vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: 23JAN23 - 05 Şubat 2011, 14:02:12
-
ARKADASLAR meRhaba aracımı fulledım su anda yakıt ıbresı yarımda hep sehırıcındeydım su anda aracım 320km yanı bence bu cok fazla deılmı .( bılgılerınızı beklıyorum....
-
motor?kaça fullediniz? vs.
-
polo 1.4 tdı 150 tlye yakın fullendı
-
hep beraber sağlıklı bir ölçüm yapabilmemiz için depoyu bi tekrar fulleyin, kaç lt aldığınıza ve kaç km gittiğinize bakalım, zira pek sağlıklı ölçüm olmuyor,75 liradan 320 diye hesaplayın 23.5 kuruş gibi bir rakam çıkıyor.araç kısa mesafelerde mi kullanılıyor?
-
BEN bi depoyla 948 km yapıorum ist da
-
vallahi oguz bence ıstanbulda 950 km cok cok cok cok ıyı.... ama ben bugun bıraz daha kullandım yarım depodan cok az daha gıttı yanı yarım depodan bı cızgı fazla dıelım su anda aracım 450 km de....
-
SOLE SOLIYIM arkadaslar ben bı depo mazotla ıstanbul ıcınde kısalı uzunlu yollar seklınde 700 km yapabıldımmmm daha otesının olmasına ımkan weremıyorum aracımda da gorunen bı sorun yokkk bu da sanırım km de 22 kurusa denk gelıo aslında bu rakam benım ıcın cok bısı deıl ama ben daha az yaktgını duymustum tıpkı sızlerınde soledıgı gıbı fakat son 2 yılda yapılan zamların etksıının de oldugunu dusunuorumm su devırde zaten ıstanbul ıcınde bence orta sınıfa yakın bı aracın 18 kurus felan yakması hıkaye gıbı gelıo bana ....
-
aynı sorun bendede var yeni aldım aracı 100 TL lik mazotla 360 km yol anca gidebildim. baska bir gün ise 20 TL lik mazotla 63 km gidebildim sizce normal mi ?
nelerden dolayı yakıt artar?
not: servisten yeni cıktı herseyine bakıldı aracın..
-
cagkan bey ilk verdiğiniz 8.1 lt/100 km, 2.si 9.3 lt/100 km, servis nasıl herseyine bakmıs ben pek anlayamadım,sağlıklı motorda bu rakamlara ulasmak için verdiğiniz kilometreler boyunca yol hiç açılmadan tampon tampona 1. vites yarım debriyaj yarım debriyaj ilerlemeniz lazım, havanın çok soğuk olması motorun bir türlü ısınmaması lazım.Böyle de olmadığına göre; Madem bakımlar yapıldı, egr-manifold tıkanması, enjektörler, mazot pompası aklıma ilk gelenler.
Not:Aracınızın 1.4 tdi olduğunu varsayıyorum
-
tdi kullanımı-yakıt sarfiyatı-ipuçları (http://www.vwtr.net/forum/genel/tdi-kullanimiyakit-sarfiyatiipuclari-t18424.0.html)
bu linkte baya bi tüketimimizi,nelerin etkileyebileceğini tartışmıştık, bi kontrol etmenizde fayda var
-
wallahı cagkan 20 lırayla 63 km yol yapıyorsan benımkınden cokl cok daha fazla yakıo demek tırr .. ben 20 lırayla 90 km felan yapıyorum ve bu rakamın bıle bıraz fazla oldugunu dusunuorum 22 kurusa yakın bı mıktar km de...
-
can bey kış şartlarında değerlendirmek gerekirse sizin yakıtınız çok da anormal değil, 6.4 litre.Sürekli şehiriçi kullanım, kısa kısa mesafelerde kullanım, kışlık lastikler, orjinal olmayan-yüksek ebatlı jantlar, ya da kullanım stiliniz (2250 devirden yukarıda vites değiştirmek gibi) aracınızda sorun olmadığı halde yüksek tüketime sebebiyet verebilir.Sanırım dikkatli kullanımla 5.9-6 litrelere çekebilirsiniz,kullandığınız mazot markasını bilemiyorum ama total ya da po yu sürekli kullanmanızı ve sürekli marka değiştirmemenizi tavsiye ediyorum
-
BORALP ılgıne alakana cok tesekkur ederım ama su şartlar kış şartllarıyla tam örtüşüyor diebılırmıyızkı ..şöle solıyım bu fazla sebebıyet werebılcek nedenlerı yazmıssın ben bunların ıcınden sadece 2000-2500 devır aralarında vites değiştıryorum yanı buda normal değilmi ayrıca aracı çogu zaman en fazla 2500 devir de kullanıyorum... bunlarda bı terslık warmı...
-
Benim ilk dizel aracım bu, ilk aldığımda benzinli gibi kullandığım için yakıt sarfiyatım fazlaydı.2250 yi geçmemeye gayret edin, ve daha önemlisi sağ ayağınızın duyarlılığı.Hızlanırken yüksek bi tempoda hızlanmıyorum, egomu evde bırakırsam gayet az yakabiliyorum.Şundan hızlı kalkıyım, arkamdaki selektör yapıyor, hızlanıyım geçiyim derdinde olmadan gaza basma seviyemi değiştirmeden hızlanıyorum;düz yolda isem 2000-2250, rampa ise 2500de atıyorum vitesi.Pek o 2250 çizgisini geçmemeye gayret edin, bir de ani hızlanarak değil de yavaş yavaş hızlanarak kullanmayı deneyin, hem sabrınızı, hem yakıtınızı ölçün
-
bak mesela ben kısa mesafelerde ani hızlanıp cabuk vıtes degıstırmeyı sevıyorum bunuda yapıyorum ama uzun yol olsun aynı tır şöforu gıbı kullanırım 80 i aşmadan gıdebılırım hız meraklısı degılımm cok nadır olmakla beraber aracta tek ısemm uzun yolda hızlı gıderım ama kısa mesafelı yerlerde anı hızlanıyor anı yavaslıyorum eger ondan bıle km de 2 kr fazla yakabılırmı bılmıorum... bu araclarda km de 20 kr normaldır dıe dusunuorum benımkısı 22 kr yakıyor....
-
valla ben dediğin stil kullanınca benzin kadranındaki hareketi gözlemleyebiliyorum, o bana bi uyarı veriyor sanki, sonra normal moduma dönüyorum, o da normal haline dönüyor, bence bi deneyin sakin kullanmayı, sağ ayak bisüre çeyrek gaza alışsın, bence istediğiniz rakamları yakalarsınız, koymuyor diyorsunuz 22 kuruş, o zaman işin özeti arabanız bence normal yakıyor :)
-
YANI şöyle koymuyor tabıkıde az yaksa daha ıyı yanı bu devırde 20 kr ve asagısı yakan araba zaten nerde ıse yok gıbı bu rakamda o anlamda fena deıl
-
Öncelikle cevaplar için teşekkürler ustaya götürdüm aracı bişeyi olmadığını normal yaktığını trafik,kış ayı vs. gibi nedenler söyledi bende bakıp para almak isterim ama bi sorun yok zamda gelio devamlı dedi ama bana hala çok fazla geliyor 2 günde 1 50 tl likmazot alıyorum 200 km max gidiyor.ilk arabam aynı zamanda ama kullanıcı hatası bu kadar etkilememeli motor kullanıyordum öncedende kullanım kötü değil yani gidip bir daha konusucam ustayla benzinli arabayla aynı yakıyor
not: arac 2007 polo 1.4 tdi
Son olarak chip ile beygir yükseltsem yakıtta artış mu olur yoksa azalmamı devirli ve yavaş kullanımlarda?
-
1.2.3 viteslerin çok kullanıldığı üsrekli yapılan dur kalk veya 1-2km mesafeler için normal sayılabilir. Ş.içi bir 1.4 dizel içi 18-22kuruş normaldir, ş.dışı 13-16kuruş normal tabi az yüklü 90-110 arası 5.vite kullanımında
-
motordan alışkanlık yüksek devir kullanıyor olabilirsin. hararet 90 a varmadan aracı zorlama 3000 devir üstüne çıkma. 90 hararette 2000-3000 devir arası kullan. 2000 devir altına da düşürme. agresif kullanımda da 4000 deviri aşma. 4000 devirde zaten güzel toparlanır araç, üstüne ne kadar basarsan bas boşa.
uzun yolda 2500 deviri tutturuyorum 5. viteste hız 108-110 civarı oluyor, hem kurallara uymuş oluyorum hem de en az bu devirde yakıyor. :D
benimki soğuk havalarda, motor soğukken 8-9 lt yi görebiliyor ama motor ısınınca 4-5 lt ye düşüyor. en az tüketimi 3,9 ile kırşehir konya yolunda, 4,1 ile ankara-mersin yolunda yakaladım. bunlar anlık değil, yol sonu bilgisayarın gösterdiği değerler. ayda 5000- 6000 km yapıyorum, dizel olmasa bitmiştim ocağıma incir ağacı dikilmişti. bir de her gün zam gelmese tadından yenmez :-[
-
Son derece sakin kullanıyorum az yaksın diye zaten :) ama ustaya goturdum hiçbir sorun bulamadılar ama benzin şamandıran bozuk olabilir onu motoruyla değiştirebilirsin o zmn düzelebilir bi baska poloda böyle geldi değiştirdik oldu dediler sonra depoyu fulle kac km yapcaksın dediler sizdede aynısı oluyormu merak ettim ben 100 tl mazot alsamda depo full e geliyor, 145tl alsamda depo full ( tam dolu hali) anlam veremedim bende 50 tl lik alınca 100 km de ibre yarım dusuyordu asagı simdi 150 km gittim ibre hala full gosteriyor sanırım dedikleri gibi benzin şamandırası bozuk..
-
bozuklugundan değil, öyle yapıyor, ilk 100 km ibre yerinden oynamıoyr, yavas yavas dusuyor, yarımı geçtikten sonra hızlı dusuyor
-
istasyonda yedek deponu doldurtma dikkat et, şamandırayı o bozuyor. şerefsiz pompacılar, tabanca tık atınca, kanırta kanırta daha doldurmaya çalışıyorlar. kaç kez başında bekledim uyardım. "abi yedek depo " diyor. "ne yedek deposu, genleşme tankı o , bozarsın doldurma " diyorum. onlar bozuyor şamandırayı işte.
bence senin aracında sıkıntı yok. pompaya şuna buna dokundurma. bir kere başladı mı devamı gelir orada burada çıkar arıza.
. mevsim kış çok yakması normal. aracın tdi , uzun yolda az yakar. bir çıkarsın uzun yola. orada ölçersin. sonra yokuşlarda mpi passatları sollamanın zevkine varırsın. ;D
-
Son olarak chip taktırıcam o zmn yakıt biraz aha düşer dediler beygir artınca motor daha az zorlanıcak normal kullanımlarda sizce dogrumu bu düşünce yada taktıran arkadaslar varmı?
-
Anlattığına göre şamadıran normal. Yakıtı ful olup pompa kesinceye kadar doldurt. sonra en az yarım depoya kadar kullan. Yine aynı yere gidip doldurt değeleri paylaş,beraber yorumlayalım bence hesap hatan var.
1- 100tl ile fule geliyor 150ilede demişsin.Normal benim eski poloda öyle idi bazen uzun yolda 180km ibre fulden inmezdi, sonra uçarak inerdi, maks toplam 400kmde yarım depoya inmş olurdu.
2-Chip ile turbolu araçlarda %30-35 güç alırsın ve sakin kullanımda yakıtın düşer. Aracından alacağın zevk artacağından çok basarsın eskisinden daha çok yakarsın.
-
chip , turbonun ömrünü kısaltır diyorlar bence hiç girme o taraflara ;)
-
suan itibariyle ceyrek depo dustu 185.8 km gitmisim ama dediğiniz gibi yarım depoya gelince bi daha doldurucam gorucez ne yakıyor.
chip olayıda baya aklıma yattı :) turbo dert diil o kadar uzun kullanmam ömrü gitcek kadar :)
-
arkadaslar ısık yandı ve benzin aldım 145 tl ye 570 km yol gittim hesapladıgım zaman 25 krş yakıyorum km de sizce bu oran nasıl kıs ayındayız bide arabada bi problem varmı halamı yakısı yuksel
dizel litre fiyatı 3.51 tl
-
şehir içi ve kış mevisimne göre normal sayılır. uzun yolda düşer
-
tesekkurler.