vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: metehan16 - 17 Ekim 2009, 13:07:48

Başlık: 2006 polo
Gönderen: metehan16 - 17 Ekim 2009, 13:07:48
merhaba arkadaşlar ilk arabamı polo alarak aranıza katılmış bulunmaktayım 2006 model polo 1.4 trendline abs modeli aracım 42000 km de 45000 de bakımı olacakmış. ama servis ikazı şimdiden başladı sesli ve görüntülü ikaza kontağı açtığımda bir uyarı sesi ve insp uyarı yazısıçıkıyor. forumda bulduğum bilgilerle gidermeyi denedim ama olmadı. sorularım şunlar
1- bu ikaz yanıyor diye servise gitmelimiyim yoksa 45000 e kadar beklemelimiyim?
2- 45000 bakımında neler var ne kadar tutar bide bu model poloların hangi kmlerde ne bakım yaptırmalıyız?


bilgisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 17 Ekim 2009, 13:41:50
benim aracın aynısı :)   hayırlısı olsun güle güle kullanman dileğiyle...

şimdi araç bakımları her 15.000kmde ya da yılda bir defa yapılır....hangisi daha önce gelirse...

servis ışığı yandığına göre  aracınız 15.000km doldurmuş...bir an önce bakımını yaptırın...aracınız önceden yetkili servis bakımlıysa plakanızı telefondan sordurun ve en son kaç kmde servise girdiğini öğrenin....

2006 model aracınız, 2005 kasım trafiğe çıkışlıysa 4. yılı dolmuş oluyor ki artık trigger setininde değişim zamanı gelmiş demek(yetkili serviste size aynılarını söyleyecek)....yetkili servis 90.000km ya da her 4 yılda bir değiştirilmesini öneriyor...

2 hafta önce NAKRESte şahit 3 yılda 95.000km yapmış bir aracın trigger kayışı koptu...dışarıdan bakınca anlaşılması imkansız...içindeki kaucuk tel gibi malzeme çürüyor.....

hangi ilde olduğunuzu bilmiyorum...yetkili servis fiyatları ilden ile değişmekte...yetkili servise telefonla sormanız gerekiyor...

parçaları yetkili servisten alıp, özel serviste taktırabilirsiniz...işçilik parası daha ucuza gelir...

istanbulda yetkili servis 30.000 bakımı + boğaz kelebeği temizliği + fren hidroliği değişimi vb işlemler için 600 TL fatura çıkartmışlardı....trigger seti değiştirme fiyatı ise 1200TL + devir daimde değişim parası
45.000kmde aracın fren balatalarıda artık değiştirilir + para :)

+ silecek sipürgelerinizide kontrol ettirin....hiç değişmediyse yetkili servis değiştirmenizi önerecek, malum önümüzde kış :) 
+ lastik dişlilerine baktırın, lastiklerde 4-5 yılda bir değişim öneriyorlar...

herşey sizin güvenliğiniz için  ;)
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: emir18rebrov - 17 Ekim 2009, 15:53:01
triger dğişimi 1200 tl mi? >:(
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 17 Ekim 2009, 16:07:37
istanbul yetkili servisten trigger değişimi için aldığım fiyat 1200 TL
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: metehan16 - 17 Ekim 2009, 17:08:38
teşekkürler cemdermen ama bakımı biraz tuzluymuşşşş

benim araç 2006 haziranda falan trafik girişli ruhsatta öyle yazıyoo acaba şimid sadece yıllık bakım yaptırıp yaza kadar beklesemmi???? yoksa hemen triger seti değiştirsem mi acaba???
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: emir18rebrov - 17 Ekim 2009, 19:11:06
1200 tl olur mu ya?sanayide arkadaşın accentini triger seti dahil 60 bin bakımını 300 tl ye yaprmıştık
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 18 Ekim 2009, 00:29:09
Dışarda Tirger+V kayış seti tüm bilyalarıyla beraber 250tl+100tl işçilik
Devirdaim eğer kaçırmıyorsa bence gerek yok ama değiştiririm kafam rahat olsun dersen 90tl İşçilik trigere dahil.


Silecek Marketten muz silecek çifti 10-15tl.

Fren hidroliği değişmezde değişse 36tl.

Antifriz ölçülür derecesi yüksekse değişmez eklenmez.

Balataları kontrol elmekte fayda var ama değişeceğini sanmam bitmeye gelmişse mutlaka değişmeli.  İyi yumuşak bir başka sanayi tavsiye ederim dışardaki usta bilir. Keza tekstar(orj) 80tl edecek balata değil dışarda iki kat iyisi 50tl

Bizim 2006 50.000 de biz 4-5yaşları arasında trigeri değiştiririz o iş  şansa bırakılmamalı.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 18 Ekim 2009, 13:03:54
benim verdiğim fiyatlar yetkili servis fiyatları...özel servislerde çok daha ucuza yaptırırsın...

senin araç henüz 4 yaşında değil....

2006 haziran çıkışlıysa, 2010 haziranda 4 yıl tamamlanacak...

aracın en son servise 27.000kmde girmiş olmalı + 15.000km yol yapmış = 42.000km

yetkilide ya da özelde 15.000km bakımını yaptır, gönül rahatlıyığla bin aracına  :)
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: metehan16 - 18 Ekim 2009, 16:19:36
teşekkürler arkadaşlar
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: metehan16 - 22 Ekim 2009, 15:07:24
arkadaşlar merak edenlere bilgi olması nedeniyle eskişehir afyon ve bursa vw servislerini arayarak 45000 servis hakkında bilgi istedim. yağ-polen filtreleri(yakıt hariç tüm filtrelerin değişimi) ve 41 nokta bakım yapılmasının maliyeti olarak 230 tl dediler. ayrıca 20 km de kapıların otomatik kilitmenmesi konusunda bilgisayara sokularak aktif edebileceklerini bundan para alınmayacağını söylediler. fiyat 3 ündede değişmedi sadece bursa 235 istedi. bilginize diye yazdım saygılarrrr
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 22 Ekim 2009, 15:19:33
yanlız şunu unutmayınız ki yetkili servis extralardan size bahsetmemektedir...örneğin,

sizi arayıp boğaz kelebeğini temizlememiz gerekiyor diyecekler, 80 TL extra fiyat

fren hidroliğiniz değişmeli diyecekler 75 TL extra fiyat....fran balataları + fiyat

aracınıza bakarken görülen eksiklikler için sizi arayıp, extra ücret dahilinde yapılmasını istiyormusunuz diye soracaklar...

istanbulda 30.000km bakımı için servisten 280TL civarında bir ücret istemişlerdi...extralarla 600 TL ödeyip çıkmıştım....bilginize :)
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: metehan16 - 22 Ekim 2009, 15:33:39
ben eskişehirde servise götürüp baktıracağım gelişmeleri yazacağım arkadaşlar bu dediklerini göz önünde bulunduracağım cendermen teşekkürler
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: Emregündoğdu - 23 Ekim 2009, 14:31:14
uçma sende 1200 tl bakım olurmu hiç başlarım oyle trigere vallahi :D 1200 lira triger o zaman herkes uyanıklık yapar 3 yasında satar arabayı triger gibi biderdi olmaz yanlısın var en fazla tutsa tutsa 700 -800 lira özel servise kalsa 2 milyar bile alırlar
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 24 Kasım 2009, 00:02:53
Valla fren hidroliğini kesinlikle değiştirinnnnn!!!!! bana 250tl masraf açtı o (sanayide yapıldı servis çok uçuk fayat söylemişti)..Abs yi oksitledi içindeki mekanizma mahvolmuş.Ben dikkatli olmadım siz olun.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: maverick - 24 Kasım 2009, 16:36:33
Valla fren hidroliğini kesinlikle değiştirinnnnn!!!!! bana 250tl masraf açtı o (sanayide yapıldı servis çok uçuk fayat söylemişti)..Abs yi oksitledi içindeki mekanizma mahvolmuş.Ben dikkatli olmadım siz olun.

geçmiş olsun uyarı için saol

abs nin sensörü fren hidroliğinin içinde mi ki oksitlemiş

forumda sensörleri temizleyin filan bişiler yazıyordu

nerde tam olarak bu sensörler ????? tekeri sökünce gözüküyor mu????
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 24 Kasım 2009, 20:29:00
Arızayı göstergede yanan ABS ve EPC ışığından anladık.Tekerle ilgisi yok.Kaputu açınca sol tarafta içe doğru bir yerde.Abi fren sisteminde de piston gibi şeyler var.İsimlerini de tam bilmiyorum.Kutu şeklinde bi mekanizma vardı.Onu arabadan çıkarıp elektrik vererek arızanın nerede olduğunu anladık.İçinde "tamir takımı" diye tabir edilen bişeyler var.Korozyon sonucu bunlar işlevini yitirmiş.Dolayısıyla onların değişmesi gerekti.Temizleme olmuyordu.Zaten kitapçıkta da 2 yılda bir fren hidroliğini değiştirin yazıyor.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 24 Kasım 2009, 21:02:59
Valla fren hidroliğinin bozulmasını ilk defa duydum benim araç 9yıllık yeni değiştirdim. Gerçi pahalı değil 36tl işçilikle50tl falan tuttu fren yumuşadı daha güzel oldu ama 3yıl fren hidroliği hiç duymamıştım. Genelde Abs sensörü temizleniyor. 
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 24 Kasım 2009, 21:14:50
Bu fren hidroliğinin suyu tutma özelliğinden kaynaklanıyor.Bu da zamanla sistemde korozyona neden oluyor. Kitapçıkta adamlar özellikle dikkat çekmişler ama benim dikkatsizliğim sonucu onu okumamışım.Ve dolayısıyla sorun oluştu.Bunu değişeceğini ne servis ne de sanayidekiler söylüyor.Sanayiyi sevmiyorum ama bazen de mecbur kalıyorum.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 24 Kasım 2009, 21:30:49
Abs sensörünün temizliğini duğdum ama 6-7sonra ancak senin şanssızlığın birazda. Dayımda ve arkadaşımda var 5yaşındalar henüz böyle bir orun yaşamadılar sensörleri bile tamizlenmedi.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: maverick - 24 Kasım 2009, 22:58:48
Arızayı göstergede yanan ABS ve EPC ışığından anladık.Tekerle ilgisi yok.Kaputu açınca sol tarafta içe doğru bir yerde.Abi fren sisteminde de piston gibi şeyler var.İsimlerini de tam bilmiyorum.Kutu şeklinde bi mekanizma vardı.Onu arabadan çıkarıp elektrik vererek arızanın nerede olduğunu anladık.İçinde "tamir takımı" diye tabir edilen bişeyler var.Korozyon sonucu bunlar işlevini yitirmiş.Dolayısıyla onların değişmesi gerekti.Temizleme olmuyordu.Zaten kitapçıkta da 2 yılda bir fren hidroliğini değiştirin yazıyor.

hani içinden birsürü 4-5 tane kalın kablo çıkıyor kaputu açınca sol üst köşeye yakın bir yerde siyah plastik kutu içi açılmıyormuş gibi duruyor o mu abs beyni?

evet fren hidroliğinin 2 yılda bir değişmesi gerektiği kitapçıkta yazıyor

Valla fren hidroliğinin bozulmasını ilk defa duydum benim araç 9yıllık yeni değiştirdim. Gerçi pahalı değil 36tl işçilikle50tl falan tuttu fren yumuşadı daha güzel oldu ama 3yıl fren hidroliği hiç duymamıştım. Genelde Abs sensörü temizleniyor.  

iyiki bir sorun çıkarmamış  :D

bu abs sensörleri nerede peki tekerleğin orada bir yerde de :D  neye benziyolar ????
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 24 Kasım 2009, 23:37:52
hani içinden birsürü 4-5 tane kalın kablo çıkıyor kaputu açınca sol üst köşeye yakın bir yerde siyah plastik kutu içi açılmıyormuş gibi duruyor o mu abs beyni?

evet fren hidroliğinin 2 yılda bir değişmesi gerektiği kitapçıkta yazıyor

iyiki bir sorun çıkarmamış  :D

bu abs sensörleri nerede peki tekerleğin orada bir yerde de :D  neye benziyolar ????
  Evet abs  o dediğin yerde..Tekerlerde nerede seensör olup olmadığını hatırlayamadım.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: maverick - 24 Kasım 2009, 23:41:51
saolasın :tamamdir
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 25 Kasım 2009, 10:54:33
Abs sensörünün temizliğini duğdum ama 6-7sonra ancak senin şanssızlığın birazda. Dayımda ve arkadaşımda var 5yaşındalar henüz böyle bir orun yaşamadılar sensörleri bile tamizlenmedi.
Yaşamaları an meselesi.Ama nemin az olduğu yerde ikamet ediyorlarsa sorun daha geç ortaya çıkabilir.Bence zorlamamak lazım.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 28 Kasım 2009, 08:46:36
uçma sende 1200 tl bakım olurmu hiç başlarım oyle trigere vallahi :D 1200 lira triger o zaman herkes uyanıklık yapar 3 yasında satar arabayı triger gibi biderdi olmaz yanlısın var en fazla tutsa tutsa 700 -800 lira özel servise kalsa 2 milyar bile alırlar

istanbulda yetkili servis fiyatları böyle...ara sor

700 liraya edirne vw yetkilisi bile trigger yapmıyor
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: Emregündoğdu - 28 Kasım 2009, 11:50:01
kardes ben 2006 da aldim arabayi iste 4 yasında diyelım 12 bin km de hıc kullanmıyoruz ha dogrudur triger kopar 3  yılda ama soyl ebır problem var 1200 tl diyosun e ben arabayı satacagım zaman bu lanet sey kopsa bana ekstradan 1200 tl girecek arabalarımız zaten 20 -23 milyar arasi bı pıyasaada bu araclar ıcın gercekten dogru soyleyın bı trıger 1200 tl ye cok degılmı ya araba bmw audi fln olsa tmm diyecem a6 ya biniyoruz 520 ye biniyoruz 2006 model  tm dıyecemde altı ustu bır polo 1,4 motor 1200 tl asırı fazla ya 1200 tl 23 mılyarlık bır arac ıcın vallahi annemı kandırıyım arabayı sattıracam cunku bızımkıde yakında gıder elı kulagında ama herkles benım gıbı dusunse artık guvenle arac alamayız haksızmıyım burdan tum Volkswagen uretıcelırne we yetkili servislerine sesleniyorum biraz insaflı olun 1200 tl triger olurmu ya 90  bin bakımı 1200 tl  sattiginiz arabalarda zaten adam gibi donanım yok sadece saglamlık on planda motor desen 70 bg bari bi 1,4 motora 150 bg koyunda adam gıbı motor var arabada bakımıda pahalı olacak dıyıp paramızı werırken kalbimiz sıkısmasın lutfen ya kendınızı bı kullanııc olarak dusunun
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 28 Kasım 2009, 12:31:10
Peki sadece triger kayışı değiştirilse
kardes ben 2006 da aldim arabayi iste 4 yasında diyelım 12 bin km de hıc kullanmıyoruz ha dogrudur triger kopar 3  yılda ama soyl ebır problem var 1200 tl diyosun e ben arabayı satacagım zaman bu lanet sey kopsa bana ekstradan 1200 tl girecek arabalarımız zaten 20 -23 milyar arasi bı pıyasaada bu araclar ıcın gercekten dogru soyleyın bı trıger 1200 tl ye cok degılmı ya araba bmw audi fln olsa tmm diyecem a6 ya biniyoruz 520 ye biniyoruz 2006 model  tm dıyecemde altı ustu bır polo 1,4 motor 1200 tl asırı fazla ya 1200 tl 23 mılyarlık bır arac ıcın vallahi annemı kandırıyım arabayı sattıracam cunku bızımkıde yakında gıder elı kulagında ama herkles benım gıbı dusunse artık guvenle arac alamayız haksızmıyım burdan tum Volkswagen uretıcelırne we yetkili servislerine sesleniyorum biraz insaflı olun 1200 tl triger olurmu ya 90  bin bakımı 1200 tl  sattiginiz arabalarda zaten adam gibi donanım yok sadece saglamlık on planda motor desen 70 bg bari bi 1,4 motora 150 bg koyunda adam gıbı motor var arabada bakımıda pahalı olacak dıyıp paramızı werırken kalbimiz sıkısmasın lutfen ya kendınızı bı kullanııc olarak dusunun
Peki sadece triger kayışı değiştirilse olmaz mı?Gergiler de km ye bakılmaksızın yıl bazında eskir mi?
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: Emregündoğdu - 28 Kasım 2009, 12:58:05
vallahi yalan olmasın ben bu konuda cok bılgılı degılım sadece fiyatı fazla bu fıyatı belırlemek ıcın professional olmak gerekmiyor ama arkadasların dedıgıne gore ıste bu eskımıs bunuda degıstırıyoruz dıye emrıvaki yapıyolarmıs
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 28 Kasım 2009, 13:03:27
Arkadaş yetkili serviste kaç kişi triger değiştiriyor. Dışarda özel garantili servisler de var değiştiren tamirclerde var. Biz Siena 1.4, Felica 1.3, Fabia 1.4 101 hp, Polo 1.4 75hp, Vectra 2.0 135hp, Clio 1.6 90hp Trigerlerini benim aracılığımla değiştirttik bir kısmı kayseri kalanı ankarada.

BU SAYDIĞIM ARAÇLARDA VECTRA, CLİO, POLO, FABİA FİYATLARI HEP AYNI.

SİENA DÜŞÜK ÇÜNKÜ 50BİNDE BİR DEĞİŞİYORT VE 8V. FELİCİA DÜŞÜK O ZİNCİRLİ KAYIŞ DEĞİL 250BİNKM.

16 V
TRİGER                              
KAYIŞ 35 TL
BİLYALAR65+50+25=140TL
 VW ÇOK KALİTELİDİR DİĞER ARAÇLARLA KIYASLADIĞIM İÇİN BİLİYORUM VECTRANİN KİNDEN BİLE İYİ.  

16V VANTİLATÖR KAYIŞI+BİLYALARI 80-100TL CİVARI  
    DEVİR DAİM(GEREKİRSE KAÇIRIYORSA) 80-90TL    
 
"HEPSİ DEĞİŞSE TOPLAM PARÇA 320 TL". 80-100DE İŞÇİLİK ABARTMAYIN BUKADAR FORDU DA BİLİYORUM TOYOTAYIDA BÜTÜN 16VLER AYNI. "DOĞUŞ KAZIK ATIYRSA SİZDE ONA GİTMEYİN USTA MI BİTTİ"  

16 SİENADA AYNI 16V CLİODA ŞAHİNDE 16V DEĞİL. MOTOR NEYSE PARÇADA ONA GÖRE. 70 HP 130HP DE FARKETMEZ TRİGER FİYATLARI YAKINDIR.

Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 28 Kasım 2009, 13:08:42
vallahi yalan olmasın ben bu konuda cok bılgılı degılım sadece fiyatı fazla bu fıyatı belırlemek ıcın professional olmak gerekmiyor ama arkadasların dedıgıne gore ıste bu eskımıs bunuda degıstırıyoruz dıye emrıvaki yapıyolarmıs

DOSTUM TRİGER İŞİNE GİRDİN Mİ BENCE TÜM BİLYALARI VE KAYIŞLARI DEĞİECEKSİN 90.000 HİÇ TRİGERİ AKLINA GETİRMEYECEKSİN. 3YILLIK ARAÇ TRİGER DEĞİŞMEZ ANCAK 100-110BİN FALAN OLDU DİYELM O ZAMAN DEĞİŞMEK ŞART. BEN 6YIL 61500DE DEĞİŞTRDİM BENDEN ÖNCEKİ RİSK ALMIŞ BEN ALMADIM ALIR ALMAZ DEĞİŞTİRDİM KAYIŞ ESKİMİŞ BİLYA ÜZERİNDE PLASTİK BİRŞEY VAR ÇATLAMIŞ. "VW 4YIL YADA 90.000 DİYOR" BENDE İNANIYORUM. DEVİR DAİM ŞART DEĞİL O ÖMÜRLÜDÜR KAÇIRIR YERDE ISLAKLIK OLUR SOĞUTMA ANTİFRİZ AZALIRSA DEĞİŞİR.

Ankarada usta söyliyim istersen işçiliği 80-100 2seti 240-260 civarı alırsın.340a filan helledersin ama 12.000 kmdeki araca bence gerek yok "sana risk al demem" o araba bende olsa 6yılı geçirirdm şahsen 12.000de de triger değişmezdim.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: Emregündoğdu - 28 Kasım 2009, 13:15:23
ya zaten asıl para tutan triger diger parcalar pek tuutmuyor burdaki bazı arkadasların yazılarından cıkardıgım sonuca gore tabi misal 700 lira wermısken 100 -200 lira wermek sorun degil
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 28 Kasım 2009, 13:20:10
Asıl tutan işçilik bence triger kayışı 35tl. 90.000 bakımda birçok şey değişiyor. Senin araç orj. 12000 ise sadece 2kayış değişir(Dyco veya contitech) 50tl 80tlde işçilik o kadar. 130tl. Daha benzin filtren bujin eskimemiş. 30binde değişirler

4yıl daha geçsin araç 8 yaşında olur o zaman tüm bilyalar değişir devr daim büyük ihtimalle yine değişmez 320-350tl

4yıldaha 12yaşında 350+80devir daim= 430tl bu kadar.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: Emregündoğdu - 28 Kasım 2009, 13:41:41
abi asıl triger iscilik olmadan sadece parca olarak ne kadr kı
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 28 Kasım 2009, 17:54:16
Triger dediğin sadece kayış sende bilyalar taş gibidir. Çift triger kayışı bide vantilatör kayışı değiştirirsin oda hiç risk almayım dersen.35+25di şimdide 60-70dir trigerin çift kayışıdır. Vkayışta gittigidiyorda 15tl oda enfazla sanayide 25tldir

Triger çift kayış 60-70tl
V kayış   15-25tl

Arabanı satarsanda bekle ben yazın satacağım bu tosunu seninkini ben alırım. O zamana  kadar trigerinin kopmayacağına da ben inanıyorum değiştirme sat bana.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: maverick - 28 Kasım 2009, 21:54:50
. "DOĞUŞ KAZIK ATIYRSA SİZDE ONA GİTMEYİN USTA MI BİTTİ" 

 :tamamdir
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 28 Kasım 2009, 22:27:51
DOSTUM TRİGER İŞİNE GİRDİN Mİ BENCE TÜM BİLYALARI VE KAYIŞLARI DEĞİECEKSİN 90.000 HİÇ TRİGERİ AKLINA GETİRMEYECEKSİN. 3YILLIK ARAÇ TRİGER DEĞİŞMEZ ANCAK 100-110BİN FALAN OLDU DİYELM O ZAMAN DEĞİŞMEK ŞART. BEN 6YIL 61500DE DEĞİŞTRDİM BENDEN ÖNCEKİ RİSK ALMIŞ BEN ALMADIM ALIR ALMAZ DEĞİŞTİRDİM KAYIŞ ESKİMİŞ BİLYA ÜZERİNDE PLASTİK BİRŞEY VAR ÇATLAMIŞ. "VW 4YIL YADA 90.000 DİYOR" BENDE İNANIYORUM. DEVİR DAİM ŞART DEĞİL O ÖMÜRLÜDÜR KAÇIRIR YERDE ISLAKLIK OLUR SOĞUTMA ANTİFRİZ AZALIRSA DEĞİŞİR.

Ankarada usta söyliyim istersen işçiliği 80-100 2seti 240-260 civarı alırsın.340a filan helledersin ama 12.000 kmdeki araca bence gerek yok "sana risk al demem" o araba bende olsa 6yılı geçirirdm şahsen 12.000de de triger değişmezdim.
gergilerde de çatlama oluyor mu?Bende antifriz eksilmesi oldu.Devirdaimden mi bilemedim.Onu nasıl anlarım?
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 29 Kasım 2009, 02:13:44
2006 model 1.9 TDI a3 komşumun arabası 90.000 bakımına neler değişti, neler yapıldı bilmiyorum ama fatura bedeli 2600 TL....ben sadece fiyatını söylemiştim...özel servis ya da yetkili servis istenilen yerde yapılabilir...yetkili servislerin hepsinde fiyatlar pahalı bunun farklı nedenleri var, en önemlisi değişen parçalardan ya da işçiliklerinden kaynaklanan problemleri kendi garantilerinden karşılıyorlar, birçok özel serviste bu imkan yok...bu konu tartışmakla bitmez....

fiyatlar pahalı ama doğuş otonun bu konuda indirime gireceğini hiç düşlünmüyorum....arz talep özelliklede istanbulda....

gergilerde de çatlama oluyor mu?Bende antifriz eksilmesi oldu.Devirdaimden mi bilemedim.Onu nasıl anlarım?
benim aracımdada antifiriz eksilmesi oluyordu...bir süre sonra arabanın altında su birinkitisi farkettim...ustaya baktırdım, radyatöre bağlı müşürden ufak ufak kaçırıyormuş...değiştirdik sorun çözüldü...motor soğutma suyu eksiltme yapması iyi birşey değil, bizim araçlarda termostat var, hararet 90da sabitliyor ama yinede conta yakabilir....tedbir şart  :)
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 29 Kasım 2009, 11:27:47
aman abi o müşürün adı ne ?Tech 2 ile arıza belli oldu mu?Geçenlerde hararet müşürü denen bir parça değiştirmiştik.Yazın antifrizi değiştirmiştim tam max tayken şimdi min e çok yakın.Aldığımız ilk günden bu güne hiç eksiltme olmamıştı.Üstelik yazın da komple suyu değiştirmiştim.(Orjinal vw G12) .Şimdi arabanın altına baktım akan bişey yok(1 gündür yatıryor araba).
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 29 Kasım 2009, 12:28:23
kuru sert bi zaminde uzun süre bekleyecek 1gün gibi. altta ıslanma olan yer olacaktır. Nerede olduğuna bakılacak radyatör, müşir, tahliye deposu, hortumlar,devir daim, contalar,termostat contasında buhar şeklinde kaçak.

tarafına göre karar verilir devir daim demek yanlış. Ha ıslanmadı. Fan müşirin yüksek olabilir kaynatıp buharlaşıyordur. İki derecesi olur büyüğü 89a düşür. 25tl birşey

oda işe yaramadı yerde ıslaklık yok ozaman su zaten çok azalıyordur çok ince dir. Ya akıntının artmasını sürekl kontrol ederek bekleyeceksin. Yada radyatörde ufak çatlak olabilir Tıkaç atılabilir(emin olmadan atmak doğru değil birden fazla tıkaç ta atılmaz.)
Yada en büyük ihtimal radyatör contalarında ince buhar kaçakları var.

Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 29 Kasım 2009, 12:32:25
Cemdermen savunmaya geçme rahat ol bilgi paylaşıyoruz. Dediklerinin doğru olduğuna eminim Hata doğuşa ait öyle yaparsa bizde gitmeyiz hepsi bu. Ankara, istanbul,İzmir, Kayseri ... Büyük şehirler "Sitemizde kaç polo var" başlığını ondan açtık direk iletişim kurarak tavsiyeyle bizi kazıklamayacak iyi ustalara ulaşabiliriz.

Polo 38 triger tüm bilyaları ile değiştiyse ve normal kullanıyorsan 90.000 yada 4yıl içinde kolay kolay çatlama kopma olmaz hatta çok zor. 6yıllık benim aracın aynısının trigerini 87.000değiştirdik çoğu sağlamdı bilyaların
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: ozmo - 30 Kasım 2009, 18:24:14
valla vw yetkili servisleri tam bir sorun meşhur boğaz kelebeği mail yağmuru sonrası beni arayıp fiyat vermişlerdi dalga geçer gibi vdo boğaz kelebeği parçacıda 250 ytl iken bana 750 ytl + 100 ytl işcilik fiyatı verdiler parça aynı parça olduğuna göre adamlar resmen soygun yapıyorlar varın burdan hesap edin.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 30 Kasım 2009, 19:11:51
Cemdermen savunmaya geçme rahat ol bilgi paylaşıyoruz. Dediklerinin doğru olduğuna eminim Hata doğuşa ait öyle yaparsa bizde gitmeyiz hepsi bu. Ankara, istanbul,İzmir, Kayseri ... Büyük şehirler "Sitemizde kaç polo var" başlığını ondan açtık direk iletişim kurarak tavsiyeyle bizi kazıklamayacak iyi ustalara ulaşabiliriz.

Polo 38 triger tüm bilyaları ile değiştiyse ve normal kullanıyorsan 90.000 yada 4yıl içinde kolay kolay çatlama kopma olmaz hatta çok zor. 6yıllık benim aracın aynısının trigerini 87.000değiştirdik çoğu sağlamdı bilyaların
Sadece kayış değişti bilyalar duruyor.Yani şu an 2-3 sene daha rahat mıyım?2009un şubatında 36 bindeyken değiştirdim sırf kayışı.Şimdi 50binde.Bütün hepsini 90 binde değiştirsem olur herhalde diye düşünüyorum ama nasıl olur bilmiyorum.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 30 Kasım 2009, 21:32:11
3-4 sene 50-60bin km rahat gitmesi lazım. Belli olmaz bilyalar sağlam olsa kayış ömrü min. 4yıl/ 90.000km  işte. 50.000de aracın genç daha
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: metehan16 - 30 Kasım 2009, 23:12:28
evet arkadaşlar bi süre önce aracımın 45000 bakımını sanayide  özel bir serviste yaptırdım.
yağ filtresi, hava filtresi, cam suyu elf marka 10/40 yağ dahil olmak üzere değiştirdim. servisin istediği 230 tl yerine 115 tl verdim. triger seti değişiminin bana maliyetinin 500 civarı olacağını söyledi. 
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 30 Kasım 2009, 23:36:31
evet arkadaşlar bi süre önce aracımın 45000 bakımını sanayide  özel bir serviste yaptırdım.
yağ filtresi, hava filtresi, cam suyu elf marka 10/40 yağ dahil olmak üzere değiştirdim. servisin istediği 230 tl yerine 115 tl verdim. triger seti değişiminin bana maliyetinin 500 civarı olacağını söyledi. 
Orjinal filtrelerle mi değiştirdin? Ben filtreleri yetkili servisten alıp dışarda yaptırıyorum.Filtreleri orjinal kullanmak bana daha mantıklı geliyor?
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 01 Aralık 2009, 00:15:44
orj 6n2 hava filtresi 18tl
             yağ filtresi  10tl
   carbon klima filtresi  20tl
  yağ yarı sentetik 10/40 delphi 35tl/ 5/30 tam sentetik (100hplere gerekiyormuş) 70tl
idi Atılgan vw ankarada fiyatları uygun geliyor bana
  
            
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 01 Aralık 2009, 01:49:08
ben özel servistede işimi gördürüyorum, yetkili servistede...her ikisininde + ları - leri farklıdır, nakres arkadaşımızda bir süzü vardı...servisler söğüt gölgesi değil diye, herkes hakkını istiyor....tercih bizlerin
aman abi o müşürün adı ne ?Tech 2 ile arıza belli oldu mu?Geçenlerde hararet müşürü denen bir parça değiştirmiştik.Yazın antifrizi değiştirmiştim tam max tayken şimdi min e çok yakın.Aldığımız ilk günden bu güne hiç eksiltme olmamıştı.Üstelik yazın da komple suyu değiştirmiştim.(Orjinal vw G12) .Şimdi arabanın altına baktım akan bişey yok(1 gündür yatıryor araba).
2006 model vw aracın o kadar kısa zamanda G12 karışımlı motor soğutma suyu eksiktmesi normal değil...
arabamı 2008 eylül ayında aldım...ara ara bende soğutma suyu ekliyordum, anlamsızca soğutma suyu azalıyordu...2-3 haftada bir su koymaya devam etmiştim, ustalara baktırıyorum kimse nedenini söyleyemedi...test cihazıyla baktırmamışlardı...mart 2009da 24 saat arabaya hiç dokunmadım, otoparkta ön tamponun tam altında ufaktan bir su birikintisi yaptığını gördüm, usta baktı fan müşürünü değiştirdi, 55 lira işçilik + parça gibi bir fiyat ödeyip o dertten kurtulmuştum...

egzosttan su atıyor mu? eğer atıyorsa motora su giriyor olma ihtimali yüksek. bu da contadan olabilir. contadan kaçıyorsa da kapak açılacak başka yolu yok malesef radyatöre ve ya motor yağına baktın mı, yağ renginde bir değişiklik var mı?

motor sıcakken eğzostan beyaz duman mı çıkıyor? soğutma suyu kapağının tık diyene kadar kapatıyormusun, açık kalmasın ?

yetkili servislerde basınç testleri yapıyorlar, herhalde tespit edebilirler....
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: metehan16 - 01 Aralık 2009, 15:31:26
Orjinal filtrelerle mi değiştirdin? Ben filtreleri yetkili servisten alıp dışarda yaptırıyorum.Filtreleri orjinal kullanmak bana daha mantıklı geliyor?

hayır orjinal olduğunu zannetmiyorum orjinal olsaydı bu kadar ucuz olmazdı.
birde polen filtresini değiştirmediler. sormadım neden değiştirmediniz diye şimdi aklıma geliyo değiştirmek lazımmı ? acaba??
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 01 Aralık 2009, 15:49:48
***kışın veya soğuk havada egsozda damlama yapması normal o aracın herhangi bir sıkıntısına delalet değil.

Su eksiltme tahliyenin max a kadar doldurulmasındanda kaynakalnıyor olabilir ki bende olmuştu. Tahliye deposunda buharlaşma kısmı var fazla koyarsan buharlaştırıp dibe kadar indiriyor. MAX-MIN in tam ortasına yada Mın a yakın doldurunca azalma olmuyor bende bide onu deneyin.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 01 Aralık 2009, 19:22:24
ben özel servistede işimi gördürüyorum, yetkili servistede...her ikisininde + ları - leri farklıdır, nakres arkadaşımızda bir süzü vardı...servisler söğüt gölgesi değil diye, herkes hakkını istiyor....tercih bizlerin2006 model vw aracın o kadar kısa zamanda G12 karışımlı motor soğutma suyu eksiktmesi normal değil...
arabamı 2008 eylül ayında aldım...ara ara bende soğutma suyu ekliyordum, anlamsızca soğutma suyu azalıyordu...2-3 haftada bir su koymaya devam etmiştim, ustalara baktırıyorum kimse nedenini söyleyemedi...test cihazıyla baktırmamışlardı...mart 2009da 24 saat arabaya hiç dokunmadım, otoparkta ön tamponun tam altında ufaktan bir su birikintisi yaptığını gördüm, usta baktı fan müşürünü değiştirdi, 55 lira işçilik + parça gibi bir fiyat ödeyip o dertten kurtulmuştum...

egzosttan su atıyor mu? eğer atıyorsa motora su giriyor olma ihtimali yüksek. bu da contadan olabilir. contadan kaçıyorsa da kapak açılacak başka yolu yok malesef radyatöre ve ya motor yağına baktın mı, yağ renginde bir değişiklik var mı?

motor sıcakken eğzostan beyaz duman mı çıkıyor? soğutma suyu kapağının tık diyene kadar kapatıyormusun, açık kalmasın ?

yetkili servislerde basınç testleri yapıyorlar, herhalde tespit edebilirler....
Bende maxtan min e indi hala öyle devam ediyor.Min den aşağı inmedi.Egzozdan su çıkma yok.06onurun dediği gibi soğuk havada o oluyor.İşin garibi su birikintisi de olmadı.Acaba sistem hava mı yapıyor?
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 01 Aralık 2009, 19:22:48
Bende maxtan min e indi hala min de devam ediyor.Min den aşağı inmedi.Egzozdan su çıkma yok.06onurun dediği gibi soğuk havada o oluyor.İşin garibi su birikintisi de olmadı.Acaba sistem hava mı yapıyor?
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 01 Aralık 2009, 20:43:33
Min maks ın ortasından biraz az su koy bibak yine düşecek mi?Su gerçekte etkili ise Fan müşirini yüksek dereceli olması çok etkilidir!!!
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 01 Aralık 2009, 20:51:04
G12 ye hiç su katmadım.Yine G12 ekleyeyim.Aracın hararet müşürü yazın değişti.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 01 Aralık 2009, 22:47:41
Tabi G12 eklemen doğru. Fan müşiri ayrı hararet müşiri ayrı. Araçta ve tüm enjeksiyonlu araçlarda birsürü bilgi müşiri var. onu şimdi değiştirme önce kendi yapabileceklerini dene zaten 90da açıyorsa değişmesine gerek yok.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: 06onur - 03 Aralık 2009, 16:44:00
Triger fiyatı aldım.
9n-9n3 ORJİNAL ALMAN MALI

TRİGER set 225tl
V KAYIŞ st 35tl
DEVİR DAİM 70tl  =TOPLAM 330TL UFAK BİR İNDİRM YAPABİLİRİM VADE FARKINA TAKSİT YAPABİLİRM DİYOR. BEN ORADAN ALMIŞTIM 3YIL 60.000 KM OLDU.
atılgan VW 2785978
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 03 Aralık 2009, 16:55:18
g12 ile hiç su eklemeden hazneyi nasıl dolduruyorsun ?

ilk önce soğutma suyu kabının hortumunu çıkartıp, tüm hazneyi boşaltıyorum...

1.5 litrelik g12 tamemen dolduruyorum, motoru çalıştırıp biraz gezince haznedeki su MIN altına iniyor...sonra su ekliyorum ve tamamlanıyor...
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 03 Aralık 2009, 17:14:24
g12 ile hiç su eklemeden hazneyi nasıl dolduruyorsun ?

ilk önce soğutma suyu kabının hortumunu çıkartıp, tüm hazneyi boşaltıyorum...

1.5 litrelik g12 tamemen dolduruyorum, motoru çalıştırıp biraz gezince haznedeki su MIN altına iniyor...sonra su ekliyorum ve tamamlanıyor...
Sırf G12 koydum.Seyreltmedim.
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: cemdermen - 03 Aralık 2009, 18:04:50
kaç litrelik g12 koyuyorsunuz ?

1.5 litre tam olarak doldurmuyor, 3 litrede fazla mı gelir ?
Başlık: Ynt: 2006 polo
Gönderen: polo38 - 03 Aralık 2009, 22:02:18
2 şişe G12 almıştım. birini tamamen koydum. 2.sinden de bir çay bardağı kadar artmıştı.