vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: apsimati - 01 Mayıs 2010, 20:29:02
-
arkadaşlar merak ettim ...
araç ısınınca (uzun süre kullanıldıktan sonra )vites geçişlerinde bi sertlik oluyor özellikle 3.vitesten 2 ye veyahut 1 e geçerken bunun bi mantığı varmı...???
yoksa tamammen sürücü yorgunluğu ile mi alakalı.... :)
bi de ilk çalıştırma anında debriyaja basılarak çalıştırmanın bi mantığı varmı bu doğru bir hareket mi...araç için fark edermi....???
-
arac hareket ederken 1. vitese girmiyo.bu bir özellikmiş bende daha önce forumda okudum.ayrıca opellerdede varmıs bu özellik.
-
aslında tam tersi olması lazım ısındıkça geçişlerin kolaylaşması lazım
vites küçültmelerde aracın devri çok önemli tabi süratide eger 1. veya 2. vitesin kaldıramıyacagı devir ve hızdaysa geçişler zor olur bu gayet normal
arabayı debriyajla çalıştırmanın hiç bir zararı yoktur diye biliyorum
-
Bence daha kolay calısır debriyaj tam ayırır motor rahat döner diye tahmin ediyorum
-
vites geçişlerinde ismailtunca81 arkadaşımızın dediği gibi olması lazım mantıken şayet bende öyle bir sorun yok. Birde debriya basarak aracı çaışıtrmak uzman görüşü ile daha iyidir. Hatta Hyundai Accent'lerin 98-2001 kasalarında araçta debriyaja basmadan aracı çalıştıramıyosun. Gerçi ben debriyaja basmadan aracı boşa alrak öalıştırdığımı hatırlamıyorum boşta olsun viteste olsun ayak alışkanlığı ille debriyaja gidiyo.
-
bende de alışkanlık vites boşta iken debriyaja basmadan çalıştırma şeklinde oluşmuş....
geçen renosu olan bi arkadaş söyledi neden debriyaj yapmıyorsun diye de bende brodwaymi bu demiştim .... :)
zira bildiğim o araçlarda soğuk havalarda felan aracın daha kolay çalışması için başvurulan bi yol bu da vw de gerek varmı bilmiyorum...
öyle bi fikrinizi alamak istedim maksat muhabbet...
-
debriyaja basmadan çalıştırırsanız marş motorunuz volant dişlisini çevirirken aynı zamanda ayrılmamış şanzumanı da çevirmek zorunda kalacak ve daha fazla zorlanacaktır debriyaja basınca marş motoru sadece motoru çevirir şanzumanı çevirmez daha rahat çalışmasının sebebi budur debriyaja basarak çalıştırmak daha faydalıdır
şanzumanın içindeki yağ çalıştıkça ısınacağı için vites geçişleri daha rahat olmalıdır diğer arkadaşların da dediği gibi devir ile alakalı olarak küçük vitese zor geçmesi muhtemeldir
-
Aracı çalıştırırken debriyaja basmayı aslında alışkanlık haline getirmekte fayda var böylesi daha güvenli diye düşünüyourm. Ayrıca vites geçişleri araba ilk çalıştığında daha zor olması ve yol aldıkça vites geçişlerinin biraz daha rahatlaması gerekiyor diye biliyorum.
-
arkadaşlar merak ettim ...
araç ısınınca (uzun süre kullanıldıktan sonra )vites geçişlerinde bi sertlik oluyor özellikle 3.vitesten 2 ye veyahut 1 e geçerken bunun bi mantığı varmı...???
yoksa tamammen sürücü yorgunluğu ile mi alakalı.... :)
bi de ilk çalıştırma anında debriyaja basılarak çalıştırmanın bi mantığı varmı bu doğru bir hareket mi...araç için fark edermi....???
Ben de bir tahminde bulunayım daha doğrusu tecrübe ile sabittir.Daha önceki aracımın vites kolu aktarma sistemi muhtemel seninki ile çok benzerdir Aslında birçok aracınki benzer konuya dönersek bu aktarma sisteminde plastik burçlar vardır(iyice aşınıp özelliğini kaybetmiş olanlardan bahsediyorum) bunlarda motor soğukken boşluk az olur ve sistem düzgün çalışır ama ısınmaya başlayınca(ısınmasının sebebi egzoz manifolduna çok yakındır) yumuşayıp genişlediği için boşluklar oluşur dolayısıyla sen vitesi ikiye atmak için sola çektiğinde o boşluk olduğu için vites kolunun kendisi sola gelir ama vites koluna yaptırdığın hareket şanzımana iletilemediği için yada yarım iletildiği için böyle ilginç durumlar ortaya çıkar.
-
ömer hocam haklısın ...
nasrettin hocanın eşek hikayesine benzer bu işler hani eşekten düşünce bana doktor değil eşekten düşümüş birini çağırın demiş yaa... :)