vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 9N2 - 9N3 => Konuyu başlatan: mmcakmak - 26 Ağustos 2009, 17:50:34

Başlık: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mmcakmak - 26 Ağustos 2009, 17:50:34
Arkadaşlar, biraz kafam karıştı. 2008 polo 1,4 düz benzinli kullanıyorum.
5. viteste km 105 iken devir 3000 leri görüyo ve çıkıyo.. Bu normal mi??
Bu arabanın devri 105 hızda 3 bin i geçiyosa kadrandaki 220 hızı nası yapıcak?????

herkese iyi ramazanlar, sabırlı oruçlar.. :)
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: nakres - 26 Ağustos 2009, 18:01:33
illa ki 220 km /h görecek diye bir şey yok.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 26 Ağustos 2009, 22:38:33
195gördüğünü iddea eden var. 75 hp Kaç yapabilirki? Ben 2008 ile 180i otobanda gördüm daha gidecek gibiydi. 101hpleri 220yi geçemiyor biliyorum gaz kesici devreye giriyor. 75lerde 200ügeçmez. 2000modeller 180de takılıyor.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mmcakmak - 27 Ağustos 2009, 11:38:13
peki sizce 100 km/h hızda 3000 devirde olması normal mi??

ben bir defa arabayı denemek için 170 km/h de baktım devir saati 5500 civarlarındaydı. Zaten gösterge max 7000 devir ama 5900  den sonrası kırmızı..

??? :-\
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mustklc - 27 Ağustos 2009, 12:36:35
bendeki polo 99 model. 75 bg. bendeki de 5. viteste 3000 devirlerde 90-100 ü görüyor. en son 4000 -4500 devirde 120yi gördüm daha da üste çıkamadım malum acemilik
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: dangerfield - 27 Ağustos 2009, 13:06:13
1.6 motor 99 model 75 hp lik 6N ler (AEE Motor) olanlar 5. vites 3.100 devir civarında 120 görüyor.
ikinci vites 90 a kadar çıkıyor örneğin.(çatlatırcasına basınca)
eger aracınızda sorun yoksa durum böyle.
polomda bozulan bir ayar veya parça sonrasında benimde devirlerim bir hayli düşmüş ve motor aşırı sesli çalışmaya başlamıştı ama neydi hatırlayamıyorum. avans diyesim geliyor ama olmayadabilir.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 27 Ağustos 2009, 19:17:38
peki sizce 100 km/h hızda 3000 devirde olması normal mi??

ben bir defa arabayı denemek için 170 km/h de baktım devir saati 5500 civarlarındaydı. Zaten gösterge max 7000 devir ama 5900  den sonrası kırmızı..

??? :-\

2000 polomuz 5500de tam 180diyor daha gitmiyor zaten. Sizin dişli farklı 4.vitesim 170yapıyor. Sizinki 160yapıyor. Emin değilim ama sizinkiler 5500ü 5.viteste geçebiliyorlar.5500de 170olmamalı. Sanki hata var. 5000devir olabilir belki yanlış hatırlıyorsundur. 1000devirde 20-30km artar herhalde.

Devirle km kadranı birebir aynı oranda ilerlemiyor. 3000 devirde 120(öyle hatırlıyorum), 4200de(YADA 4500DÜ) 170km, 5500de 182km(1-2km fazla gösteriyor kadranımda ufak hata var) gösteriyor. YANİ İLK 1200-1500DEVİRDE" 50KM" AARTMIŞ- SONRAKİ 1300 DEVİRDE "12KM" ARTMIŞ. Ama 2000 75lerle 2004sonrası 75hpler arasında dişli farkı var aynı olmaz.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 27 Ağustos 2009, 19:29:08
1.6 75
1.4 75 2000-2002
1.4 75 2003 ve sonrası

Hepsi birbirinden farklı 3ayrı kulvarda karşılaştırmalıyız. şu gerçek hiçbir 75hpnin 220yaptığını duymadım.

bildiğim kadarıyla 1.6 75hp Uzun yokuş aşağı inişlerde 200e çıkabiliyor düzde 170-180
        2000-2002   1.4 75hp yokuş aşağı uzun kısa farketmez 180 düzde 172
        2003-2009   1.4 75 hp yokuş aşağı 180 çok rahat 195idaası var düzde 170-180 km ye ulaşır.

"Peki neden 220 kadran var" Galiba 6000devirde ki gaz kesiciyi iptal edersen ve mükemmel bir inişle beraber arkadan sert bir rüzgaz yakalarsan 220yi görebilirsin.  6000deki devir kesicin sana zaten 220 için müsade etmeyecektir. Keza 240 Kadranlı 101Hplerimiz 220de devir kesiciye yakalanıyor.
                              
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: alperbaysal - 01 Eylül 2009, 01:47:34
98 model 1.6 polo ıle otobanda 170 i rahat gordum. :)
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mmcakmak - 04 Eylül 2009, 17:54:37
Valla benim arabam ne yazık ki 5. vites ve ibre yüzde iken devir göstergesi 3200 filan oluyor..

ama araba şu anda daha 30 binde, ben 25 binde aldım ve ve benden önceki kullanıcı bayanmış çok zorlamamış arabayı. Hani kimisi de motoru açılmamıştır filan diyo arkadaşlar olabilir mi??

Ben arabayla denemek için 176 km ye kadar çıktı ve o anda 5500 ün bile üzerindeydi devir.

Bu arada düz yoldu ve sanırım az da olsa rüzgar vardı ve araba ibre 176 iken birden yolda gezmeye başladı, hemen çektim ayağımı gazdan tekrar yolu tuttu, Allah muhafaza.. Dedim deneyecez derken niyazi olmayalım..  :D

Zorlasam sanırım 190 ı filan görecekti, daha çıkıyodu çünkü. (Benim kızım 2008 Polo- 1.4 benzinli manuel)


Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: cemdermen - 04 Eylül 2009, 18:08:02
otobanda 2 saat boyunca gazı kökledim 5000 devri hiç geçemedim
5000 devir 180km hız sabit...ne devir artıyor ne de hız artıyor...3 kişiydik depo full+full 55LT +
manuel benzinli araç

5500 devirde 170km hız aracınız yeni diye mi acaba?


peki sizce 100 km/h hızda 3000 devirde olması normal mi??

ben bir defa arabayı denemek için 170 km/h de baktım devir saati 5500 civarlarındaydı. Zaten gösterge max 7000 devir ama 5900  den sonrası kırmızı..

??? :-\
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: VWci - 04 Eylül 2009, 23:10:32
6n 1.4 16v sportlinelar da 3400'de 104 gibi bir surata sahip....
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: captain_07 - 08 Eylül 2009, 14:15:37
1.6 motor 99 model 75 hp lik 6N ler (AEE Motor) olanlar 5. vites 3.100 devir civarında 120 görüyor.
ikinci vites 90 a kadar çıkıyor örneğin.(çatlatırcasına basınca)
eger aracınızda sorun yoksa durum böyle.
polomda bozulan bir ayar veya parça sonrasında benimde devirlerim bir hayli düşmüş ve motor aşırı sesli çalışmaya başlamıştı ama neydi hatırlayamıyorum. avans diyesim geliyor ama olmayadabilir.
   

 :tamamdir :tamamdir :tamamdir
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 10 Eylül 2009, 00:22:38
Valla benim arabam ne yazık ki 5. vites ve ibre yüzde iken devir göstergesi 3200 filan oluyor..

ama araba şu anda daha 30 binde, ben 25 binde aldım ve ve benden önceki kullanıcı bayanmış çok zorlamamış arabayı. Hani kimisi de motoru açılmamıştır filan diyo arkadaşlar olabilir mi??

Ben arabayla denemek için 176 km ye kadar çıktı ve o anda 5500 ün bile üzerindeydi devir.

Bu arada düz yoldu ve sanırım az da olsa rüzgar vardı ve araba ibre 176 iken birden yolda gezmeye başladı, hemen çektim ayağımı gazdan tekrar yolu tuttu, Allah muhafaza.. Dedim deneyecez derken niyazi olmayalım..  :D

Zorlasam sanırım 190 ı filan görecekti, daha çıkıyodu çünkü. (Benim kızım 2008 Polo- 1.4 benzinli manuel)




bizde 2006 yeni aldık otobanda bol rüzgarda 180le gittim en soldan sağım rüzgar sebebiyle araç kaynıyordu. Senin araç kazalı olabilir yada aşırı rüzgar olabilir. Keza bizdeki 2006 49.000de ve neredeyse hiç rüzgar almıyor.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: hasan881 - 25 Eylül 2009, 11:08:08
6n2 1.4 75 hp 3 de 120+ DEVİR 5000
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 25 Eylül 2009, 20:57:50
6n2 75hp 2000 3.vites  6000devir 130km/h
                4.vites  6000devir 170km/h
                5.vites  5000devir 180km/h

9n3 75hp 2006 5.vites 2500devir 90km/h
                5.vites devir bellideğil 180km/h ama 6n2 den kesinlikle çok daha rahat çıkıyor o hıza

Fabia Choice 1.4 101hp 2004 (gaz kesici galiba 7000devirde)
                  3.vites Gaz kesicide 139km/h
                  4.vites Gaz kesicide 178km/h
                  5.vites Gaz kesicide 220km/h      240kadran var son yirmi için herhalde gaz kesici iptal edilmeli

aynı yolda aynı zamanda benim 6n2 170de iken, 9n3 180e, fabia 195e ulaşmış oluyor
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: exi. - 26 Eylül 2009, 13:58:54
9n3 poloların göstergeleri aynı olarak üretildi yani 70 hp olanındada 100 hp olanındada hatta tdi olanındada aynı kadranlar var hepsininde kadran en son 220 gösteriyo ama yapmak imkansız. ben 70 tdi sahibiyim max 180 küsür gördüm kadranda daha fazlasına imkan ihtimal yok çıkmazdı. ayrıca eğer aracın motorunu modifiye ettirmediysen hiçbir araba kadranın sonuna ulaşamaz....
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: cemdermen - 29 Eylül 2009, 15:33:20
9n3 75hp 2006 5.vites devir 4900-5000 arası 180km/h.....devir saati 5000den 1mm yukarı oynamıyor...
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: hasan881 - 19 Ekim 2009, 14:21:05
vites 5 de devir 4800 cıvarı 160
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: hasan881 - 19 Ekim 2009, 14:23:02
benım devır saatı gazdan cekmesem gıdecek yukarı 5000+
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 19 Ekim 2009, 17:08:52
9n3 75hp 2006 5.vites devir 4900-5000 arası 180km/h.....devir saati 5000den 1mm yukarı oynamıyor...

Benim Lpgli 6n2 de aynı yanlız aynı yerde deniyorum 9n3 10km fark atıyor. Gerçi Lpgden önce benimkide çıkardı herhalde. Ama bence 9n3 180i geçmeli şanzuman çok farklı ben bi dener yazarım.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: hasan881 - 19 Ekim 2009, 18:21:50
devır 4800 5.vıtes 160 km 6n2 polo 2000 1.4 16 v trendline
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: enderrimm - 19 Ekim 2009, 20:34:09
arkadaşlar bence sizin arabalarınız bozuk :) :) :) :) ben 2005 tdi polo ile 3700 devir 5.vites 170 i gördüm.sizin yazdıklarınıza göre biraz uçuk gibi ama ne yazıkki böyle :) :) :)
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 19 Ekim 2009, 21:58:21
75 hp ye 180 iyi hız. Üstelik benimki Lpg li.Gerçi taktırdıktan sonra hergün gittiğim aynı yolda 160 yapıyordum 150ye düştü ama yinede otobanda olsa 180yapıyor. 6N2 nin şanzumanı 9n3 ten tamamen faklı bizim 4. vites uzun 170 yapıyor tabi sabırla. 9n3 4te 160yapıyor. Ama 9n3 160ta 5e alıp çok rahat yükseltiyor. 6n2 5te 160tan sonra çok nazlı.

En iyisi 9n 101hp 200-220 yol olsun yetiyor ona 6500-7000  çeviriyor Gaz kesicide 220ye ulaşıyor.   3.vites 140 4.vites 180km. Gerçi kaç çevirdiği değil kaç devirde kaç kmye ulaşıyor o önemli. 1.6 120hp honda motoru idaalı gibi görünür 8000-9000 çevirir ancak 230-235yapar. bizim 102hpde 230yapıyor. Üstelik 5000devirde 180le gidiyorsun sürtünma ısı daha az.

2006 mızı aldığımız önceki sahibi 195 gördüklerini söyledi niye yalan söylesin bana inandırıcı geldi. Ben bugün 178 yaptım otobanda çok az kullandım 180 gördüm. Fırlayarak o hızlara ulaşmasada zorlanarak çıktıda diyemem. 180e rahat geliyor benimki.

Seninki  dizel 5000devirin üstünü çevirmez zaten. istersen bir defalık boştayken bas(araca benzinlide olsa zarar verir) 3700de görmesi senin açından mutlu edici.

Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: Emregündoğdu - 19 Ekim 2009, 22:34:18
halamın aracı devir son tam bilmiyorum yalan olmasın aracla 220 yi görmüşler oda bilmiyo kaç bin devirde oldugunu ama 220 yi görmüşler çok korkmuslar :D
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: hasan881 - 19 Ekim 2009, 23:43:46
arkadaşlar bence sizin arabalarınız bozuk :) :) :) :) ben 2005 tdi polo ile 3700 devir 5.vites 170 i gördüm.sizin yazdıklarınıza göre biraz uçuk gibi ama ne yazıkki böyle :) :) :)
arkadasım senın araba dızel dızel arac 5000 devırı gecmez 4500 de bıter zaten biçok dızelde devır saati 5 ekadardır işte senınde gorecegın 180
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: enderrimm - 20 Ekim 2009, 19:35:52
arkadasım senın araba dızel dızel arac 5000 devırı gecmez 4500 de bıter zaten biçok dızelde devır saati 5 ekadardır işte senınde gorecegın 180
şimdi hasan kardeşim,evet benım aracım dizel,ama senın dedıgın gibi devir saatinin kadranı 5000 değil 6000 devir..3700 devirde 170 i gördüm dedim.sen demişsinki devir 4500 de biter.benim bastıgım devirle senin dediğin devir arasında 800 devir fark var.göreceğin en fazla 180 demişsin.yani bu araba 3700 devirde 170 yapıyorsa 4500 devirde 180 yapacak öylemi.hız konusunda asla iddialı değilimdir ama dediğin gibi bu araba 180'i gecmeyecekse eger ben bir bidon benzin döker bu aracı yakarım..abimde 2001 model nissan  primera var üstelikde lpg'li.bu arac rahat 220 yapıyorsa eğer,iddiam konusunda pekde haksız sayılmam..
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 20 Ekim 2009, 20:00:32
Senin araç 70 Hp veya 75hp dizel. Dizel araçlar ne yazıkki benzinli  son süratlerine çıkamazlar. Ama Senin aracın 1.4 70hpsi ile forumda bir arkadaş 195kmyi görmüştü yani benzinli 1.4 75ini geçmiş. Benim arkadaşımda  da 70hp var o 180i daha geçemedi.75hpler daha iyi 195NM gibi baba bir torka sahip primerayı arkasına takar sürükler dizel özelliğidir. Fakat uzun yolda geçebileceğini sanmam.  5.000 devirde dizellerin bildiğim bindiğim hepsi gaz kesiyor. Çoğu 4000-4500devirde tükeniyor. Sen VW kullanıyorsun seninkide 5000de gaz kesecektir. Bizim benzinli 75hpler 6000de, golfler 7000de kesiciye girer motor ömrü ile alakalı birşey.

Pirimera değil Micra ile kıyaslamalısın. Primera 1.6 Jetta/Golf  primera 2.0 ve üstü de Passat sınıfıdır. Onlarla kıyaslanabilir. Micra nın dizeli yok bildiğim kadarıyla zaten kıyaslayamazsın.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: hasan881 - 24 Ekim 2009, 15:25:31
alabıleceğiniz gucu zaten 4000 e kadar alırsınz sonrası bos sayılır yanı 3800 de 170 gorduysenız 4500 de 180 gorursun sonrası zaten arabanın gucu dısında gelısen bı olay
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mustklc - 09 Aralık 2009, 16:31:20
arkadaşlar benimki 3500 devirde 100 kmyi zor görüyor. bazıları yazmış 300 devirde 120 görüyorum diye nasıl oluyor bu? benim araba arızalı mı şimdi?
(http://img402.imageshack.us/img402/4508/07122009001.jpg)
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: cemdermen - 09 Aralık 2009, 16:36:47
arkadaşlar benimki 3500 devirde 100 kmyi zor görüyor. bazıları yazmış 300 devirde 120 görüyorum diye nasıl oluyor bu? benim araba arızalı mı şimdi?
araç yüklümüydü? benzinli mi lpg mi? bence devir ve hız normal.... aracınız bu fotografta 4. viteste mi? 5. viteste mi?

tam 3000devirde 120yi bende görmedim.....

daha açık bilgi vermeniz gerekli...
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 09 Aralık 2009, 17:27:06
6n2 75 hp 3000 devir 118km/h Lpg benzindede aynıdır değişeceğini zannetmem. 5000 yada 5500de güç bitiyor yada sınırlayıcı var çöemiyorum. Bence sınırlayıcı çünkü MPi 68hp babamın arabsında VW enjektör beyin skoda dövde dik yokuş aşağı 185yaptım. Benim ki neresi olursa olsun 180dyor tak kalıyor.

9n3 ü 1.4 75hpyi birkaç kez daha denedim 180i rahat geçebiliyor. Daha fazlası için otoban gerekiyor burada yol yok.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mustklc - 09 Aralık 2009, 17:38:47
araba lpg li.  99 model . 5. viteste idim. arabada sadece ben vardım, hatta gece vakti elime telefonu alıp göstergeyi çekeceğim diye bir sürü zahmet çektim  ;D   
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: Xperience - 10 Aralık 2009, 00:37:44
Tabiki göstergede gözüküyor diye o hızı yapacak diye bir kural yok.
AFH 1.4 16v 101 hp 6n polom 5. vites 3000 devirde 90 km'yi görüyor. Yakıtın en az yaktığı hız. Zaten devir 3000'i geçince araba daha çok yakıyor.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: black eagle - 10 Aralık 2009, 19:24:55
(http://img3.imageshack.us/img3/9246/sdc10445v.jpg) (http://img3.imageshack.us/i/sdc10445v.jpg/)


geçtiğimiz yaz konya' yolunda  giderken oğlumun çekmiş olduğu fotoğraf.(  vw polo 1997 1.6  75bg )
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mustklc - 10 Aralık 2009, 20:50:03
aman hocam dikkat et. sürat felakettir. ben de bi kere çevre yolunda bir megane ile kapıştım, yokuş yukarı çıkarken  ben 160 ile geçtim onu, yokuş aşağı inerken bizimkisi bastırdı tabi megane daha ağır  haliyle solladı geçti, bir de korktum açıkçası yerler ıslaktı yoksa ben o meganı ah ah  :bekleriz:

bilmiyorum ama sanki bizim arabaların yokuş yukarı performansı daha iyi gibi geldi. çok passatı, meganı  , hondayı yokuş yukarı alt ettim. haa aşağıdan onlar kaptırır da gelirlerse geçiyorlar ama yokuş yukarı ani çıkışlarda kesiliyorlar. bizim arabaların  ağırlığı hafif olduğu için yokuş yukarı daha rahat çıkıyor sanki iyi de devirlenirse araba oh mis.

yokuş aşağı da ben korkuyorum ne de olsa küçük araba savrulur.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: black eagle - 10 Aralık 2009, 21:34:00
doğru söylüyosun ben de pek hızı sevmem ama arabayı yeni aldığım sıralardı ne kadar basacağını merak ettim bi deneme yapmıştık.

bide bu resmi yollama amacım yanlış anlaşılmasın herkez kaç km hıza kaç devirde ulaştığını yazmış bende resimli olarak göstermek istedim.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 10 Aralık 2009, 22:14:34
1.4. 75, 1.4 101, 1.6 75, 1.6 100hp epsinin hız devir ilişkisi faklı hızlanmasında yokş çıkmasında bir sorun yoksa yağıda bariz birşekilde azaltıp mor  kara duman atmıyorsa sıkıntı yoktur. Aynı tip araçlar arasındaki farklılıklar bakımla bakımda kullanılan parça kalitesiyle alakalıdır. türkiyeye gelene kadar söndürtme arıza giderilmezse işe yaramaz." Emniyet kemerini Airbagli airbagsiz takmak gerekiyor".

Bizim araçlar hafif yokuşta daha iyi gidiyor. banada öyle geliyor.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: bülent92 - 10 Aralık 2009, 23:44:54
bende 2000 1.6 75hp var.yatmayı sevmeyen araba polo.araba yattığı zaman tam terimleri bilmesemde ustanın söledii kadarıyla motor içi bi parça çok çabuk kuruyomuş.motora yüklenincede yüzeyde ufak  çiziklere yol açıomuş.sonuçta yağ kaçırma ve kurum söz konusu.benim araçta olduğu gbi  :( polo bakımlı değilse fazla yüklenmemek lazım.2. viteste çok zorladığında 90 kmyi görüo ama  hava filtre kutusunu söktüğün zaman deliğin kenarlarına yağ sıçradığını görüosun aynı zamanda ;) yanıldığım bi görüş varsa düzeltirseniz sevinirim..
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: ozmo - 11 Aralık 2009, 09:59:13
yapma mustklc aracın 980 kilo neresi hafif nerdeyse meganla ağırlıkları birbirine yakın gerçek şu ki bizim araçların ara hızlanmaları ve torku diğerlerine göre daha iyi özellikle rampada uzun düzlükte geçerler belki ama kalkış ve rampalarda zor yakalarlar.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: polo38 - 11 Aralık 2009, 10:31:40
Bor power koysak akselerasyonda iyileşme olur mu?
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: yakkir - 11 Aralık 2009, 16:15:11
Düz yolda 5.vites 3000 devirde 120 Km yi rahat yapıyor ,zaten üstünüde pek fazla denemedim.Bir defa Adana-Mersin otobanda 160 yaptı arabam
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 11 Aralık 2009, 16:26:02
Bor power koysak akselerasyonda iyileşme olur mu?

olsada sen fazla hissetmezsin. Bana 2den sonraki viteslerde 5hariç o değişmedi. 2-3km etkiledi gibi geldi. Belkide hiç etkilememiştir. Ama arcın çalışması rahatlıyor hararetine çok etkisi varmış. Karbüratörlü araçta etkisi daha belirgin oluyor. yağ başına 12tl gibi birşeye denk gliyor 45tl 50.000 km.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: polo38 - 11 Aralık 2009, 21:59:35
Parasında değilim de tam sentetik yağlarla uyumu nasıl acaba?
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 12 Aralık 2009, 22:54:29
uyumuna garanti verememde bu nano tam sentetik halt etmiş yani. Daha incedir. Ben 40.000 kmdir falan kullanıyorum. 9n de de çok büyük fark göremezsin teknoloji iyi çünkü ömüre ısıya etkisi olur.

Bende tam sentetik koyduracağım. Aracımı zorlamazsam neredeyse hiç yağ azaltmıyor. Senin ki azaltıryomuydu. Tam sentetiğin etkisi olur mu? 5-30koyduracağım senin yağ 5-30muydu. Ben niye tam sentetik koyduracağım dersen onun da motor ömrüne olumlu etkisi var deneyeceğim.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: polo38 - 12 Aralık 2009, 23:17:22
Ben Mobil 1 0W-40 kullanıyorum.Bende çok az yağ eksilmesi vardı (bugün baktım) 10bin km oldu 0,1 lt bile değil eksilen.Bu normal.Önceden 10W40  varken hiç olmadı.0W-40 ne de olsa 10W-40 a göre daha incedir.Aracın lpgli olduğu için yağ eksilmesi olacaktır(2004 vectramız var o sıfır alındıiğında bile hiç eksiltmezken, tüp montajından sonra eksiltir oldu.)Vectra da da aynı yağ var.Ama eksilmeyi saymazsak kullandığımın yağın faydası oldu.Özellikle ilk çalıştırma ve ses olarak iyileşti.Akselerasyonda da çok az da olsa fark var.Benim için önemli olan motor korunsun.Mobil 1 0W-40 ı koymanı tavsiye ederim.(Bu yağ ankaraya daha uygun (izmire göre)).Lpg kuru yakıt olduğu için eksiltme kesin oluyor.Tamamlarım dersen bu yağ güzel.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 13 Aralık 2009, 00:59:24
Corolla vti yağ eksilten bi araç onda 10/40da yağ eksiltiyordu. 5-30tam sentetikte eksiltmedi diyor ondan bide sana sorayım dedm. Ben 10/40 kullandıjm şimdiye kadar pek eksiltme var diyemem. 5/30 uda deneyelim bakalım.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: polo38 - 13 Aralık 2009, 01:52:58
Eksilme derken belli belirsiz.O da tam sentetikleri yüksek devirlerde kullanmaktan kaynaklanıyor.(1000 km kadar iyi sıkıştırdım arabayı:D) 5W-30 dan ziyade 0W-40 kullanman daha iyi olur düşüncesindeyim.Servis 15bin verdi yağa ama ben 10 binde değiştiricem
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: 06onur - 13 Aralık 2009, 11:39:20
10/40 ı bile 15.000 kullandığım oldu. Aslında 7-10bin arasındalar. Sonra motora yazık dedim şimdi 10/40 ise 10.000 kullanıyorum. castrol 15.000 di herhalde. Tam sentetik 0-30 u formüla araçlarında çalışmış bir usta tavsiye ediyor 15.000 lik yağ. 0-40damantıklı tabi
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: VWci - 13 Aralık 2009, 11:54:22
Mustklc senin 5.vites dislin degismis gibi gorunuyor. Eger daha tepkili bir arac seviyorsan boyle daha iyi olmus... ..1.6 larin geneli 3000'de 120 yapar. Viteslerde yapilan hizlarin kullanilan yakitla alakasi yoktur.
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: mustklc - 13 Aralık 2009, 12:26:25
Mustklc senin 5.vites dislin degismis gibi gorunuyor. Eger daha tepkili bir arac seviyorsan boyle daha iyi olmus... ..1.6 larin geneli 3000'de 120 yapar. Viteslerde yapilan hizlarin kullanilan yakitla alakasi yoktur.

haklısın ,  forumda bir yerde yazmıştım hatta. arabayı ilk aldığımda 5e geçmiyordu. şansuman indi çıkma şanzuman (ya da dişli) takıldı.  acemi olduğum için aradaki farkı anlamadım.

bu tepki olayını anlamadım. şimdi böyle olunca ne değişmiş? vites geçiş araları mı kısalmış? böyle olunca sisteme daha mı çok yakıt gider yani daha mı çok yakar?
Başlık: Ynt: hız ve devir ilişkisi
Gönderen: VWci - 13 Aralık 2009, 13:06:15
Daha hizli devirlenecek vitesleri daha hizli atacaksin ama viteslerde devir bandi boyunca elde edecegin hiz dusuk olacak...