vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N => Konuyu başlatan: maverick - 16 Ekim 2009, 17:57:08
-
herkese merhaba arkadaşlar 2003 polo debriyajı vites attıktan sonra bırakınca rahatça yukarı çıkmıyor takılı kalıyor genelde de sağ virajdan sonra bariz bir şekilde takılıyor servise götürdüm bulamadılar sanzıman indi balata değişti rulman dendi değişti merkezden dendi değişti bir türlü bulamadılar sorun çözülmedi.
bulsanız bulsanız siz bulursunuz :D size sorayım dedim başka başına gelen var mı acaba değerli cevaplarınızı bekliyorum herkese şimdiden teşekkürler
-
bu işlerden pek anlamam ama debriyaj teliyle ilgili bi sorun olabilir mi acaba
-
dönüşte hareket eden aksamlarla birbirine değiyor olabilir mi diye düşündüm?! Rot mili var akslar var bi baktırmak lazım.
-
bu işlerden pek anlamam ama debriyaj teliyle ilgili bi sorun olabilir mi acaba
debriyaj hidrolik ayarlaması ve teli yok herşeyi kendi yapıyormuş
dönüşte hareket eden aksamlarla birbirine değiyor olabilir mi diye düşündüm?! Rot mili var akslar var bi baktırmak lazım.
eğer dediğiniz gibi ise araç sola dönüşlerden sonrada takılması lazım ama takılmıyor ne varsa sağa dönüşten sonra oluyor araç serviste 12 gün kaldı onlarda bulamadılar
-
hareketli aksamların dışında bi varsayım daha söylemek istiyorum hidrolik pompasında bir problem olabilir mi?nasıl bulamazlar ki serviste :S uğraşmıyorlar resmen ya yoksa neden bulamasınlar.
-
hidrolik yağı olarak frenle aynı hidroliği kullanıyormuş debriyaj onun kutusunu haznesini ayırmışlar başka hazne koymuşlar fakat aynı şeyi yapmış aynı zamanda hidrolik pompası diye bişi yok ki bakalım bu forumda cevapsız kalan soru yok gibi bununda bir bileni çıkar umarım :D işin ilginç yanı sanayide sanzuman indi onlarda yapamamışlar
-
arkadaşlar bugun debriyaj çok daha aşağıda takıldı
kimse cevap yazmıyor sizdemi bulamadınız nedenini ne yapmam lazım bilmem ki?
-
merkezlerinizden biri ellerinde olmadığı vb sebeblerden dolayı değişmemiş olabilir .. hangi merkezin değiştiğini öğrenin her ikiside değiştiyse bir daha hava alınıp tekrar denenmesi arızanın takrarında ise merkezlerin tekrar kontrolü veya değişimi gerekir.
hava alma işlemini, hava alma işlemin tersini yapıpta denemeleri gerekir.
-
merkezlerinizden biri ellerinde olmadığı vb sebeblerden dolayı değişmemiş olabilir .. hangi merkezin değiştiğini öğrenin her ikiside değiştiyse bir daha hava alınıp tekrar denenmesi arızanın takrarında ise merkezlerin tekrar kontrolü veya değişimi gerekir.
hava alma işlemini, hava alma işlemin tersini yapıpta denemeleri gerekir.
-
takılmasının bir sorunu daha olabilirmi nakres debriyaj pedalının oturduğu panel eğilmiş ise pedal takılabiliyor nasıl eğilmiş dersen bende bilmiyorum benimki eğilmişti ordan biliyorum.
-
açık söyliyim başta bu konuya inanmadığım için ilgilenmedim o yüzden kusura bakmayın ......
yukarıda bir kaç kontrolden bahsettim ...oralara gelmedik ;).takılmada öyle bir ihtimalde var hatta takılma araç durağan konumda iken direksiyon çevrildiğindede var ise ihatimal daha da yüksek...çünkü yanlış hatırlamıyorsam pedal grubu ve direksiyon kolonu bağlantısı var grubu birbirine bağlayan tahmini 12mm kalınlınlığında uzun bir civata var gevşekli veya eğiklik durumunda direksiyonun çevrilmesiyle beraber kasıntı yaparak pedalı sıkıştırıyor olabilir bu konumda önemli olan pedalın takılı kaldığı esnada basınçlı vaziyette takılı kalıp kalmadığını bilmek .onun için pedal mekanizmasının kontrolü ve aşağıda yazmış olduğum kontrolün yapılması gerekir.
pedal takıldığında aracınızı stop edin vitese takın önünüz müsait olsun ve marş yapın aracınız ileri bi hamle yapacakmı bakalım.bakalım.
-
açık söyliyim başta bu konuya inanmadığım için ilgilenmedim o yüzden kusura bakmayın ......
canınız saolsun banada servis deyince çok saçma gelmişti deneyince anladım haklısınız açıkçası :)
pedal takıldığında aracınızı stop edin vitese takın önünüz müsait olsun ve marş yapın aracınız ileri bi hamle yapacakmı bakalım.bakalım.
geçen aynısı başıma geldi o kadar aşagıda takıldıki altına ayagımı bile sokmaya yer yoktu denecek kadar hani azcık kalksında altına ayagımı atıp yukarı çekeyim diye bıraktım zıpladı araç öne yani takıldımıda çok aşagıdan bir yerden kavramayı yapıyor düzeldimi her zamanki gibi düzgün yerinden kavrıyor
servis alt merkez üst merkezi tek tek değişmiş ikisini birdeğişmiş havasını almış her seferinde olmadı dedi
bilyadan yapar sanzuman inmesi gerekiyor müsade var mı dedi para almıcaksanız indirin dedim bilyadan ayırma çatalından rulmandan olabilir diye değişmiş denemişler bulamadılar
en sonunda benim kafam attı inanmadım servise gittim adama yüz yüze sordum kards senin arızaya sahip başka araç yok diyo e sonuç ne dedim krank geziyo olabilir dedi motoru indirmemiz lazım dediler yok artık dedim izin vermdim aldım aracı arızalı olarak tabiki banada süpriz yapmışlar şamandırayı bozmuşlar hız göstergesi kalkmıyodu baskı balata bitmişti aaraçla yaklaşık 170 km filan yol yapmışlar bende mecbur sanayide ustaya verdim ne lazımsa yap oda baskıyı rulmanı bırakmış balatayı değişmiş hız sensörününü dişlisini bulmuş takmış şamandırayı yapmış
uzun oldu kusura bakmayın
şimdi soruyorum sizlere güveniyorum cevaplarınıza krank gezmesinden olur mu bu takılma olayı bi o kaldı yapılmadık yani
şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için
-
kardeşim mekatronik34 ile konu hakkında görüştük daha önce böyle bir arıya denk gelmiş ve krang mili gezi aylarının değişimiyle olayı çözmüş .mekatronik 34 e özelden sormak istediğiniz bir şeyvar ise sorabilirsiniz...
-
saolasın nakres sormak isterim de nasıl sorcam özelden nasıl sorıuluyor? arızanın tamamen çözümü için tam olarak ne yapılması gerekiyor motor mu inecek indirmessem bana bir zararı olurmu sonradan çok büyük bir masraf açma durumu olabilir mi diye yatak matak sarar mı filan? diğer arızalı arabanın da tam olarak arızası neydi ? bide kesin mi krankın gezi yaylarından olduğu neden olur peki ben mi yanlış kullandım acaba ? gerçi aldığımdda böyleydi de gezi yaylarını değişsek olay çözülecek mi kesin mi?
uşenmeyip sormuşunuz yardımcı oluyorsunuz çok teşekkür ederim çok saolun
-
özelinize yazdım
-
arkadaşlar sorunun ne olduğu saolsun nakres ve mekatonik34 nikli arkadaşlar tarafından bana anlatıldı ve çözüm yolu hakkında bilgi verildi ikisinede çok teşekkür ederim çok saolsunlar başka arkadaslarında böyle bir arızayla karşılaşmaları durumunda öğrenmeleri açısından konuyu buradanda anlatma gereği duyduk
(ben tamir şeklinden tereddüt edip motoru daha çok bozmalarından yana endişe duyduğumu sordum motorun inmesi gerekip gerekmediğini sordum)
mekatronikten alıntı:
Evet sizin arızanın aynısı bir araçta meydana gelmişti kontrollerimiz sonucunda krank milinin sağa sert viraja girildiğinde kayarak debriyaj merkezine hava yaptırdığını tespitt ettik ve alt karteri açığ 3. ana yatağı sökerek aradan gezi aylarını değiştirdik bu işlem birkaç saatte tamamlanabılıyor krank milini sökmeye gerek kalmadan motorun hiç bir ayarıyla oynamadan yapılabiliyor bu konuda sıkıntınız olmasın.Arızayı tam tarif edecek olursak sert viraja girince debriyaj pedalı dipte kalıyor birkaç defa pompalayınca eskı halıne gelıyor şeklınde olması gerekır.
Gezi aylarını serviste şasi numarasına göre sipariş ettirebılırsınız fiyatıda 50-100 arası bişeydi sanırım.Yapacak ustaya sıkı sıkı tembih etmeniz gereken bir husus kesinlikle krank milinde aşınma varmı diye kontrol etsinler eğer sadece gezi ayları aşınmışsa sorun yok krank milindede aşınma olmuşsa o zaman işin boyutu değişir ben sizin açiniza karartmayayım %90 gezi aylarıyla sorun çözülecektir
fiyat konusunda ve krankta aşınma varsa ne olur soruma cevaben ise : mekatronikten alıntı:
"Krankta aşınma olursa rektifiye işlemiyle ölçülendirilip farklı bir gezi ayı kullanılarak sorun giderilebilir tabi bu durum için şanzımanın ve ön kısımdakı yağ pompasının sokulmesı gerekır.işlem uzun işçilik olarak 300-400 isterler.
Bu şekilde kullanım krankta kısa vadede aşınmaya neden olmayabilir ve sizin kullanımınızla alakalı bir durum değil fabrikasyon bir hatadır.
Şu ankı sıkıntınızı gidermek için ustanız en az 100 tl isteyecektir diye tahmin ediyorum tabi bu yetkili serviste yapılırsa çokçok daha yukarlarda bir rakam olur.aracınızı yaptırdığınızda sorun çözülmüş olacaktır tabi bunu açtığınız konuda dile getirmenizi rica edicem ki;diger arkadaşlarda bilgilensinler.
Görüşmek dileğiyle iyi günler dilerim."
mekatronik hem beni hemde sizleri bilgilendirdi ve konuyu derinlemesine araştırdı
tekrardan çok teşekkürler mekatronik
nakres ede çok teşekkürler beni mekatronik34 nickli arkadaşa yönlendirdi ve konuyu derinlemesine araştırdı bilgi verdi
çoğu ustanın çözemediği bir konuyu çözüme kavuşturduğunuz için TEŞEKKÜRLER
-
arkadaşlar sorunun ne olduğu saolsun nakres ve mekatonik34 nikli arkadaşlar tarafından bana anlatıldı ve çözüm yolu hakkında bilgi verildi ikisinede çok teşekkür ederim çok saolsunlar başka arkadaslarında böyle bir arızayla karşılaşmaları durumunda öğrenmeleri açısından konuyu buradanda anlatma gereği duyduk
(ben arızanın ne olduğu, tamir şeklinden tereddüt edip motoru daha çok bozmalarından yana endişe duyduğumu sordum motorun inmesi gerekip gerekmediğini sordum)
mekatronikten alıntı:
"Evet sizin arızanın aynısı bir araçta meydana gelmişti kontrollerimiz sonucunda krank milinin sağa sert viraja girildiğinde kayarak debriyaj merkezine hava yaptırdığını tespitt ettik ve alt karteri açığ 3. ana yatağı sökerek aradan gezi aylarını değiştirdik bu işlem birkaç saatte tamamlanabılıyor krank milini sökmeye gerek kalmadan motorun hiç bir ayarıyla oynamadan yapılabiliyor bu konuda sıkıntınız olmasın.Arızayı tam tarif edecek olursak sert viraja girince debriyaj pedalı dipte kalıyor birkaç defa pompalayınca eskı halıne gelıyor şeklınde olması gerekır.
Gezi aylarını serviste şasi numarasına göre sipariş ettirebılırsınız fiyatıda 50-100 arası bişeydi sanırım.Yapacak ustaya sıkı sıkı tembih etmeniz gereken bir husus kesinlikle krank milinde aşınma varmı diye kontrol etsinler eğer sadece gezi ayları aşınmışsa sorun yok krank milindede aşınma olmuşsa o zaman işin boyutu değişir ben sizin açiniza karartmayayım %90 gezi aylarıyla sorun çözülecektir "
fiyat konusunda ve krankta aşınma varsa ne olur soruma cevaben ise : mekatronikten alıntı:
"Krankta aşınma olursa rektifiye işlemiyle ölçülendirilip farklı bir gezi ayı kullanılarak sorun giderilebilir tabi bu durum için şanzımanın ve ön kısımdakı yağ pompasının sokulmesı gerekır.işlem uzun işçilik olarak 300-400 isterler.
Bu şekilde kullanım krankta kısa vadede aşınmaya neden olmayabilir ve sizin kullanımınızla alakalı bir durum değil fabrikasyon bir hatadır.
Şu ankı sıkıntınızı gidermek için ustanız en az 100 tl isteyecektir diye tahmin ediyorum tabi bu yetkili serviste yapılırsa çokçok daha yukarlarda bir rakam olur.aracınızı yaptırdığınızda sorun çözülmüş olacaktır tabi bunu açtığınız konuda dile getirmenizi rica edicem ki;diger arkadaşlarda bilgilensinler.
Görüşmek dileğiyle iyi günler dilerim."
mekatronik hem beni hemde sizleri bilgilendirdi ve konuyu derinlemesine araştırdı
tekrardan çok teşekkürler mekatronik
nakres ede çok teşekkürler beni mekatronik34 nickli arkadaşa yönlendirdi ve konuyu derinlemesine araştırdı bilgi verdi
çoğu ustanın çözemediği bir konuyu çözüme kavuşturduğunuz için TEŞEKKÜRLER
-
Güzel paylaşım olmuş,teşekkürler
-
arkadaşlar sorunun ne olduğu saolsun nakres ve mekatonik34 nikli arkadaşlar tarafından bana anlatıldı ve çözüm yolu hakkında bilgi verildi ikisinede çok teşekkür ederim çok saolsunlar başka arkadaslarında böyle bir arızayla karşılaşmaları durumunda öğrenmeleri açısından konuyu buradanda anlatma gereği duyduk
(ben arızanın ne olduğu, tamir şeklinden tereddüt edip motoru daha çok bozmalarından yana endişe duyduğumu sordum motorun inmesi gerekip gerekmediğini sordum)
mekatronikten alıntı:
"Evet sizin arızanın aynısı bir araçta meydana gelmişti kontrollerimiz sonucunda krank milinin sağa sert viraja girildiğinde kayarak debriyaj merkezine hava yaptırdığını tespitt ettik ve alt karteri açığ 3. ana yatağı sökerek aradan gezi aylarını değiştirdik bu işlem birkaç saatte tamamlanabılıyor krank milini sökmeye gerek kalmadan motorun hiç bir ayarıyla oynamadan yapılabiliyor bu konuda sıkıntınız olmasın.Arızayı tam tarif edecek olursak sert viraja girince debriyaj pedalı dipte kalıyor birkaç defa pompalayınca eskı halıne gelıyor şeklınde olması gerekır.
Gezi aylarını serviste şasi numarasına göre sipariş ettirebılırsınız fiyatıda 50-100 arası bişeydi sanırım.Yapacak ustaya sıkı sıkı tembih etmeniz gereken bir husus kesinlikle krank milinde aşınma varmı diye kontrol etsinler eğer sadece gezi ayları aşınmışsa sorun yok krank milindede aşınma olmuşsa o zaman işin boyutu değişir ben sizin açiniza karartmayayım %90 gezi aylarıyla sorun çözülecektir "
fiyat konusunda ve krankta aşınma varsa ne olur soruma cevaben ise : mekatronikten alıntı:
"Krankta aşınma olursa rektifiye işlemiyle ölçülendirilip farklı bir gezi ayı kullanılarak sorun giderilebilir tabi bu durum için şanzımanın ve ön kısımdakı yağ pompasının sokulmesı gerekır.işlem uzun işçilik olarak 300-400 isterler.
Bu şekilde kullanım krankta kısa vadede aşınmaya neden olmayabilir ve sizin kullanımınızla alakalı bir durum değil fabrikasyon bir hatadır.
Şu ankı sıkıntınızı gidermek için ustanız en az 100 tl isteyecektir diye tahmin ediyorum tabi bu yetkili serviste yapılırsa çokçok daha yukarlarda bir rakam olur.aracınızı yaptırdığınızda sorun çözülmüş olacaktır tabi bunu açtığınız konuda dile getirmenizi rica edicem ki;diger arkadaşlarda bilgilensinler.
Görüşmek dileğiyle iyi günler dilerim."
mekatronik hem beni hemde sizleri bilgilendirdi ve konuyu derinlemesine araştırdı
tekrardan çok teşekkürler mekatronik
nakres ede çok teşekkürler beni mekatronik34 nickli arkadaşa yönlendirdi ve konuyu derinlemesine araştırdı bilgi verdi
çoğu ustanın çözemediği bir konuyu çözüme kavuşturduğunuz için TEŞEKKÜRLER
önemli değil ...ama konuyla alakalı herhangibir araştırma söz konusu değil tamamiyle tecrübeye dayalı ....:)
aşağıdaki linklere tıklarsanız (istanbula yolunuz düşerse uğrayın )adres bilgileri mevcuttur
http://www.vwtr.net/forum/servisin-ismi-ne-olsun-t9824.60.html
http://www.vwtr.net/forum/empty-t11574.0.html
-
olsun tecrübede çok önemlidir bilmeyen tecrübe edemez eğer paylaşmasaydınız tahminen ben hala cevap arıyor olurdum yaklaşık 1 senedir cevap bulamadığım sorunun cevabını buldum o yüzden çok teşekkür ederim İstanbul'a gelmeyi çok siterim davetiniz için saolun kısmet
Güzel paylaşım olmuş,teşekkürler
herkes faydalansın ben yaklaşık 1 sene cevap aradım başkaları aramasın hemen bulsun
-
arkadaşlar geçen servise sordum bu gezi ayının değişimini kesinlikle gezia ayından değildir dediler ondan olsa debriyaja basınca aşırı bir ses yapar dediler
kafam karıştı debriyaj setinde baskı balata çatal rulman alt ve üst merkezden birinde arızalı (hatalı)parça var dediler %100 ondan yapıyordur dediler
bide bişi daha sormak istiyorum buda ya yeni çıktı ya da ben yeni fark ettim araç yokuş çıktıktan sonrada aynısını yapıyor takılıyor
(rampanın başında yola çıkacağım için yavaşlamam gerekiyor doğal olarak vites düşürmek için debiryaja basıp 1 e attıktan sonra debriyaj geri gelmiyor) bilgi vermek için yazdım
ne yapacağımı da şaşırdım uğraşayım mı yoksa boşmu vereyim bilemiyorum ne yapacağımı
-
maverick %100 diyorlarsa onlarla şöyle bir anlaşma yap :)
eğer arıza dedikleri parçaların herhangibirinden se ücretini öde arızayı gideremezlerse taktıkları tüm parçaları söküp geri alsınlar madem %100 diyorlar ....
ben bir tavsiyede bulunayım istanbulda olsaydınız biz bu yukarıda yazıdığım gibi yapardık ....
madem kafanız karışık bazı teretdütleriniz var
siz yetkili servise gidin arızayı bulana kadar söküp söküp takarlar daha sonrasında arıza nerden çıkarsa oranın ücretini ödersiniz...
-
haklısınız o anlaşmayı söyledim onlara zaten bakalım ne olacak
bide debriyaj pedal şalteri tırnağı ne demek ?
debriyaj takılmasına neden olur mu acaba?
bende o da kırıkmış galiba
-
yazıldığı gibi :) debriyaj pedalı şalteri şalterdir bir başka deyişle debriyaj müşürü,
tırnağı kırık ise kurulmasında problem yaşanır ....mekanik olarak herhangibir fonksiyonu yoktur.
-
yazıldığı gibi :) debriyaj pedalı şalteri şalterdir bir başka deyişle debriyaj müşürü,
tırnağı kırık ise kurulmasında problem yaşanır ....mekanik olarak herhangibir fonksiyonu yoktur.
saolasın teşekkür ederim açıklama için
gereksiz bişi diyebilirmiyiz o zaman debriyajda ne gerek var ki şaltere oda mı ecu ya sinyal gönderiyor?