:40:00
 :tamamdir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 13 Nisan 2011, 22:41:58
konu kirlenmesin
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: okkan38 - 20 Mayıs 2011, 12:56:20
arkadaşım motor üst blokta kesin ince hasarlı çatlak vardır buda aracın hararet yapmasına sebeptir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: golfgerisiyalan - 27 Aralık 2011, 12:50:23
Anlatılanlardan anladığım kadarıyla bende de aynı sorun var 86 otomatik golf bendeki araç su eksiltiyordu antifiriz koyduktan sonra bir iki yerden kaçak var,geçen ustaya gösterdim o da bana bu doğrultuda bir şeyler söyledi,ilker kardeşim ne kadar bir masraf yaptın sen? benzinlideki masraf aynı arızalar varsa daha mı az olur??
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 27 Aralık 2011, 14:25:48
bildigim kadarı ile cok zorlamadıkca benzinli araç kapak çatlatmaz. muhtemelen conta yakmıssındır sen, sogutma sisteminde kaçak olabilir (radyator, hortumlar, lpg kafası vs) o an için 3 bin liraya yakın motor masrafı olmustu, ama o turbo dizeldi. benzinlide conta değişmek dışında motor da yaptırırssan masrafın max 1 teklik yer sanırım.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: golfgerisiyalan - 27 Aralık 2011, 16:55:25
aynen usta da 700 800 dedi motor yaptırma durumu hariç,peki İlker kardeşim bu neden dolayı oluyoryani bunun tekrarlanmaması için ne yapmalıyım..bilgilendirirsen sevinirim
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 27 Aralık 2011, 17:50:44
aynen usta da 700 800 dedi motor yaptırma durumu hariç,peki İlker kardeşim bu neden dolayı oluyoryani bunun tekrarlanmaması için ne yapmalıyım..bilgilendirirsen sevinirim
valla, ben araştırma yaparken, 7-8 ay evvelini düşün, bi arkadaşım sadece arabanın silindir kapak contasını değiştirtmişti (lada samara) 100 liraya. ben fiyat araştırması yapmıştım, benim araba için, 250 lira sadece kapak açmaya istemişlerdi. ben motor yaptırırken işçilik ücreti vermedim, çoğu işini de kendim yaptım sayılır amcaoğlunun iş yerinde. neden olur dersen, bozuk termostat, patlak hortum, soğutma suyunun kaçak yapması, lpg kafasında sorun, aracın duzenli sogutulamaması, bunun gibi sorunlar arabanın hararet yapmasına ve silindir kapak contasının yanmasına neden oluyor bildigim kadarı ile.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: golfgerisiyalan - 27 Aralık 2011, 23:36:41
bu sorunla araç kullanılmaya devam edilse daha büyük bir sıkıntıya neden olur mu yoksa takip ederek dikkat edilse sorun yapmayabilir mi? yada ne gibi bir soruna yol açar..
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 28 Aralık 2011, 11:15:49
bu sorunla araç kullanılmaya devam edilse daha büyük bir sıkıntıya neden olur mu yoksa takip ederek dikkat edilse sorun yapmayabilir mi? yada ne gibi bir soruna yol açar..
vallla, ufak bir sorun, daha büyüklerine yol açabilir kanımca..
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: golfgerisiyalan - 28 Aralık 2011, 12:57:46
eyvallah. ben pek uzun yol filan yapmıyorum sadece şehir içinde sakin trafikte kullanıyorum genellikle ve buna neden olan sıkıntıları nasıl kesebilirim eğer yine tekrarlayacaksa en iyisi aracı değiştirmek gibi geliyor,yanılıyor muyum?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 28 Aralık 2011, 22:08:36
sözde ben de uzun yol yapmıyorum. gidip geldiğim yer köy. gittiğim sürat te 90-100 dı. ama ufacık bişi, nelere mal oldu.. en iyisi, sorunları tek tek tespit edip çözmek. arabayı satmak son çözüm bence.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: golfgerisiyalan - 28 Aralık 2011, 23:33:24
 :tamamdir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 30 Ağustos 2012, 18:19:07
hadi bakalım, konuyu hortlatıyorum ama araba 85 model olunca pekte hort sayılmaz sanırım 2011in konusu :D benim araç 85 1.6TD mk2 aldığım arkadaş termostat hiç yok demişti buna rağmen otobanda sıkıştırınca hararet ortayla max arasına kadar çıkıyor ( daha fazlasını zorlamadım) radyatör sağlam, delik olan radyatör genleşme bidonu değiştirdim, rad. alt hortumu uyduruk katlanmış bişeydi yeniledim tüm bunlardan sonra tekrar denedim orta çizgiyi geçti hararet dahasını zorlamadım. son halde su eksiltme yok. fan birinci kademeyi otomatik açıyor, düğmeyle 2. kademede açtırıyorum. kış yaklaşıyor termostat takmam lazım, müşürün değeri üzerinde yazarmı? yoksa onudamı değiştireyim ve başka nerelerini kontrol etmem lazım abiler kardeşler  ??? yağ su karışımı yok su eksiltme yok kastırınca termostatsız halinde bilenem hararet var

edit: üst kapakta veya herhangi biryerde yağ  kaçağı yok. teşekkürler
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: kuzeyank - 31 Ağustos 2012, 00:01:59
Telefondada söylediğim gibi devirdaimin üst devirlerde basıncı düşüyor :tamamdir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 03 Eylül 2012, 14:59:47
Telefondada söylediğim gibi devirdaimin üst devirlerde basıncı düşüyor :tamamdir


devri daim olmuyo demekki daimi devirli bi su perfanesiyle değiştirelim :D teşekkürler özgür abi  :tamamdir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: teyyomk2 - 04 Eylül 2012, 23:01:15
Termostat neden yok? Bunun cevabı önemli benim bildiğim arabanda termostat olsa bir sorun vardır ve daha çok sıkışıcak ve hararet yapıcak. Termostatsız neden hararet yapıyor ayrıca. Devirdaimda bi sorun olarbilir yada radyatöründe bir tıkanıklık olabilir sonuçta 85 model araba hiç açılmadıysa radyatör illaki tıkalıdır. aynı sorun bende vardı ayrıca aracımda termostat yoktu satan kişi biliyordu böyle olduğunu kesin. BEn araçla 140 yaptım bi 3 km aynı hızla hararet tavan yaptı birden ve conta yandı arabanın bi söktük devirdaim artık bitmiş bence önce devirdaim ve radyatörüne bir baktır derim hararet yaptırmak iyi olmaz. Çünkü suyu tam ceviremiyordur yetiştiremediği içinde hararete neden olur. bunlar sadece benim fikirlerim kesin biliyorum diye bişey demiyorum öneri sadece :)
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 05 Eylül 2012, 23:44:11
teyyo aracı yeni aldım sayılır, satan arkadaş demişti termostat yok diye yaz günlerinde hararet yapmasın diye sökmüş  ??? radyatöre baktırdım yeni şişletilmiş içinde tıkanıklık (sözüm ona) yokmuş bi kaç yerini lehimledi 50 tl istedi vs.. :) bunları ilk yazımdan önce yaptırmıştım. devirdaimi değiştircem bakalım sorun hallolur inşallah. harareti 3. kademeyi aştırtmadım hiç farkındayım sakatlığın  :tamamdir termostatıda aldım bugün yarın takarım. teşekkürler. gelişmeleri paylaşırım.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: gipsykings - 05 Eylül 2012, 23:52:59
Siz böyle şeyleri yazınca bende iyiden iyiye kıllanıyorum.Bende yaklasık bir ay önce 88 1.6 td araç aldım.Tahir'in konuyu okuduğumdan beri arabada 90'ı geçmiyorum :) Yoldan çok hararet ibresine bakıyorum :) Mesela bu termostad bende var mı yok mu onu bilmiyorum.Nerdedir yeri?Birde hararetle ilgili neleri kontrol ettirmem lazım?Kafamdan atmak istıyorum bu olayı.Yola çıktığımda rahat olmak istiyoruym.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 06 Eylül 2012, 09:04:36
teyyo aracı yeni aldım sayılır, satan arkadaş demişti termostat yok diye yaz günlerinde hararet yapmasın diye sökmüş  ??? radyatöre baktırdım yeni şişletilmiş içinde tıkanıklık (sözüm ona) yokmuş bi kaç yerini lehimledi 50 tl istedi vs.. :) bunları ilk yazımdan önce yaptırmıştım. devirdaimi değiştircem bakalım sorun hallolur inşallah. harareti 3. kademeyi aştırtmadım hiç farkındayım sakatlığın  :tamamdir termostatıda aldım bugün yarın takarım. teşekkürler. gelişmeleri paylaşırım.
sefa termostad neden sökmüşler ki? yaz kış farketmez, arabanın hararet normal seviyede seyretmesi gerekir termostat olsa da ?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 07 Eylül 2012, 12:40:10
sefa termostad neden sökmüşler ki? yaz kış farketmez, arabanın hararet normal seviyede seyretmesi gerekir termostat olsa da ?

radyatörden girdim hortumlar genleşme kabı ıvır zıvır değiştirdim başkan. sıkıştırmadıkça hararet yapmıyor, termostatı muhtemelen uğraşmamak için sökmüşler..  >:(
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: teyyomk2 - 07 Eylül 2012, 13:39:20
DEvirdaima baktınmı?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: nizam - 07 Eylül 2012, 14:01:12
DEvirdaima baktınmı?

+1453 hız arttıkca hararet göstergesi oynuyor mu kendi şekli ile
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 07 Eylül 2012, 15:01:02
bi devirdaim kaldı motordan evvel, satın aldım bagajda şuan  :tamamdir hızla doğru orantılı bi artış var. hız-hararet grafiği 120den sonra dahada dikleşiyor :)
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: teyyomk2 - 07 Eylül 2012, 15:18:00
inş ordadır sıkıntı dahada büyümez ama termostat falan taktır. Eğer araba hararet yaptıysa önceden belki conta bile yanıktır suyu hemen kaynatıyormu su deposunu doldur ağzına kadar bir bak
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 07 Eylül 2012, 15:48:21
bi devirdaim kaldı motordan evvel, satın aldım bagajda şuan  :tamamdir hızla doğru orantılı bi artış var. hız-hararet grafiği 120den sonra dahada dikleşiyor :)
valla dizel arabada termostatın olmaması hayra alamet değil ha..
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: teyyomk2 - 07 Eylül 2012, 15:54:56
Bencede :) aynısı benim araçta vardı adamlar sökmüştü al conta yanık çıktı zoradıkca hararet çıkıyodu.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: Golf_ld - 07 Eylül 2012, 16:18:24
merhaba arkadaşlar arabada conta yanıkmı değilmi birde termostat varmı yokmu anlamanın en güzel yolu
1) termostat varsa belirtileri  hararet göstergesi geç kıpırdar ağar hareketlidir ( eğer termostat yoksa hararet çabuk yukarı doğru hareket eder ve normale çabuık ulaşır çabukta soğur motor pek tavsiye edilmez çünkü araç çok yakar
2) gelelim başka türlü teşhise araba  yı yeni çalıştırdığınızda genleşme kabını kapağını açın su tahliye borusundan gelen işeme sürekli ise termostat olmama ihtimali yüksek genelde  CONTA YANIK araçlarda bunu yapıyolar işin kolayına kaçmak için
3)yine araç çalışırken ilk çalışmada ısındıktan sonra olması önemli değil eğer suya yağ karıştırmayan bir noktadan conta yandı ise hortum şişirir bunu iyi montaj yapılmayan contadada yapabilir kapağı açtığınızda pepsi açmış gibi ses çıkarsa öncelikle bakın radyatörden gelen ince tahliye borusundan hava ile beraber su geliyorsa  conta yanıktır geçmiş olsun
malesef  bizim araçlara tamircilerin bilinçli veya bilinçsiz yaptıkları eziyet bana göre
termostat bana göre yaz kış kullanılmalı iyi bir soğutma sisteminiz varsa herhangibir tıkanıkılık yok ise  düşük yakıt için öenmöle tavsiye ederim arkadaşlar
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 07 Eylül 2012, 17:06:29
3-4 usta gezdirdik yağ yakma üfleme yok motor yeni yapılmış dediler, vatandaştanda öyle aldık. yapıldıktan sonra conta yakmışmıdır bilmiyorum. genleşme kabından kontrol ediyorum sürekli, suda eksilme veya yağlanma yok. serhanın dediği gibi genleşme kabına gelen üstteki ince hortumdan su sürekli geliyor kesiklik yok. yarın bi aksilik olmazsa ilk iş termostatı takıp devirdaimi değiştircem, hadi bakalım hayırlısı. çözüm olur inşallah  :-\
teyyo : sıkıştırmadıkça hararet yapmıyor
ilker : haklısın üstad pek hayır değil ama bakıcaz hayırlısı  :)
serhan : bahsettiğin yöntemleri bi çok kişiden duydum ama emin değilim sanırım alper abiydi (çıkmacı golf oto) suyun kesik kesik gelmesi çok belirleyici değil demişti.
@ all teşekkürler . devirdaim termostat takıldıktan sonra yazıcam gelişmeleri  :tamamdir
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: gipsykings - 07 Eylül 2012, 19:16:18
Golf 2 de termostad gözle görülür bir yerdemıdır?Bende bir bakıp kontrol etsem?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: Golf_ld - 07 Eylül 2012, 21:54:15
3-4 usta gezdirdik yağ yakma üfleme yok motor yeni yapılmış dediler, vatandaştanda öyle aldık. yapıldıktan sonra conta yakmışmıdır bilmiyorum. genleşme kabından kontrol ediyorum sürekli, suda eksilme veya yağlanma yok. serhanın dediği gibi genleşme kabına gelen üstteki ince hortumdan su sürekli geliyor kesiklik yok. yarın bi aksilik olmazsa ilk iş termostatı takıp devirdaimi değiştircem, hadi bakalım hayırlısı. çözüm olur inşallah  :-\
teyyo : sıkıştırmadıkça hararet yapmıyor
ilker : haklısın üstad pek hayır değil ama bakıcaz hayırlısı  :)
serhan : bahsettiğin yöntemleri bi çok kişiden duydum ama emin değilim sanırım alper abiydi (çıkmacı golf oto) suyun kesik kesik gelmesi çok belirleyici değil demişti.
@ all teşekkürler . devirdaim termostat takıldıktan sonra yazıcam gelişmeleri  :tamamdir
bazen bu conta durumu şimdi sen yazınca aklıma geldi silindir kapağı sıkılırken uygun torklarında sıkılmazsada olurmuş  öyle duymuştum ustamdan ,şimdi öyle bişi ki bazı ustaların gözünden kaçıyo vw tamircisi olmayanlarda tamir ediyo bunlarda bizim gibi kullanıcılara yansıyo
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: Golf_ld - 07 Eylül 2012, 21:56:18
Golf 2 de termostad gözle görülür bir yerdemıdır?Bende bir bakıp kontrol etsem?
termostat alt tarafta 2 civata ile tutan bir kapağın altında aracın önüne yatman lazım görebilmek için yada arabalı kriko yada sehpaya alıp bakarsan daha iyi   v kayışının orada aşağıda devir daim pompasını göreceksin onun yanında zaten
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 07 Eylül 2012, 22:21:09
 fanda açmıyo artıkın hadi bakalım, su eksiltmiş dünkü sıkıştırmada bereket farkettik inşallah bişey olmamıştır. vakit bulana kadar motoru yiycez gitmediyse daha tabi  :t  devirdaimi triger kayışı çevirmiyomu? V kayışınamı bağlı? aldımda dikkat etmemişim kasnağı dişlimiydi değilmiydi.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 07 Eylül 2012, 22:32:48
fanda açmıyo artıkın hadi bakalım, su eksiltmiş dünkü sıkıştırmada bereket farkettik inşallah bişey olmamıştır. vakit bulana kadar motoru yiycez gitmediyse daha tabi  :t  devirdaimi triger kayışı çevirmiyomu? V kayışınamı bağlı? aldımda dikkat etmemişim kasnağı dişlimiydi değilmiydi.
devirdaim v kayışına bağlı sefa. radyatörde su kalmayınca normal olarak fan da açmaz, zira suyun sıcaklığını ölçmesi gereken müşür su bulamadığından işlev görmez. artı olarak, eğer araçta conta yanıksa, ve kompresyon sırasında oluşan havayı suya veriyorsa, radyatöre hava dolduğunda yine fan açmaz.

şöyle deniyebilirsin. arabanın suyunu tamamla, su haznesinin kapağı açık şekilde sıcaklığın normal seviyeye gelmesini bekle, kapak açıkken fan açıp açmadığına bak. eğer açarsa eksik suyu tekrar tamamla, kapağı kapat, radyatöre giren kalın su hortumlarından üsttekini elinde bir yokla, sertliğini hissetmeye çalış,  bir süre kullandıktan sonra, fanı açıp açmadığını kontrol et, tekrar aynı hortumu kontrol et, eğer "çok" sertse, önceki konumdan daha sertse, araban kompresyon havasını suya veriyor demektir. bu da kötüye işaret. umarım bu bahsettiklerim olmaz. 
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: gipsykings - 07 Eylül 2012, 22:53:38
termostat alt tarafta 2 civata ile tutan bir kapağın altında aracın önüne yatman lazım görebilmek için yada arabalı kriko yada sehpaya alıp bakarsan daha iyi   v kayışının orada aşağıda devir daim pompasını göreceksin onun yanında zaten

Teşekkür ederim..
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 08 Eylül 2012, 00:24:23
devirdaim v kayışına bağlı sefa. radyatörde su kalmayınca normal olarak fan da açmaz, zira suyun sıcaklığını ölçmesi gereken müşür su bulamadığından işlev görmez. artı olarak, eğer araçta conta yanıksa, ve kompresyon sırasında oluşan havayı suya veriyorsa, radyatöre hava dolduğunda yine fan açmaz.

şöyle deniyebilirsin. arabanın suyunu tamamla, su haznesinin kapağı açık şekilde sıcaklığın normal seviyeye gelmesini bekle, kapak açıkken fan açıp açmadığına bak. eğer açarsa eksik suyu tekrar tamamla, kapağı kapat, radyatöre giren kalın su hortumlarından üsttekini elinde bir yokla, sertliğini hissetmeye çalış,  bir süre kullandıktan sonra, fanı açıp açmadığını kontrol et, tekrar aynı hortumu kontrol et, eğer "çok" sertse, önceki konumdan daha sertse, araban kompresyon havasını suya veriyor demektir. bu da kötüye işaret. umarım bu bahsettiklerim olmaz. 

fanın manuel düğmeyle açan kısmıda çalışmıyodu ilker, aklıma takılacağını bildiğim için yemekten sonra inip kontrol ettim sigortalar felan sağlam, radyatörün sol alt köşesindeki hararet mi fanmı müşürü nedir ordan fana giden kabloda bi cinslik var oynarken oynarken açıldı fan  :)

dediklerini gayet iyi anladım yarın bi denerim yinede her ihtimale karşı.
bu arada devirdaimin yerini buldum, araba çalışmazken devirdaimin bağlı olduğu kasnak elle döndürülebiliyo resmen  :bekleriz: kayışın gerginliğide fena değil gibi bunun gerginlik ayarı şarj dinamosunun civatalarıylamı yapılıyor? teşekkürler  :sevgi:
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 08 Eylül 2012, 17:48:28
fanın manuel düğmeyle açan kısmıda çalışmıyodu ilker, aklıma takılacağını bildiğim için yemekten sonra inip kontrol ettim sigortalar felan sağlam, radyatörün sol alt köşesindeki hararet mi fanmı müşürü nedir ordan fana giden kabloda bi cinslik var oynarken oynarken açıldı fan  :)

dediklerini gayet iyi anladım yarın bi denerim yinede her ihtimale karşı.
bu arada devirdaimin yerini buldum, araba çalışmazken devirdaimin bağlı olduğu kasnak elle döndürülebiliyo resmen  :bekleriz: kayışın gerginliğide fena değil gibi bunun gerginlik ayarı şarj dinamosunun civatalarıylamı yapılıyor? teşekkürler  :sevgi:

aynen..

yalnız şunu dikkate al, fanı manuel olarak çok sıkıştığın durumlarda aç, her zaman elle açıp kullanma. çünkü fanı elle açtığında radyatördeki su sürekli soğuk olcak, ama devir daim olan su sıcak, yani radyatör amacı dışında çalışmış olcak.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 09 Eylül 2012, 11:35:06
normal seviyeye gelmedikçe hararet açmıyorum zaten ilker, bu arada sorunu buldum galiba. devirdaimde sağlam büyük ihtimal; V kayışınının et kalınlığı ince takmışlar kasnakların içinde kayboluyodu haliyle gerginliği normal gözüken kayış devirdaim kasnağına tam basmıyomuş elle döndürebiliyodum d.d. min kasnağını şimdi kayışı değiştirdim birazdan köye çıkıcam sonucu yazarım. bu arada kayışın orjinalinin numarasını bulamadım contitech AVX10x858 aldığım kayış bu cuk die oturuyo lazım olursa bundan alın  :tamamdir

edit : kayışın biraz daha uzun ve kelın olması lazım buda tam değil !!!
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 10 Eylül 2012, 01:44:28
ilkerin ilk mesajına benzer vakalar yaşamaya başladık nerdeyse birebir aynı : gecegece termostatla uğraşıyorum  :t 87 lik termostatı taktım alt boru buz üst boru alev alev kaynattım termostat açıyo kaynamaya yakın hareketleniyo bizimdemi motor gidik acaba vay arkadaş yaa  :bekleriz:  :'(
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 10 Eylül 2012, 10:29:12
ilkerin ilk mesajına benzer vakalar yaşamaya başladık nerdeyse birebir aynı : gecegece termostatla uğraşıyorum  :t 87 lik termostatı taktım alt boru buz üst boru alev alev kaynattım termostat açıyo kaynamaya yakın hareketleniyo bizimdemi motor gidik acaba vay arkadaş yaa  :bekleriz:  :'(
başka bir termostat la denesene, belki de yeni aldığın bozuk ? ben 3 tane denemiştim öyle ?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: Golf_ld - 10 Eylül 2012, 12:04:30
başka bir termostat la denesene, belki de yeni aldığın bozuk ? ben 3 tane denemiştim öyle ?
arkadaşlar aklınızda bulunsun  termostatı takmadan atın  çaydanlığın içine su kaynarken izleyin açılıp açılmadığını en basit yöntemdir  :D
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 10 Eylül 2012, 23:56:09
arkadaşlar bizimki biraz laz işi oldu, nede olsa trabzon damadıyık :) termostat sağlammış kaynatıp denedim, termostat yuvası termostat conta ve kapağı düşünün : yuva zaten sabit  ;D sonra termostatı yerleştiriyoruz, sonra contayı, sonra kapağı bunların üstüne sıkıyoruz, benim gibi contayı termostattan önce yani yuvayla termostat arasına takarsanız açmıyo açsada bi cacık olmuyo haberiniz olsun. şuan sorun yok, gündüz gözüyle otoyolda bi sıkıştırmam lazım ozaman belli olacak asıl muhabbet. birde benim hararet ortadaki ledi biraz geçkin duruyor sürekli, taktığım termostat 87 lik göstergedemi bi cinslik var yoksa 87lik takınca normalimi bu  ???
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 11 Eylül 2012, 00:01:26
arkadaşlar bizimki biraz laz işi oldu, nede olsa trabzon damadıyık :) termostat sağlammış kaynatıp denedim, termostat yuvası termostat conta ve kapağı düşünün : yuva zaten sabit  ;D sonra termostatı yerleştiriyoruz, sonra contayı, sonra kapağı bunların üstüne sıkıyoruz, benim gibi contayı termostattan önce yani yuvayla termostat arasına takarsanız açmıyo açsada bi cacık olmuyo haberiniz olsun. şuan sorun yok, gündüz gözüyle otoyolda bi sıkıştırmam lazım ozaman belli olacak asıl muhabbet. birde benim hararet ortadaki ledi biraz geçkin duruyor sürekli, taktığım termostat 87 lik göstergedemi bi cinslik var yoksa 87lik takınca normalimi bu  ???

aslında, bildiğim kadarı ile 90 tam ortası olması gerek, ideal çalışma sıcaklığı da 90 derece, arabanın suyu 90 dereceyi geçtiğinde, yani ibre sağa kayınca fan açar, tekrar ortaya gelir, kapatır, tekrar sağa kayar vs vs bu şekilde tekrarlanır. uzun mesafede rüzgar vs den dolayı sıcaklık orta veya solda durabilir, sabitken veya kısa mesafede orta veya sağda durabilir. sıkıştırdığında, normal seviyeleri (orta ve orta sağ) geçmiyorsa sıkıntı yok gibi duruyor demek olabilir.

gündüz bir dene bakalım.
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 11 Eylül 2012, 00:05:26
otoyol & gündüz & rampa  :tamamdir
 teşekkürler ilker serhan hamit başkan abiler kardeşler forumdaşlar..
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: lostys - 13 Eylül 2012, 16:36:25
sefa ne yaptın ?
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: suskun - 13 Eylül 2012, 22:01:06
otoyol & gündüz & rampa  :tamamdir
 teşekkürler ilker serhan hamit başkan abiler kardeşler forumdaşlar..
eyvallah kardeşim  :saygılar
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: Golf_ld - 14 Eylül 2012, 09:00:56
otoyol & gündüz & rampa  :tamamdir
 teşekkürler ilker serhan hamit başkan abiler kardeşler forumdaşlar..
bi şey değil ne demek yardımcı olabildiysek ne mutlu
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 14 Eylül 2012, 23:45:43
sefa ne yaptın ?

deveye demişler boynun eğri  ;D fan açmıyomuş canı istemedikçe kablolarını yeniledim, şimdilik sıkıntı yok reis. bi kaç sefer hararet yapacak gibi oldu durup baktım fan açmıyodu, kablolar yenilendi deneme fırsatım olmadı henüz. sıkıntı olacağını sanmıyorum fan açtığı zaman hararet sabit :tamamdir sıkıntı çıkmadı çok şükür. bi duum olursa yazarım tekrar. 87lik takmıştım termostatı hararet normalin üstünde duruyo sürekli sıkıntı olurmuki acaba? dizele sıcak lazım felsefesiylemi gitsek kış gelince düşermi, hararet müşürümü bozuk, göstergemi sıkıntılı?? yorumlarınızı alalım :) teşekkürler
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: servet_volt - 15 Eylül 2012, 00:02:37
87 lık dızel ıcın ıyıdır.. ben yaz kıs kullanıyorum kısın fan actıgını gormedım ama yazın 90 dereceye geldımı dırek acıyo 20 30 sn calıyo sonra susuyo ...

sızın araclarda ıbre tam ortada olursa 90 derece dıye bılıyorum 87 de sabıt durması lazım oda tam ortanın 1 mm falan sol tarafında durması gerek..
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: salihsefa - 17 Eylül 2012, 17:57:06
benim termostatda bi cinslik var galiba, açıyo ama bahsettiğim gibi tam ortanın bariz 1cm sağında duruyor. su kaynatma yok 99C de duruyo bizimki galiba  :)
Başlık: Ynt: İlginç sorunlar silsilesi ...
Gönderen: golfgerisiyalan - 18 Eylül 2012, 16:19:20
Peki hararet çubuğunun hiç hareket etmemesi ne anlama geliyor arkadaşlar,ne yapmak gerekli çözüme ulşatırmak için??