vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N => Konuyu başlatan: boratora - 08 Ekim 2009, 23:06:57
-
merhaba arkadaşlar
aracı 2-3 seferdir uzun yolda 3000 devire yaklaştığı sıra sanki arkadan çekiliyormuş gibi hızlanmayı kesiyor normalde
o devirden sonra fırlaması gerekirken gaz pedalını köklememe rağmen tık demiyordu
arkasında arıza lambası uyarı verdi
durdurup tekrar çalıştırdım bu sefer düzeldi 5-10 dakika sonra yine gaz yememeye başladı
sizce problem büyükmü?
kolay gelsin
-
bu arada aracım 2004 polo tdi 123bin km de
bütün bakımları yapılı mazotuda sabit yerden alıyorum
araç kesinlikle 3000 devirin üzerine çıkmıyor 2500 den sonra çok ağır ilerliyor
-
yüksek ihtimalle turbo sisteminde arıza var gibi duruyor ancak kontroller sonucu kesin cevap verilebilinir
-
nakres'e katılıyorum. turbonuz iyi basmıyor ya da dolmuyor. sonuçta turbo sisteminde bir problem var. salyangozda mı wastegate de mi yoksa başka bir parçada mı kontrol edilince ortaya çıkar.
-
bugün gösterdim muhtemelen turbo değişir dediler ama öncesinde turbocuya gönderip tamir edilip edilmeyeceğine bakalım dediler çıkma turbo bulabilirmiyim? yada çıkma mı almalıyım?
-
çıkma turbo bulunur ancak temiz olduğuna inandığınız, güvenilir birinden almanızı tavsiye ederim. eğer fiyat farkı %40 ve daha az ise sıfırı tercih edin, riske girmeyin.
-
turbo hortumlarını gaz verince şişirmiyormu....
illede turbo diyorlarsaellerinde cihaz vs yok ise önce söküp baksınlar valfin çalışıp çalışmadığını gözlemleyemediler mi
-
turboya baktırmadan değiştirme bence tamirat varsa ona uğraş çok pahalı.
-
arkadaşlar sağolun problem çözüldü
dün arabayı bırakmıştım, bugün turboya giden boruda yarık olduğunu farketmişler
70tl boruya para verdik halloldu.
ama turbo değişçek dese değiştircektik
peki ya güvendiğin bi usta olmasa ne olurdu?
bu adam boruyu değiştirip bana turboyu yaptırdım 250 tl tuttu bana da 50 tl ver deseydi yine vercektim.
herkez sağlam ve güvenilir bi usta bulmalı çok iyi bi usta olmasada dürüst olmalı
saygılarımla
-
poloyu satmak istiyorum
beni çok yordu
2005 dizel 130 bg bora al dedi ustam sat bu 3 silindiri dedi
sizde katılıyomusunuz
çünkü artık korkmaya başladım
bunun turbosu var enjektörü var yakıt pompası var hepside ömürlü
arabadanda çok soğudum
-
o usta arabana göz dikmiş. bi dahaki gidişinde 7-8 milyara almaya kalkar :) :)
-
Araban kaç model kaç binde. Dayımda Tdi 2004 var 5yıldır ekstra tek kruş harcamadı. bi başka asrkadaşımda 2yıldır kullanıyor. oda çok sağlam. Bazı ustaların ""işi bu"" sürekli korku enjekte edip masraf yaptırıyorlar. Örneğini sen yaşamışsın. Bırak dese ertesi gün turboyu değiştirdim ver 2000 dese? Bu bazı insanların üçkağıtçılığı kendi ellerinde patlar ama. Araç çok sorunlu değilse satıp başka araç alsan aynı usta onada aynı şeyleri diyecek.
Dizele biniyorsun en iyi dizelde VW de. Triger kayışı yok zincir var. Debriyajı iyi kullanıyorsan ilk sahibiysen 200-250.000 gider.250bin kmde turbo yese tek masrafın o olur. Turbo içinde 250.000iyi bir değer. araban 150binde filansa ucuza gider zaten
-
patlak boru arızasında belittiğiniz gibi bir arıza oluşur fakat duman atmadan ve motor sesinin arttığından hiç bahsetmemişsiniz
yüksek ihtimallede alttaki emiş hortumu patlamıştır zayıf bir bağlantı ayağı var ve kırılıyor muhafaza veya aksa sürterek deliniyor .....
aynen dediğiniz her meslekte olduğu gibi bizlerinde arasından yüz karası çıkıyor ve çıkacaktırda ALLAH karşılaştırmasın....
-
değişen boru turbonun üstündeki kalın hava borusu (adını bilmiyorum)
motor sesi artmadı hiç o kadar da dikkat ettim ekzozdan çıkan dumana ise hiç dikkat etmedim
06onur arkadaşımda triger zincirinden bahsetmiş ama maalesef hala kayış var
arabayı 109 binde aldım ben 500 tl ağır bakım 400 tl silindir kapağı sökülüp yapılandan kurum temizliği (bunu yapmamızın sebebi bundan önceki ustamın arabanın çalışmamasının sebebi olarak krank devir sensörünün bozuk olduğunu anlamayıp kurumdandır dediği için) ayrıca 150 tl krank devir sensörü ve değiştirilmesi 400 tl ye lastik aldım 4 tane yeni (gerçi bu sayılmaz :))) balataları değiştirdim arka tarafın aynı zamanda el freni teli bozuldu fren telleriyle beraber değiştirttim 220 tl.
en son bu arıza dolayısıyla hadi dedim 4500 de yağı değiştireyim filtreyle beraber+hortum işçilik falan 200 tl tuttu. bu arada yağ 4500 km olmasına rağmen berbat durumdaydı. (tabi masraf olarak saydıklarımın çoğu almadan önce bildiğim şeylerdi)
ayrıca benim bahsettiğim kötü niyetli ustaların yapabileceği şeyler ben ustamdan memnunum
herkezede tavsiye ederim (manisa/salihli) gerçekten vw ustası özelliklede dizel. sorun tamamen çözülmeden para almaz. mesela krank devir sensörünü hafta denedim düzeldiğine kanaat getirdiğimde parasını verdim
bu civarda bulunan arkadaşlara tavsiye ederim
çok uzattım kusura bakmayın sizin gösterdiğiniz ilgiden dolayı yazdım bu kadar yoksa üşenirdim
sağolun
-
sizde sağolun
-
109binde dizel almışsın el freni teli+üst kapak+krank=100desek(diğeri keyfi)+400+150=650tl
Aracı çok dikkatli alamaışsın ki lastik değişmiş ağır bakım gelmiş. Ağır bakımı olmayan araba mı var? En iyisi mersedes onun bakımı" çok çok ağır". Yada dikkat edip aldıysan fiyattan kırdın. Kafana takma evham yapma bence.
Aracında abartılacak birşey yok. 650 ile ikici el hemde 109binde dizeli düzene koyuyorsan öpte başına koy bence. Düzen almayacağını farkediyorsan aldığına 250-500tl ekle sat başkası uğraşsın en temizi. Sende git 30.000de 2-3 yaşında değişensiz kazasız Benzinli Polo al taktır BRC yada Lovato yu gerçek 30bin ise gör o zaman taş gibi arabayı. Ama ebediyete yaşamayacak oda ağır bakım geçirecek.
-
Arkadaşlar valf turboyu korumaya alıyor.Elektronik bir arıza.Muhtemelen N75 valfi kaynaklı bir arıza.Valf değişirse düzelecektir ama eğer düzelmezse turboda arıza olabilir. Ama %99 ihtimalle valftir.Ama belirli bi devirden sonra şişme konusu hortum kaynaklı olabilir.
-
Arkadaşlar valf turboyu korumaya alıyor.Elektronik bir arıza.Muhtemelen N75 valfi kaynaklı bir arıza.Valf değişirse düzelecektir ama eğer düzelmezse turboda arıza olabilir. Ama %99 ihtimalle valftir.Ama belirli bi devirden sonra şişme konusu hortum kaynaklı olabilir.
okumadan cevap vermişsin gibi
-
okumadan cevap vermişsin gibi
Evet biraz öyle olmuş. :)
-
06onur kardeşim
haklısın söylediklerine aynen katılıyorum
benim sıkıntım arabaya güvenim azaldı
sanki eli kulağında turbo bozulcak veya enjektörler değişçek, vs.vs. kendi kendime sıkıntı yaptım.
en ufak bi sesten uyuz oluyorum.
ayrıca arabayı alırkende çok detaylı inceletmedim bi ustaya sürdürdüm kilometreye göre iyi dedi
kaportacıda arkadaşım o da bişey yok dedi
gerçi arabayı aldığımda yağa nerden bakılır onu bile bilmiyodum.
artık bi çok şeyinden anlıyorum (bu ustalar adamı usta eder hesabı) (tabi birazda sayenizde)
bu ilk arabamdı deneyim oldu
(bu arada tüplü arabaya binmek istemiyorum)
saygılar..
-
Geçmiş olsun dostum. Enjektör temzişleme cihazı var. Bosch car ayar yapıyormuş ama sıkıntısız başına dert açma arıza olmadan uğraşma. Enjektör temizleyicileri var depoya katıyorsun Kaliteli markaları tercih edebilirsinben würt kullandım 50binde bir atmayı düşünüyorum. Kontrol ettirmemişsin ama doğru yoldasın bence ilk iş triger rutin bakım olmalı yapıldı deselerde.
Aracını bilgisayarlı kontrol yapan bir yerlere göster bence yetkili servis boshcar vs. İçin rahat eder motorun gücünü bile ölçerler. Gerekli şeyleri söylerler. Kötü Şeyler söylerlerse daha fazla masraf etmeden aldığın fiyata 200-500tl(triger vs.) ekler satarsın. Biz önce kaportaya bakarız ama aslında Şase, Motor, Yürüyen aksamdan sonra kasa önemli. Motoru ölmüş araçta kasa tertemiz olsa ne olur?
Korkma felakette çağırma. Bakım normal Vw ne biniyorsun dizel motoru bile 500.000devirebiliyor. Ben bi elden geçirdim üstelik kazalıydı aracım 600tl(triger, v kayış,yağ buji vs.), daha sonrada kaza yapan tarafa 200-250tl. Lpg de taktırdım aracım 3senedir taş gibi çok rahatım,Yağını koy bin. Sadece cam krikosu problemi oldu oda normal.
-
onur 800000 görüldü 1000000 a gidiyordu gibi görülüyordu araç pert oldu ne yazık ki
-
Vay iyiymiş ve yazık olmuş. Senin değildir inşallah kiminse çok geçmiş olsun.
-
yok müşteri aracıydı 2 haftadabir 10000 bakım yapılırdı :)
-
Bendeki araçta Araç yokuşa başlar başlamaz 2500 - 3000 arası devirlerde çıkıyosunuz pat diye kesiyo 2500 e sabitleyip ama düz yolda yada yokuş inerken sıkıntı yok 4500 devirde bile gidiyor sıkışmaz ise ! bir ara uzun süreli yapmadı ama şehirler arası yaparken elmadağ yokusunda sık sık yapmaya başladı kontağı kapatıp açıyosunuz düzeliyo gibi oluyo az bişey hızlanıyosunuz pat yine kesilip devir düşüyor sonra hantal bir şekilde sabit bir hızla pedala tepki vermeden ilerliyor. Turboya yüzeysel bakıldı milde çok az boşluk var normalmiş Borulardan değil norma yırtılma yok :-[
-
Bendeki araçta Araç yokuşa başlar başlamaz 2500 - 3000 arası devirlerde çıkıyosunuz pat diye kesiyo 2500 e sabitleyip ama düz yolda yada yokuş inerken sıkıntı yok 4500 devirde bile gidiyor sıkışmaz ise ! bir ara uzun süreli yapmadı ama şehirler arası yaparken elmadağ yokusunda sık sık yapmaya başladı kontağı kapatıp açıyosunuz düzeliyo gibi oluyo az bişey hızlanıyosunuz pat yine kesilip devir düşüyor sonra hantal bir şekilde sabit bir hızla pedala tepki vermeden ilerliyor. Turboya yüzeysel bakıldı milde çok az boşluk var normalmiş Borulardan değil norma yırtılma yok :-[
kontağı açıp kapatınca düzeliyior diyorsun, turbo arızası gibi geldi.