vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N2 => Konuyu başlatan: hasan881 - 08 Aralık 2009, 00:09:19

Başlık: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 00:09:19
Forumda belkı aynı sorunu yasayan olmustur arabam 2000 model 16v polo 6n2 arabanın teknık verılerınde 0-100km 12.3 sn gosterılıyor arabamda tup fılan yok motoru gayet temız 94675 km de ancak 2 defa denedım 15 sn altına dusmuyor son hızı 180 goruyor ancak hızlanmada bır sorunnmu var
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: polo38 - 08 Aralık 2009, 00:12:59
Abi en iyisi dynoya çıkmak.Ben de yaptırıcam ama izmirde neresi var bilmiyorum.
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: nakres - 08 Aralık 2009, 12:13:50
3 sn fazla diyorsunuz yani :)

  farbrika test koşulları ile mi denediniz?
  hava sıcaklığı ,motor sıcaklığı,test ettiğiniz rakım ,havadaki nem ,rüzgara karşı yönünüz :)bunlar harici test koşulları..

aracınızın durumu :bujileri hava filtresi vs.yeni mi lastik ebatlarınız lastik havalarınız depodaki yakıt miktarınıza varana kadar ince ayrıntılar vardır.bir de kullanıcı faktörü var tabiki ....

    peki km nizin orjinal olduğuna eminmisiniz ...
  
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: mustklc - 08 Aralık 2009, 13:07:23
bu hızlanmayı sabit bir viteste mi test ediyorsunuz yoksa drag yarışları gibi paso vites mi atıyorsunuz?
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: black eagle - 08 Aralık 2009, 14:39:08
0 dan 100 km hıza sabit bir viteste ulaşmak inkansız.honda civic vti  ler bile 1. viteste 80 i zorluyolar diye duymuştum.yani illaki vites değiştirilir.
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 16:00:26
bu hızlanmayı sabit bir viteste mi test ediyorsunuz yoksa drag yarışları gibi paso vites mi atıyorsunuz?
2 de 80 goruyo mecbur 3 ıstıyor gaz kesıcı devreye gırmeden 3 e cekıyoruz lastıkler orjınal fabrıka cıkısı ebatı 185/55/14 km orjinal 3.000km once bakım yapıldı bujıler trıger kayıslar bılyalar su pompası castrol yag komple değişti usta bı motora baktı dagılmamıs yıpranmamıs dıslıler fılan asınmamıs km orjınldır dedı cekıs gucude ıyı dedı ama demekkı herseyden etkılenıyor 0-100 15.5sn
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 16:06:31
3 sn fazla diyorsunuz yani :)

  farbrika test koşulları ile mi denediniz?
  hava sıcaklığı ,motor sıcaklığı,test ettiğiniz rakım ,havadaki nem ,rüzgara karşı yönünüz :)bunlar harici test koşulları..

aracınızın durumu :bujileri hava filtresi vs.yeni mi lastik ebatlarınız lastik havalarınız depodaki yakıt miktarınıza varana kadar ince ayrıntılar vardır.bir de kullanıcı faktörü var tabiki ....

    peki km nizin orjinal olduğuna eminmisiniz ...
 
serkan usta depo ceyrektı herseyı yenı kullanım dersen patıye cok az dusuyor en ıyı kalkısı yapıyoruz devır tam yerınde ama hızlanma yuksek nanocharger ne bıde onu dıyıp duruyolar takın cok atıklesır fılan aslı varmı
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 08 Aralık 2009, 16:44:48
bendeki 2de 88yapıyor Hasan. Geçen kış bu zamnlar test ettik bizde yılların taksicisi vardı bizde çıkaramadık o nla ölçtük. Fabia 16v 101 hp 12snde ulaşıyor. Onun arabam.com testi 11.9 çıkmış hemen hemen aynı. Benim ki LPGtankı dolu full bagajdı. 15in üstünde çıktı.Ama LPGden sonra ben sürekli test ettğim için düşüş olduğunuda biliyorum söylemiştim aynı yerde 10km farkettiriyor." İşin ilginci benzine alsam yine aynı kayıp oluyor" Bunu aerodinamiğin bozulmasına bağlıyorum. Bizimkinin testi 11.5 yada 11.8 olması lazım.101 Higline testi var elimde 9.8sn(fabrika 10.0sn)

Ama nakresin dediklerine aynen katılıyorum. Belliki Birşeyler eksik arabanda 2.vites 80diyorsun. benim 2-88, 3- 130  ,4 170. Dyno yaz ayı 74.8Hp.
Egsozlarına baktır. Bujini Bosh 3tırnak, hava yağ filtreni orjialle yenile(Bor Powerda i tavsiye ederim aşınmaların etksini azaltır). Benzin depon tam dolu değilken video kaydı ile 0-100ünü belirle. ibre kalkmadan sn sayılmaz.

Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 08 Aralık 2009, 16:50:18
 

"""
Polo 1.4 16v Highline (2000/3)  
Genel Bilgiler Sürüş özellikleri iyileştirilen Polo, 1.4 litrelik 16 supaplı motoruyla keyifli bir kullanım sunuyor. Bir üst sınıftaki Golf'e çok yakın donanım özellikleri, fiyatının da çok yüksek olmasına sebep oluyor.
VW'nin 1981 yılı sonunda piyasaya çıkan küçük otomobili Polo, 1994 yılında yepyeni bir kimlikle karşımıza çıktı. 1999 yılında kapsamlı bir makyaj gören yeni Polo Türkiye'de 1.4 litre 75 HP ve 1.4 litre 101 HP'lik motorlarla satılıyor. 75 HP'lik versiyon Trendline ve Comfortline olmak üzere iki donanım paketiyle satılırken 101 HP'lik versiyon sadece Highline paketiyle ancak üç ve beş kapılı olarak ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Dış görünümü önde Bora'ya arkadaysa Golf e benzetilen yeni Polo'nun değişen tamponları boyunun biraz uzamasına (3743 mm) neden olmuş. Ancak boyunun 28 mm uzaması iç mekanda hissedilmiyor, çünkü platformunda bir değişiklik yok. İç mekanda yeni kokpit hemen göze çarpıyor, iki adet yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu, içeriye doğru hafif bir çıkıntı yapan orta konsol eskisine göre daha modern hatlar taşıyor. Buna karşılık orta konsolun alt kısmı biraz içte kaldığı için ulaşmak zor. Orta konsoldaki portatif bardaklık ve bozuk para cebi iyi konumlandırılmış. Eski versiyonda kokpitte olan elektrikli cam düğmeleri kapı içine taşınmış. Polo' nün iç mekanı, dış boyutlarına göre makul. Polo'nun 245 litrelik bagajı sınıf ortalamalarında, ancak yükleme eşiği biraz yüksek. Asimetrik katlanabilen arka koltuk sayesinde bagaj hacmi kademeli olarak 975 litreye kadar genişletilebiliyor.
Motor, performans
VW Polo'da 1.4 litrelik motorun 75 HP ve 101 HP'lik iki versiyonu kullanılıyor. Üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı motorun 101 HP'lik versiyonu sadece Highline donanım paketiyle satılıyor. Avrupa'da aynı motorun 60 HP'lik bir versiyonu daha bulunuyor. Manifold ve işletim sistemi farkı sayesinde 6000 d/d'de 101 HP güç üreten motorun maksimum torku 4400 d/d'de 126 Nm. 75 HP'lik motorun maksimum torku da 126 Nm ve bu torku 3800 d/d'de üretiyor. VW mühendisleri 26 HP daha fazla güç almak için tork devrinin yükselmesine göz yummuş. 75 HP' lik versiyona göre daha kısa oranlı bir şanzımanla donatılan 100 HP'lik Polo özellikle ilk üç vitesteki ataklığıyla göz dolduruyor. Buna karşılık maksimum tork devrinin yüksek olması 5'inci vitesteki esnekliklerinin beklenenden ağır olmasına sebep oluyor. Gaz pedalına hemen tepki veren motor yüksek devirlerde biraz gürültülü çalışıyor. ^-^ Testlerimizde 0'dan 100 km/s hıza 9.8 sn'de çıkan Polo, bu derecesiyle 2.0 litre motorlu orta sınıf otomobillere kafa tutuyor. ^-^ Esneklik testlerinde 60-100 km/s hızlanmada 4'üncü viteste 9.3 sn, 5'inci viteste de 13.6 sn'lik değerler kaydedildi. 90-120 km/s hızlanmadaysa 4'üncü viteste 8.2 sn, 5'inci viteste 11.5 sn' lik derecelere ulaşıldı. VW Polo 1.4 16V, testlerimiz boyunca 7.7 litre yakıt tüketti. Bu tüketim performansa göre düşük bir değer. 45 litrelik deposuyla ulaşılan 584 km'lik menzil yeterli.
Kullanım, konfor
Makyajlanan Polo'nun süspansiyon sisteminde de bazı geliştirmeler yapılmış. Ön iz açıklıklan 2 cm kadar genişletilen Polo'nun karoser burulma direncini artırmak için şasisine takviyeler yapılmış. Bu sayede virajlarda olduğu kadar bozuk zeminlerde de otomobilin daha stabil olması sağlanmış. Kısa ve sert darbeleri emmekte zorlansa da, orta sertlikteki süspansiyon sistemi yeterli konforu sağlıyor. Virajlarda yüklenildiğinde önden kayma eğilimi gösteren ve slalom testinde arka tekerleğim kaldıran Polo kolay kontrol ediliyor. İstenilen tepkileri hemen veren hassas direksiyon sistemi aracın yönlendirilmesini kolaylaştırdığı gibi zemindeki bozuklukları sürücüye filtre ederek hissettiriyor. Polo'nun kokpitinde vites kolunun ön kısmında, biraz içte kalan havalandırma kumandalarına ulaşmak için sürücünün eğilmesi gerekebiliyor. Kapı kolçağındaki elektrikli cam düğmeleri de çok geride kaldığı için kullanımı zor. Önde yeterli genişlikte oturma alanı sunan Polo'nun arka koltuklarında diz mesafesi biraz kısıtlı. Polo 1.4 l6V Highline'da ABS ve dört tekerlekte disk frenler standart olarak sunuluyor. ABS devreye girdiğinde fren pedalı sertleşiyor, ancak 100 km/s hızda yapılan panik frenlerde elde edilen 39 metrelik duruş mesafesi oldukça başarılı.
"""""""
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: freegane - 08 Aralık 2009, 17:05:23
Forumda belkı aynı sorunu yasayan olmustur arabam 2000 model 16v polo 6n2 arabanın teknık verılerınde 0-100km 12.3 sn gosterılıyor arabamda tup fılan yok motoru gayet temız 94675 km de ancak 2 defa denedım 15 sn altına dusmuyor son hızı 180 goruyor ancak hızlanmada bır sorunnmu var

Katalizörü boşaltın 2-3 saniye kazancınız olacaktır
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 17:24:54
bakalım bı vıdeo cekıp ekleyım
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: Emregündoğdu - 08 Aralık 2009, 17:34:17
ama su var 1, viteste zorluyormusun iyice cıksın dıye bence 1, vites 60 2 de 100 ü gorur araba bossa
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 08 Aralık 2009, 17:38:05
Evet tam kesici sınırında yada ilk kesiklerde atmalısın. Bide eline bez al boğaz kelebeği temizliği isteyecek. Yağında azalabilir  "dikkat et" aman. Düz yolda bir gidiş bide dönüş dene. Aracın 100-150.000 arası ise katalizörün bayağı bi dolmuştur.

ama su var 1, viteste zorluyormusun iyice cıksın dıye bence 1, vites 60 2 de 100 ü gorur araba bossa

75hpler görmez kesici devreye giriyor. 101ler(fabia)   1-60  2-98  3-140  4-178 5-220(203 ü geçecek fırsat olmadı)
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: freegane - 08 Aralık 2009, 17:46:24
ama su var 1, viteste zorluyormusun iyice cıksın dıye bence 1, vites 60 2 de 100 ü gorur araba bossa

2000cc 16v 160hp 7000d/d çeviren arabamla ben 110'u görüyordum 2. vitesin sonunda Polo nasıl görsün? Arabayı komple soysan döşemelerine camlarına kaadar boşaltsan 2. vitesi bugün kaçta bitiriyorsa o zaman da aynı süratte bitirir. Son sürat arabanın şanzumanı ile ilgilidir,hafiflik ve güç sadece o sürate daha çabuk çıkmanı sağlarç
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 08 Aralık 2009, 20:09:21
seninkide kısa değil mi? 6ileri mi acaba 160hp 2.vites 110. Yada araç çok seri vites ondan kısa tutuldu
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 20:56:26
vıdeo nasıl eklerız
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 21:46:24
http://www.youtube.com/watch?v=Ua5xhxFJOUQ
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 21:49:18
12.75
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 08 Aralık 2009, 22:16:12
senin mi video mu?
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 08 Aralık 2009, 22:25:58
senin mi video mu?

benim arabanın vıdeosu onur
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: freegane - 08 Aralık 2009, 23:50:03
seninkide kısa değil mi? 6ileri mi acaba 160hp 2.vites 110. Yada araç çok seri vites ondan kısa tutuldu

Nasıl yani  ??? Onur benim eski arabam Golf mk3 GTI orjinali 150 hp benim yaptığım bir kaç işlemden sonra 160 hp civarı oldu. Sınıfının en uzun şanzumanı...  Kısa falan değil,sizin arabalarınızın 2. vitesi 75-80 gibi biter daha fazla gitmesinin imkanı yok. Eğer kadranda bunun üzerindeki rakamları görüyorsanız kadran hatasından başka bişey olamaz
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 09 Aralık 2009, 00:20:12
nasıl yok bizim 6N2 75 ler 2-88-90civarı. 9n de o dediğin 4-160 ama onlarda da 5gidiyor.
                      101 ler 2-98

Amca oğlunun golf v Tsi 6ileri 2-100ü geçiyor galiba bir kere uzun uzun denedim aklımda öyle kalmış 5te 210yaptım 6da yol bitti. Ondan şaşırdım sanki 160 hp 2. viteste 125 yapmalı gibi geldi. Eski 75lerin 2-3-4 iyi 5 pek gittiği söylenemez. 5000devir 180 de devir kesici olmamasına rağmen ay güç tükeniyor ya sınırlayıcı var. 4te 6000 170 orjinall lastikle çok yaptım. Sen tahminimce 4te fark atıyorsundur 1.4 101hp 4te 180e yaklaşıyor. sizinki 200ü devriyordur herhalde
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 09 Aralık 2009, 00:24:21
benim arabanın vıdeosu onur
İkide kısa atmışsın gibi geldi. İnan bende deneyecektim kış günü kim boğaz kelebeği temizleyecek dedim yağ zamanıda geldi aracı kasmayım dedim.
Hadi gözün aydın yazın 11.5i zorlarsın dostum buji(30.000de bir),temiz orj hava filtresi, bor power 45tl tavsiye ederim ozaman fark edecektir kanımca. Demek katalizör fazla tıkalı değil 12.75 imkansız öyle olsa. Bide tam sentetik 5-30yağ tavsiye ediyorlar motor ömrüne yağlamaya çok büyük katkısı varmış. Elf inki 70-75 tl 15.000kmlik
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 09 Aralık 2009, 00:32:42
http://www.youtube.com/watch?v=-vDy6BltBXM&feature=related
tamamını izleyip sonuna bakın gülümsetecek

http://www.youtube.com/watch?v=kADjm8pbcRs&feature=related
100hp 6n2 diye tahmin ediyorum 9.4sn
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 09 Aralık 2009, 01:56:43
2 defa 2008 model 1.4 tdı polo ile kalktım bende 1 kısı olmasına ragmen gectım sorun olmasında ama ıste depo ful 1kısı de olursa 12 de ulasması zor vıdeoda 2.vıtes daha fazla gıtmıo zaten
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 09 Aralık 2009, 02:10:32
Nasıl yani  ??? Onur benim eski arabam Golf mk3 GTI orjinali 150 hp benim yaptığım bir kaç işlemden sonra 160 hp civarı oldu. Sınıfının en uzun şanzumanı...  Kısa falan değil,sizin arabalarınızın 2. vitesi 75-80 gibi biter daha fazla gitmesinin imkanı yok. Eğer kadranda bunun üzerindeki rakamları görüyorsanız kadran hatasından başka bişey olamaz
mk3 motor teknolojisi olarak gunumuz araclarını bırakın 6n2 ve ustu polo golfl 4 ıle mukayese edılemez gt arabayı duz arabayla hıc karsılastırma zaten mk3 benzını somurur sadece hızlı dıyebılırız gerısı fasafıso
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 09 Aralık 2009, 22:08:50
hasan  bugün 2kez denedim ama pek fırsat olmadı araba filan tam uygun yoluda bulamadım. Şunu net olarak gördüm 1-50
2-90(kesici iki kez kesip bırakınca)  3zaten 100de bıraktım ondan eminim 3-130yapıyor

LPG de de aynı değerler var zaman aynı mı bilemiyorum net ölçemedim.
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 10 Aralık 2009, 00:11:01
benımkı 2de 85 gıbı gaz kesıo onur bu arada yıne aırbag lambası yandı gecenlerde yanmıstı sıldırdım kıbrısta makıneye baglama cok pahalı 100 tl den acıolar kayserıyede hazıranda gıdecem bu ıkaz lambası nıye yanıp duruo ayda 1 bunu baska sılme yolu yokmu
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 10 Aralık 2009, 22:18:44
Sürekli yanıyorsa Motorları veya devre elemanları bozuluyor gevşiyor. Direksiyon içerindeki sargı yıpranıyor. Ben önce direksiyon içindeki sargıyı değiştirttim kayderide düzelmedi Sonra ankarada elektrikçiye tamir ettirdim ankarada 50tl . Direnç bağladı birdaha yanmadı. ama çalışırmı diyede merak ediyorum.
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: Emregündoğdu - 11 Aralık 2009, 14:57:10
bende 1  de 60 2 de 90 kusur yapıyor bence duz bır yolda 1 de 60 yapıyosan 2 ile ugrasmyacan dırek werecen 3 e ama yolun duz we aracın temız olması gerekıyor bunun ıcın bence 1 de 60 ı gorecen 60 dan sonra bekletmeden cat diye 3 e wercen ama yolda egım warsa cekmez  baktın cekmıyo 2 ıle dene
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: hasan881 - 11 Aralık 2009, 15:29:42
bende 1  de 60 2 de 90 kusur yapıyor bence duz bır yolda 1 de 60 yapıyosan 2 ile ugrasmyacan dırek werecen 3 e ama yolun duz we aracın temız olması gerekıyor bunun ıcın bence 1 de 60 ı gorecen 60 dan sonra bekletmeden cat diye 3 e wercen ama yolda egım warsa cekmez  baktın cekmıyo 2 ıle dene
1de 60 ı passatmıda dıyecek 75 hp hangı araba dıyomus aynı arabanın hıghlınesı bıle demıyor 60 ayrıca 1 de 60 ve zaten oyle olsa bıle olmazda 2de gorursun zaten 100u cekısı yuksek devırde ıyı olur ne dıye 3 e atacam da devırı dusurecem 1 de 60 dese bıle  senın yorumun mantıksız arkadasım %50 farkk etmez 1de 60 dıyen en az 110-115 demesı gerekır
Başlık: Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
Gönderen: 06onur - 11 Aralık 2009, 16:41:38
Emre yanlışın var 9n3ün 101 hp olanı yok diye biliyorum. 1-60 2-98 101hpye ait. Yapar dersen Video isterük ^-^
Sizin başlangıç oranları 6n2 den kısa(kasa ağır çünkü) ama 5iyi gidiyor. 1.4 75 9n 9n3 çok test ettik arkadaşlarla. Yüksek devrde 6n2den iyi yürüyor. 5.vites çok güzel. Ama 1-50 2-80 3-120 4-160 5-180i  6n2den çok kısa zamanda deviriyor. 5.te 6n2 de sınırlayıcı var dye düşünüyorum 180 geçebilen yokuş aşağı dahil görmedim. 9n3 le bizden önceki sahipleri 195i görmüşler 6n2 ile kıyaslayıncada görecek gibi hani. 9n ayarı Fabia Choice ile 203ü ben yatım hemde bayağı rahat. birkaçdefa düzde 190 195 ciarı yaptık. Bir iki defada 200 civarı arkadaşlar yaptı.

Ama  şunuda söyliyim sürmesi bilene temiz 9n3 harika. Arkadaşımın 1.6 astrası var. Okulun orada sürdürdüm yokuş  140 düz 170 dedi iniş geldi 180e geldi. Motorda yüksek devirde bir ses veriyor makine harika. Mesafede kısa öyle uzun yerde değil. Ağzı açık kaldı. Herkese opel alın diyen adam boşver opeli yaa demeye başladı.  8)

9n3 ün virajıda sınıfında 4-4lük. Dağdan iniş var  hafif de iniş çıkışlı. Yaris geldi arkama bi kapttık 170dedik hala arkamda  hafif çıktık inidik bende 160-150 yaris kayboldu korkudan