vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf V => Konuyu başlatan: siar - 15 Eylül 2009, 13:44:27

Başlık: Devir ve Hız
Gönderen: siar - 15 Eylül 2009, 13:44:27
Herkese Merhabalar,

2006 model 1.6fsi motor 155 hp comfortline 6 ileri vites golf aldım. Lakin araçla ilgili bazı sorunlarım var. O da, araba 3000 devirlerde 1. viteste 22 km, 2. viteste 42km, 3. viteste 62km, 4. viteste 82 km, 5. viteste 100 km ve 6. viteste 118 km. de oluyor. Bildiliğim kadarıyla standart bir binek otomobilde 4. viteste araç 3000 devirdeyken km nin 90 da olması gerekiyor. Acaba aldığım arabayla ilgili bir sıkıntı mı var? En son İzmir otobanında 6. viteste 160 km de fazlasını göremedim. Oda 4000 devirde ancak 6. viteste 160 yapabildim.

Ayrıca arabaya 2 aydır binmeme rağmen iç aksamdaki ve kapı kollarındaki düğmelerin dış yüzeylerinde çizilmeler ve silinmeler oldu. Bununla ilgili yenileme, değiştirme veya tamirat yapılabiliyor mu?

Cevap veren herkese şimdiden teşekkürlerimi iletirim.

Saygılarımla,
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: mikail - 15 Eylül 2009, 17:20:29
6 vites araçların biçogunda dişli caplarını küçülterek 6 vites konuluyor.örnegin 5 vitesli bi arabada 1 viteste redline da max.60 yapabiliyorsunız 6.vitesli bi arabanın 1 vitesinde yapabilceginiz max.hız 40 tabi bu kesin bi oran degil.ama sizin aracın 3000 devirde verdigi sonuc biraz düşük gibi tabi önemli olan aracın teknik verilerini bilen kişilerin fikrini almak.o arkadaşlarda sitemizde var en yakın zamanda daha net bilgiler verir
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: ismailtunca81 - 15 Eylül 2009, 17:38:55
sanırım arabanızı  yeni  aldınız  öncelikle  hayırlı olsun Allah kaza  bela  vermesin.

2006  model  bir yeni nesil motoru  olan bir  araba  eger  4000 devirde  160 ı deviremiyorsa

bunun en az 10 dan fazla  nedeni  olabilir.
en iyisi  iyi bir  ustaya  götürmek

buradan  siz  sadece  bilgi  alırsınız ve  ustanızı  teyid edersiniz .

Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: 06onur - 13 Ekim 2009, 22:12:36
160 ı geçmiyorsa. Acil hata tesbite bağlat. Ciddi problemler olabilir. Ör: Hararet yapmış sübaplar boşluk  yapmıştır. trigeri kayışsa sente atlamıştır. Yakıt filtresi tıkalıdır (kaçak yakıt satanlar var polo foruma bakın yakıta dikkat). Yakıt pompası kötü yakıttan bozulmuştur. yine kötü yakıttan enjektör tıkanmıştır... hatta ...

Senin aracın "1.6 Fsi 115Hp son sürati 200km fabrika verisi. Otobanda uzun kullanımda 220-230yapabilmeli. İyi bir düzlük bulduğunda 5te 180çıkmalı 6ya attığında 200 görmeli(tavsiye etmem ama arızanın giderilmesi için gerekecek.) Ben Tsi 122hpsini kullanma fırsatı buluyorum. Fabrika verisi 200km. Herdüzde hemde kısa zamanda yapıyor. 210a çıktım. Yokuş yukarı 180yapabiliyor.

Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: CeM öZeR - 17 Ekim 2009, 11:29:47
Neden herkes böyle bi yorumlama ihtiyacı duydu anlamıyorum.Yok mu kıyaslayacak 1.6 fsi motorlu başka bir golf yani.Bu araç 6 ileri şanzıman ve yakıt püskürtme sistemi vesaire olarak farklı bir araç.İlk önce emsali 1.6 fsi motorlu başka bi golf araçla karşılaştıralım arkadaşlar ustaya götürüp bunda bişey var mı yok mu diye kuruntu yapıp para savurmaya ne gerek var.Ayrıca araç 155 hp değil 115 hp orda bi yazım yanlışlığı yapmışsınız sanırım.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ - 29 Ekim 2009, 01:10:20
Bu değerler bana anormal geldi..Aracın maf sensörü,hava akışmetresini bir kontrol ettirin akışmetreyi bir ölçtürün değerlerine bir baksınlar.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 27 Kasım 2009, 11:13:06
Bence 115 HP lik bir arabaya göre çok düşük rakamlar bunlar sadece VW için konuşmuyorum ;)
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: cass1907 - 15 Mart 2010, 00:50:26
bencedebir sorun vardir benim 1.6 benzinli golf4 um vardi simdide var ama eskisinden bahsediyorum ikinci vites butun devri bitiriyordum 80 yapiyodu ben yurt disindan yaziyorum arkadaslar ya burdaki arabalar tam motoru sperresiz ya ordaki golflerde bir sorun var ne demek yaa 155 piyes arabadan bahsediyoz  birakin   birinci viteste 20 miyi asfalti kazimasi lazim
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: yellow_driver - 20 Mart 2010, 23:26:25
bencedebir sorun vardir benim 1.6 benzinli golf4 um vardi simdide var ama eskisinden bahsediyorum ikinci vites butun devri bitiriyordum 80 yapiyodu ben yurt disindan yaziyorum arkadaslar ya burdaki arabalar tam motoru sperresiz ya ordaki golflerde bir sorun var ne demek yaa 155 piyes arabadan bahsediyoz  birakin   birinci viteste 20 miyi asfalti kazimasi lazim
benim araç 2000 odel 100 bg. her seferde (her sefer derken hergün denemiyorum tabi, ayda yılda bir)2. vites 95 görüyorum, hemde iniş aşağı felan da değil düzde. 3 te 140 görüyorum. nasıl o araç hemde 115 bg 160 ı geçemiyor. her denemede çok rahat 180 i geçiyorum, tabi üstü biraz zaman istiyor. kesin bişey var. bence servislik.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: schumi - 17 Nisan 2010, 15:51:19
arkadaşlar ben forumu çok sık takip edemediğim için yeni gördüm başlığı...

benim otomobilimde 1.6 fsi motorlu.bende 175 yaptım düzde en fazla.ankaralılır iyi bilir konya yolundan aşağı doğru 210 gördüm ama orayı saymıyorum.düzlük performansı önemli.bu max. hız bu motora az ama otomobil ağır.golf 4 veya 2001 passatlardan fln yüksek yani rüzgar direnci fazla şanzıman 6 ileri ama 6.vites zaten yakıt ekonomisi için. 4. viteste 175 km/s görüyorum sonra 5 de de 6 da da hız aynı artmıyor.motorun gücü 5. ve 6. dişliyi daha fazla çeviremiyor.
çok iyi yerlerden yakıt alıyorum doğuş otoda tanıdık var arada vag a bağlıyolar saolsunlar.bi problem yok otomobillerimizde.etkili faktörler tamamen anlattıklarımla ilgili.ek olarak fsi sitemin genleriyle ilgili.yakamadığı yakıtı temiz havayla birlikte motora geri veriyor zaten yakıt ülkemizde kalitesiz....performans kaybı!! artı hava filtre borusu motor bloğunun üzerinden geçiyor bu da motorun emdiği havanın sıcak olması yani performans kaybı demek!!
açıkçası fsi bu bnde kullanıyorum malesef..
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: cahitarsal - 17 Nisan 2010, 17:42:36
Arkadsımda passat 1.6 fsi var ve 200 dırek 230 2 saatte goruyorz
jetta passat farklı demeyın sanzıman ve motor aynı fsi 115bg
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: 06onur - 04 Mayıs 2010, 01:30:43
benim araç 2000 odel 100 bg. her seferde (her sefer derken hergün denemiyorum tabi, ayda yılda bir)2. vites 95 görüyorum, hemde iniş aşağı felan da değil düzde. 3 te 140 görüyorum. nasıl o araç hemde 115 bg 160 ı geçemiyor. her denemede çok rahat 180 i geçiyorum, tabi üstü biraz zaman istiyor. kesin bişey var. bence servislik.

2000 model 102hp 8v motor. Kasa 1140kg 0-100 10.9 yani seri kasayı çbuk toplayn motor. Ah bi 97 105hp corolla(2000-2002küçükleri demiyorum o yağ gibi), 1.6 ve 1.6 16v astra, 1.6 vectra sürseniz. Sonra Focus 1.6 ztech 100hp sürüp oh bu iyiimiş deseniz. Sonra geli o 102hp golf e hayrannnn olursunuz hiçbiri eline su dökemiyor.

Fsi nedense ağır tepki veriyor. Sürekli üst devirde kullanılırsa canlandığı ve asıl hızına ulaştığı bu arada yakıtı sömürdüğü söyleniyor. 0-100ü 1220kg galiba kasası 11.5sn Focus kadar yani. Son hızı çok nazlı ama 1.6 lideri 235i çok iddaa eden var 240meçhul ama onu bile duydum.

102hp golf 4 başka. Ama ondan daha zevklileri geldi biliyorsunuz. Tsi 1.4 ler 122(9.5sn), 140(8.8sn) 170GT(8.0) hepside hız tatmini için yaratılmış en düşük torklusu 200nm. Gti 200 265 320yi söylemeye gerek yok. Bende 122hp var hafif yokuş yukarı 6.vites ve küçültmeden 200km diyor. Tekkusur 6. vites 5500 devirde sınırlandırılmış yani 220km/h. Araç 7000devir diyor ama kasıtlı olarak yeni makinaların hepsi sınırlandırılmış geliyor.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: yellow_driver - 04 Mayıs 2010, 22:16:15
bırakalımda bu kasalar 220 nin üstüne de çıkmasın. bu araçlar birer ferrari, porche veya lambo değil. 250 ve üstü hızlara uygun aero dinamiği ve süspansiyonları yok araçlarımızın
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: baykalz74 - 27 Haziran 2010, 01:49:20
Merhabalar herkese,
Diezel 2000 model 1900 motor golf IV kullaniyorum..Uzun zamandir hallonulamayan problemle karsi karsiyayim.
Arac sehir icinde problemini hissettirmiyor ancak otoyola ciktigimda 100 veya 120 den sonra surat almiyor.
Bu tur problemle karsilasan arkadaslar oldumu..
Bana bu konuda yardimci olursaniz cok sevinirim.Cok tesekkurler..

Saygilarimla...
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: yellow_driver - 13 Temmuz 2010, 13:04:03
sitede fazla tdi golf 4 kullanan yok, bora tdi kısmına da yazsanız iyi olur bence. neticede aynı motor. sorunuzu da yeni başlık altında açarsanız herkes görür. hem bora hem golf e ayrı başlık açın derim. umarım büyük bir problem yoktur
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: mk1gti09 - 20 Temmuz 2010, 19:03:38
Şuda bir gerçek araçın performansı kişiden kişiye kulanışa göre değişir...Araçın rodaj dönemideki kullanışı çok önemli..Eğer araç gerçekten mantıklı şekilde açıldıysa güçünü herdaim belli eder...
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: s7582 - 17 Ağustos 2010, 17:26:10
bazı sürücüler arabamız fazla benzin/mazot yakmasın diye düşük devirlerde kullandıkları için araba pısırık ve korkak yetişiyor.  1.6 tdi motoru kullanıyorum Allah sizin inandırsın 3.viteste 157e kadar çıkıyorum. volkswagen plazası olan bir arkadaşımın tavsiyelerine uydum mesela en basitinden 3000km ye kadar haftada 2-3defa arabayla egzersiz yapıyorduk; 2.viteste yüksek devirde saatte 100km hızla 10-15dakika gidiyorduk... arabam şu an 10bin kilometrede Rabbim nazarlardan korusun canavar gibi. lütfen motor ve donanımdan daha iyi anlayan arkadaşlarım veya abilerim beni doğrulasınlar veya yaptığımın yanlış olduğunu söylesinler.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: manimelankolipisikoz - 02 Eylül 2010, 18:04:07
bazı sürücüler arabamız fazla benzin/mazot yakmasın diye düşük devirlerde kullandıkları için araba pısırık ve korkak yetişiyor.  1.6 tdi motoru kullanıyorum Allah sizin inandırsın 3.viteste 157e kadar çıkıyorum. volkswagen plazası olan bir arkadaşımın tavsiyelerine uydum mesela en basitinden 3000km ye kadar haftada 2-3defa arabayla egzersiz yapıyorduk; 2.viteste yüksek devirde saatte 100km hızla 10-15dakika gidiyorduk... arabam şu an 10bin kilometrede Rabbim nazarlardan korusun canavar gibi. lütfen motor ve donanımdan daha iyi anlayan arkadaşlarım veya abilerim beni doğrulasınlar veya yaptığımın yanlış olduğunu söylesinler.

ben yeni nesil motorlarda sonradan bu tip bi açılmanın söz konusu olacağını sanmıyorum.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: Mk1GTI - 09 Ekim 2010, 21:26:22
Motor sağırlaşması denilen hurafe aslında bir yandan dğru bir yandan yalan. Motorun sağırlaşması devamlı sakin kullanımda aracın kurum bağlamasını ve yakıt sisteminde tıkanmayı kolaylaştırır ve zamanla bu sebepten dolayı performanstan düşer. Arada sırada özellik ile uzun yola çıkıldığında aracı üzmeyecek şekilde son devirleri kullanmak motorun sağlığı açısından ve zamanla biriken kurum ve yakıt artıklarının egzosttan atılması için gerekli.

 Hani şey derler motor sıfır rodajdan sonra motoru açtın açtın açmadıysan performans bekleme bu tamamı ile bir HURAFE dir..

s7582 Arkadaşım senin aracın emin ellerde o tavsiyeler yanlış değil motora arada nefes aldırmak içindeki pisliği attırmak iyidir.

 Bu işlerden anlayan söförler yada ustalar sağırlaşmış (kurum bağlamış ve yakıt yolları tıkanmış) araçları 100km de açarlar hiçte acımadan hemde :D
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: ThE_Unforgiven - 09 Ekim 2010, 23:47:23
Motor sağırlaşması denilen hurafe aslında bir yandan dğru bir yandan yalan. Motorun sağırlaşması devamlı sakin kullanımda aracın kurum bağlamasını ve yakıt sisteminde tıkanmayı kolaylaştırır ve zamanla bu sebepten dolayı performanstan düşer. Arada sırada özellik ile uzun yola çıkıldığında aracı üzmeyecek şekilde son devirleri kullanmak motorun sağlığı açısından ve zamanla biriken kurum ve yakıt artıklarının egzosttan atılması için gerekli.

 Hani şey derler motor sıfır rodajdan sonra motoru açtın açtın açmadıysan performans bekleme bu tamamı ile bir HURAFE dir..

s7582 Arkadaşım senin aracın emin ellerde o tavsiyeler yanlış değil motora arada nefes aldırmak içindeki pisliği attırmak iyidir.

 Bu işlerden anlayan söförler yada ustalar sağırlaşmış (kurum bağlamış ve yakıt yolları tıkanmış) araçları 100km de açarlar hiçte acımadan hemde :D

Aynen katılıyorum.Arkdaşımda 2002 citroen xsara var 1,6 motor adam aldığında araç on numara gidiyodu( Motorun performansı sınıfı içinde çok iyiydi) 2 sene geçti adam 1500 devirde vites atıyodu hiç üxzmüyodu aracı geçen bi bineyim dedim bakayım nasıl diye araç resmen bitmiş :(

Sıkıştırma mantığıyla gidersek son hızlarımıza daha rahat ulaşırız gibi yani şöyle ; Adam her 2500 d/d vites atarsa 5ncci vteste hızlanma hissedemez.Ama vitesleri doldurarak mesela 5000 d/d atarsa 5nci viteste uygun tork değerini yakaladığı ğiçin devirlenme sağlayabilir.

Bilmem ne kadar anlatmak istediklerimi anlattıım ;)
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: 06onur - 16 Ekim 2010, 22:47:34
Fsi 6da peyk yürümez o motor rahatlatmak ve ses azalmak yakıt düşürmek için. 4de ve 5de devir bandını sıcak motorda kesiciye kadar zorlayark yüksek süratler görülebilir. Atmosferiklerin çoğu hızın büyük bir bölümünü son viteste bir öncekinde toplar.
 
6.vites Tsi de işe yarıyor.6da hiç vites düşmeden 68km/hde hafif yokuş çıkarken bile çok rahat 200e ulaşıyor.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: beyazbora - 16 Ekim 2010, 23:34:40
sanırım arabanızı  yeni  aldınız  öncelikle  hayırlı olsun Allah kaza  bela  vermesin.

2006  model  bir yeni nesil motoru  olan bir  araba  eger  4000 devirde  160 ı deviremiyorsa

bunun en az 10 dan fazla  nedeni  olabilir.
en iyisi  iyi bir  ustaya  götürmek

buradan  siz  sadece  bilgi  alırsınız ve  ustanızı  teyid edersiniz .



benim araçta 2001 trendline bora
benim araçta 160 km'yi geçmiyor
normal mi
mesela 5. vitesde 40.000 devirde 140 km hız yapıyor
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: beyazbora - 16 Ekim 2010, 23:40:32
Aynen katılıyorum.Arkdaşımda 2002 citroen xsara var 1,6 motor adam aldığında araç on numara gidiyodu( Motorun performansı sınıfı içinde çok iyiydi) 2 sene geçti adam 1500 devirde vites atıyodu hiç üxzmüyodu aracı geçen bi bineyim dedim bakayım nasıl diye araç resmen bitmiş :(

Sıkıştırma mantığıyla gidersek son hızlarımıza daha rahat ulaşırız gibi yani şöyle ; Adam her 2500 d/d vites atarsa 5ncci vteste hızlanma hissedemez.Ama vitesleri doldurarak mesela 5000 d/d atarsa 5nci viteste uygun tork değerini yakaladığı ğiçin devirlenme sağlayabilir.

Bilmem ne kadar anlatmak istediklerimi anlattıım ;)

galiba biraz anladım ama 5000 devirde vites değiştirmek bana biraz fazla gibi geldi ben 3500 devide değiştiriyorum
ama deniycem  :tamamdir
5000 devirde vites değiştirmenin bir zararı olmaz demi motora araba bas bas bağırır o devirde
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: beyazbora - 16 Ekim 2010, 23:44:45
bazı sürücüler arabamız fazla benzin/mazot yakmasın diye düşük devirlerde kullandıkları için araba pısırık ve korkak yetişiyor.  1.6 tdi motoru kullanıyorum Allah sizin inandırsın 3.viteste 157e kadar çıkıyorum. volkswagen plazası olan bir arkadaşımın tavsiyelerine uydum mesela en basitinden 3000km ye kadar haftada 2-3defa arabayla egzersiz yapıyorduk; 2.viteste yüksek devirde saatte 100km hızla 10-15dakika gidiyorduk... arabam şu an 10bin kilometrede Rabbim nazarlardan korusun canavar gibi. lütfen motor ve donanımdan daha iyi anlayan arkadaşlarım veya abilerim beni doğrulasınlar veya yaptığımın yanlış olduğunu söylesinler.

2. vitesde 100km ile gitmek mi? ya araba bas bas bağırır o devirde zararı olmaz mı bu şekilde kullan manın?
biz bir defasında ankarada eski kasa  renault  megan da denedik 2 .vitesde 100km yapar yapmaz derken araba 90 a kadar çıktı ama sonrasında sanayilik oldu  :-[
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: 06onur - 17 Ekim 2010, 00:24:38
Son hıza ulaşmak çin mesela 4de 170-180görmek gerekebilir. Atmosferik araçlar böyle. Sürekli yüksek devir kötüdür arada iyidir kurum temizler. Düşük viteste yüksek devir şanzımanı yorar. Polo 1.4 75hp de 3-de 130, 4-170çok yaptım. Şimdi çocuk var genelde TSİ de 5-de 90, 6da 90 nasıl.
Başlık: Ynt: Devir ve Hız
Gönderen: syreen - 21 Ocak 2011, 20:50:33
sorun varmıdır bilmemde benim araba 102 beygir . 4.viteste redline ı görmeden 5 e atarsam 170e zar zor ulaşıyor  .
önce bi servise göster . servis bi sorun bulamazsa 5.viteste redline ı gör odan sonra 6 ya tak bakalım sonuç ne olacak .