vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Jetta V => Konuyu başlatan: farukayata - 10 Mart 2010, 15:42:35
-
Merhaba Arkadaşlar
Aranıza yeni katıldım ve yardıma çok ihtiyacım var. 2001 Comfortline Boram vardı ve sattım. 2. El Jetta almak için
ama 1 aydır kafayı yemek üzereyim jetta alacağım ama hangisini? yani Fsi mı ? Tsi mı ? bir türlü karar veremiyorum.
Her yıl araba değiştiren biride değilim Boraya 7 yıl bindim Mesela . herkese soruyorum ve kafam allak bullak oldu.
Kimileri FSI al diyor daha az yakar die, Kimileri TSI az yakar hemde performasnlı diyor. Birde seçenekler arasında Sunroof lu olanlar var.Sunroof extra para vermeye değer bişeymi sizce ?
Bir Çıkış yolu Lütfenn
-
Öncelikle hoşgeldiniz. Aaynı araçta iki farklı motor kullanılıyor birisi atmosferik yani doğal emişli diğeri hem turbo hem de superchargera sahip bir motor.
TSI motor çok avantajlı bir motor öncelikle hacmi küçük vergisi az ve gücü, torku yüksek. Sadece chip tuning uygulaması ile 40 hp gibi bir güce sahip olabiliyorsunuz bu da cabası.. Özetle performans istiyorsanız kesinlikle TSI derim.
FSI ve TSI arasında pek yakıt farkı olmaz. Kaldı ki benzinli bir araç alacaksanız yakıtın pek bir önemi yok. Sunroof işine gelince zevk meselesi, yazın sunroof'u açıp saçlarınıza rüzgarın vurmasını seviyorsanız sunrooflu bir araç alabilirsiniz. Tabi satarken de bunun faydası oluyor , fiyat farkı pek yoksa alınız derim.
Son olarak TSI ve FSI yi yakıt bakımından kıyaslamayın derim arada büyük farklar yoktur.
-
Tsi ile Fsi nin farkı performantır. Normalde Fsi Fazla yakar ama Tsi yi alan rahat durmaz genelde daha çok yakar.
Bende TSi mükemmel motor. Confortline özellikleri ile birleşince çok daha iyi. Sakin kullanıyorum ama buna rağmen yokuşta kimse geçemiyor Karma 22kuruş civarı tüketiyor. Basınca 35kuruş mümkün. 1280kg kasa var 1.vites yoğun kullanılıyorsa yakıt çok artıyor yinede performansına göre çok ekonomik.
Turbonun kullanımı marifet yoldan gelince dinlendirmek gerekiyor sürekli üst devir gezmek zararlı. Ama keyfide başka.
Tsi yerine LPG uyumlu 102hp 2005-2006 6ileri Jetta Triptronik(DSG deği Dsg henüz oturamadı) jetta tavsiye ederim performansı güzel 6ileri aracı canlandırmış.Yanlız osenede Track çalar var ve ESP op. Sonrakilerde DSG özellikle 7ileride haddinden fazla sıkıntı var.
-
Superchargerli bir araçta basınca yakması çok normal:)
-
ben sanrooof için gereksiz derim
bana kalırsa tsi yi tercih et çünkü araba sollarken ve yokuş çıkarken canın sıkılmaz
-
benim bundan sonra alıcağım aranba mutlaka turbolu olacak
-
1.4 tsi jetta kullanıcısı olarak benzin 3.70 iken 100 TL benzinle 430 km yaptığım da oluyor kullanıma göre 270 km yaptığım da.. :)
Ama şunu da söylemeliyim ki önceki arabam 2008 80 bg 1.4 pol0 idi ve yokuşta vites küçültmek gerekebiliyordu.. Jetta'yla 400-500 mt lik yokuşa 110 ile girip viteş değiştirmeden yokuşu 150 ile bitirebiliyorum.. Adamlar yapmış.. :)))
Jetta 1.4 tsi - seni tek geçerim.. :)))
Sayg.
-
1.4 tsi jetta kullanıcısı olarak benzin 3.70 iken 100 TL benzinle 430 km yaptığım da oluyor kullanıma göre 270 km yaptığım da.. :)
Ama şunu da söylemeliyim ki önceki arabam 2008 80 bg 1.4 pol0 idi ve yokuşta vites küçültmek gerekebiliyordu.. Jetta'yla 400-500 mt lik yokuşa 110 ile girip viteş değiştirmeden yokuşu 150 ile bitirebiliyorum.. Adamlar yapmış.. :)))
Jetta 1.4 tsi - seni tek geçerim.. :)))
Sayg.
memnunsun yani tavsiye ediyormusun jettayı. bakarsın bizde değiştiririz
-
Kardeş, 1,4 tsi motorun sesini dinlemek bile ayrı bir zevktir. Ayrıca yakıt ekonomisi bir yana yol tutuşu ve performansı karşılaştırılır gibi değil emin olabilirsin. ve bunu aynı arabanın 1,6 motorunu ve yaklaşık bir yıl 2008 1.4 benzinli polo kullanmış biri olarak söylüyuorum.
Başta ben de çok araştırdım; acaba düz 1,6 mı yoksa 1,4 turbo mu diye.. ama şimdi iyi ki 1,4 tsi almışım diye seviniyorum.
Herkese sorabilirsin kesinlikle tavsiye ederim.
Bu arada ben de Ulubey'liyim, hemşerime kralı olsun..
-
Kardeş, 1,4 tsi motorun sesini dinlemek bile ayrı bir zevktir. Ayrıca yakıt ekonomisi bir yana yol tutuşu ve performansı karşılaştırılır gibi değil emin olabilirsin. ve bunu aynı arabanın 1,6 motorunu ve yaklaşık bir yıl 2008 1.4 benzinli polo kullanmış biri olarak söylüyuorum.
Başta ben de çok araştırdım; acaba düz 1,6 mı yoksa 1,4 turbo mu diye.. ama şimdi iyi ki 1,4 tsi almışım diye seviniyorum.
Herkese sorabilirsin kesinlikle tavsiye ederim.
Bu arada ben de Ulubey'liyim, hemşerime kralı olsun..
teşekkür ederim güzel dileklerin için cümlemize inşallah kazasız belasız binmek nasip etsi inş
peki 1.4 o kasaya göre ufak kalmıyor mu ne bileyim. nasıl çekişi ferformansı deneyimlerini paylaşırsan hem benim için hemde diğer arkadaşlar için faydalı olur
-
Başta buna ben de takılmıştım. 1,4 / 80 bg benzinli motor 1050 kiloluk poloyu zor çekiyo 1400 kiloyu nasıl çekecek diye! Bu arabalara düz 1,4 takmıyorlar.
Sonra araştırınca şunu da gördüm. Adamlar 1.500 kg passata da 1.800 kg touran a da aynı motoru koyuyolar.
1.4 tsi (turbo sport injection), VW in 2008-2009 yılında bulduğu turboşarjlı bi motor teknolojisi ve benzer bir teknolojiyi audi de kullanıyor.
Düz 1,6 / 102 bg benzinli motorlar 3800 devir/dk da max.148 tork üretirken 1.4 tsi motorlar daha 1500 devir de 200 tork üretiyor. Olayı koparan da bu. Hatta normalde arabalar 2000 devirde vites yükselttiğinde boğulma sesi çıkarırken ben 1600-1700 devirde vites değiştiriyorum (ki arabanın yol bilgisayarında 1500 devirde vites yükseltme önerisi yapıyor) ve araba şahlanıp devam ediyor. Bu a 1,4 tsi motorlara özel bir durum.
Işıklarda normal kalktığım halde genel de kalanı arkada oluyor. Kasılmayan önüme geçemiyor. Bazen motorun arabaya fazla geldiğini bile hisettiriyor sana emin ol. Bu arada düz 1,6 lar (bir ikisi denedi aldı ağzının payını) yolda baş edemiyorlar, ben her türlü koparıyorum.. :))
Sayg.
-
Başta buna ben de takılmıştım. 1,4 / 80 bg benzinli motor 1050 kiloluk poloyu zor çekiyo 1400 kiloyu nasıl çekecek diye! Bu arabalara düz 1,4 takmıyorlar.
Sonra araştırınca şunu da gördüm. Adamlar 1.500 kg passata da 1.800 kg touran a da aynı motoru koyuyolar.
1.4 tsi (turbo sport injection), VW in 2008-2009 yılında bulduğu turboşarjlı bi motor teknolojisi ve benzer bir teknolojiyi audi de kullanıyor.
Düz 1,6 / 102 bg benzinli motorlar 3800 devir/dk da max.148 tork üretirken 1.4 tsi motorlar daha 1500 devir de 200 tork üretiyor. Olayı koparan da bu. Hatta normalde arabalar 2000 devirde vites yükselttiğinde boğulma sesi çıkarırken ben 1600-1700 devirde vites değiştiriyorum (ki arabanın yol bilgisayarında 1500 devirde vites yükseltme önerisi yapıyor) ve araba şahlanıp devam ediyor. Bu a 1,4 tsi motorlara özel bir durum.
Işıklarda normal kalktığım halde genel de kalanı arkada oluyor. Kasılmayan önüme geçemiyor. Bazen motorun arabaya fazla geldiğini bile hisettiriyor sana emin ol. Bu arada düz 1,6 lar (bir ikisi denedi aldı ağzının payını) yolda baş edemiyorlar, ben her türlü koparıyorum.. :))
Sayg.
yani sen 1.4 ü tavsiye ediyorsun 1.6 düz yerine
peki yakıt tüketimin nasıl? şehir içi, uzun yol
-
Kesinlikle tavsiye ederim. Yakıt konusunda da çok cimri bir araba.
Fabrika verileri :1,6 Düz - Şehir içi 9,9 Şehir dışı 6,0
1,4 tsi - Şehir içi 9,9 Şehir dışı 5,5
(http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/jetta/teknik)
Benim verilerim, şehir içinde 8 lt civarı. Şehir dışında 5 lt nin bile altına düştüğü oluyor.
ama forumda 1,4 tsi ile ilgili yorumlarda genel de eğer kendini tutup basmazsan ifadelerini filan çok okursun. Ancak şunu da söylemeliyim eğer basarsan ve yüksek devirler kullanırsan çok ciddi bir performans alarak 1,6 normal kullanımda ne kadar yakıyorsa o akadar yakarsın. Şehir içi 10-11 litre. şehi dışı 6-7 lt. Bu da 140-150 nin altına düşmezsen.
Çünkü 1,6 da km 100km/sa olduğunda devir 3000 dv/dk filan oluyor. Benim aramada km 110 km/sa olduğunda devir 2100-2200 dv/dk filan oluyor. Motor devri yüksek olmadığı için de bu direk yakıta yansıyor.
Umarım faydalı olur. 8)
Sayg.
-
Kesinlikle tavsiye ederim. Yakıt konusunda da çok cimri bir araba.
Fabrika verileri :1,6 Düz - Şehir içi 9,9 Şehir dışı 6,0
1,4 tsi - Şehir içi 9,9 Şehir dışı 5,5
(http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/jetta/teknik)
Benim verilerim, şehir içinde 8 lt civarı. Şehir dışında 5 lt nin bile altına düştüğü oluyor.
ama forumda 1,4 tsi ile ilgili yorumlarda genel de eğer kendini tutup basmazsan ifadelerini filan çok okursun. Ancak şunu da söylemeliyim eğer basarsan ve yüksek devirler kullanırsan çok ciddi bir performans alarak 1,6 normal kullanımda ne kadar yakıyorsa o akadar yakarsın. Şehir içi 10-11 litre. şehi dışı 6-7 lt. Bu da 140-150 nin altına düşmezsen.
Çünkü 1,6 da km 100km/sa olduğunda devir 3000 dv/dk filan oluyor. Benim aramada km 110 km/sa olduğunda devir 2100-2200 dv/dk filan oluyor. Motor devri yüksek olmadığı için de bu direk yakıta yansıyor.
Umarım faydalı olur. 8)
Sayg.
EVET DEVİRLİ OLMASI YAKITI DÜŞÜRÜR DEDİĞİNİZ GİBİ BEN 100KM HIZA ULAŞMAK İÇİN 5. VİTESDE 30.000 DEVİRDE OLMAM GEREKİYOR.
TAVSİYENİ DEĞERLENDİRCEM
-
bu arada 1,4 tsi nin fabrika verilerini yanlış yazmışım.
internet sitesindeki 1,4 122 bg için fabrika verileri şehir için de 8 lt.
(http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/jetta/teknik)
Şimdiden hemşerime en güzeli denk gelsin..
Kolay gelsin..