vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf II => Konuyu başlatan: devrimerdinc - 27 Kasım 2009, 13:49:24
-
Arkadaslar su anda aracımda var olan 1.6 GTD motoru alıp yerine 1.8 karburatorlu benzinli motoru kurmayı düşnüyorum.Fakat karbiratörlü motorlarda turbo uygulamasının ne kadar verımlı olacagını bılmıyorum ve nasıl uygulanacagı hakkında bır bılgım yok.Elimde bir adet reno 5 Gt den cıkma T-4 um var bu turboyu bu motora uygulama şansım var mı acaba?Teknık konularda bilgili arkdaslarımdan yorumlar ve yardımlar beklıyorum...
-
dizel araca benzinli motoru koyduktan sonra nasıl yasal hale getirmeyi düşünüyorsun _?
-
T4 uyar uymasında da İlker'in yazdığı gibi dizel-benzinli değişimi artık ruhsata işletilemiyor sanırım. Siz bence aynı motorla devam edin ya da aracı satıp benzinli bir model alın. Dizel motor swaplayın desem astarı yüzünden pahalıya gelir.
-
Kıbrısta öğrenciyim aracımda kıbrıs plaka.burada o kadar sıkıntı olmuyor.sadece 50 tl ruhsat değişimi,birde muayne+egzost emisyonu bunlarda 200 tl ye halloluyor.Yanı yasal yonden taktır edersınız kı bır sıkıntı degıl.onemlı olan benım bu turbo takılrkenkı püf noktalarını ustaya anlatıp onunda bunu yapabılmesı.burada iyi ustalar bu işlemı cok fahiş fiyatlara yapıyorlar,ucuz ustada bılmıyor.bıraz bılgı edınebılsem ustaya hıc yoktan tarıf edebılmek ıstıyorum.
-
sen kıbrıstayım desene :) can arkadaşımız anlatabilir sana bu uygulama işini :)
-
1,8 8V karb. motor yerine 1,8 16v enj. motor swaplaman daha mantıklı olur ve bu motora turbo eklemen daha mantıklı ve verimli olacaktır..
-
Kıbrıs'taysan iş değişir :D Eğer dual karbüratör düşünmüyorsanız ben de enjeksiyonlu sistem tercih etmenizi tavsiye ederim.
Gelelim püf noktalarına. Sonradan uygulanan turboşarj sistemlerinde en önemli noktalardan birisi manifolddur. Turbo egsoz gazından aldığı havanın basıncıyla döndüğü için manifoldun çok yüksek ısılara dayanıklı bir malzemeden yapılması ve iç yüzeyinin tabir-i caizse pürüzsüz olması gerekir. İkinci önemli nokta ise motor kompresyon oranıdır. Motorun yüksek basınçtan ve sıkıştırmadan fazla etkilenmemesi için kompresyon oranının düşük tutulması gerekir. Üçüncü nokta: Piston-gömlek ve segmanların bu tempoya ayak uydurabilmesi için çift kez dipçiklenmiş (forged) malzeme tercih edilmelidir. Onun dışında bir de intercooler-turbo salyangozu uyumu var. Salyangozun büyüklüğüne göre intercooler'ın hacmi belirlenmelidir. Uyumsuz olmaları taktirde ya hava intercooler'ı dolaşıp gelene kadar geçen zamanda turbo dolmaz (büyük intercooler-küçük salyangoz) ya da intercooler salyangozun gönderdiği havayı soğutamaz ve yanma odasına giren hava sıcak olacağından turbo verimli olmaz (küçük intercooler-büyük salyangoz).
Ayrıca benim bir başka teorim de: Sonradan turbo yapılan motorlar, orijinalden turbo olan motorlara göre daha uzun devir çevireceği için; kullanılan şanzıman (eğer caddede kullanılacaksa) uzun oranlı olmalıdır. Bu şekilde uzatır da uzatırsınız ve yüksek hızlara çıkabilirsiniz. Ama drag veya benzeri kısa mesafeli yarışlarda kullanılacaksa o zaman da kısa oranlı şanzıman kullanmak yerine orijinal şanzımanı (tabi bu yükü kaldırabilecek kapasitedeyse) kullanmanız daha doğru olabilir. Kısa oranlı şanzıman kullanırsanız sürekli kamyoncu gibi vites değiştirirsiniz. Bu da short shifter yoksa ve vites değişimi konusunda ustalaşmamışsanız size zaman kaybettirir.
Bayağı uzun yazdım, yukarıda adım geçtiği için yazma gereği duydum :) Umarım yardımcı olmuşumdur. Eğer başka sorunuz olursaelimden geleni yaparım. Zaten forumda ustalarımız var onlar daha net bilgiler verebilirler.
Ha bu arada eğer imkanınız varsa turbo sistemini kit halinde ve sıfır alın ;)
-
cok teşekkur ederım ilginize.aslında ebay da cok guzel bır kıt buldum.fiyatı bırazcık fazla geldı fakat bu uygulamayı yapmak ıstedıgım ıcın herhalde sıparış edecegım.karburatorlu motorda ısrar etmemın nedenı 4 lu webber yatık kullanma ıstegım.karburatorlu motorlarda turbo uygulaması hakkında tek bıldıgım gaz kelebegının yer degısımı.4lu webberle turbonun uyumu ne olur sızce ?
-
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-85-86-87-88-89-90-91-92-GOLF-MK2-8V-2-0L-TURBO-KIT_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem414a3ec980QQitemZ280418503040QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
-
4lu webberle turbonun uyumu ne olur sızce ?
Deli olur :D
bulduğunuz kitin fiyatı bence gayet uygun. Türkiye'de sadece t3/t4 turbo, hortumlar ve intercooler'a 2000 lira istiyorlar... Shipping'i 350 $ civarı. Eğer gerçekten böyle bir projeyi uygulamak istiyorsanız ve bütçeniz de uygunsa bu kit tam aradığınız şey. Daha büyük turbo zaten mk1-mk2 motorlarını çok hırpalar ;)
-
tamam o zmn artık aradıgımız şey webberrrr!!!! :D :D
-
tamam o zmn artık aradıgımız şey webberrrr!!!! :D :D
O da var piyasada. Selçuk abide vardı
http://www.vwtr.net/forum/empty-t7386.0.html
-
GTD motoru çok arayacaksın 8)
-
aaah ah olsa şimdi bi gtd motorum.. kadirin motoru çok sevdim :)
-
aslında motorum cok gusel.500 km oldu kol,yatak,gömlekler,segmanlar yenılendı,pıstonları ve krankı polıslettım ust kapagıda komple tornacıda tekrar duzlttırdım.ama lanet olası geneeee kara duman atıyor :'( ya anlamıyorum bunu kıbrısın pıs mazotundan mı yapıyor yoksa baska bı sıkıntı var anlamadım.Enjektör hortumları degıstı hattaa pullarına kadar degıtı.performansı mukemmel ama GTD bu duman konusunda benı cok uzdu.ne kadar kadranın sonunu 3.700 de görmesıne ramen...
-
Ayar vererek yüklenirsen gaza duman atmaz ama yok başka arabalara ayar verecem diyosan o zaman o duman normal :)
-
Gülü seven dikenine katlanır :) Bizim dizel grande punto ralli arabası'nın arkasından toz değil siyah duman çıkıyor etaplarda :) Servis alanında bi çalışıyo her taraf siyah duman :D anlatmak istediğim, yalnızca senin aracında yok siyah duman, Özgür'ün dediği gibi ayar meselesi. Ya ayar yapıcan duman atmayacak, ya ayarı vericen duman atacak :)
arabanın arkasındaki siyah dumanı görebilirsiniz
(http://img14.imageshack.us/img14/6849/42471151141811401101330.jpg)
-
aaah ah olsa şimdi bi gtd motorum.. kadirin motoru çok sevdim :)
Sen sus konuşma sana ben zamanında dedim alacaktın o GTD yi bakacaktın yoluna dinlemiyonki..
-
araç çalıstıgı andan itibaren ınanılmaz bır kara duman atıyor.alay konusu oldum ınanın.sinek ilaçı arabası gıbı rolentide duman atıyor.ıkı tane motor bulduk bırı 1.8 karbıatorlu bırıde 20v lı golf 3 motoru.fakat golf 3 motoru yanmıs.yanı araba gıderken enjektor beynınden hortumlar cıkmıs ve yanmıs.sanırım motorda bı sıkıntı yoktur.satan adamda yoktur dedı ama kımse ayranım eksı demez da?bır kac eksıklerı gıderırsek galıba o motor olucak gıbı ınsallah
-
araç çalıstıgı andan itibaren ınanılmaz bır kara duman atıyor.alay konusu oldum ınanın.sinek ilaçı arabası gıbı rolentide duman atıyor.ıkı tane motor bulduk bırı 1.8 karbıatorlu bırıde 20v lı golf 3 motoru.fakat golf 3 motoru yanmıs.yanı araba gıderken enjektor beynınden hortumlar cıkmıs ve yanmıs.sanırım motorda bı sıkıntı yoktur.satan adamda yoktur dedı ama kımse ayranım eksı demez da?bır kac eksıklerı gıderırsek galıba o motor olucak gıbı ınsallah
Güzelin dedikodusu çok olur derler o alay edenler yakıttan kıskanıyolardır seni ;)
-
kralsınn ;D
-
bu konuyu hortlatayım dedim :D ne oldu bu proje :D
-
:DHocam bende okudum hortlatman sayende...Projeden ses yok.Ama yatık weber diyor. :D :sevgi:Kaşım gözüm döndü be.Onun sesini ninni diye dinler,mp3üme atar moral bulurum ben...Çufoonnnn...
-
bende var yatık weber ve 1.8 motoraa uygulama aşamasındayım ama weberleri satacak gibiyim