vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: cesimoglu - 01 Aralık 2009, 14:45:59

Başlık: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: cesimoglu - 01 Aralık 2009, 14:45:59
Avrupa'da yılın otomobili, Toyota iQ'yu geride bırakan Volkswagen Polo oldu.


COTY'e (Car of The Year) bağlı 23 Avrupa ülkesinden 59 otomotiv gazetecisinin oylarıyla yılın otomobili seçilen Polo, VW'e 18 yıl aradan sonra ödül getirmiş oldu.
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: 06onur - 02 Aralık 2009, 18:44:56
Polo nun diğerlerinden her zaman daha üstün olduğunu kullanarak görüyoruz. Ama Polo pahalı olur ve en iyi ödülünü alamazdı. Şimdi ne oldu ne değişti acaba TRde hala çok pahalı
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: orhzng - 05 Aralık 2009, 23:53:46
vallahi ben böyle bişe yapıcaklarını biliyordum :)))  :D
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: VWci - 06 Aralık 2009, 06:45:21
Yeni kasa polo 6n'den sonraki en guzel polo... :)
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: 06onur - 06 Aralık 2009, 22:10:22
Hadi canım. 9n-9n3 yere kapaklanıyor. ABS+MSR+ASR 195/50/15 101hp bir sür dostum bi viraj dön Farkı görürsün. Vites pamuk direksiyon yine öyle. Hızlanınca elektro servo güçlendirilmiş direksiyon taş kesiliyor. Teybin sesini hızlandıkça kendi açıyor. Bizim 6n-6n2 küçük kalıyor. Ben ne zaman bizim 9n3 ü sürsem gözüm onda kalıyor.
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 11 Aralık 2009, 00:06:21
Yeni kasa polo 6n'den sonraki en guzel polo... :)
6n en kotu polo bence enguzelı yenı polo ve sırasıyla 6n2 9n3 9n 6n
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: ozmo - 11 Aralık 2009, 09:56:24
yapma hasan881 6n'in neresi kötü forumdaki çoğu kullanıcıya göre görünümü en güzel polo modelidir.Hadi forumu geçtim internette bir ara nerdeyse modifiyeli tüm pololar 6n dir.
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 12 Aralık 2009, 03:19:44
yapma hasan881 6n'in neresi kötü forumdaki çoğu kullanıcıya göre görünümü en güzel polo modelidir.Hadi forumu geçtim internette bir ara nerdeyse modifiyeli tüm pololar 6n dir.
bence 9n3 polonun modifiyeli hali cok cok daha guzel ayrıcaa 6n2 de 6n den cok daha guzel ucuz ve cok tabı dolayısıyla modıfıye gorup guzellestırılmeye calısılıyor
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 12 Aralık 2009, 03:28:20
(http://img229.imageshack.us/i/imgck3gg8.jpg/) bundan kotu 6n
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 12 Aralık 2009, 03:29:34
http://img229.imageshack.us/img229/5923/imgck3gg8.jpg yanı sız karar verın 6n mı 9n3 mu
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 12 Aralık 2009, 03:35:59
(http://img138.imageshack.us/img138/6090/6n2forom.jpg)
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 12 Aralık 2009, 03:38:06
(http://img707.imageshack.us/img707/5923/imgck3gg8.jpg)
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: VWci - 12 Aralık 2009, 07:16:17
Hadi canım. 9n-9n3 yere kapaklanıyor. ABS+MSR+ASR 195/50/15 101hp bir sür dostum bi viraj dön Farkı görürsün. Vites pamuk direksiyon yine öyle. Hızlanınca elektro servo güçlendirilmiş direksiyon taş kesiliyor. Teybin sesini hızlandıkça kendi açıyor. Bizim 6n-6n2 küçük kalıyor. Ben ne zaman bizim 9n3 ü sürsem gözüm onda kalıyor.

6n en kotu polo bence enguzelı yenı polo ve sırasıyla 6n2 9n3 9n 6n

Ben genel olarak bir cok vw ve audi modelini  kullandim bunun yaninda diger markalardan da kullandiklarim oldu. Polo 6n gorundugunden cok daha becerekli bir otomobildir. Polo 9??, 6n Sportline uzerine surus dinamigi olarak hic bir atisi yok. Hatta daha agir oldugu icin bence eskisi yok. 6n sportline frenleri, yol tutusu, gorunumu, performansi ile Turkiye'yedeki 9?? lardan "basarili".. Bir de yok teybin sesi kendiliginden yukselip azaliyormus yok farlar otomatik yaniyormus vs.. vs.. bunlar teknik ozellik degil ve bence olmasa da olur yani hikaye.... 6n2 dedigin 6n'in makjajli hali ve "bence" gelmis gecmis en kotu dashboarda sahip polo modeli.

Siralamam:

6n>86c>6r>9n

Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: 06onur - 12 Aralık 2009, 12:48:11
Dostum nesnel konuşalım. Bir aracın viraj güvenliği için ağırlık merkezi çizgisinin yere temas noktalrının(teker) dışına düşmemesi lazım. bunun için süspansiyonun iyi ayarlanması teker tabanın geniş olması en önemlisi aracın geniş ve yüksekliğinin düşük olması gerekir(ferrari gibi). AYRICA ELEKTRONİK SİSTEMLERLE DESTEKLENMESİ LAZIM

*İç malzeme kalitesi olarak tek yumuşak malzeme kulanılan polo 6n dir. İç malzeme kalitesi en iyi olandır.

*Bu mantıkla 6n/6n2 Polo ların en kötü yol tutanlarıdır. En kötüsü 6n(genel değerlendirildiğinde) dir teker tabanı 175 üretilmiştir. 6n2 Elektronikle desteklendiğinden daha iyidir. Ama kasa küçük olduğundan orjinal hali en yukarıları zorlayamaz. Hacim olarak daha geniş alana yayıldığından 9n ve 9n3 ağırlık merkezi yere temas oranı iyi oturtulmuş araçlardır

*Aracın yolu iyi tutabilmesi ve iyi viraj dönebilmesi için arka teker kaymasını minumuma indirdiğinden Asr+ESP+EBD önemlidir. 6n de bunlar yoktur. 6N2 ile başlamıştır. Bir üst madde ile birleşnce 9n ve 9n3 ABS+ASR+MSR standart donanımıyla(6n2 de de var) hem daha dolu Hemde ASR ile mükemmel dönüşlere sahiptir. Şöyle söyliyeyim 6n2 ile120-130 ile dönebildiğimiz virajı 9n(muadili fabia choice) ile 195/50/15(orj ebat) inde yardımıyla 170le döndük.(ESP pololarda ya opsiyonel oldu yada hiç olmadı yanlış olmasın).


*0-100 hızlanmasında kasanın hafif motorun kuvvetli olması gerekir 6n 6n2 1.4 101 hp ler en iyi 0-100değerlerini verir.

*Aracın son hızını rahat alıp koruyabilmesi için yola iyi oturması gerekir ki  testlerindede 9n 101 hp en yüksek hıza ulaşanıdır. fabrika çıkışı 220yi zorlar. 9n3 75-80hp olarak üretildi. Yanlız şanzuman oranları ile oynanıp geliştirildiğinden 75 i bile yüksek hızlara tırmanabilir.

*9n3, 6n2 adı üstünde makyajlı kasa oldukları için gerek iç görüntü gerek dış görü açısından en yakışıklılarıdır. VW böyle düşünmüş bunu.

*Kullnım rahatlığı açısında 9n ve 9n3 çok rahattır. Yeni bir araca bindiğinizde hidrolik debriyaj le ve yeni geliştirilen vites geçişleri ile pamuk hissi yaratır. Gaz pedalı optik okuyucudur tel yoktur. Gaz pedalıda çok yumuşaktır. Yeniden geliştirilmiş Elektro Servo direksiyon ile yavaş giderken direksiyon çok rahat hızlandıkça çok serttir virajlarda ekstra güvenlik sağlar.

*9n ve 9n3 teki pedal daha tepksizdir elektronik olduğu için biraz geç cevap verir. 6n 6n2 telli olduğundan cevap anında gelir kalkışlar çok eğlencelidir.

HERKES KENDİ ARACINI SEVER YUKARIDAKİLERİN HEPSİ NESNELDİR ÖLÇÜLEBİLEN ŞEYLERDİR. BİRİ Bİ KONUDA İYİDİR DİĞERİ DİĞERİNDE. YENİ POLO HARİÇ HEMEN HEMEN HEPSİNİ SÜRMÜŞ BİRİ OLARAK KENDİ GÖRÜŞÜMÜ BELİRTEYİM "ELEŞTİRİLEBİLECEK YANLARI OLSADA HER YENİ POLO ESKİSİNDEN DAHA İYİ GELİYOR".
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 12 Aralık 2009, 14:19:01
Ben genel olarak bir cok vw ve audi modelini  kullandim bunun yaninda diger markalardan da kullandiklarim oldu. Polo 6n gorundugunden cok daha becerekli bir otomobildir. Polo 9??, 6n Sportline uzerine surus dinamigi olarak hic bir atisi yok. Hatta daha agir oldugu icin bence eskisi yok. 6n sportline frenleri, yol tutusu, gorunumu, performansi ile Turkiye'yedeki 9?? lardan "basarili".. Bir de yok teybin sesi kendiliginden yukselip azaliyormus yok farlar otomatik yaniyormus vs.. vs.. bunlar teknik ozellik degil ve bence olmasa da olur yani hikaye.... 6n2 dedigin 6n'in makjajli hali ve "bence" gelmis gecmis en kotu dashboarda sahip polo modeli.

Siralamam:

6n>86c>6r>9n


ben bu forumda cok gordum 6n2 nın stopunu takacagım goğüs rengini mavi yapacam  buzsuz on far takacam dıyen ama hııcbır 6n2 cılerın hıcbır ıstegını gormedım 6n den ben objektıf bakıyorum en ıyısı 9n3 daha spor daha oturaklı daha konforlu daha yakısıklı, 6n ıcın dreksıyonu desen tıpsız bır dreksiyon vw metal logo yok vıtesıde aynı  yol tutusu kotu orginal lastik 175/65/13 e gore cok ıyıdır tabı 6n2 185/55/14 ve boardda 6ndekı gıbı sahın rengınde degıl en azından motor performansı zaten cok farklı bırı cıft egzantrıklı bırı tek neyse herkes gule gule bınsın
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: VWci - 12 Aralık 2009, 17:11:12
Valla arkadasim 6N'deki 16V, 6n2'lerde bulunan makinalardan GTI dahil daha potansiyelli bir makinaya sahip. Tosbagencilerin cogu amblemleri siyah yapmaya calisirken neden direksiyonumda parlak bir vw isareti istesin ki? Tekrar ediyorum bence 6n2 ve butun 9?? ara kasa olarak kalmistir. 6n'den sonra 6r son yillardaki en guzel polo olmustur. Zevkleri de tartismamak lazim.  
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: 06onur - 12 Aralık 2009, 17:27:50
6n 16 v 101hp motorda.
Aynı kasanın geliştirilmiş ve makyajlanmış kasasının 6n2 16v 101 hp sini kabul etmiyorsun??
İlginç üstelk hem Firma makyajklamış güzel olduğunu düşünmüş. ABS+ASR+MSR koymuş Herhalde bide EBD. Dijital klima. Otomatik subap  ve otomatik debriyaj ayarı koymuş. Tekeri genişletmiş yanağı düşürmüş yol tutuş artırmış. Ama yok o sayılmaz mı?
6n yapıp 6n2 nin yapamayacağı
Aynı motorda 9n nin yapıp 9n2 nin yapamıyacağı hiç birşey yok.
yeni kasa 6r mi diyorsun bencede o en iyisidir. Çünkü 6n>6n2>9n>9n3... diye gidecek bu iş.

9n3 ün 2.0 320hplik GT modeli var(Trde yok Scirocco motoru) bu ilerlememiş mi?

Tekrar ediyorum bence 6n2 ve butun 9?? ara kasa olarak kalmistir. 6n'den sonra 6r son yillardaki en guzel polo olmustur. Zevkleri de tartismamak lazim.   
Kesinlikle katılmıyorum.  Bu senin görüşün Ama Zevk senin 6n sevmeni anlıyorum hepimiz VW seviyoruz.
Bende 6n2 ve üzerindeki tüm araçların 6n den daha iyi olduğu görüşündeyim. Ama 6n zamanında çok iyi bir araçtır onu da kabul ederim. 6n günümüzde Geri kaldı ne yazıkki. 6n 6n2 1.4 101hp zamanında çok iyi idi şimdi 1.4 de TSİ 170hp var..... cıların VW kötülemesi gibi bilgisiz bodoslama girmeyelim. Bilgi veri ile konuşalım.

Vwci Dostum bu forum bilgi payşaşımı için birbirimize baskın çıkmaya çalışmamızı gereksiz. Sendeki 6n de bendeki 6n2 de eskidi artık ama biz seviyoruz biniyoruz o kadar. Onlar kalitesiz değil bize Vw yi sevdiren araçlar saygıyı hakediyorlar.Vwtr klasiği olsun Saygılar...
 
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: 06onur - 12 Aralık 2009, 17:42:12
alıntı 9n3 1.8t GTİ
"""""""""""""""
Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in Polo GTI modeli firma bünyesinde kurulan B&B'nin sihirli ellerinde yeniden hayat buldu.

180 HP’lik Polo GTI’ın 1.8 litrelik turbo motorunu geliştiren B&B uzun denemeler sonucunda motorun gücünü 210 ile 300 HP arasında değişen rakamlara çıkarmayı başardılar. Polo GTI’ın baz modeli 210 HP’den başlarken, serinin en güçlü modeli...

300 HP’lik Polo GTI oldu.410 Nm tork değerine sahip adrenalin makinasının 1.8 litrelik standart motoru B&B tarafından özel olarak üretilen pistonlarla güçlendirilirken daha geniş bir turbo şarj ünitesi tercih edildi. Hava soğutma ve enjeksiyon sistemleri de değiştirilen motoru rahatlatmak için daha geniş egzoz çıkışları kullanıldı.

B&B imzalı Polo GTI yapılan son düzenlemelerin ardından yapılan fabrika testlerinde önemli rakamlara imza attı.

0-100 km/s hızlanması 5.8 saniyede gerçekleşen otomobilin son hızı ise 254 km/s olarak ölçüldü. Modifiye otomobilin yüksek performansını dengeleyebilmek için bu tip araçlar için özel olarak geliştirilen fren sistemleri kullanıldı.
"""""""""""
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: VWci - 12 Aralık 2009, 19:58:50
Dostlar soylediklerimin bodoslama gitme ile alakasi yok. Polo 6n daha da ozellestirerek yazayim ozellikle de sportline olan versiyonu, Turkiye'ye gelen 6n2'ler ile 9??'larin teknik olarak ne getirmis ise hepsini onlar kadar yerine getirir. 

6n2'nin 16v ile 6n'nin 16v'nin kapaklari farklidir. 6n'deki kapak dizayni performans calismalarinda 6n2'lerdeki 16v'larda daha basarilidir. Turkiye gelen 9?? larda ise performans nanima bir sey yok...

Otomobile sonradan eklenen elektronik sistemler otomobilin teknigini iyilestirmez. Bir otomobil esp ile felan yol tutuyorsa durum vahimdir.

Swap olayina felan hic girmemek lazim. Cunku onlar ayri mecra...
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: hasan881 - 12 Aralık 2009, 20:11:46
Dostlar soylediklerimin bodoslama gitme ile alakasi yok. Polo 6n daha da ozellestirerek yazayim ozellikle de sportline olan versiyonu, Turkiye'ye gelen 6n2'ler ile 9??'larin teknik olarak ne getirmis ise hepsini onlar kadar yerine getirir. 

6n2'nin 16v ile 6n'nin 16v'nin kapaklari farklidir. 6n'deki kapak dizayni performans calismalarinda 6n2'lerdeki 16v'larda daha basarilidir. Turkiye gelen 9?? larda ise performans nanima bir sey yok...

Otomobile sonradan eklenen elektronik sistemler otomobilin teknigini iyilestirmez. Bir otomobil esp ile felan yol tutuyorsa durum vahimdir.

Swap olayina felan hic girmemek lazim. Cunku onlar ayri mecra...
6n sportline motoru 6n2 hıghlıne  ile hemen hemen ayn %90 aynı parçalar ı ama 6n2 den ust degıl yakıt olarak ve performans olarak daha gerıde  zaten vites dişli farklarıda var motor aynı desek bıle arada cok detay var 6n de
benzın ısıgı yoktu far yukseklık ayarından tutun bırcok ozellık ılave oldu hepsını yok sayalım aradakı TİP farkını ortadan kaldıramayız
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: 06onur - 12 Aralık 2009, 22:29:05
Senin dediğin yol tutma meselesi fizik kurallarına aykırı ama ben bunu sana buradan çizmeden anlatamam. 9n yi al Basic olsun sizinkilerle 6n ile120 ile döndüğün viraji 140la döner. Hiç bir eklenti olmasın. Bende 6n2 cuma günü beraber çalıştığım arkadaşımda 9n var denedim defalarca, onun için söylüyorum. Ablamın 9n3 ü var oda öyle. Eski ev arkadaşımın 2004 Fabia choice si var 9n platformu ofull elektronik kendi boş olanınn 140 döndüğünü 170le dönüyor. aynı süspasiyonu onların bir genişi araca taksan bu sefer en iyi o dönecek.


Motor diyorsun 0-100De 6n 6n2 eline  "atmosferik" 1.4te kimse su dökemez buda nesnel bunada kimse birşey diyemez.
Başlık: Ynt: POLO 2009 YILININ OTOMOBİLİ SEÇİLDİ
Gönderen: 06onur - 12 Aralık 2009, 22:40:40
VİRAJ DÖNERKEN ARAÇ YANA YATMA EĞİLİMİ GÖSTERİR BENZER DURUM OLUŞUR. BU BİR DEĞİŞKENE BAĞLIDEĞİL ELEKTRONİKSİSTEMLER ÖZEL GELİŞTİRLEN SÜSPANSİYON YATMA EĞİLİMİNİ AZALTMAK İÇİN ZATEN

(http://img134.imageshack.us/img134/3386/airlikmerkez.th.jpg) (http://img134.imageshack.us/i/airlikmerkez.jpg/)