vwtr.net

Volkswagen => Caddy, Transporter ve Caravelle => Konuyu başlatan: Baki_95 - 17 Ocak 2010, 09:57:59

Başlık: t3'ün motor patladı
Gönderen: Baki_95 - 17 Ocak 2010, 09:57:59
slm arkadaşlar benim vw'geni herkes biliyo zaten ben arabayı bi arkadaşıma istanbula gitmesi için vermiştim gitmeden önce şanzuman yağı değişti ertesi gün yola çıktı.araba istanbula gitti sonra istanbuldan 100 km sonra gelince motordan (tak.....taktaktaktak...ve sonrada patlama sesi geldi sonra durduk baktık.pampanın alt tarafınfa el girecek kadar bi boşluk vardı oraya baktık yumruk kadar büyüklüğünde delik açılmış motorun yarısı zifiri yağ.sonra cekiciyle arabayı ankaraya getirdik.şimdi motor inecek ve yapılacak.

Sorular:
1)   2. piston kolu jelatin gibi pasparlak yani yağ görmemiş yada patlamanın etkisiyle temizlenmiş.
2)   Motorda yağ olmaya bilirmi?
3)   Yağ pompası çalışmıyor olabilirmi?

Buna göre biz bloğu tamamen değiştireceğimize göre kaç paraya mal olur.değişecek parcalar:blok, 4 piston, krank mili yağ pompası.bizim aklımıza gelenler bunlar sizce başka bişey olabilirmi??
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: GolfMk1Diesel - 17 Ocak 2010, 10:08:22
Öncelikle  çok geçmiş olsun...

Blok kırıldımı?
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: e12 - 17 Ocak 2010, 13:29:42
gecmıs olsun kardesım daha kotusunden korusun...parca sıkıntın olursa haber ver 25 ıne kadar bana yollarım ne lazımsa dert etme ....
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: suskun - 17 Ocak 2010, 19:28:03
1) Krank ile yatak arasında boşluk oldugu için ana kol yatağı krank etrafında dönmeye başlayabılır ve buda yatagın ezılmesıne ve olayın meydana geldıgı motor devrıne göre degısebılecek(kol cıkarma) gibi sonuçlara sebep olabılır.Büyük ihtimal motorunun bu kadar uzun süre dayanmasının nedenı tek bir yatakta boşluk oldugundadır.Normalde motor yatagı bosluk yaptıgında yag basıncı düşer.Yag lambası rölanti devirlerinde yanar.belki fark etmemiş olabilirsin

 
2) aracında yağ vardı fakat yağ pompası çalışmıyordu (mercedes 302 1983 model otobüste bana aynısı oldu konyaya gidiyodum ankaradan herşey normal fakat bir anda sol aynadan gördüm ne var ne yok yola saçıldı piston kol çıkarmış blok patladı anlıyacağın sebebide yağ pompasının arıza yapmasıydı...
Yağlama ile yağlanan motorlarda piston kolu kepinde yağ kepçesi bulunur.Piston alt ölü noktaya indiğinde yağ kepçesi, karterdeki yağa dalarak yağı blok içinde savurur. Savrulan yağ, ana ve kol yatakların,silindiri ve diğer parçaları yağlar.Bazı küçük iki zamanlı motorların yağlanması bu şekilde sağlanır./color]
Tam kesin demiycem ama %80 sebep bu yardımcı olabilmek adına yazdım
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 17 Ocak 2010, 19:42:00
Geçmiş olsun. motor bloğı değişilecek, üst kapağa rektefiyeci bakacak, ısıdan çok eğrilme yoksa taşlanılacak, eğrilme çoksa mecbur değişilecek, pistonlara gelince yataklara yerleştirilince anlaşılır zaten onlarda sorun yoksa değişmez. Olmazsa çıkma bir motor alır takarsınız. Yağ pompasında arıza olsa yağ lambası yanardı?
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: suskun - 17 Ocak 2010, 19:48:57
belki yağ lambası yandı farketmedi belki müşür bozuktu belkide lamba arızalıydı?
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: Baki_95 - 18 Ocak 2010, 10:15:04
Öncelikle  çok geçmiş olsun...

Blok kırıldımı?


saol evet blok iki yumruk büyüklüğünde kırıldı piston kolu dışarıya çıktı

gecmıs olsun kardesım daha kotusunden korusun...parca sıkıntın olursa haber ver 25 ıne kadar bana yollarım ne lazımsa dert etme ....

saol abi en  büyük prça sıkıntısı blok Audi 80 dizel motor blok'u lazım

1) Krank ile yatak arasında boşluk oldugu için ana kol yatağı krank etrafında dönmeye başlayabılır ve buda yatagın ezılmesıne ve olayın meydana geldıgı motor devrıne göre degısebılecek(kol cıkarma) gibi sonuçlara sebep olabılır.Büyük ihtimal motorunun bu kadar uzun süre dayanmasının nedenı tek bir yatakta boşluk oldugundadır.Normalde motor yatagı bosluk yaptıgında yag basıncı düşer.Yag lambası rölanti devirlerinde yanar.belki fark etmemiş olabilirsin

 
2) aracında yağ vardı fakat yağ pompası çalışmıyordu (mercedes 302 1983 model otobüste bana aynısı oldu konyaya gidiyodum ankaradan herşey normal fakat bir anda sol aynadan gördüm ne var ne yok yola saçıldı piston kol çıkarmış blok patladı anlıyacağın sebebide yağ pompasının arıza yapmasıydı...
Yağlama ile yağlanan motorlarda piston kolu kepinde yağ kepçesi bulunur.Piston alt ölü noktaya indiğinde yağ kepçesi, karterdeki yağa dalarak yağı blok içinde savurur. Savrulan yağ, ana ve kol yatakların,silindiri ve diğer parçaları yağlar.Bazı küçük iki zamanlı motorların yağlanması bu şekilde sağlanır./color]
Tam kesin demiycem ama %80 sebep bu yardımcı olabilmek adına yazdım


yardımın için saol abi biz motoru komple dün akşam indirdik parça parça söktük blokta iki yumruk büyüklüğünde delik meydana gelmiş.bizim izlediğimz tahminlere göre piston kolunun  krank miline bağlı olduğu alt kep çıktı sorna krank mili onu tekrar yukarıya çıkardı sonra subaplar onu tekrar aşağı gönderdince piston kolu bloğu yardı kol dışardı piston kafası içerde kaldı.+ motor yağına baktığımızda afedersin inek bokundan farkı yoktu.birde bloktan yukarı yağ filtresine giden bi dişli takımı var buda bloğu ayrı yerden yardmış durumda.


Geçmiş olsun. motor bloğı değişilecek, üst kapağa rektefiyeci bakacak, ısıdan çok eğrilme yoksa taşlanılacak, eğrilme çoksa mecbur değişilecek, pistonlara gelince yataklara yerleştirilince anlaşılır zaten onlarda sorun yoksa değişmez. Olmazsa çıkma bir motor alır takarsınız. Yağ pompasında arıza olsa yağ lambası yanardı?


saol motor bloğu değişecek üst kapakta hiç birşey yok ztn 1 sene önce kapağı yeniden komple değiştirmiştim.eğrilme olması imkansız çünkü motor patladığında piston kollarının krank miline kaynaması lazım.2. piston meftaaa diğer 3 piston sağlam gibi geliyor pistonları sökmedim daha.yeni bi motora gelince hurdacılar sitesinde bi parçacıya sordum eski motoru ver 1 milyar ver düz motor veriyim dedi şimdi ben silindir kapağını vermem.haliyle bu arabanın turbosu arabadan değerli bi turbo.yağ lambasınıda anlayamadım arkadaş araba sağlamken yanıyo motor arızalıyken yanmıyo.


belki yağ lambası yandı farketmedi belki müşür bozuktu belkide lamba arızalıydı?


o yağ lambasını kornaya bağlıyacam ne zaman yanarsa korna çalacak
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: suskun - 18 Ocak 2010, 21:46:27
 Silindir contası yırtılınca  veya silindir çatlayınca  yağa su karışır yağın rengi değişir kirli beyaz sarımtrak pas gibi
ayrıca büyük geçmiş olsun birazda olsa yardımcı olabi,ldiysek ne mutlu inşallah birdaha karşılaşmazsın böyle üzücü bir olayla
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 18 Ocak 2010, 22:46:41
Abi sakın kendi turbolu motorunu verip düz motor alma. Trabzon da kazalı bir Audi 80 1.6 TD vardı 1,500 tl y e komple sahibinden.com da. Gerçi şimdiye kadar satılmıştır ama bir araştır.Ya da ebay dan sağdan soldan bir bak derim. Üst kapak sağlamsa sorun yok yarım motor olarak da alırsın yani sadece motor bloğunu.Normalde motor patlaması çok yüksek turbo basıncından olur ya da yükü fazlayken aracı bir anda kompresöre bırakmaktan. Ayrıca araç yağsız kalsa yatak sarar kalır yolda kolayına motor patlamaz yani.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: Baki_95 - 19 Ocak 2010, 17:27:17
Silindir contası yırtılınca  veya silindir çatlayınca  yağa su karışır yağın rengi değişir kirli beyaz sarımtrak pas gibi
ayrıca büyük geçmiş olsun birazda olsa yardımcı olabi,ldiysek ne mutlu inşallah birdaha karşılaşmazsın böyle üzücü bir olayla


yırtılma yok çatlama yok yağın rengi aynı sihay ama fuel oil den bile daha yoğun bi halde yardımcı oldunuz bunun için teşşekkür ederim hepinize. ;)inşallah bir daha gelmez böle bi durum başımıza


Abi sakın kendi turbolu motorunu verip düz motor alma. Trabzon da kazalı bir Audi 80 1.6 TD vardı 1,500 tl y e komple sahibinden.com da. Gerçi şimdiye kadar satılmıştır ama bir araştır.Ya da ebay dan sağdan soldan bir bak derim. Üst kapak sağlamsa sorun yok yarım motor olarak da alırsın yani sadece motor bloğunu.Normalde motor patlaması çok yüksek turbo basıncından olur ya da yükü fazlayken aracı bir anda kompresöre bırakmaktan. Ayrıca araç yağsız kalsa yatak sarar kalır yolda kolayına motor patlamaz yani.


turbolu motorumu 2 milyar verselerde vermem turbo özel yapım silindir kapağıda almanyadan gelme çizik catlak vs hiç bişey yok. üst kapak sapsağlam.dediğin arabayı araştırım ama yok bulamadım arabada yük yok 8-10 kişi anca var.araç yağsız kalsa yatak sarar sana %100 katılıyorum.ama 2. piston krank milinden ve piston kafasından fırlamış bloğu yarmış yarısı dışarıya çıkmış durumdaydı...
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 19 Ocak 2010, 17:49:43
Baki bey turbo özel yapım diyince beni düşündürdü şimdi, daha büyük bir turbo mu takıldı eğer öyleyse motor patlaması kaçınılmazdır. T3 1.6 düz dizeli turbo ya çeviren bir usta var Trabzon da araç 1 sene içinde rektefiyelik oldu sizde de böyle bir durum olmasın. Genelde motor bu uygulamalarla patlıyorda yüksek basınçtan dolayı.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: Baki_95 - 19 Ocak 2010, 21:53:28
turbo orjnal vw t3/t4 uyumlu büyük ağızlı bi turbo şimdi motor patlaması kaçınılmaz diyosun ama biz bunun tıs tıs ettiği yeri yani basıncı boşalttığı yeri büyüttük yani ayağını gazdan çekince tıs etmiyo  ttttttııssssssssss ediyo.motorun patlama nedenleride şunlar:yağın fuel oil haline gelmesi.yağ pompasının çalışmaması.2. piston kolunun alt kepi fırlatması.




turbo resmi


(http://redzoneconnection.com/start/components/com_virtuemart/shop_image/product/5e95816661a6337e9162582f793cac9e.jpg)
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: _can_ - 13 Haziran 2010, 21:08:21
Acaba Aracınıza taktığınız yeni motor nedir ? bizimde değiştirmemiz gerekiyor :/ yardımcı olurmusunuz
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 13 Haziran 2010, 23:11:08
Baki bey bildiğim kadarıyla motoru değişmedi sadece revizyon yaptırdı. Eğer değişmeyi düşünüyorsanız imkanınız varsa 1.9 TDI motoru alın derim. Tabi buna bağlı şanzımanın da değişmesi gerekebilir.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: _can_ - 16 Haziran 2010, 04:27:17
Bir Araştırma içine girmek lazım benimde aklımda 1.9 TDİ falan var olmadı motoru komple indirip tek tek bakıma sokacağım yeni turbo , şanzuman vs. taktıracağım.. uygun olursa
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 16 Haziran 2010, 13:04:02
Araç 1.6 D yani turbosuzsa dizme işi ile hiç uğraşmayın derim. Yani eğer turbolamak istiyorsanız, burda yapan bir usta var en fazla 20.000 km'yi görebildi sonra motor komple aşağıya indi. Hem turbo sistemine o kadar para vereceksiniz hem de yenilenmiş motoru tekrar revizyona sokacaksınız bu sefer masrafınız 4.000 TL' bulacak. O yüzdendir ki ya komple bir motor atın bu 1,6 td orjinal motoru olabilir ya da aynı motorla devam edin.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: kurt - 16 Haziran 2010, 15:19:48
audı motoru dedınızde farklı marka motor atılamıyor orjınal motordan buyuk cc lı motora gecılemıyor  sımdı bu motor ısletme mevzusunu cok zorlastırdılar ısın tescıl kısmını nasıl helledıyosunuz
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 25 Haziran 2010, 22:07:49
Benim de duyduğum kadarıyla, benzinli motor yerine dizel, dizel motor yerine de benzinli atılamıyor. Tabi motor atarken silindir hacmi değiştiği zaman da sorun çıkıyor.Eğer motorda sorun yoksa en iyisi orjinal haliyle kalmak masrafına değmez.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: kurt - 25 Haziran 2010, 23:33:58
kucuk takarsan sorun yok buyuk takarsa bellı bır yuzdenın uzerıen ızın vermıyorlar
adem bey sıze bır sorum olacaktı ghıp hkında bu chıp olayında kesın bır yuzde mevcutmu sunun ıcın sordum t5lere bakındım fıyatlar cok fazla vıtolarada bakmaya basladım dogrusu onların chıpe nasıl cvap verdıklerını merak edıyorum
Benim de duyduğum kadarıyla, benzinli motor yerine dizel, dizel motor yerine de benzinli atılamıyor. Tabi motor atarken silindir hacmi değiştiği zaman da sorun çıkıyor.Eğer motorda sorun yoksa en iyisi orjinal haliyle kalmak masrafına değmez.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 26 Haziran 2010, 00:13:59
Ziya bey bildiğiniz gibi elektronik enjeksiyonlu turbo olup özellikle motor hacmi büyük araçlarda chip tuning çok iyi sonuç veriyor. Vito- Transporter gibi araçlarda değerler hemen hemen aynı.  %30 güç %40 -50 nM tork. Tabi Common Rail motorlu Vito'lar da chip tuning sonrası alt devirler orjinaline göre daha iyi canlanacak, tabi Common Rail'in getirisi bir başka oluyor, Common Rail'in en üstün özelliği düşük devirlerde torku yakalaması.

Tabi burada unutulmaması gereken konu şu, Vito'nun hangi modelini Transportere tercih ediyorsunuz? Sanırım Vito'lar 2,2 CRDI 122- 150 hp gücünde. Yalnız fiyat olarak transporterle üç aşağı 5 yukarı.. Tabi donanımına göre değişiyor.

Bu arada superchips'in web sitesinde küçük bir araştırma yaptım. 110 hp'den tutun 150 hp'ye kadar motorları var bu vito'ların.

Mesela 110 hp'lik motor 2.2 litre hacminde torku da 250 nM.

Transporter T5 1,9 tdı'de ise 102 hp 250 nM..

Vito'da güç fazla ama torku T5 ile aynı. Tabi hangisi daha performanslı derseniz düşünmek gerekir. Birisi arkadan itişli diğeri önden itişli. Ağırlıklarını karşılaştırmak gerekir. Şanzıman oranlarını da.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: kurt - 26 Haziran 2010, 12:51:56
once t5 vıtodan kotu bır araba deyıl ama karsılastırma yaparsak  ben tıcaret yapıcam bukez param onagore ıkıncı el alıcam kullanım malıyetlerı karsılastırdıgımda yakıtta bır mıktar olumsuzluk olsada kullanım ve servıs malıyetlerı vıto daha avantajlı en basıtı ıkısınıde sorunsuz oldugunu varsayarasak  yag+ fıltre+ yıkama+ muayene t5te 10.000kmde bır yetkılı servıste enaz 230lıra gıbi vıtoda 20.000kmde bır 300 lıraya halledılebılıyor t5 10.000kmde servıse gırıyor vıto 20.000  ama payasada suan t5 vıtoya gore pahalı gordum hatta yer yer vıtodan daha pahalı buyuzden benım kanaatım bu fıyat aralılarında vıto daha avantajlı gıbı gorunuyor

benım ısımı kısa sase cok rahat goruyor bukez almak ıstedıgım araba 1.9 105hp olana gore 2.2 vıto kısa sase 111 cdı bakıyorum durmuna gore temız bır 109 cdı 90hp de olabılır dedıgım gıbı aralarındakı farkı pek bılmıyorum 111 ler 109 hpden 122ye kadar var ben pek anlamadım o kısmını tabı fıyatı ve durumu dıyerıne gore avantajlı bı 115 cdi bulursam kacırmam
 cekıs meslesı onden cekıslı t5ler cok narın yukte kullanılırsa ozellıkle bır dıkkat gerektırıyor vıtoya gore arkadan cekıs agır arabada avantajlı olur benım kanaatım

Ziya bey bildiğiniz gibi elektronik enjeksiyonlu turbo olup özellikle motor hacmi büyük araçlarda chip tuning çok iyi sonuç veriyor. Vito- Transporter gibi araçlarda değerler hemen hemen aynı.  %30 güç %40 -50 nM tork. Tabi Common Rail motorlu Vito'lar da chip tuning sonrası alt devirler orjinaline göre daha iyi canlanacak, tabi Common Rail'in getirisi bir başka oluyor, Common Rail'in en üstün özelliği düşük devirlerde torku yakalaması.

Tabi burada unutulmaması gereken konu şu, Vito'nun hangi modelini Transportere tercih ediyorsunuz? Sanırım Vito'lar 2,2 CRDI 122- 150 hp gücünde. Yalnız fiyat olarak transporterle üç aşağı 5 yukarı.. Tabi donanımına göre değişiyor.

Bu arada superchips'in web sitesinde küçük bir araştırma yaptım. 110 hp'den tutun 150 hp'ye kadar motorları var bu vito'ların.

Mesela 110 hp'lik motor 2.2 litre hacminde torku da 250 nM.

Transporter T5 1,9 tdı'de ise 102 hp 250 nM..

Vito'da güç fazla ama torku T5 ile aynı. Tabi hangisi daha performanslı derseniz düşünmek gerekir. Birisi arkadan itişli diğeri önden itişli. Ağırlıklarını karşılaştırmak gerekir. Şanzıman oranlarını da.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 26 Haziran 2010, 13:36:48
Öncelikle şunu söylim iyi araştırmışsınız, ben Vito'yu sizin kadar inceleyip masaya yatırmadım.  Ama motorları gerçekten harika. Ben 2.4 D ile 600 kg yük ile asfalt bir rampayı 4.vites 60'la çıkarken arkamdan uzun şase bir CDI Sprinter yanımdan roket gibi geçmişti, sanırım 150 hp'lik bir araçtı.

Özellikle Mercedes'in motorları çok sessiz, rölantide motorun çalıştığını anlamıyorsunuz desem yeridir.Common Rail motor olması üstün bir avantaj. Biliyorsunuz yeni kasa makyajlı T5'ler hariç dieğr T4-T5'ler pompa meme enjeksiyonlu.

Bakım masraflarına gelince, bu tamamen kullanılan yağ ile alakalıdır diye düşünüyorum. T5'ler de 15.000'de birdir bakım aslında, fakat Türkiye koşullarını düşünürsek 10.000 de yağ bakımına girmek daha a vantajlıdır. Mesela benim kullandığım T4'de orjinal mazot filtresi 20.000 yapıyor, yağ ise 10.000'de bir değişiliyor. Ama öyle yağlar var ki vsikositesi yüksek 20.000'i görüyor. Tabi 20.000'de yağ bakımına giren vir Vito'nun o km boyunca en az 3,5 litre yağ eksilteceği kanaatindeyim. Kullanılan yağın litresi de en az 18 TL vardır ki, 3 litre yağ parası neredeyse 50 TL. Bir de böyle düşünmek gerek. Yani o araçta kullanılan yağ hem pahalıdır hem de uzun vadede yağ eksiltecektir diye düşünüyorum, yağ yakmayan motor da yoktur.

Arkadan çekiş yükte elbette avantajlıdır. Vito'ları ben de beğenirim, tek beğenmediğim tarafı görünüşleridir, ama sorunsuz araçlardır.

90 hp'lik Vito dediniz, bu eski kasa mı? Benim bildiğim yeni kasalarda 90 hp'lik motor yok. Eski kasalarda da, körüklü süspansiyon var ve duyduğum kadarıyla sorun çıkartıyorlar, bir arkadaşım sorunlar yaşamıştı. Yeni kasalarda bu sorunu çözdüler sanırım. Alacaksanız yeni kasa Vito alın derim, Common Rail motorlu 110-115 hp'lik motorlar gayet iyidir, ve chip tuningle iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Örneğin 110 hp  250 nM tork

chip sonrası  136-140 hp  300 -310 nM'lik bir canavar olur.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: kurt - 26 Haziran 2010, 14:59:28
zman ayırdıgınız ıcın cok tesekkur ederım adem bey
yenı kasa 109 cdıler 90hp
11ler 109 ıle sızınde dedıgınız gıbı 122ye kadar standard
115ler 150 hp
 eskı kasa kısa bı yolculuk etmıstım koruk eskı kasa 112L olanlarda var
yag hakkındada aynı sey 20.000de 3lıtre yakarsa t5de 10.000te o sıkıstırmayla 1.75lıtre yakar heralde dıyılmı amacım kotulemek deyıl dıyerıne gore daha avantajlı bır fıyatta t5 bulursam hala t5 alırım adem abı sende  bılırsın tıcarette hersey hesap ışı fıyat malıyet maksımum fayda

Öncelikle şunu söylim iyi araştırmışsınız, ben Vito'yu sizin kadar inceleyip masaya yatırmadım.  Ama motorları gerçekten harika. Ben 2.4 D ile 600 kg yük ile asfalt bir rampayı 4.vites 60'la çıkarken arkamdan uzun şase bir CDI Sprinter yanımdan roket gibi geçmişti, sanırım 150 hp'lik bir araçtı.

Özellikle Mercedes'in motorları çok sessiz, rölantide motorun çalıştığını anlamıyorsunuz desem yeridir.Common Rail motor olması üstün bir avantaj. Biliyorsunuz yeni kasa makyajlı T5'ler hariç dieğr T4-T5'ler pompa meme enjeksiyonlu.

Bakım masraflarına gelince, bu tamamen kullanılan yağ ile alakalıdır diye düşünüyorum. T5'ler de 15.000'de birdir bakım aslında, fakat Türkiye koşullarını düşünürsek 10.000 de yağ bakımına girmek daha a vantajlıdır. Mesela benim kullandığım T4'de orjinal mazot filtresi 20.000 yapıyor, yağ ise 10.000'de bir değişiliyor. Ama öyle yağlar var ki vsikositesi yüksek 20.000'i görüyor. Tabi 20.000'de yağ bakımına giren vir Vito'nun o km boyunca en az 3,5 litre yağ eksilteceği kanaatindeyim. Kullanılan yağın litresi de en az 18 TL vardır ki, 3 litre yağ parası neredeyse 50 TL. Bir de böyle düşünmek gerek. Yani o araçta kullanılan yağ hem pahalıdır hem de uzun vadede yağ eksiltecektir diye düşünüyorum, yağ yakmayan motor da yoktur.

Arkadan çekiş yükte elbette avantajlıdır. Vito'ları ben de beğenirim, tek beğenmediğim tarafı görünüşleridir, ama sorunsuz araçlardır.

90 hp'lik Vito dediniz, bu eski kasa mı? Benim bildiğim yeni kasalarda 90 hp'lik motor yok. Eski kasalarda da, körüklü süspansiyon var ve duyduğum kadarıyla sorun çıkartıyorlar, bir arkadaşım sorunlar yaşamıştı. Yeni kasalarda bu sorunu çözdüler sanırım. Alacaksanız yeni kasa Vito alın derim, Common Rail motorlu 110-115 hp'lik motorlar gayet iyidir, ve chip tuningle iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Örneğin 110 hp  250 nM tork

chip sonrası  136-140 hp  300 -310 nM'lik bir canavar olur.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 26 Haziran 2010, 19:13:23
Tabi ki Ziya bey, her iki araçta güzel. Her ne kadar Mercedes Vito kullanmasam da bu aracı kötüleyemem,  yalnız 90 hp'lik arkadan itişli bir araç serilik hakkında düşündürücü geliyor bana. Tabi chip tuning sonrası performans gayet artacaktır. Şunu unutmayın Türkiye'de hiç bir usta T5 için 15.000'lik bakımı önermez, 10.000'de bakımı yapılsın der. Artık bir an önce gelsinler de para alalım diye mi yoksa gerçekten öyle mi bilinmez. Tabi 15.000 km az bir yol değil ve Türkiye'de iklim ve yollar yabancı ülkelerde ki gibi değil. Sürekli rampalarda gezinmek, yüklü araç kullanmak vs.. gibi sebeplerden yağ eksiltme olacaktır. 10.000 km'den sonra da vsikosite özelliği yavaş yavaş azalmaya başlayabilir yağın yıpranmasıyla o zaman da yağ eksiltme başlayacak.

Ben de her iki araçta da EGR valfin iptal edilmesi gerekir. Vito sanırım panelvan alacaksınız, Panelvan araçlar artık rağbet görmüyor, cam açtırma koltuk taktırma işi eskisi gibi değil ve masraflı bu size devazantaj olacak, satarken de ucuza gidecek. Vito alacaksanız tavsiyem camlı olsun.
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: kurt - 26 Haziran 2010, 20:36:14
camlı van dıyolar komple camlı 6+1 onlar bana uygun araclar dıyer yandan 2-3000tl gıbı bı masraf cıkıyor cam mevzusu sanırsam orjınal almak ıstıyorum
sızden cok sey orendım ılk yapacagım ıs once komple bır bakım performans amaclı deyıl ama verım amaclı hava fıltre ve chıp yaptırmak olucak
Başlık: Ynt: t3'ün motor patladı
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 26 Haziran 2010, 23:20:54
Evet cam açtırmak şimdi masraflıymış. Gerçi ben 2005 yılında iki sıra cama 175 TL +75 tl panelleri kesme parası verdim. 350 TL de 3'lü VIP tarzı koltuğa verdim. Artık şimdi ruhsata işletmesi mi o kadar para tutuyor bilmiyorum.Ama eğer döşemecileri gezerseniz ucuz fiyata koltuk bulabilirsiniz. Şimdi bakıyroum da benim aldığım koltuk 750 TL'den aşağıya değil.

Tabi en iyisi dediğiniz gibi orjinal camlı koltuklusunu almanız, en azından uğraşmazsınız. Performans işini her zaman yaptırırsınız o sorun değil.Hayırlısı olsun. Ben de aracı ticari amaçlı kullanırdım gerçi fazla yük koymazdım şimdi işi bıraktık, araç bomboş boşken yağ gibi akıyor ancak keyif almaya başladım.