vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: oguz oktay - 14 Kasım 2010, 01:30:49
-
arkadaslar size şöle bir sorum olucak basına gelen veya bilen varsa aydınlatırsa beni sevinirim bazen marsa ilk bastıgımda arabam 1300 rpm gibi calısıo aragaz verdigimde normal rolentiye düşüo sizce neden kaynaklanıo olabilir???yardımcı olucagınıza inanıorum arac 1,4 TDI
-
abıcım bende ılk marşa basıldıgında durum aynı sayılır. araba tıtrıyor bıraz. gaza basıyorum . hatta bazen 4 bındee takılıyor 2-3 sn sonra düşüyor. rolantıde normale donuyor. tıtremede gıdıyor. sankı bı pıslık var. gaza basınca onu atıyor gıbı . bılmıyorum bende :(
-
bi ara ne oldugunu bende cözemedim gitti ama arastırma içindeyim
-
rölanti valfinde ayar problemi olabilir ya da rölanti valfinde problem olabilir değişim gerekebilir
rölanti valfine giden kabloyu kontrol edip wd 40 ile temizleyebilirsin
-
rölanti valfi nedir?
-
arabayı ilk çalıştırdığınızda belli bir seviyede olması mesela 500-1000 arası bir değerdedir
deviri ayarlar benim focus st de böle bi sorun olmuştu yakıt sarfiyatınıda arttırmıştı 250 tl orjinal serviste değiştirmiştim
-
Tsi de sadece hava ısınıca yani bu zamanalar 1200d/d de başlar 10-15sn de 800e oradan 650ye iner. İlk çalıştırmada normaldir zinciri yağlama vs. işlemi var. Kışın zaten jigle devreye giriyor 1000 de başlayıp geriliyor uzun süre 750-800oluyor ozaman yapmıyor.
Belk seninkide öyledir
-
ya senin araban 1.4 tdi 3 silindir turbo dizel. rölanti valfi felan yok. jigle felanda yok. araç devrini sadece ecu ayarlar. araç soğukken çalıştırdığında ecu hararet müşüründen alıdığı motor suyu sıcaklık bilgisi ile motoru ısıtmak için motor devrini yükseltiyor. araç soğutma suyu belli bir sıcaklığa gelince devri düşürüyor. takılı kalması bu müşürün doğru çalışmamasından olur.
-
üzgünüm aracı benzinli sandım
-
Karbüratörlü araçta jigle, kapış, yüksek hız, güç, rölanti gibi 7tane devre vardır. Ecu lu araçlarda bu devreler yoktur ama işlemlerin hepsi ve daha fazlası vardır, sadece hararet değil motor ve egsoz sistemi üzerindeki hatta şanzıman üzerindeki sensörleri kullanır ve ayar yapar. Hararet müşiri çalışma sıcaklığına etkilidir. Stop etrme, Boğaz kelebeği motoru açısının ayarlanamaması yani ibre gezinmesi, sıcakken çalışmama, soğukken çalışmama genelde hararet müşiri kaynaklıdır.
Kısa zamanda 1200d/d den düşüyorsa değişmesede olur. Ama sıcak havada bile 1200d/d firebir30 un dediği gibi hararet müşiri bencede. Şimdi hatırladım skoda felicia mız vardı hararet müşirini değiştirdik çin malı takmışlar ısınınca rolanti 4000d/d ya çalışıyordu. Alman malı ile değiştirdik satana kadar sıkıntı çıkmadı. satmaya yakı n yavaşlarken stop etmeye başladık, PC ye bağlandı volant müşiri çıktı onuda temizledik düzeldi.
-
"sadece hararet değil motor ve egsoz sistemi üzerindeki hatta şanzıman üzerindeki sensörleri kullanır ve ayar yapar. "
hayır bunlar ayar yapmaz. lütfen yanlış bilgi vermeyin...
-
nOX,lambda SENSÖRÜ NE İŞ YAPAR SADECE BİLGİ Mİ VERİR? Peki bozulunca neden araç çok yakar veya çekiş problemleri teklemeler vurmalar olabilir? Süs mü o? Volant senrörününde direkt çalışmaya etkisi var ki felicia arabamız o kirli iken stop ediyordu temizlenince düzeldi.
Yazıyı tam okuyun.
Kısa zamanda 1200d/d den düşüyorsa değişmesede olur. Ama sıcak havada bile 1200d/d firebir30 un dediği gibi hararet müşiri bencede. Şimdi hatırladım skoda felicia mız vardı hararet müşirini değiştirdik çin malı takmışlar ısınınca rolanti 4000d/d ya çalışıyordu. Alman malı ile değiştirdik satana kadar sıkıntı çıkmadı. satmaya yakı n yavaşlarken stop etmeye başladık, PC ye bağlandı volant müşiri çıktı onuda temizledik düzeldi.
Burada dediğinizin doğru olduğunu hararet müşirinin ilk çalıştırmadaki yüksek devir sebebi olduğunu yazmışım.
-
nox ve lambda sensörü rölanti ayarı yapmaz. bu sensörler egzoz geri dönüşüm sisteminin elemanlarıdır. egzos gazındaki yanmamış gazların belirlenmesini sağlarlar. egzos geri dönüşüm sistemi doğru çalışmadığında yani bunlar arızlalı olduğunda, emme manifolduna yanmamış gazlar dönmeyeceğinden aracınız çok yakacaktır. ben bunların ayarlarını hergün yapıyorum, buna vw hazırlık kodu diyor.
volant sensörününde alakası yoktur, ecu volant sensöründen aldığı bilgi ile atşleme zamanlamasını yapar. arızlı olursa ya araç hiç çalışmaz yada yanlış zamanlamadan dolayı tekler.
meraklıları varsa detaylı bilgi veririm. amatörler bildiklerini paylaşırken biraz daha temkinli olurlarsa, arkadaşlarımızı yanlış yönlendirmemiş oluruz. saygılar ....
-
Gayet güzel açıklamışsınız ellerinize sağlık, okuma pek kuvvetli değilde yazma işi iyi. Biraz daha alçak gönüllü olursanız foruma çok yardımınız dokunablir.
Bilgi; Benzin motorunun icadı Alman mühendis Nikolaus OTTO 1876.
Araç satıldı zaten
-
Ukalalık yapmak istemedim. Kusura bakmayın, yanlış anlaşıldıysam. Görebildiğim kadarı ile forumdakilerin çoğu araç sahibi. Benim gayem şu, araç sahipleri araçları ile ilgili sorunları doğru anlasınlar. Çoğu kişi araçtaki sorunu bilmediğinden veya bilmediğinden, ki son yıllarda üretilen (özellikle 20004 sonrası) araçların sorunlarını götürdüğünüz özel servislerin çoğu da bilmiyor, kişiler araçlarının arızalarının giderilmesini isterken çok zarar çekiyorlar. Ustalar, özellikle elektronik aksamdan dolayı oluşan arızaları deneme yanılma yoluyla tamir etmeye çalşıyorlar bu da karşı tarafa ister istemez çok zarar veriyor. Otomobil teknolojisi inanın o kadar ileriki, mekanik kısım otomobil içinde artık en basit kısım.