vwtr.net

Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: apsimati - 01 Mayıs 2010, 20:29:02

Başlık: merak ettim....??
Gönderen: apsimati - 01 Mayıs 2010, 20:29:02
arkadaşlar merak ettim ...
araç ısınınca (uzun süre kullanıldıktan sonra )vites geçişlerinde bi sertlik oluyor özellikle 3.vitesten 2 ye veyahut  1 e geçerken bunun bi mantığı varmı...???
yoksa tamammen sürücü yorgunluğu ile mi alakalı.... :)
bi de ilk çalıştırma anında debriyaja basılarak çalıştırmanın bi mantığı varmı bu doğru bir hareket mi...araç için fark edermi....???
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: bilalaydin - 01 Mayıs 2010, 20:59:49
arac hareket ederken 1. vitese girmiyo.bu bir özellikmiş bende daha önce forumda okudum.ayrıca opellerdede varmıs bu özellik.
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: ismailtunca81 - 01 Mayıs 2010, 21:35:38
aslında tam tersi  olması lazım ısındıkça  geçişlerin kolaylaşması lazım
vites  küçültmelerde  aracın devri  çok önemli  tabi süratide eger 1. veya  2.  vitesin kaldıramıyacagı devir ve  hızdaysa  geçişler zor  olur bu gayet normal

arabayı  debriyajla  çalıştırmanın hiç bir zararı  yoktur  diye  biliyorum
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: al_pacino - 01 Mayıs 2010, 23:08:45
Bence daha kolay calısır debriyaj tam ayırır motor rahat döner diye tahmin ediyorum
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: vicetuning - 03 Mayıs 2010, 08:13:34
vites geçişlerinde ismailtunca81 arkadaşımızın dediği gibi olması lazım mantıken şayet bende öyle bir sorun yok. Birde debriya basarak aracı çaışıtrmak uzman görüşü ile daha iyidir. Hatta Hyundai Accent'lerin 98-2001 kasalarında araçta debriyaja basmadan aracı çalıştıramıyosun. Gerçi ben debriyaja basmadan aracı boşa alrak öalıştırdığımı hatırlamıyorum boşta olsun viteste olsun ayak alışkanlığı ille debriyaja gidiyo.
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: apsimati - 03 Mayıs 2010, 09:07:04
bende de alışkanlık vites boşta iken debriyaja basmadan çalıştırma şeklinde oluşmuş....
geçen renosu olan  bi arkadaş söyledi neden debriyaj yapmıyorsun diye de bende brodwaymi bu demiştim .... :)
zira bildiğim o araçlarda soğuk havalarda felan aracın daha kolay çalışması için başvurulan bi yol bu da vw de gerek varmı bilmiyorum...
öyle bi fikrinizi alamak istedim maksat muhabbet...
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: maverick - 03 Mayıs 2010, 12:40:03
debriyaja basmadan çalıştırırsanız marş motorunuz volant dişlisini çevirirken aynı zamanda ayrılmamış şanzumanı da çevirmek zorunda kalacak ve daha fazla zorlanacaktır debriyaja basınca marş motoru sadece motoru çevirir şanzumanı çevirmez daha rahat çalışmasının sebebi budur debriyaja basarak çalıştırmak daha faydalıdır

şanzumanın içindeki yağ çalıştıkça ısınacağı için vites geçişleri daha rahat olmalıdır diğer arkadaşların da dediği gibi devir ile alakalı olarak küçük vitese zor geçmesi muhtemeldir
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: htmetin - 03 Mayıs 2010, 15:40:16
Aracı çalıştırırken debriyaja basmayı aslında alışkanlık haline getirmekte fayda var böylesi daha güvenli diye düşünüyourm. Ayrıca vites geçişleri araba ilk çalıştığında daha zor olması ve yol aldıkça vites geçişlerinin biraz daha rahatlaması gerekiyor diye biliyorum.
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: omertek - 03 Mayıs 2010, 23:41:56
arkadaşlar merak ettim ...
araç ısınınca (uzun süre kullanıldıktan sonra )vites geçişlerinde bi sertlik oluyor özellikle 3.vitesten 2 ye veyahut  1 e geçerken bunun bi mantığı varmı...???
yoksa tamammen sürücü yorgunluğu ile mi alakalı.... :)
bi de ilk çalıştırma anında debriyaja basılarak çalıştırmanın bi mantığı varmı bu doğru bir hareket mi...araç için fark edermi....???


Ben de bir tahminde bulunayım daha doğrusu tecrübe ile sabittir.Daha önceki aracımın vites kolu aktarma sistemi muhtemel seninki ile çok benzerdir Aslında birçok aracınki benzer konuya dönersek bu aktarma sisteminde plastik burçlar vardır(iyice aşınıp özelliğini kaybetmiş olanlardan bahsediyorum) bunlarda motor soğukken boşluk az olur ve sistem düzgün çalışır ama ısınmaya başlayınca(ısınmasının sebebi egzoz manifolduna çok yakındır) yumuşayıp genişlediği için boşluklar oluşur dolayısıyla sen vitesi ikiye atmak için sola çektiğinde o boşluk olduğu için vites kolunun kendisi sola gelir ama vites koluna yaptırdığın hareket şanzımana iletilemediği için yada yarım iletildiği için böyle ilginç durumlar ortaya çıkar.
Başlık: Ynt: merak ettim....??
Gönderen: apsimati - 04 Mayıs 2010, 09:14:23
ömer hocam haklısın ...
nasrettin hocanın eşek hikayesine benzer bu işler hani eşekten düşünce bana doktor değil eşekten düşümüş birini çağırın demiş yaa... :)