vwtr.net

Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: BOYABAT06 - 04 Temmuz 2010, 20:27:39

Başlık: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: BOYABAT06 - 04 Temmuz 2010, 20:27:39
arkadaslar amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?benim arac cukurlara girdiğinde cok sert...tekerler tak tak vuruyor, boraların genel özelliği diyorlar ama........
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: baris59 - 05 Temmuz 2010, 01:38:48
patlak olduğundan şüphelendiğin tarafı kaportadan yukarıdan aşağı iyice bastır  sonra bırak hemen kendini yukarı atıyorsa patlak değildir ama yavas yavas atıyorsa patlaktır zaten ses yapar patlaksa sesin hangi taraftan geldiği anlaşılır eğer bu şekilde anlamazsan patlak amortisörden yağ kaçağı meydana gelir 
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: apsimati - 05 Temmuz 2010, 17:15:32
dediğiniz doğru çukurda diğer araçlara göre daha sert sanki teker vuruyormuş gibi bi his veriyor araç.. ama normal ...
muhtemelen amartisörünüz patlak değildir zira zor yani bunu becebilmeniz... :)
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: BOYABAT06 - 05 Temmuz 2010, 17:31:16
dediğiniz doğru çukurda diğer araçlara göre daha sert sanki teker vuruyormuş gibi bi his veriyor araç.. ama normal ...
muhtemelen amartisörünüz patlak değildir zira zor yani bunu becebilmeniz... :)

valla tam emin olamadımmmm...kimisi boralar için süspansiyonu sert normal diyo, kimiside patlakdır diyo anlamadım,,,
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: apsimati - 05 Temmuz 2010, 17:38:51
o arabanın altında var taş gibi yay.... bide amortisör dediğin öle sıradan bişey değil ki vw bu yani patlatabilmen için bayağı bi uğraşmış olman lazım ...bence sür git kardeş sağlıkla ...
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: BOYABAT06 - 05 Temmuz 2010, 17:41:57
o arabanın altında var taş gibi yay.... bide amortisör dediğin öle sıradan bişey değil ki vw bu yani patlatabilmen için bayağı bi uğraşmış olman lazım ...bence sür git kardeş sağlıkla ...


arka sağ amörtisör yağ sızdırıyo birazcık muayenede hafif kusur yazmıslar bi alakası var mıdır ?
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: baris59 - 05 Temmuz 2010, 19:20:57
yağ sızdırıosa patlaktır
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: apsimati - 05 Temmuz 2010, 19:52:28
evet sanırım başarmışın..... :)
tebrikler
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: BOYABAT06 - 05 Temmuz 2010, 20:21:13
evet sanırım başarmışın..... :)
tebrikler

??????????????????
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: FarCry - 25 Temmuz 2010, 18:38:14
Benim aracımda da böyle bir sorun var. Çukura düştüğüm zaman veya bir tümseğe süratli girdiğim zaman sanki araç jantın üzerinde gidiyormuşum gibi vuruyor. Alt takımlarda sorun olmadığını söylediler. Sorunlu görünenleri ise değiştirdim. Değişmeyen sadece amortisörler kaldı. Arabayı esnettiğim zaman o patlak amortisör hırıltısı da gelmiyor. Aksine sağlıklı bir amortisör esnekliği sağlıyor. 

Bence arkadaşında sorunu bence benimki gibi amortisör. Değiştirdikten sonra sorunun çözümüne dair neticeyi buraya yazarım. Bu arada tavsiye edeceğiniz bir amortisör varmı?
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: BOYABAT06 - 25 Temmuz 2010, 18:46:56
Benim aracımda da böyle bir sorun var. Çukura düştüğüm zaman veya bir tümseğe süratli girdiğim zaman sanki araç jantın üzerinde gidiyormuşum gibi vuruyor. Alt takımlarda sorun olmadığını söylediler. Sorunlu görünenleri ise değiştirdim. Değişmeyen sadece amortisörler kaldı. Arabayı esnettiğim zaman o patlak amortisör hırıltısı da gelmiyor. Aksine sağlıklı bir amortisör esnekliği sağlıyor. 

Bence arkadaşında sorunu bence benimki gibi amortisör. Değiştirdikten sonra sorunun çözümüne dair neticeyi buraya yazarım. Bu arada tavsiye edeceğiniz bir amortisör varmı?

değiştirdin mi kardes?
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: freedom1981 - 12 Ağustos 2010, 19:59:53
bora nın amortisörü gazlı deil mide yağ kaçagı oluyo gazlıda da mı yağ kaçagı oluyo anlamadım
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: mmcakmak - 24 Ağustos 2010, 17:42:57
Bende de 2008 Polomda sağ arka amörtisorde aynı problem vardı ve hafif sarsıntılı bir yolda bile gitsem (biraz mıcırlı asfaltta bile) arka taraftan sanki kaportanın bir yerinde bir vida düşmüşte tıkrı tıkır oynuyormuş gibi ses geliyordu. 30 bin bakımında söyledim, patlak deyip garantisinden değiştirdiler.
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: mussel - 24 Ağustos 2010, 18:48:42
Arkadaşlar golf ve bora araçları genellikle amortisörden önce amortisör takoz ve bilyalarını bozar,bizim ustalarda bu parçaları değiştirirler.Tabiki amortisör yağ kaçırmışsa arızalandığı anlamına gelir.Fakat bazı amortisörler yağ kaçırmaz ve sağlam olduğu düşünülür.Amortisörlerin patlak olduğunu biz nasıl anlarız?Aracınız yan rüzgarlardan çok etkileniyorsa veya ani fren yaptığınızda öne doğru her zamankinden daha fazla yatıyorsa muhtemelen arızalıdır.Birde zaten şu anki yol şartlarından ötürü amortisörler çok fazla çalıştıklarından olması gerektiğinden daha çabuk bozulurlar.Bence ilk etapta takoz ve bilyaları değiştirdiğinizde sesler devam ediyorsa veya yoldan gelen vuruntu fazlaysa değiştirmenizi öneririm.
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: FarCry - 27 Ağustos 2010, 23:02:49
Geçenlerde değiştirdim amortisörleri. Monroe marka ön ve arka amortisör aldım. Amortisörler biraz sert sanki. Aracım eskisi kadar vurmuyor çukurlarda elbette ama babamın vazgeçemediği 96 model corolla daki esneklik yine yok aracımda?  :( Volkswagenler ya da boralar mı böyle yoksa benim veya ustaların bulamadığı başka bir sıkıntısımı var araçta anlayamadım?... :-\
Alıntı
Benim aracımda da böyle bir sorun var. Çukura düştüğüm zaman veya bir tümseğe süratli girdiğim zaman sanki araç jantın üzerinde gidiyormuşum gibi vuruyor. Alt takımlarda sorun olmadığını söylediler. Sorunlu görünenleri ise değiştirdim. Değişmeyen sadece amortisörler kaldı. Arabayı esnettiğim zaman o patlak amortisör hırıltısı da gelmiyor. Aksine sağlıklı bir amortisör esnekliği sağlıyor.

Bence arkadaşında sorunu bence benimki gibi amortisör. Değiştirdikten sonra sorunun çözümüne dair neticeyi buraya yazarım. Bu arada tavsiye edeceğiniz bir amortisör varmı?

değiştirdin mi kardes?
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: mussel - 29 Ağustos 2010, 23:37:34
Geçenlerde değiştirdim amortisörleri. Monroe marka ön ve arka amortisör aldım. Amortisörler biraz sert sanki. Aracım eskisi kadar vurmuyor çukurlarda elbette ama babamın vazgeçemediği 96 model corolla daki esneklik yine yok aracımda?  :( Volkswagenler ya da boralar mı böyle yoksa benim veya ustaların bulamadığı başka bir sıkıntısımı var araçta anlayamadım?... :-\
Aracınızın km'si yada yaşı kaç acaba?
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: FarCry - 30 Eylül 2010, 11:28:38
2000 model confortline 132.000 km'de...
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: mussel - 30 Eylül 2010, 21:20:40
2000 model confortline 132.000 km'de...
Aracınız sanırım bora idi yanlış ise düzeltin.Öncelikle babanızın aracı japon üretimi bizim arabalar alman üretimi.Alman otomobilleri genelinde süspansiyon sistemi diğerlerine nazaran daha serttir.İkinci sorumda amortisörlerinizi takoz ve bilyaları ile beraber değiştirmeniz gerekir.Vuruntu sesi ağırlıklı olarak arka taraftan geliyorsa,arka torsiyon burçlarınızın değişmesi gerekir.Umarım anlattıklarım faydalı olmuştur.Amortisörleri,amortisör takozlarını ve bilyalarını değiştirdiniz,arka torsiyon burçlarını değiştirdiniz,salıncak burçları ve ön takımınızda problem yoksa aracıınızın süspansiyon sistemi mükemmel olacaktır.
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: fatih_et - 30 Eylül 2010, 22:34:34
dediğiniz doğru çukurda diğer araçlara göre daha sert sanki teker vuruyormuş gibi bi his veriyor araç.. ama normal ...
muhtemelen amartisörünüz patlak değildir zira zor yani bunu becebilmeniz... :)
ben becerdim kardeşim çok zor değil :)
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: khomaniac - 24 Ekim 2010, 17:14:57
Araba çukurlara girdiğinde çarpmış gibi vuruntu ve ses yapıyorsa, düşük hızlarda ani fren yapınca tekerlerde boşluk varmış gibi hissettiriyorsa sorun %90 rot mili ve salıncak burçlarındadır. Süspansiyon sadece amortisörlerle ilgili değildir. Ön takımdaki parçalar yıpranmışlarsa yoldan gelen darbeler amortisörler tarafından emilemeden sarsıntı yaratır.

Aracı iyi bir ustaya (bu yetkili servis ustası olur, özel servis olur farketmez) gösterirseniz değişmesi gerekenleri söylerler. Salıncak burcu (fişeği) ve rot mili (kolu) öyle pahalı parçalar değiller. Ama kesinlikle orjinal parça almak gerek. VW'lerin orjinal parçaları genelde Lemförder. Ama Lemförder olmasa da Alman malı Febi gibi kaliteli muadil markalar da var. Ha bu parçaları nereden bulabilirsiniz, ben Otostart'tan sipariş ediyorum bulabildiklerimi. Fiyatlar yarı yarıya neredeyse. Otostart'tan bulamadığım parça olursa özel servis yetkili servisten temin edebiliyo, fiyat farketse de orjinal parçadan vazgeçmeyin. Özel servisler ne kadar ikna etmeye çalışırsa çalışsın Çin malı, Tayvan malı parça kullanmayın, bu parçalar iş görmedikleri gibi ömürleri de 6 ayı geçmez. Tecrübe ile sabittir. Ki siz işinizi bilir orjinal parçayı kendiniz temin ederseniz Çin mallarından daha ucuza gelir.

Ben bu konularda tecrübeliyim artık, kafanıza takılan bi şey olursa sorabilirsiniz. 3 senedir hata yapa yapa doğruları buldum artık. Tek sıkıntım Türkiye'de orjinal yedek parça piyasasının gelişmemiş olması, aradığınızı hemen bulamıyorsunuz. Öyle olmasa arabayı A'dan Z'ye yeniler vereceğim paraya da acımazdım, çünkü Bora'ya değer.
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: khomaniac - 24 Ekim 2010, 17:26:40
Arkadaşlar ayrıca şunu söyleyeyim, gazlı amortisör almayın. Ben aldım pişmanım. Gazlı amortisörler yağlılara göre her ne kadar daha uzun ömürlü ve dengeli olsalar da, Bora için sert kalıyorlar. Bu da aracınızda konfor kaybına, bozuk yollarda daha fazla titreşimle beraber daha fazla yıpranmaya neden oluyor. Ben de Monroe gazlı amortisör taktırdım hem öne hem arkaya ama pişmanım. Hatta yeniden yağlı amortisör almayı düşünüyorum.
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: FarCry - 14 Kasım 2010, 11:59:14
Alıntı
Aracınız sanırım bora idi yanlış ise düzeltin.Öncelikle babanızın aracı japon üretimi bizim arabalar alman üretimi.Alman otomobilleri genelinde süspansiyon sistemi diğerlerine nazaran daha serttir.İkinci sorumda amortisörlerinizi takoz ve bilyaları ile beraber değiştirmeniz gerekir.Vuruntu sesi ağırlıklı olarak arka taraftan geliyorsa,arka torsiyon burçlarınızın değişmesi gerekir.Umarım anlattıklarım faydalı olmuştur.Amortisörleri,amortisör takozlarını ve bilyalarını değiştirdiniz,arka torsiyon burçlarını değiştirdiniz,salıncak burçları ve ön takımınızda problem yoksa aracıınızın süspansiyon sistemi mükemmel olacaktır.

Amortisörleri, amortisör takozlarını, salıncak burçlarını değiştirdim. Başka ne olabilirki? Bu sorunu çözmem lazım. Acaba yaylardan olabilirmi?
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: kayhanakinci - 27 Mart 2011, 23:25:41
meraba arkadaşlar benim sol önden bi lokurtu geliyor boradan ön düzenden değiştirmediğim şey kalmadı ses kesilmedi şimdi amortisörden şüpheleniyorum bazen üstten bastırıp esnetince bi süre ses kesiliyo araç bekleme yapınca tekrar ses geliyo bu neden acaba varmı bilen
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: mussel - 28 Mart 2011, 22:27:36
Helezonlarını,amortisör donanımını kontrol ettir.Benimde aynı problem vardı,helezon kırılmış ve parçası helezonla amortisörün bağlandığı noktada kalmış dolayısıyla öyle baya bi gezmişim.Dediğim gibi helezon ve amortisör donanımını kontrol ettir.
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: EsatTR55 - 03 Mayıs 2011, 03:56:35
ben daha öncede paylaşmıştım faydalı olacağını düşünüyorum bu bilginin. benim boranın arka sağ çukura girdiğinde sanki kaportaya vuruyorcasına ses yapıyordu baktırdık vs. ilk önce amortisör dediler tekrar gittiğimde travers midir her neyse o özelliğini kaybetmiş onu değiştirdim ve tık ses yok . amortisör değiştirmeden travers burcu diğer adıyla aks burcu-takozu kendisinden çok işçiliği tuttu ama amortisörlerden yırttık. :) :)
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: kayhanakinci - 11 Mayıs 2011, 00:05:39
amortisörler değişti hala ses var sanki şöför koltuğunun altından geliyormuş gibi ses ne lanet bişeymiş kurtulamadık gitti
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: beyazbora - 11 Mayıs 2011, 03:01:35
bu gün ustaya gösterdim arka amartisörler değişti çifti 160 lira
markasını hatırlamıyorum orjinal diye taktı
burçlarda değişecek dedi sonra yaptırıcaz
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: EsatTR55 - 11 Mayıs 2011, 11:53:16
Eğer arka amortisörler patlakmış gibi ses gürültü yapıyorsa önce travers burcuna baktırın derim bizim usta boralar kolay kolay amortisör patlatmaz demişti ve dediği gibi o takozlar değişince ses kalmadı parça fiyatı da 15 erden 30 du sanırım citroen de değiştirdim 50TL işçilik le fren yağını boşalttı yeniledi 5TL ona aldı. o kadar şu an arkalar kesilince önler dikkat çekti yola halat seriyolar üzerinden geçince bi sarsıntı oluyo normal mi bilmiyorum,
Başlık: Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
Gönderen: beyazbora - 12 Mayıs 2011, 00:38:47
o travers burcunu bende değiştiricem  usta dedi de sonra yaptırıcam