vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: murat0671 - 16 Haziran 2007, 18:11:33

Başlık: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: murat0671 - 16 Haziran 2007, 18:11:33
Arkadaşlar Golf 4 8 valf mı uygun 16 valf mı? Nasıl anlaşılır kaç valf oldugu 1600 Golf 4 Comfortline?


---------------------------------------------------------------------------
Düzenleme: Türkçe yazıma dikkat edelim. Bakkal defterine dönmesin. Confortlayn, confortlyn değil doğrusu Comfortline'dır. Walf değil doğrusu valf'tir. Kolay gelsin.
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: ramcho® - 16 Haziran 2007, 21:51:59
1998 2000 e kadar 8 valf 2000 2004 16 valf.

2005 v kasa golflerde 8 ve FSİ 16 valf olanları var
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: SkY - 16 Haziran 2007, 22:03:39
en kolay anlama yolu motora bakmaktır...16 valve olanlar da motor üzerindeki kapakta 16v yazıyor,diğerinde ise SR yazıyor
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: SPoRTeXHauST - 17 Haziran 2007, 01:55:52
ramcho® yanlış biliyosun. 2001 yılının ortasına kadar üretilenler 8, daha sonrası 16v.
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: SkY - 17 Haziran 2007, 09:29:37
aslında 2003 model olupta 1.6 8v golf te var arkadaşlar...2001 sonrasından 2004 teki yeni kasa geçişine kadar ki tüm otomatik vitesli golf 4'ler 1.6 8v sr motorlu..
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Tholl-ga - 04 Temmuz 2007, 16:38:19
pasific lerden sona 16V oldu
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Dr_EmrE - 04 Temmuz 2007, 23:51:50
8v 16v arasında yakıt farkı olabilir...
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: ramcho® - 05 Temmuz 2007, 11:22:29
2000 model 16v golfüm vardı ;)

2000 yılında ülkeye giren bazı golfler deneme amaçlı 16 valf olarak gönderildi daha sonra 2001 yılında 16 valf oldu ;)
ramcho® yanlış biliyosun. 2001 yılının ortasına kadar üretilenler 8, daha sonrası 16v.
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Emin_Golf - 05 Ağustos 2007, 23:50:16
benimki 8 valf 102 bg 16 valf ler 105 bg miş aradaki fark bu birde 16 valf ler benzini biraz fazla yakıyormuş
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Dr_EmrE - 06 Ağustos 2007, 00:51:36
benimki 20v :D
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Oceanis - 07 Ağustos 2007, 21:07:24
2004 Pacific'ler 16 Valf mi? birde Pacificl hakkında detaylı bilgi bulabileceğim site veya adres önerebilir misiniz???
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Dr_EmrE - 08 Ağustos 2007, 00:11:50
evet 16v.

Birde ne tür detaylı bir bilgi?
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Oceanis - 08 Ağustos 2007, 05:38:54
Özellikle motorunda ne tür oynamalar yapılabileceğine dair bilgi olabilirse sevinirim. Benim bildiğim 105hp motor var, bunu bir şekilde 120 veya 125e yükseltmem mümkün müdür??
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Dr_EmrE - 08 Ağustos 2007, 11:12:20
Chip :D
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Tholl-ga - 08 Ağustos 2007, 11:17:31
16v lerin motor blokları alüminyum
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: eren229 - 10 Ağustos 2007, 16:11:55
Arkadaşlar 16 valfler benim bildiğim 8 valfe göre daha az yakıyor..Kesin bilgisi olan varsa tam olarak öğrenebiliriz.Çünkü yukarda da bi arkadaş tam tersini yazmış..
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: Dr_EmrE - 13 Ağustos 2007, 14:34:32
Bende 16v.ler daha az yakar diye biliyorum..
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: escocem - 13 Ağustos 2007, 15:11:42
16 az yakmaz arkadaşlar çok ufak tefekte olsa fazla yakar normal sürüşte nerdeyse aynı denilebilir fakat iş performansa basmaya gelince 16v her şekilde fazla yakar fakat ona görede gider..mantık budur zaten daha fazla giriş(yakıt + hava) daha fazla çıkış(yanmış yakıt+hava=gaz) ve daha fazla performans...
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: car wolf - 13 Ağustos 2007, 15:46:15
abi ne uğraşıyorsunuz motor numarasından bakın kaç valf olduğuna bu 2001 model 16 V  yakıt tüketimi 7.9/5.2/6.2 l/100km urban/extra-urban/combined.Maksimum Motor Gücü 108 HP     (80.5 kW) 
 
Maksimum Güç Devri 5800 d/d
 ,

Buda 2000 model 8 V Yakıt Tüketimi 9.3/5.5/6.9 l/100km urban/extra-urban/combined Maksimum
 Motor Gücü 103 HP     (76.8 kW) 
 
Maksimum Güç Devri 5700 d/d
 :tamamdir
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cenkkaya - 14 Ağustos 2007, 12:35:00
16v lerin motor blokları alüminyum

ee  alüminyumsa ne olmuş faydası zararı nedir
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: irfan34 - 04 Mart 2009, 09:03:10
merhaba  ben irfan aranıza yeni geldim   bende 2001 comf var ama 8 valf
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: kaya_01 - 04 Mart 2009, 09:30:16
merhaba  ben irfan aranıza yeni geldim   bende 2001 comf var ama 8 valf
İrfan hocam aramıza hoşgeldin,ne fark eder 8 valf veya 16 valf olması önemli olan burda keyifli sohbetler ve  bilgi alışverişi yapmak..
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 10:10:11
Bende bu 8 ve 16 walf arasinda ki farki sormak istiyordum.

Benim arac 2003 haziran trafige cikisli 2004 model pacific. Benim aracta 8 walf. Bu 8 ve 16 walf arasindaki temel fark nedir?
Benim bildigim kadari ile 16 walf araclarda surus keyfinin daha farkli oldugu buna karsin daha cok yakit tukettigi konusundaydi.
Sanirin 8 walf lerde motorda kucuk. Gecen benzin kirmizi cizginin hemen ustundeydi ikazlar yanmamisti depoyu full ledim 135 tl aldi. Sanirim benim depo 150 tl ye full oluyor.

Bu arada 8-18 walf  herneyse  onemli olan araci sevmek ve keyif almak :)
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: OffLineR - 04 Mart 2009, 10:12:30
8v'ler düşük devirlerde daha atikler
16V ile şehir içinde sıkılırsınız.
8V'lerin haliyle boğazları daha geniş.
aslında 16V'ler daha az yakıyor. Daha çok noktadan daha az püskürterek fazladan yakıt atılmasını önlüyorlar.
Ama dediğim gibi onlarda da şehir içi eğlencesi yok :D :D :D :D
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: kaya_01 - 04 Mart 2009, 10:42:22
cemele hocam ben pasificlerin tamamının 16 valf olduğunu düşünüyordum,benim araç 20054 model pasific ve 16 valf, depo da 180 liralık benzin alıyor,depoların farklı olduğunu ilk defa duydum.. daha önce 20 valf aracım da oldu çok daha az yakardı,demekki valfler düştükçe yakıt artıyor..
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 11:23:57
Depo kesinlikle farkediyor. Daha once 2001 model 8 valf temiz ve hesapli bir megan bulmustum. Arkadas 8 valfler cok tercih edilmez ama fiyatlarida ona goredir dedi. Aciklamasinda ise megan icin 8 valf lerde renault 19 motoru var , 16 valf lerde ise meganlar icin uretilen motor var demisti.

Offliner arkadasin dedigi gibi valf kuculdukce yakit artiyor. Ben 8 valf oldugunu servise bakima goturdugumde ogrendim.
Basta ogrenseydim fikrim degisirmiydi yine degismezdi. Neticede kullaniciyim arac temiz olsun hesapli olsun bide GOLF olsun gozum baska bisey gormez :) :) Arac gerekten seri ama otomatik olmasindan dolayi ilk kalkislarda biraz agir kaliyor gibi.

Kaya hocam belkide pacificlerde otomatik viteslerde kalkis performansini etkili yapmak icin 8 valf yapmis olabilirler. Dusunceme gore 8 valf yaparak daha buyuk bogaz ve daha fazla yakit vererek ilk kalksilarda ve dusuk viteslerde daha seri duruma getirmeyi dusunmus olabilirler.
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: devran - 04 Mart 2009, 14:08:14
arkadaslar 8valf lar artık bıraz eskı teknolojı kalıyo...dedıgı gıbı arabanın valfı nekadar cok olursa aracın verımı okadar artar 8 valf olması silindir basına 2valf dusmesı demektır 16 v de silindir bası 4valf duser buda yakıt ı daha verımlı kullanır ve daha az yakar (8v ler şehir ıcınde daha ataktır ama daha fazla yakar)

bırde
 8 valf de -tek egzantrık
16 valfte - çift egzantrık vardır

1.8 ler 20 valf de ıse silindır basına 5 valf duser
yıne aynı sekılde bundada çift egzantrık vardır ama egzantrık basına 10 sübab düşer
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: devran - 04 Mart 2009, 14:09:58
16v lerin motor blokları alüminyum

alımunyum olması benım bıldıgım daha hafıf motor olmasıdır(agırlıgı azdır yanı) ayrıca alımunyum geç ısınır çabuk soğur
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 14:25:21
***********ALINTIDIR********
SORU:Benim 2003 temmuz trafige cikisli 2004 model otomatik Golf Pacific aracim var. Araci aldiktan sonra bakim esnasinda aracin 8 Valf oldugunu ogrendim. 8 Valf ve 16 Valf arasindaki fark nedir.

her ikisininde avantaj ve Dezavantajlari nedir? 16 Valf daha cok tercih ediliyor olmaz ise olmaz birseymidir?

CEVAP: Konu ayrıntılı ama çok kısa anlatmaya çalışayım.

8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ancak bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.

HONDA'nın 16 Valfli ama SOHC motorları var. VW'nin de bünyesinde 4 silindirli ama 20 valfli motorları da var. Aracınızdaki "AKL" motor olarak bilinen 8 Valfli motor da üretimi hesaplı olan ve halen üretilen ve kullanılan bir motor. VW'nin bunu devam ettirmesi, GOLF VI'ye de koyması ve hatta 7 ileri çift kavramalı DSG vites kutusunu da bu motora bağlaması şaşırtıcı.
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 14:28:31
*********ALINTIDIR************

SORU: Servisteki usta bu araca LGP taktirmayin dedi. Performansi kötü olur. Hatta sizinki gibi otomatik bir araca takildi sonra tekrar söktük arac kendine gelemedi hala dediler. Oysa LPG uyumu mukemmel gozukuyor.
CEVAP: Bu araca bilhassa LPG taktırın, hem de LANDI-RENZO, BRC veya PRINS, hesaplı olan ZAVOLI ve ROMANO da olabilir, en ufak bir sorun yaşamayacaksınız, sadece takan yer uzman, takan kişi de usta olsun. Marka bir yer, özellikle de BRC ve LANDI RENZO, sizi mükemmel uyum ve korunan performans ile fazlasıyla memnun edecektir.
--------------------------------------------------------------------------------

SORU: 8 VALF de depo kucukmudur. 16 VALF e gore kucuk gibi. Gecen ibre hemen kırmızı bolge uzerindeydi 135 tl ye full doldu. Sanirim 160 tl ye tam doluyor. 16 valf lerde 180 tl bu rakam.

CEVAP:İkisinin de deposu 50 litredir, yedek depo ile 5 litre daha alabilir ama tavsiye edilmez, OVERFILL (AŞIRI DOLUM) yaparsınız fazla yakıt dışarıya tahliye edilir, yakıt göstergesi de tam doğru çalışmayabilir, buharlaşan yakıta depoda yer kalmaz, depo "şişer".
--------------------------------------------------------------------------------

SORU: 8 Valf in yakit harcamasi 16 valf e gore ne orandadir. Ornek 100 km sehir ici 16 valf 20 tl harciyor diyelim, 8 Valf 23 tl mi harcar.

CEVAP:Arada kayda değer çok fazla bir fark yok, sadece 16V motor 5 HP daha fazla güç üretiyor, o kadar. İkisi aynı harcar diyebilecek durumdayım.
--------------------------------------------------------------------------------

SORU: Benim aractan sikayetim yok sadece ogrenme meraki ile soruyorum aile icin arac secerken bu 8 valf aracmis diyerek vazgececek kadar onemli bir durummudur. Cunki cok temiz ve uygun fiyata 2001 model megane bir araci sirf 8 valf oldugu icin arkadas aldirmamisti. Galiba onlarda renault19 motor u varmis. Ve gercekten ikinci el araba pazarlarinda ozellikle 2000-2002 8 valf megan araclar 16 valf e gore biraz daha az musteri topluyor ve biraz daha ucuz.
CEVAP: Hayır, kesinlikle vazgeçmeye sebep olacak bir durum değildir. VW'nin şu anda 16 Valfli LPG'ye uygun motoru aşağı yukarı yokken 8 Valfli LPG'ye uygun motoru halen üretilmekte ve satılmaktadır. Bu bile sizin için yeterli bir sebep olmalı vazgeçmemek için. Renault hususunda genel olarak birşey söyleyemem ama 8V ve 16V arasında araç almak veya almamak kadar kesin ve kati bir ayırım yapmak ve seçici davranmak bence doğru bir araç alma politikası değildir.
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 14:34:09
Arakadaslar
8 VALF ile 16 VALF arasindaki fark nedir sorusuna ve bazi extra sorulara yukardaki iki msg sanirim noktayi koyuyor. Reklam olmaz ise ben bunu baska bir forumda yazmistim. Detaylari ve 8 valf ve 16 valf pistonlarinin calismasini asagidaki linktten de gorebilirsiniz.

http://forum.donanimhaber.com/m_30183318/tm.htm
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 14:37:59
**********ALINTIDIR************


Sevgili arkadaşım,

Volkswagen şimdiye kadar yüzlerce benzinli ve dizel motor geliştirmiştir. Çok ilginç gelecektir ama geliştirdiği benzinli motorların LPG'ye mükemmel uyum göstermesini VW isteyerek ve/veya planlayarak da yapmamış, çünkü VW şirket politikası gereği CNG'yi destekliyor, LPG'yi değil. Motor geliştirme departmanı da hiç durmayan, sürekli yeni teknolojiler geliştiren ve bunları uygulayan bir laboratuvar gibi çalışıyor.

İlk olarak aklınızdan şu düşünceyi çıkartın. Bir motorun üretimi durduysa bu motorun KÖTÜ veya BOZUK olmasından değil, daha iyisi geliştirildiği içindir. Bir motor da halen üreliyorsa bunun sebebi ekonomik çıkar (iktisadi menfaat) ve pazarının olmasıdır.

AKL motor basit yapısı, üretimi, montajı ve tamiri kolay, çalışma prensibi nedeni ile fazla parçası olmayan ve son safhasında da oldukça makul yakıt tüketimi, güç üretimi ve ömrü olan bir motor. Bu motorda şarj dinamosu, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası yukarıdan aşağya doğru sıralanmış durmakta, çift (')! taraflı yassı kayış (FLAT BELT) ile krank mili kasnağından güç almaktadır. Gaz pedalına halatla bağlı olması nedeni ile gaz pedalına basıldığında tepkisi anidir. Eksoz manifoldu arkada, emme manifoldu öndedir. LPG'ye uyumu çok iyidir. Tek hatırlanması gereken husus motoru devirli kullanmaktır. 4. viteste 50 km/saat ve 5. viteste de 60 km/saat hızlarla da rahatça gitmekte ve tecrübeli kullanımda yakıtı makuldur. Zaten bu motorun ülkemize gelme sebebplerinden birisi ÖTV ve maliyetlerdir.

BCB motor ise daha karmaşık, 16 valf, çift eksantrik, hava filtresi motor bloğu üzerinde, tek taraflı kayış kullanmakta, daha elektronik bir yapıya sahiptir. Gaza bastığınızda motorun tepki vermesinde çok hafif bir gecikme olmakta, çünkü gaz pedalındaki elektronik direnç (rezistans) ne kadar basıldığını ölçmekte, bunu motora elektronik sinyal olarak aktarmakta ve gaz kelebeği buna göre açılmakta, enjektörlerden yakıt püskürtülmektedir. Emme manifoldu akada (!), eksoz manifoldu da öndedir, eksoz borusu karterin içinden açılan bir oyuktan geçer. Emme manifoldunun firewall (göğüs duvarı) ve motor arasındaki en sakin ve rahat boşlukta olmasından ötürü LPG enjektörleri de bu motorda en rahat ve en verimli şekilde takılmaktadır.

Ben AKL motorunu çok sevdim. Hızlanma ve gaz pedalına tepkisi BCB motordan daha iyi. Ama diğer yandan da BCB motorun LPG'ye uyumu (Cruise Control'un da çalışmasından ötürü) onu da LPG'li zamanda çok sevdim.

İkisinin 100-105 HP arasındaki gücü beni fazlası ile tatmin etti. Yarış yapmayacaksan ve efendi kullanacaksan bu ikiz motorun bu devirde bence değerlerinin bilinmesi gerek.

Selamlar,

Taner Göde
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: OffLineR - 04 Mart 2009, 14:42:32
cemele dostum noktayı koydun vallahi konuya :D
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 14:50:14
vallahi bir suru soru olusuyordu. Yok hangisi daha ekonomik yok daha performansli hatta 8 valf diye uygun cok temiz bir 2001 megane i almadim. Iyikide almamisim GOLF aldim.

Aslinda bu konu en usttler yer alip 8 ve 16 valf hakkinda sorusu olanlarin yeniden konu acmasina gerek kalmaz.

cemele dostum noktayı koydun vallahi konuya :D
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: OffLineR - 04 Mart 2009, 14:51:32
ya Golf işte ikisi de
ikisi de süper keyifli. Hehe :D :D :D
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: devran - 04 Mart 2009, 19:00:27
aynen soruyu sen sormusun yıne en detaylıyı sen yapmısınn  :tamamdir arastırmacılık herzaman ıyıdır bende yorumumu yapmıstım senınkılerle daha da tatmınkar olmuş
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: g_vg - 04 Mart 2009, 19:17:02
 :tamamdir
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: cemele - 04 Mart 2009, 22:34:46
Devran kardes
Sorular benim ama cevaplari taner gode isimli arakadas verdi. Ben baska bir platformda bu sorulari yonelttim ve cevaplari o arkadas verdi. En azindan VW stratejisi, 8 ve 16 Valf olayindaki sorularin buyuk kısmına cevap bulduk. Bende burda 8 ve 16 valf konusunda sorusu olacak yada merak eden arkadaslari bilinclendirme amacli buraya kopyaladim.

aynen soruyu sen sormusun yıne en detaylıyı sen yapmısınn  :tamamdir arastırmacılık herzaman ıyıdır bende yorumumu yapmıstım senınkılerle daha da tatmınkar olmuş
Başlık: Ynt: Golf 4 1.6 8 Valf mı? 16 Valf mı?
Gönderen: devran - 05 Mart 2009, 13:07:52
yanı sen cevaplamısınn derken sen yıne detaylı bı bılgı koymussun o anlamda dedım,zaten alıntıdır sıede yazmısın