vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: ihtiyar - 10 Temmuz 2007, 16:17:18
-
Arkadaş siteye girdim inanın herkes bilgisini paylaşmış çok hoşuma gitti benim 98 polom var 197000 km de katalizatör dolmulmuşmudur nasıl anlıyabilirim arabam çok yakıyor ve haftaya tatile gidecem 1100 km neler tavsiye edersiniz şimdiden teşekür herkese :sevgi:
-
araçta çekmemezlik kalkışta ağırlık yapıyosa büyük ihtimal dolmuş olailbir birde ekranda katalizatör işiği yanar her hangi bir arıza durumunda..
-
Onarım Modu (http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/ynt-polo-6n-satin-alma-rehberi-t811.0.html;msg18617#msg18617)
Arkadaş siteye girdim inanın herkes bilgisini paylaşmış çok hoşuma gitti.
1,5 ay önce siteye üye olmuşsunuz, sizde bişeyler paylaşıp, birilerinin hoşuna gitmesini sağlayabilirsiniz. Kendi derdiniz dışında bişeyle ilgilenmediğiniz, attığınız mesajlardan belli.
-
Bende arkadasın mesajlarına baktım da, siteyi ilaç gibi kullanıyor arkadasımız, hastalanınca geliyor :)
-
Yok arkadaşlar ama inanın polo hakında fazla bilgiye sahip degilim yeni aldım şirket aracım da oldugu için hiç kulanmıyorum şimdilik sadece okuyorum amaç çıkar degil bilgim olsa paylaşırım
-
Benim araçta katalizatör yanmıyor çekişi de çok iyi ama çok yakıyor 50 ytl 200 km yapıyorum sakin kulanmama ragmen
-
yakıtın normal, katalizörü sökersen araba belki biraz rahatlayabilir ama eksozun sesi çok hafif uğultulu çıkar. 200binde katalizör için bilen biri görmeli derim.
-
Katalizörü sökersen yakıtın artar, aracın uğultusu da bir o kadar yükselir.
-
çok sağolun arkadaşlar yakıtı azltmak için yavaş kulanmak haricinde araç üzerinde ne yaptırabilirim 1100 km gidip gelecem yakıt parası zoruma gidiyor bundan önceki aracım gazlıydı hiç koymamıştı
-
Devirli kullanmanın dışında, hava filtreni ve lastiklerinin basınçlarını kontrol ettirebilirsin. Ayrıca yokuşlarda elinden geldigince vitesi boşa atmamaya çalış ;)
-
AA vitesi boşa atmayınca dahamı az yakıyor
-
Servisimizdeki arkadaşımız söylemişti. Yokuş aşağı kompresörde inerken, motorun yaptıgı basınç ile gidiyormuş araç ;)
-
motor basıncı ne ile yapıyormuş peki? :)
-
Rölantide bir miktar benzin alıyor rölanti devrini çevirmek için, viteste ikende aracın kendi ivmesinden dolayı zaten devir çevirdiği için herhangi bir benzin aktarımı gerçekleşmiyor. Tahminim bu yönde, doğru mu bilmem. :D
-
Rölantide bir miktar benzin alıyor rölanti devrini çevirmek için, viteste ikende aracın kendi ivmesinden dolayı zaten devir çevirdiği için herhangi bir benzin aktarımı gerçekleşmiyor.
Evet, motorun çalışma anında yaptıgı bir basınçmış. Vitesi boşa aldıgın zaman o aktarımı kesiyorsun, araç tekrar rolanti düzenine dönüyor.
-
en son tartışmalarda sonuç rölantide gitmenin karlı olduğuydu gerçi buda değişiyor kendince çünkü kompresör yada boşa alacağın eğim ve uzunluk önemli çok hızlıysan ve uzun bir yolkuş ineceksen boş vites kısa bir yerse kompresör denmişti sonuç olarak..çünkü kompresörde araç daha cabuk yavaşlayacaktır bir üst vitese alıp bıraksan bile ama rolentide özelliklede hızlıysan çok daha fazla yol gideceksin...
-
escocem in son mesajında yazdıklarının aynısını düşünüyorum. Boşta, araç daha hızlı gidicek ve haliyle daha fazla yol yapıcaktır. Ama sonunda fren olan kısa mesafede vites en mantıklısı.
-
Uzun vadede vitesteyken olan aşınma falanda hesaplanılmaya kalkılırsa işin içinden çıkılmaz. Atın boşa gitsin. :D
-
Ancak kompresorde giderken, ayagın gaz pedalında olmaması gerekir doğal olarak :)
-
boşta rampa inmek ne derece doğru bilemiycem ama şöle bi olay var yakıttan tasarruf edelim derken balataları diskleri ve en önemlisi canımızı düşünmemiz gerekir die düşüyorum...
-
boşta rampa inmek ne derece doğru bilemiycem ama şöle bi olay var yakıttan tasarruf edelim derken balataları diskleri ve en önemlisi canımızı düşünmemiz gerekir die düşüyorum...
Haklısın. En saglıklısı yine şehir içindeki yokuşlardan inerken, kompresorde inmek.
-
Yerine gore boşta gitmek,yerine gore viteste gideriz bizde, Arada bi kaptırıp gazı boşa atıyorum, Kendi kendine süzülüyo, Devir ekonomi devri olmuş, Yüksek viteste sürmenin daha ekonomik olduğunu düşünüyorum.
-
katalitik olduğuna emin misin hala aracında , 197 bin km çok yüsek zaten, ömrü çoktan dolmuştur , var ise aynı boyutlarda bir susturucu işini görür.
-
abi bitmişiz zaten gaz benzin almaktan sürün düzgünce gitsin sehir içinde pek faydası yok ama uzun yolda faydasını gördüm ben..gerçi bu sıra tabanvayım ama:)en güzelii...dert yok tasa yok..
-
gerçi bu sıra tabanvayım ama:)en güzelii...dert yok tasa yok..
Olay bu kardeşim :tamamdir
-
abi bitmişiz zaten gaz benzin almaktan sürün düzgünce gitsin sehir içinde pek faydası yok ama uzun yolda faydasını gördüm ben..gerçi bu sıra tabanvayım ama:)en güzelii...dert yok tasa yok..
:)
-
selamlar.
bir hafta önce 2001 polo comfortline sahibi oldum.
ilk otomobilim. ve öğrenmem gereken çok şey var sanırım.
araba ilk çalıştığında (motor soğukken) 1. veya 2. viteste ve de sadece bir kere şıngırtı gibi bir ses geliyor. (hemen hemen sağ ön koltuğun altından) daha sonra tekrarlamıyor. ve de her viteste 2500 devirde başlayıp 3000 devirde biten bir homurtu var.
bu homurtu aracın eski sahibinde de vardı. izmir'de katalizatörü söktürdüğü zaman sesin kesilebileceği söylenmiş. o da söktürmüş. fakat homurtu kesilmediği gibi bir süre sonra bu şıngırtı başlamış. sökülen kat. eski sahibinde duruyor. bunu aldırıp yeniden taktırmayı düşünüyorum.
bugün aracı Denizli Bolçek'e götürdüm. usta direkt "katalizatör olmadığı için ses yapıyor" dedi.
fiyatları siz de biliyorsunuz. usta da sizlerin görüşlerinizde belirtiğiniz gibi kat.ın sökülmesinin motora zararı olmayacağını söylüyor. eğer kat. tekrar takıldıktan sonra da bu sesler kesilmezse yorumlarınızdan okuduğum kadarı ile katalizör sistemini toptan iptal edip düz boru geçişi yaptırmak mantıklı görünüyor.
görüşlerinizi iletirseniz çok sevinirim.
şimdiden teşekkürler...
-
ses istemiyorsan düz boru değil susturucu koymalısın.
-
ilgine teşekkürler :)
sanırım bu konuda servisim (denizli/bolçek) beni yönlendirir.
fakat görüşlerini iletmek isteyenler olursa da sevinirim.
-
Katalizör sesi kaybetmez, aksine katalizör yoksa daha çok homurtu yapar. Ses istemiyorsan katalizörü yaptır. Düz boru ralli araçlarında mevcut. Onların sesleri dillere destan zaten ;D
-
Katalizör sesi kaybetmez, aksine katalizör yoksa daha çok homurtu yapar. Ses istemiyorsan katalizörü yaptır. Düz boru ralli araçlarında mevcut. Onların sesleri dillere destan zaten ;D
ülen, komple eksozu sökmemiş adam, sadece kat. iptali. bağaarmaz o kadar:D
2500-3000 arası yapıorsa kaçakda olabilir bi taraflarda
-
Katalizatörün araca takılış sebebi, silindirleredeki yanma sonucu çıkan gazlarda bir nevzede olsa yanmamış kısımları kalır.İşte bu yanmamış kısımlarda doğaya çok zararlı maddeler bulunur bunların daha zararsız hala yani karbondioksite çevirmeye yarar. Gelelim Katalizatörrü çıkarınca aracımızın yakıt tüketimi belirli ölçüde artartabi gücüde yaklaşık 5 10 hp.. ama çıkarınca egzoz emisyon testlerinden geçemeyiz.Biede günümüzde küresel ısınma olduğu için çevreye duyarlı olalım çevremizi kirletmeyelim. Katalizatörün içinde katalatik tuğlası bulunur tabi delikleri çok küçüktür.Malzemesi özel olduğundan biraz pahalıdır.Çalışma sıcaklığı 1000 2000 derece arasıdır bı sıcaklıkta yanmamış gaz kalırmı artık gerisini siz düşünün...
-
ua kaç hp :) 5 - 10 mu ? Şaka mı yapıyosun :) :) :) Standart motora zarar vermezse 0,5 hp falan kazandırır.
-
gücü aracına göre 2-3 hp oda anca artar...testlerdende gayet güzel gecersin sorun olmaz çünkü artış o kdr abartılı olmaz...eski araçların kaçında katalizör varki?katalizörün elyaflı olanıda vardır sadece tuğlalı değildir piyasada taşlı diye adlandırırlar..
-
yüzde 4 gibi olabilir güç artışı...
-
Arkadaş siteye girdim inanın herkes bilgisini paylaşmış çok hoşuma gitti benim 98 polom var 197000 km de katalizatör dolmulmuşmudur nasıl anlıyabilirim arabam çok yakıyor ve haftaya tatile gidecem 1100 km neler tavsiye edersiniz şimdiden teşekür herkese :sevgi:
Yurtdışında katalizorler çok daha uzun zaman kullanılabiliyor, fakat yaşanan bazı olumsuzluklar erken tıkanmasına neden olabiliyor, çok yakma derken ne kadar bir tüketimden bahsediyorsun ihtiyar? hatta belki katalizor'un değil susturucuların eskimistir. Ben iceri doğru patlamış orta usturucuyu değistirdiğime arabanın üst devirlerdeki performansı hissedilir bir şekide değimisti...
-
selamlar.
bir hafta önce 2001 polo comfortline sahibi oldum.
ilk otomobilim. ve öğrenmem gereken çok şey var sanırım.
araba ilk çalıştığında (motor soğukken) 1. veya 2. viteste ve de sadece bir kere şıngırtı gibi bir ses geliyor. (hemen hemen sağ ön koltuğun altından) daha sonra tekrarlamıyor. ve de her viteste 2500 devirde başlayıp 3000 devirde biten bir homurtu var.
bu homurtu aracın eski sahibinde de vardı. izmir'de katalizatörü söktürdüğü zaman sesin kesilebileceği söylenmiş. o da söktürmüş. fakat homurtu kesilmediği gibi bir süre sonra bu şıngırtı başlamış. sökülen kat. eski sahibinde duruyor. bunu aldırıp yeniden taktırmayı düşünüyorum.
bugün aracı Denizli Bolçek'e götürdüm. usta direkt "katalizatör olmadığı için ses yapıyor" dedi.
fiyatları siz de biliyorsunuz. usta da sizlerin görüşlerinizde belirtiğiniz gibi kat.ın sökülmesinin motora zararı olmayacağını söylüyor. eğer kat. tekrar takıldıktan sonra da bu sesler kesilmezse yorumlarınızdan okuduğum kadarı ile katalizör sistemini toptan iptal edip düz boru geçişi yaptırmak mantıklı görünüyor.
görüşlerinizi iletirseniz çok sevinirim.
şimdiden teşekkürler...
Katalizorun sokulmesinin özellikle tek o2 sensorlü araçlarda sorun teşkil etmez fakat; kat sökmenin şöyle bir problemi var, koku...özellikle kapalı garajlarda oldukça rahatsız eden bir koku ile karşılaşırsın...simdiye kadar pejodan vwne bütün kat iptali yapılmış araçlarda dikkatimi çekmiştir.
-
Katalizatörün araca takılış sebebi, silindirleredeki yanma sonucu çıkan gazlarda bir nevzede olsa yanmamış kısımları kalır.İşte bu yanmamış kısımlarda doğaya çok zararlı maddeler bulunur bunların daha zararsız hala yani karbondioksite çevirmeye yarar. Gelelim Katalizatörrü çıkarınca aracımızın yakıt tüketimi belirli ölçüde artartabi gücüde yaklaşık 5 10 hp.. ama çıkarınca egzoz emisyon testlerinden geçemeyiz.Biede günümüzde küresel ısınma olduğu için çevreye duyarlı olalım çevremizi kirletmeyelim. Katalizatörün içinde katalatik tuğlası bulunur tabi delikleri çok küçüktür.Malzemesi özel olduğundan biraz pahalıdır.Çalışma sıcaklığı 1000 2000 derece arasıdır bı sıcaklıkta yanmamış gaz kalırmı artık gerisini siz düşünün...
Kat iptaline bende karşıyım...motor büyüklüğüne karaterine göre değişir otomobile vereceği artı güç...