vwtr.net

Otomobil Forumu => Otomobilim => Konuyu başlatan: golf1_18gti - 19 Ekim 2009, 14:15:15

Başlık: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf1_18gti - 19 Ekim 2009, 14:15:15
 Merhaba,
Belçikada 3 hafta önce aldigim golf 1 gti aracimi restore etmeye basladim bun sizinle paylasmak istedim.

aracimin bir kac ozelligi;
63.000km
1.8 gti motor (sanirim golf 2 motoru)
hidrolik direksiyon
yol bilgisayari
merkezi kilit vs...

yaptiricagim islemler sunlar...

kaporta;
komple alt taraf, ön ve arka tarafı
yanlar çamurluklar vs.. hepsi yeni alındı eskileri kesilip atılıcak yerine yeni parçalar kaynak olucak.
tabi bunlari yapmadan önce arabayı komple taşlatıcaz (yüksek basınçlı kumla zımparalama)
daha sonra komple koruma astar boya vs...

bej golf 1 cabrio koltukları
ATS Classic jantlar (http://www.tunershop.com/product_images/ATS_Classic_p_p52814.jpg bu linkte fotosu var)
krom malzemeler (ön ızgara, yan çıtalar, logo, vs...)
far, stop lambalari...
momo direksiyon vs..
ayarlanabilen yaylar

yeni rengi cream white olucak (bu linkte aynı renkte bi porsche görebilirsiniz http://images8.ecarlist.com/photos/1655_35830/640/00.jpg)
ayrica tum parcalari sifir alip mumkun oldugu kadar orjinallige sadık kalmaya calisiyorum.

aklima geldikce yazmaya devam edicem.

fotograflar bu adreste (son güncellemeler yok, ekliyicem)

http://naber.be/image/index.php?fpp=10&did=1

daha önce golf 1 restore eden arkadaslardanda tavsiyelerini ve dikkat etmem gereken noktalari bekliyorum :)

Tesekkurler...
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 19 Ekim 2009, 18:50:12
Aramıza hoşgeldin Allah sabır versin çok yorulucan bazı konularda belki sinirlenicen hatta bırakmak bile istiycen ama inan son hjaliyle şöyle bir tur attıktan sonra hepsi geçicek sadece senin arabanı inceleyenleri görüceksin  ;)
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf-line2 - 19 Ekim 2009, 20:51:10
hadi bakalım kolay gelsin allah utandırmasın bizim gibi parca sıkıntın yok ne güzel >:D
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: efsane - 19 Ekim 2009, 21:33:00
hg aramıza oncelıkle sana çok sanslı oldugunu soylemek ıstıyorum en azından aradıgın herşeyı bulabılme ve daha da onemlısı sıfır olarak bulman da  çok kolaylık senın ıcın benım aracımda kaporta ıkı hafta once kaportdan cıkması gereken arac daha hala bıtmedı allah kolaylık versın dıyelım hayırlı olsun
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf1_18gti - 20 Ekim 2009, 11:24:26
Arkadaslar cevaplariniz icin tesekkurler, su anda eksik olan sadece krom tamponlar kaldi.. bulmak çok zor ya berbat durumda oluyor yada cok pahalilar krom tamponlar
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: Mk1GTI - 20 Ekim 2009, 15:44:32
Slmlar hoşgeldin aramıza... İnşallah istediğin gibi bir çalışma yaparsın... Tabi yurt dışında olmanın büyük avantajı var en azından parça sıkıntısı yok... İstediğin parçaya Ebay.de den ulaşma şansın var tabi bazı parçaların fiyatları çok değişken ve açık arttırmada uygun fiyatı yakalamakta zor oluyor...

 Üzerindeki motor daha yeni nesil bir sistemle besleniyor sanırım mk3 ün 8v 1,8 motoru uygulanmış... Restoda 1,6EG orjinale dönecekmisin yoksa üzerindeki motorumu kullanacaksın...
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf-line2 - 20 Ekim 2009, 21:03:50


 Üzerindeki motor daha yeni nesil bir sistemle besleniyor sanırım mk3 ün 8v 1,8 motoru uygulanmış... Restoda 1,6EG orjinale dönecekmisin yoksa üzerindeki motorumu kullanacaksın...

ah be erşan abi ne gerek var eski sisteme yani k-jete  elektronik daha i herzaman icin...
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: Mk1GTI - 20 Ekim 2009, 22:01:32
Yok ben resto edicem dediği için sordum eski sisteme dönüş düşünüyormu diye... Ama bakımlı bir k-jet elektronikten herzaman daha sağlam yada bakım masrafı daha ucuzmu deseydim :P
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf-line2 - 21 Ekim 2009, 02:30:26
Yok ben resto edicem dediği için sordum eski sisteme dönüş düşünüyormu diye... Ama bakımlı bir k-jet elektronikten herzaman daha sağlam yada bakım masrafı daha ucuzmu deseydim :P

wallaha ona bişe diyemem ama şu bi gercek k-jeti ayarlayacak adam biraz zor gibime geliyo cok enterasan bişe biyerden ufacık bi hawa almasın 120hp ise 60hp ye düşüyor elektronikte bu yok işte ya calışmaz yada hic calışmaz  ;D
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf1_18gti - 21 Ekim 2009, 14:34:54
uzerinde golf 2 1.8 gti motoru var (en azindan aldigim kisi oyle dedi..)
motoru tutmayi dusunuyorum

parca bulmak kolay belki ama arabayi toplaticak adam bulmak zor.. burdaki kaportacilar genelde tok ve boyle seylere pek vakit ayirmayi sevmiyorlar.. vakit ayiricaklarsa bile 10 tane golf 1 parasi istiyorlar.. bakalim bi arkadasa yaptiriyoruz umarim bitince biseye benziyicek :)

araba feci çürümüş durduğu yerde benzin kapağının etrafi ve iç tarafınında (benzin deposuna giden boru degil) çürük olduğunu farkettik hemen parçayi siparis ettim..
arabanin yarisini kestik attik zaten bu gidisle arabada eski kaporta parcasi kalmiyicak :)
cok tuhaf yerler pas tutmus, tabi belçikadaki bir arabadan daha fazlası beklenemez.. her gün yağmur yağıyor..

bu gidisle biraz pahalıya patliyicak bize golf :)

arkadaslar bu arada astar dışında ne gibi uygulamalar yapabilirim tekrar çürümesini önlemek için..

tskler
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: Mk1GTI - 21 Ekim 2009, 15:02:07
 Yurt dışında ustalık maliyetleri dediğin gibi çok yüksek o yüzden bizim vatandaşlarımız araçlarındaki kusurlarını genelde TR ye tatile geldiklerinde burda yaptırıyorlar... Enson bir çamurluk boyama işini tr de son model mercedese 160TL ye yaparlarken yurt dışında 800€ gibi bir maliyetten bahsedilmişti oyüzden işçiliği kendiniz yapmanız en mantıklısı tabi işi bilmekte önemli... 

 Ama genede şanslısınız aldığınız araçlar pas ve çürük olsada kasaları diri durumda TR şartlarında yollarımızın bozuk olması aracın kasasında eğilmeler bükülmeler ve buna ek kötü işçilikler eklenince çok zahmetli işler ortaya çıkıyor...

 Sendeki 82 mk1 in resimlerini inceledim ve aracında sadece rutubetli ortam yüzünden paslanma ve çürüme dışında hasar yok bunları amatör çalışan bir karoser usatası kolaylıkla halledecektir... 

 Devamlı yağmur ve rutubetli bir ortamda aracın izolasyonunun sanırım en önemli noktaları çamurluk içleri ve taban kısımlarının güzelce elden geçirilip son çıkan kaliteli ürünlerle izole edilmesi..


 Aracın daha önce güzel bir restodan geçmiş en azından motor bölmesinde kule ve kupa bağlantıları izlole edilmiş bu işleri yapanlarda büyük ihtimal bu aracı seven kişiler herşeyi bilinçli bir şekilde yapmışlar.

 Yani kısaca size pass lı ve küflü bölgeleri bir lego gibi parça parça değiştirmesi kalıyor...
 
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf1_18gti - 22 Ekim 2009, 11:17:38
:) söyledikleriniz gerçekten umut verici..
evet tüm parçalar hazır sadece birleştirmek kaldı biraz vakit alıcak..

bu arada dün bi GOLF 1 78 model aldim 1100 motorlu..arka stop lambaları ufak.. temiz araç sadece kapisinda hasar var.
kendim yapmaya çalışıcam..
4 Kapı .. (golf 1 - 4 kapı pek yok burda)
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: MK2 GTİ - 29 Ekim 2009, 23:07:06
resım yokmu
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: mördak - 29 Ekim 2009, 23:57:42
öncelıkle hosgeldın hayır uzerınde golf 2 motoru yok golf 1 cabrıonun orjınal motoru 2h makıne benım arabadada aynı makıne var 98 ps mk2 ve mk3 te hava akısmetre kaputu actıgında sol tarafta olur yanı sanjumanın ters tarafında senınkı mk1 motoru emın ol hatta 2h 98 ps emınım.
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: mördak - 30 Ekim 2009, 00:00:37
ayrıca cok performanslı bı motordur torku muthıstır bı aparatla acık hava fıltresıde taktınmı cıdden gıttıgnı anlıyosun.
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: mk2 - 30 Ekim 2009, 22:35:11
  çürümesin diye  tabanını  (altdan)  ziftletdirmeni   önemle  tavsiye  ederim  bilirim belcikanin  yagmurlarini  hehehe  2  sene kaldim  cunki 
Başlık: Ynt: Golf 1 1800 GTI
Gönderen: golf1_18gti - 31 Ekim 2009, 01:53:50
evet altini ziftleticem
gerçi burda altini titanyumdan bile yaptirsan gene çürür... ama mumkun oldugu kadar koruyucu kullanicaz..

bu arada motor golf 1 cabrio gti olabilir mi ?
cunku aldigim kisiyi tekrar aradim ve adam gti motoru olduguna yemin ediyor falan iyice killandim kazik mi yedik noldu :)