vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: AIMGUARD - 08 Haziran 2007, 01:26:30

Başlık: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 08 Haziran 2007, 01:26:30
Uzun zamandır istanbul da yağmur yağmadığından mevladan rahmet bekliyorduk. Çok şükür güzel de yağdı inşallah devamı da gelir. Yağmur la beraber oluşan su birikintilerinden birine girdim. 100m sonra aracım giderken stop etti. Başka bir su birikintisinin içinde kalakaldım. Araçtan iner inmez sağolsun diğer söför arkadaşlar beni yıkadı  >:(.
Motordan pek anlamıyorum ateşleme kablosunun geldiği kutunun kablolarını söktüm ve bezle sildim zorlada olsa aracımı çalıştırıp yoluma devam ettim. Akşam işten gelirken bu sefer kuru yolda aynı şekilde stop etti. Bir yere çekip aynı işlemleri tekrar yaptım bu sefer yemedi. VW Tamaş'ın 50m yanında kalakaldım. Hemen servise gidip söyledim ne nöbetçi ustaları var ne acil servis aracı. Çekelim buraya dediler yarın sabah bakarız diye çekme parası 45ytl+KDV istediler >:D. Ya düşmeyecen böylelerinin eline daha 15 gün önce triger, devirdaim değiştirdiğim yer bana bunu reva gördü. Tam anlatamayabilirim ama motorun yanında 5 tane kablonun motora bağlandığı sanırım bujilere elektriği dağıtan bir alet, onu söküp temizleyip taktım. Sonunda araba çalıştı. Eve gidene kadar iki defa daha stop etti aynı şekilde zor çalıştı. Allah'tan o yamyamların elinde kalmadım. Sorunun ne olabileceği hakkında bilgisi olan varsa cevaplarını bekliyorum. Aracıma 15 gün önce lpg taktırdım ondan da şüpheliyim. İyi bir usta varsa bundan anlayacak ve gönül rahatlığıyla gidebileceğim yazarsanız çok iyi olur. Kazasız, belasız, arızasız günler diliyorum hepinize.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: escocem - 08 Haziran 2007, 01:33:35
distribütör kapağı dediğin yer sanırım içine su kaçmıştır bundan dolayı ateşleme düzenli olmaz ve araç çalışmaz yada çalışır tekleyerek gider felan...yarın sabah yani bu sabah :) o kısmı söküp güzelce  benzin ile temizlerseniz sorun çözülür tabi sorun ordaysa...su birikintisinden sonra olduysa muhtemelen ordandır...bujilere elektiriği dağıtan bölgedir orası ortadaki kablo giriş diğer dördüde her oda için patlamayı sağlayan bujilere giden elektirik cıkış kablolarıdır...
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: escocem - 08 Haziran 2007, 01:36:35
yine düzelmezse pololarda nerdedir tam bilemiycem ama distribütöre gelen tek kabloyu takip edip bobini bulun orda gazın beynine bağlı olan bir kablo var (eski sistemlerde böle sıralıysa farklı olabilir gerçi aynıdır b.ihtimal)ona bakın bi gevseme vb varmı..bu ikisi %90 sorunu çözer...
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: mecamir - 08 Haziran 2007, 09:13:00
distribütör kapağı dediğin yer sanırım içine su kaçmıştır bundan dolayı ateşleme düzenli olmaz ve araç çalışmaz yada çalışır tekleyerek gider felan...yarın sabah yani bu sabah :) o kısmı söküp güzelce  benzin ile temizlerseniz sorun çözülür tabi sorun ordaysa...su birikintisinden sonra olduysa muhtemelen ordandır...bujilere elektiriği dağıtan bölgedir orası ortadaki kablo giriş diğer dördüde her oda için patlamayı sağlayan bujilere giden elektirik cıkış kablolarıdır...

Kuru bezle silmek kafidir ;)  Islanınca iyi kurulayamadıysan kenarda köşede buhar kalmıştır, kuru bezle sil hatta vaktin varsa sildikten sonra 15 dk. falan havalansın :)
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 08 Haziran 2007, 09:18:09
dediğiniz gibi giderken devir düşünce tekliyor. sanki bir iki buji işini yapamıyor gibi hissettim (atıyorda olabilirim). zaten marş basarkende eğer 1000 devir üzerine çıkarsa daha stop etmiyor ve motor kendisini alıyordu. bir de yokuş yukarı giderken stop etme zamanı patt diye bir ses geldi ama motora baktığımda birşey göremedim. Sonra yine aynı şekilde çalıştı. Bu dediklerinizi uygulayıp en azından servise kadar aracımı götürmeye çalışacağım. teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 09 Haziran 2007, 21:14:48
ben bu işi öğreneceğim ama biraz param gidecek sanırım. Sabah gittim yeni buji ve buji kabloları aldım 50ytl. biraz kendine geldi zannettim. Biryerlere gideyim dedim yine stop etti. Sonra direk tamirciye. Adam bir ateşleme bobini taktı düzeldi. Ateşleme bobininide 180 ytl den kastırdı. Şimdi baktım internette 90 ytl. Ya bu kadar mı hilekar olunur. Bende iş yapıyorum 100 e 30 katarsın 40 katarsın anlarım. hadi 50 katarsın yine anlarım. 90 na 100 katılırmı ya. Bu kadar mı bilmeyeni kandırırlar bu memlekette anlamadım. Neyse bu kadarla kurtulsak iyi. Arabada birde debriyaj balatası kaçırıyormuş. Bu arabanın çekişini düşürür ve benzin parasını yükseltir dedi usta. Ben artık debriyaj düşene kadar gideceğim ama yinede bir sorayım istedim. Bu ustanın dediği doğru mudur. Debriyaj kaçırırsa hakketten bu ustanın dediği gibi olur mu? Gerçekten de ben polo dan daha fazla performans bekliyordum ama yokuş aşağı bile hızlanmada zorluk çekiyorum, yokuş yukarı ise vites düşürerek anca çıkabiliyorum. Birde ay sonunda Trabzon'a gitmeyi düşünüyorum. Bu debriyaj bana sorun olur mu? Şimdiden herkese teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: METiN - 09 Haziran 2007, 21:34:58
bogaz kelebegini temizlettir kardesim' bizim arabalarin kronik rahatsizligidir bu, devrin dusmesi felan sanirim bndan dolayidir, ayni olayi bende gecenlerde yasadim ve bogaz kelebegini temizlettim suan sorunsuz biniyorum arabama...
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 09 Haziran 2007, 22:31:46
kendi yapabileceğimiz birşey değil midir ? artık servise gitmek istemiyorum. şu parça sökülecek de söküp takayım. yoksa bu gidişle iflas bayrağını çekeceğiz.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: vw6n - 09 Haziran 2007, 22:40:08
Onarım Modu (http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/polo-bogaz-kelebegi-t707.0.html)
konuyu oku derim ;)
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: Erhan - 09 Haziran 2007, 22:56:25
debriyaj balatası fazla bitmiş ise gaza basarsın devir yükselir ama araba hızlanmaz, ayanı gazdan çekince aniden düşer devir vs,
test için el frenini çek 4.vitese tak arabayı kaldırmayı dene , araba gitmek istiyorsa balata oldukça kötü durumdadır stop ediyorsa sorun yok.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 09 Haziran 2007, 23:23:03
Araba gaza basınca düz yolda yavaş yavaş da olsa hızlanıyor. Yani yeri geliyor 130 140 yapıyorum. Ama yokuşta ve sollamalarda güç istenen yerlerde çok çabuk toparlamıyor kendini.
Şimdi gittim denedim söylediğinizi, el frenini çekip 4 vitese taktım ve kalkmayı denedim. Yavaş yavaş debriyajı çekerken hafif kalkmak istedi ama biraz daha debriyajdan çekince stop etti. İki defa denedim gaz vererek yavaş yavaş çektim ayağımı debriyajdan ikisinde de stop etti. Bu durumda debriyaj beni trabzona götürür getirir diyebilirmiyiz. Biraz iyimser olmak istiyorum. Bogaz kelebeği ile ilgili olan konuyu daha önceden okumuştum da pek anlamamıştım. Dikkatlice tekrar okuyacağım, hepinize teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler dilerim.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: escocem - 09 Haziran 2007, 23:56:25
4. vites denemesi konuyu tam bilmeyenler için yanıltıcı olabilir.bir yokuşta 1.viteste pati ile kalkmayı deneyin araba pati cekerse balatada bir şey yoktur varsada 2000-3000 en kötü ihtimalle gider..kelebek konusundan anlamıyorum arkadaşlar sıkca bahsediyorlar balata sağlam ama sorun varsa arkadaşların dediği olabilir...
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 10 Haziran 2007, 21:32:45
burada iyi bir yokuş bulamadım ama düz yolda denedim pati ile kalkmayı. Çok seri kalkmaya çalışıyor ve pati çekiyor. Kesinlikle iyimser olmaya çalıştığımdan değil. Gerçekten sağlam pati çekiyor. Bunu da ilk defa denemiş oldum. Genelde sakin bir kullanıcı olduğumdan bu tür hareketler yapmıyordum. Gerçekten pati çekerek kalkmak hoşuma gitti :D. Arkadaşlar çok teşekkür ederim. Gerçekten benim gibi bilgisi olmayan kişiler için çok yararlı bilgiler bunlar.
Arabanın çıkan bujilerine baktım son derece sağlam gözüküyorlar. Çıkaran usta da istersen geri takalım bunlar yeniymiş dedi. Soracağım buji başları tortusuz siyah renk almış. Aşağıda ki resim temsilidir. Aynı bunun gibi gözüküyor. Bu yanmanın yeterli olmadığına dair bir işaret olabilir mi? Bir de chip denen alet benim aracıma takılabilir mi tek nokta enjeksiyonlu 95 model ? Takılırsa yararı olur mu ?
(http://www.komote.com/Resource/rtf/newstur_353/buji.jpg)
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: METiN - 11 Haziran 2007, 12:48:41
polo'n var mı derdin var...

yukarıdaki senin imzan AIMGUARD kardes :) yanlıs bu noktaya hemen deginmek istiyorum, ilk arabanmıdır bilmiyorum ama neredeyse altımdan 20'ye yakın araba gecti, inan Vw grup kadar sorunsuz arabam hic olmadı, bizim arabalar nalet degildir, 1 kere yaparsın birdaha uzun yıllar banamısın demez :)
Suan altımdaki 3.cü polom, arada birde Golf Sportum olmustu, yaptıgım masraflar cok kısıtlıydı, sadece bir poloda su eksiltmesi sebebiyle conta degistirmistim o da 100 ytl gibi bir paraya malolmustu, velhasıl kelam dertlenme sakın arabalarımıs gayet güsel, yatıgın ileride zevkle yapmaya calıs :) boğaz kelebegi temizliginede gelince öyle cok kulfetli bir is degil ama sökerek temizlemek bence daha iyi o sebeplede düzgün bir motor mekanik ustasına götür 10 dakikada söker takar, taş çatlasın 10 liranı alır ...
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: Erhan - 11 Haziran 2007, 13:51:23
debriyaj balatası fazla bitmiş ise gaza basarsın devir yükselir ama araba hızlanmaz, ayanı gazdan çekince aniden düşer devir vs,
test için el frenini çek 4.vitese tak arabayı kaldırmayı dene , araba gitmek istiyorsa balata oldukça kötü durumdadır stop ediyorsa sorun yok.

bu mesajı attığımdan beri forum açılmıyordu bende,  bu testi fazla yapma balatan sağlamsa bile zarar verirsin, aynı şekilde sert kalkışlardan hareketlerden kaçın bundan sonra,  senin balatanın durumu normal gözüküyor.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 11 Haziran 2007, 14:43:15
benim ilk arabam, seviyorum ama karşılık bulamayınca biraz kahırlanıyorum işte. arabanın kalkışı filan iyi de olsa üst viteslerde gitmiyor. Gazı sonuna kadar köklüyorum yine gitmiyor. bu sabah trafikte sağa kaçayım dedim ikinci viteste basıyorum gaza gitmiyor. birini sollamaya utanır oldum. sollayamıyorum ki. çok umutluydum polo dan basınca gider diye ama gitmiyor ne yapayım. erhan arkadaşım o 10 ytl alacak ustayı söyle bu akşam gideyim. Şu baskı balatayı da gösteririm. İyi bir usta bulamadım yardımcı olursanız çok duamı alırsınız. Bu imzamıda metin için değiştiriyorum. bir tüfeğim escort aimguard bir de polom. aimguard hiç yamuk yapmadı inşallah polom da yapmaz.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 11 Haziran 2007, 19:52:43
arkadaşlar benim aracın şimdide hareret göstergesi yanıp sönmeye başladı. hareret göstergesi ortada iken niye yanıp söner. bana biryerde bir eksiğin var onu tamamla filan mı diyor. Sanırım benim arabamın sorunları diye bir başlıkta yıllar geçireceğim. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: METiN - 11 Haziran 2007, 20:28:33
Bak kardes Tamastan bahsettigine gore sanirim sen avrupa yakasindasin, bende taksim tarafinda oturuyorum, kasimpasada cok saglam ve guvendigim bir ustam var seni ona yonlendireyim, gecen gun orda bogazi temizlettim, arabanin her turlu sorununa cozum bulabilecek bir insan, yeri biraz karisik ama selamimla gidersen ve beni ordan ararsan emin ol bana gosterdigi ilgi ve alakayi gosterecektir sana, bu arada acilende arabanin suyunu bir kontrol et...eger aksam 6 gibi kasimpasa taraflarinda olabilecek durumun varsada bulusur birlikte gideris...
not : bende de tufek hastaligi var ama sadece havali tufekler, atesliler beni urkutuyor :)


benim ilk arabam, seviyorum ama karşılık bulamayınca biraz kahırlanıyorum işte. arabanın kalkışı filan iyi de olsa üst viteslerde gitmiyor. Gazı sonuna kadar köklüyorum yine gitmiyor. bu sabah trafikte sağa kaçayım dedim ikinci viteste basıyorum gaza gitmiyor. birini sollamaya utanır oldum. sollayamıyorum ki. çok umutluydum polo dan basınca gider diye ama gitmiyor ne yapayım. erhan arkadaşım o 10 ytl alacak ustayı söyle bu akşam gideyim. Şu baskı balatayı da gösteririm. İyi bir usta bulamadım yardımcı olursanız çok duamı alırsınız. Bu imzamıda metin için değiştiriyorum. bir tüfeğim escort aimguard bir de polom. aimguard hiç yamuk yapmadı inşallah polom da yapmaz.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 11 Haziran 2007, 21:37:51
ben de memorial da çalışıyorum. yolumun üzeri kasımpaşa. yalnız ben 6 buçuk gibi çıkıyorum. müsaitsen yarın akşam gidelim servise gerçekten benim için çok iyi olur. Arabamdan hiç verim alamıyorum. bugün de yokuş bir yerde trafikde durdum zor kalktım. araba sanki tıkandı kaldı yerinde. Birinci viteste gazı pompalıya pompalıya zor çıktım. hiçbirşeyden anlamayarak bir iki servistede uçuk fiyatlarla karşılaşınca bu işten baya bir tırstım. Gerçekten doğru dürüst işini yapan bir ustayla tanışmak çok iyi olacak.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: TuningLINE - 12 Haziran 2007, 08:58:42
yan yana çalışıyoruz :) bizde Perpadayız ne tesadüf
Metin de Perpada bende
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 12 Haziran 2007, 09:18:49
 :) iyileşecek hastanın ayağına doktoru gelirmiş. akşam müsaitseniz beraber gideriz.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: METiN - 12 Haziran 2007, 21:10:30
dostum elbette gideris fakat sole bir durumum var benim, ben haftanin birkac gununu perpada birkac gununude havaalaninda gecirmekteyim, birde yarin aksam kismetse bisin yegenlerin sunneti olcak oraya gidecegim, sole yaparis benim telefonumu kayit et sen, ister ben sana tarif ediyim ister beni bekle onumusdeki haftaici p.tesi aksami felan gidelim, 0 533 371 78 98 metin
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 15 Haziran 2007, 22:10:32
Metin abiyle gittik servise, çok iyi oldu, artık debriyaj kafama takılmayacak, usta sorun yok dedi. anladım ki ustanın kötüsü masraf çıkartıyor. ustanın iyisi de bu masraflardan kurtarıyor. pazartesi de bırakacağım oksijen sensörü ve boğaz kelebeğine bakacaklar. inşallah yakıtı ve çekişi de düzeltebilirsek aracım süper olacak  ^-^ .  Gönül rahatlığıyla aracıma binebileceğim.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: vw6n - 15 Haziran 2007, 22:12:40
hadi hayırlısı geçmiş olsun ;)
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 16 Haziran 2007, 11:26:49
metin abi bu sabah lpg yi taktırdığım yere gittim. ustaları değişmiş. yeni ustaya derdimi anlattım. mikseri söktü başka bir mikser taktı. sonra bir tur at dedi. benim arabam olduğuna inanamadım. araba hiç çekmiyor diyordum ya. eser kalmadı. gidip frenlere baktıracağım çünkü araba acayip kaçıyor  :D .
Ustaya sordum ne yaptın da bu araba düzeldi diye. Usta daha önce takılan mikserin  boğazının dar olduğunu söyledi. Bu oksijenin gitmesini engelliyormuş. ne kadar basarsam basayım onun için gitmiyormuş. şimdi daha açık boğazlı bir mikser takmış. Yakıtta da tasarruf edersin artık dedi. Demekki benzinde ki çekiş problemide ondan kaynaklanıyormuş diye düşünüyorum.
Oh be artık arabamı daha çok seviyorum.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: TuningLINE - 16 Haziran 2007, 11:36:50
hadi hayırlısı olsun güle güle kullan
ayrıca Metin de sağolsun ;)
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 16 Haziran 2007, 12:00:45
sağolun çok teşekkür ederim. Metin abiden Allah razı olsun çok ilgilendi. Gerçekten bu kadar samimi ve dürüst kişilerle tanıştığım için çok mutluyum
 :tamamdir  :tamamdir  :tamamdir  :tamamdir  :tamamdir  :tamamdir  :tamamdir  :tamamdir
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: METiN - 16 Haziran 2007, 19:52:25
kadricim inan senin kadar cok sevindim, pek bir emegim olmadan bu kadar tesekkure gerek yok, ama yinede sende saol, herhangibi sikintinda artik nejdet abiye gidebilirsin, valla cok mutlu oldum islerini halletmene, bizim forumdan pek bi kimseyle tanismisligin yok ama inan diger butun arkadaslarda benim sana gosterdigim yakinligi gosterecek sekilde olan insanlar :) insallah en kisa zamanda bi aksam deniz kenari operasyonu uyapar tekrar biraraya gelir oturur 3=5 sohbet ederis :) Kadri kardesim her turlu sikintinda yardima her zaman hazirim elimden ne gelirsede yaparim, aklinda bulunsun :)
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: SkY - 16 Haziran 2007, 22:55:25
neyse sorunun çözülmüş kolay bir şekilde...
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 17 Haziran 2007, 12:23:54
kadricim inan senin kadar cok sevindim, pek bir emegim olmadan bu kadar tesekkure gerek yok, ama yinede sende saol, herhangibi sikintinda artik nejdet abiye gidebilirsin, valla cok mutlu oldum islerini halletmene, bizim forumdan pek bi kimseyle tanismisligin yok ama inan diger butun arkadaslarda benim sana gosterdigim yakinligi gosterecek sekilde olan insanlar :) insallah en kisa zamanda bi aksam deniz kenari operasyonu uyapar tekrar biraraya gelir oturur 3=5 sohbet ederis :) Kadri kardesim her turlu sikintinda yardima her zaman hazirim elimden ne gelirsede yaparim, aklinda bulunsun :)

Ufkumu açarak en büyük yardımı yapmış oldun. ustaya götürmeye korkar olmuştum. deniz kıyısı operasyonu çok iyi olur :) . ayak üstü fazla sohbet edemedik. necdet abi artık tek ustam. zaten bana da yakın. sıkıntım olduğunda hiç beklemeden gönül rahatlığıyla götürebilirim ona. herkese de tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: METiN - 17 Haziran 2007, 13:52:30
evet bi sohbet cevirelim en kisa zamanda, ayrica senle dedigin gibi pek bi sohbet edemedik ama su tufek olayi hakkinda baya bi sohbet etmek isterim Kadricim senle :) Ama ateslilerden usak duruom ben, havali pesindeyim suanda sadece stress atmak icin :)


Ufkumu açarak en büyük yardımı yapmış oldun. ustaya götürmeye korkar olmuştum. deniz kıyısı operasyonu çok iyi olur :) . ayak üstü fazla sohbet edemedik. necdet abi artık tek ustam. zaten bana da yakın. sıkıntım olduğunda hiç beklemeden gönül rahatlığıyla götürebilirim ona. herkese de tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: AIMGUARD - 17 Haziran 2007, 20:43:43
abi ateşli silahlar gerçekten de çok tehlikeli. bir de benim çocuk büyüyor ben de çekinir oldum. trabzon'lu olmanın da verdiği bazı dürtülerle tabanca ve tüfek kanımızı kaynatıyor. ben atmaktan ziyade temizlesem söküp taksam hazzımı alıyorum. gerçi trabzona gideyim nasipse bir kaç kutu harcayacağım. benim de eskiden havalı tüfeğim var dı ama bu zamankiler kadar etkili değildi. abi çok dikkatli ol sen yinede. havalı tüfeklerle çöp bidonlarını deliyorlar. içi su dolu tenekeleri delip geçiyor o saçmalar. inan adam bile öldürür eğer öldürücü bir yerine gelirse.100 mt hedefe atıyorlarmış.Tabi en güzel yanı poligona gerek olmaması ve mermi parası olmaması :). Neyse forum konuları dışına çıkıp arkadaşları kızdırmayalım  :-X
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: METiN - 21 Haziran 2007, 14:26:46
vallahi Kadricim ben torun marka 5.5 mm havalı kullandım, etkili mesafesi 45 metre, oldukca basarılı fiyatıda 60-100 arası, degisik fiyatlarda buldum alcam ama kullancak yer olmadıgı icin suan almadan bekliyorum :) alınca haberlesiris gider atarıs biyerlerde :)
Başlık: Ynt: Yağmuru Beklerken
Gönderen: grano - 21 Ekim 2007, 19:51:02
BUJİ BAKIMI VE TEMİZLİĞİ

Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin – 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.

Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temiliği önemlidir.

Bujinizin bakıma veya temizliğe ihtiyacı olduğunu nasıl anlarsınız;

Bujilerde ki tırnak aralığı kontrol edilmeli, ayar bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır,
Bujiler söküldüğünde yağ birikintisi varsa yanma odasına fazla yakıt giriyor demektir,
Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum varsa karbüratör veya enjeksiyon ayarında bozukluk var demektir,
Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir,

Bujiler alınan darbe sonucu hasar görmüşse,

Buji değişimi veya temizliği sırasında dikkat edilecek hususlar;

• Buji söküldüğünde silindirlere yabancı madde, toz, pislik gitesini önlemek için biraz gevetilip etrafının temizlenmesi,
• Buji çok sıkı takılmış ise dişlilere gelecek şekilde yağlanması ve silindir kafasına zarar vermeden bujilerin sökülmesi,
• Bujileri takarken bujinin ve motorun birbirine temas eden yüzeylerinin temizliği,
• Gevşek takılan bujiler silindir kompresyon basınçlarını düşürdüklerinden motorun çekişini düşürür ve yakıt sarfiyatını arttırır,
• Bujilerin önce elle sonra yeni bujiler için 90 derece eski bujiler için 30 dereceyle anahtarla sıkılması gerekmektedir. Konik yüzeyli bujilerde anahtarla sıkma derecesi 15dir.
• Buji kablolarını temizlik esnasında kontrol ediniz, Buji kablolarında çatlak, yanma, sürtünmeden dolayı aşınma ve üzerinde yağ olmamasına özen gösteriniz,
• Buji kablolarınının birbirine temas etmemesine ve gereğinden uzun olmamasına dikkat ediniz,
• Aracınızın orjinal buji markasını kullanmaya devam etmeye özen gösteriniz.