vwtr.net
Volkswagen => Caddy, Transporter ve Caravelle => Konuyu başlatan: alpergndz - 28 Ağustos 2010, 18:11:48
-
arkadaşlar caddylerde turbo patlarsa min ve max masraf ne olur?Hangi parçalr değişir ne tutar?
En kötü durumu ve en iyi durumları yazarsanız sevinirim?
-
Yetkili serviste 2.000-2.250 TL'yi buluyor sanırım dışarda 1.250 TL'ye filan değişenler var. Turbo patlama diye bir olay yoktur, yatak bozarsa tamiri olmaz, diğer arızalarda tamiri mümkün. Bu şüpheleri düşünerek araç kullanmayın derim.
-
geçen gün bilgisayarlı sistemle beyne bağlayıp turbo da sorun var dediler.. basınç sorunu mu ne işte.. parça değiştirmeden temizlenmesi gerek kolay dediler.. başka yere götürdüm.. turbo üzerinde yağlanma ya da nemlenme var dediler.. temizlemekle olmaz ya tamir ya da yenisi lazım dediler.. ikitelli de bir yer 250 tl ye turboyu tamir eediyormuş.. yenisini taktırmak istersenizde 1150 tl imiş.. söküp takma işçiliğide baya uğraştırıyormuş diye 200 tl istediler işçiliğine..
-
Turbo ya kurum bağlar ya da yatak bozar,mil kırar veya iç mekanik sistemde aşınmalar meydana çıkar, yani turbo da yağlanma veya nemlenme olduğunu ustalar test cihazı ile anlıyamaz. Turbo nasıl nemlensin hem? Red Line yapınca kor gibi kızaran turbo'da nemin ne işi var? Ustalar yanlış bilgilendiriyor. Eğer yatak bozduysa tamiri söz konusu olmaz, İzmir ve İstanbul'da garantili turbo tamiri yapan yerler var.
Bu arada Kızılay'da çalışan bir arkadaş'da Kızılay'ın T5 105 HP' lik aracının turbosunu değiştirdiğini söyledi. Yetkili servis 4.000 TL demiş, dışarda 1,500 TL'ye değişmişler.
-
Ademüçüncü kardeşimize teşekkürler verdiği bilgiler için..şöyle yazmış:
''Turbo ya kurum bağlar ya da yatak bozar,mil kırar veya iç mekanik sistemde aşınmalar meydana çıkar, yani turbo da yağlanma veya nemlenme olduğunu ustalar test cihazı ile anlıyamaz.''
peki ademüçüncü kardeşim kurum bağladığını yatak bozduğunu mil kırdığını içmekanik sistemde aşınma olduğunu bilgisayarlı sistemlede anlayamazsak nasıl farkına varabiliriz. süsrerken sesinden filan anlayabilir miyiz.. yoksa tamamen sökülüp bakılması mı gerekiyor..??
lütfen yardımcı olursanız seviniriz...
.(( ben arabayı baktırdığımda bilg sistemle beyinden baktıklarında sanırım kurum bağlamış falan dediler temizleriz hallolur dediler gittiğim bi yerde..))
-
Özel mesajda da belirttiğim gibi, kurum bağlamış bir turbo, ses yapabilir çünkü turbo bıçağı rahat dönemeyecek veya balansı bozuk dönecek bu da sese sebep olacak, çekişi de etkileyebilir, normalde biraz ıslık sesi gelebilir o normaldir ama aşırıysa problem vardır, mil kırmış turbo seni yol da bırakır zaten, yatak bozmuş turbo da , motor yağını egzosa veya silindirler içine basabilir, egzosa basarsa dikiz aynasından arkayı göremezsin, motora basarsa halin duman zaten. Kısaca bu gibi problemleri her zaman hissedersin.
-
1300 tL özeL seRviste yeni değiştirdim..
-
Ademüçüncü kardeşimize teşekkürler verdiği bilgiler için..şöyle yazmış:
''Turbo ya kurum bağlar ya da yatak bozar,mil kırar veya iç mekanik sistemde aşınmalar meydana çıkar, yani turbo da yağlanma veya nemlenme olduğunu ustalar test cihazı ile anlıyamaz.''
peki ademüçüncü kardeşim kurum bağladığını yatak bozduğunu mil kırdığını içmekanik sistemde aşınma olduğunu bilgisayarlı sistemlede anlayamazsak nasıl farkına varabiliriz. süsrerken sesinden filan anlayabilir miyiz.. yoksa tamamen sökülüp bakılması mı gerekiyor..??
lütfen yardımcı olursanız seviniriz...
.(( ben arabayı baktırdığımda bilg sistemle beyinden baktıklarında sanırım kurum bağlamış falan dediler temizleriz hallolur dediler gittiğim bi yerde..))
Bence aracı başka ustalara da gösterin. Eğer çekişinden bir şikayetiniz yoksa hiç elletmeyin derim.Aracın km'si kaçta? Bu motorlar hemen kurum bağlamıyor.Eğer km bir hayli fazlaysa kurum temizliği yapılabilir.Ustalar sanırım kurum var demiş.Turbo'da ki kurumu kolonoskopi cihazı ile mi görüyorlar merak ettim şimdi:) Yanlışım varsa düzeltsinler ama benim bildiğim arıza tespit cihazlarıyla turbo'da kurum olduğu anlaşılmaz. Zaten aracınızda bir sorun yoksai turboyu sökecekler sizden en aşağıya 100 kağıt alacaklar.Kurum temizliği yaptırmaya gerek var mı diye sorarsanız, yararı elbet vardır ama iyice kurum bağlamamış bir turboya kurum temizliği yapmanında bir anlamı yoktur.
Dediğim gibi araçta bir şikayetiniz var mı? Çekişinden filan?
Turbo'nun arızalı olduğunu da sürüş esnasında anlarsınız, turbo'dan aşırı bir ıslık sesi gelir. Az bir miktarda gelmesi normaldir.Ya da aracınız çekişten düşer.
-
Eğer çekişinden bir şikayetiniz yoksa hiç elletmeyin derim.Aracın km'si kaçta? iyice kurum bağlamamış bir turboya kurum temizliği yapmanında bir anlamı yoktur.
Dediğim gibi araçta bir şikayetiniz var mı? Çekişinden filan?
çok güzel açıklama :tamamdir
bozulmadıysa elletmeye gerek yok bence de
-
Özel mesajda da belirttiğim gibi, kurum bağlamış bir turbo, ses yapabilir çünkü turbo bıçağı rahat dönemeyecek veya balansı bozuk dönecek bu da sese sebep olacak, çekişi de etkileyebilir, normalde biraz ıslık sesi gelebilir o normaldir ama aşırıysa problem vardır, mil kırmış turbo seni yol da bırakır zaten, yatak bozmuş turbo da , motor yağını egzosa veya silindirler içine basabilir, egzosa basarsa dikiz aynasından arkayı göremezsin, motora basarsa halin duman zaten. Kısaca bu gibi problemleri her zaman hissedersin.
bu arada özelden yazmasanız biz de öğrensek :)
-
bu arada özelden yazmasanız biz de öğrensek :)
Direk konuya da yazdım ama ne yazık ki konu açan arkadaşlar konuyu açtıktan en az 4 gün sonra tekrar konularını takip ediyorlar.Ya da konuyu açtıkları yeri unutuyorlar.O yüzden bazı durumlarda özelden de yazabiliyorum:) Keşke herkes katılımcı olsa teknik konulara.
-
Direk konuya da yazdım ama ne yazık ki konu açan arkadaşlar konuyu açtıktan en az 4 gün sonra tekrar konularını takip ediyorlar.Ya da konuyu açtıkları yeri unutuyorlar.O yüzden bazı durumlarda özelden de yazabiliyorum:) Keşke herkes katılımcı olsa teknik konulara.
:)