vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N2 => Konuyu başlatan: tosbaga - 21 Haziran 2009, 12:10:07
-
2001 model kazasız otomatik polomun henüz km'si çok yüksek olmamasına rağmen yağ yaktığını fark ettim servis motoru aşağı indirmeden nedenini bilemeyiz diyor bu da 2-3 milyar gibi bir masraf çıkartıyormuş. böyle bir sorunla karşılaşan var mı?ya da sebebini tahmin edebilecek birileri
-
piston gömlek sekman 3 lemesiyle alakalı bir olaydır.km kadar aracın kullanımı bakımıda motor ömrünü etkiler ancak içinizin rahat etmesi için başka servislerede sorsanız iyi olur.
-
merhaba
aracınızın kaç km de ne kadar yağ eksiltiyor?
aracınızı normal mi yoksa devamlı yüksek devirlerde kullanıyorsunuz?
-
aracın km'si 112binde
1000km'de 1 lt'ye yakın yağ yakıyor
çok yüksek devirde kullanmıyorum
-
vw ci olmak ayrı bir zenginlik belirtisi falanmı arkaaşlar..piyasada şu an herhangi bir araca motor taptırsanız ödeyecegınız mıktar bile o kadar etmezken,bakın polonun arıza tespiti icin motor inmesi gerekıyor ve 3000 lira para istiyolar.yok böyle bişey yaa..eğer aracın motoru gidikse motorda gözlenen elli başlı şeyler vardır.yağ eksiltmesi elbette ciddi bir sorun ama bu kadarda olmazki yaa 3000 lira yuuhhhh yani...
-
sadece segman set değişimi ile de kurtarılma olasılığı çok yüksek ...
yani sadece segman set dediysemde conta seti ,subab lastikleri rektefiye vs derken servisin dediği fiyatın yarısına yaptırılabilir.
-
bence başka servise sor. çok istemişler
-
arkadaşım servislere fazla güvenme
onlar senin arabanı senin kadar düşünmezler bozuk birşeyi tamir yoluna gitmezler değiştirme yoluna giderler ne de olsa parça satacakar
sen başka ustalara git arkadaşların dediği gibi belkide çok küçük bişeydir hallolur umarım
-
Bencede önce bir özel VW servisine ve hatta bilip güvenebileceğin bir motor ustasına göster.Yetkili servislerde saçma sapan rakamlar çıkıyor: örnek :daha bu akşam Eskişehir Güçlü'ye sordum, 99 Polo Classic Karter Muhafazası(plastik yada fiber).........................592 TL Haberiniz ola..............................
-
aracın km'si 112binde
1000km'de 1 lt'ye yakın yağ yakıyor
çok yüksek devirde kullanmıyorum
Hemen hemen ayni durumdayiz.
Ben yağ ekleyip ekleyip biniyorum :)
-
arkadaşlar 1000 km de 1 lt yağ yakması normal değil mi? tdi ise dahada normal bence
bide nasıl farkettiniz yağ yaktığını kontrol haricinde bir anormallik yokda her araç yağ yakar
bunlar benim bildiğim daha çok bilen arkadaşlar da var
ama karar senin
-
arkadaşlar 1000 km de 1 lt yağ yakması normal değil mi? tdi ise dahada normal bence
bide nasıl farkettiniz yağ yaktığını kontrol haricinde bir anormallik yokda her araç yağ yakar
bunlar benim bildiğim daha çok bilen arkadaşlar da var
ama karar senin
Benim de yaklaşik 1500 km de filan 1 lt eksiltiyor.(TDI değil) Nasil farkediyoruz, yağ seviyesi kontrolünde.
Ama bildiğim kadariyla normal değil bu kadar eksiltme.
-
yağ çubuğunu çek sil sonra geri sok tekrar çek yamuk çentiğin içinde noktalı bir kısım var o kısmın arasında ise normal istersen ekleyebilirsin noktalı kısmın altında ise az eklemen lazım noktalı kısmın üstünde ise (çentiğin üstüne çıkmıyorsa)sorun yok uzun yola çıkacaksan noktalı kısmın üst tarafında olmalı motor sıcak olsun istop ettikten sonra 5 dk bekle (sıcak olmasının sebebi yağ akışkanlık kazansın diyemiş) düz zeminde kontrol et
olduki eksik çıktı yağın hooooop birden boca etme az az dök 10 dk bekle tekrar ölç eksik ise tekrar dök yine bekle yine ölç ne kadar gerekir bilemeyebilirsin (şahsen ben :D )
-
Valla şimdiye kadar tüm yağ ölçme ve ekleme işlemlerini ustama yaptirdim, başka bi iş için gittiğimde o işi de aradan çikariyordum.
-
*Fabia 101 hpnin kullanma kılavuzunda kullanıma bağlı olarak 1000kmde 0.5 lt yağ eksilmesi normaldir yazıyor.
Yine böyle bir başlık açılmıştı bir arkadaş 10/40 yerine 5/30yağ koyduğunu aracın yağ eksiltmesinin yok olduğunu yazmıştı. ARKADAŞLAR YAĞ EKSİLTME İLE YAĞ YAKMA AYNI ŞEYLER DEĞİL. Motor yukarda yazdığım örnekte anlaşılacağı üzere yağ eksiltir ölü olduğu anlamına gelmez. Ama yağ yakıyorsa yani Segmanlar üzerine normalden fazla yağ çıkıyorsa motor problemi var demek. Segmanı boşluk yapmış araç özellikle yokuşlarda bayılır çıkmaz. Çünkü güç üretemez. Güç üretmesi için yüksek basınçlı bir hacim yaratmalı ve orada patlama gerçeleştirmeli. Sübap tam kapanmıyorsa segman kaçırıyorsa sıkıştırma tam sağlanmaz ve çekiş kaybolur.
Eğer aracınızda bariz bir çekiş kaybı yoksa bence ufak bir problem veya yağ türünde sıkıntı olabilir. Güç testini Boshcar da 20tlye Dyno testine girerek yaptırabilirsiniz böylece motorun ölümü diri mi olduğunu bilebilirsiniz.
tosbaga arkadaşım aracın 2001 değilde 2008 olsaydı motor hatalı üretim diyebilirdim. Çünkü başka bir forumda bir golf aynı sorunu yaşamış ve motor hatası olduğu için firma değiştirmiş. 2001 model aracın km sinin orjinal olduğu bilmek tanıdıktan almadıkça imkansız. Direksiyon simidini pedal lastikleri değiştirip yeni gibi gösterip satıyorlar. Aracının orj. km 300bin ise ve başından bir hararet geçmişse motor bitik olabilir. Tavsiyem bir önceki paragraftakini uygulaman. Benim aracım 2000 model orj km 118.000 74.8hp çıkıyor bu testte.
-
*Fabia 101 hpnin kullanma kılavuzunda kullanıma bağlı olarak 1000kmde 0.5 lt yağ eksilmesi normaldir yazıyor.
Yine böyle bir başlık açılmıştı bir arkadaş 10/40 yerine 5/30yağ koyduğunu aracın yağ eksiltmesinin yok olduğunu yazmıştı. ARKADAŞLAR YAĞ EKSİLTME İLE YAĞ YAKMA AYNI ŞEYLER DEĞİL. Motor yukarda yazdığım örnekte anlaşılacağı üzere yağ eksiltir ölü olduğu anlamına gelmez. Ama yağ yakıyorsa yani Segmanlar üzerine normalden fazla yağ çıkıyorsa motor problemi var demek. Segmanı boşluk yapmış araç özellikle yokuşlarda bayılır çıkmaz. Çünkü güç üretemez. Güç üretmesi için yüksek basınçlı bir hacim yaratmalı ve orada patlama gerçeleştirmeli. Sübap tam kapanmıyorsa segman kaçırıyorsa sıkıştırma tam sağlanmaz ve çekiş kaybolur.
Eğer aracınızda bariz bir çekiş kaybı yoksa bence ufak bir problem veya yağ türünde sıkıntı olabilir. Güç testini Boshcar da 20tlye Dyno testine girerek yaptırabilirsiniz böylece motorun ölümü diri mi? olduğunu bilebilirsiniz.
tosbaga arkadaşım aracın 2001 değilde 2008 olsaydı motor hatalı üretim diyebilirdim. Çünkü başka bir forumda bir golf aynı sorunu yaşamış ve motor hatası olduğu için firma değiştirmiş. 2001 model aracın km sinin orjinal olduğu bilmek tanıdıktan almadıkça imkansız. Direksiyon simidini pedal lastikleri değiştirip yeni gibi gösterip satıyorlar. Aracının orj. km 300bin ise ve başından bir hararet geçmişse motor bitik olabilir. Tavsiyem bir önceki paragraftakini uygulaman. Benim aracım 2000 model orj km 118.000 74.8hp çıkıyor bu testte.
Ankarada bu güç testini nerede yaptirabiliriz.
-
06 onur kardeş merak ettimde dediğin bu testte aracı red line na kadar zorluyolar mı yani çok yıpratıcı bir sürüş şeklinde mi çalıştırıyorlar ben yaptırmak siterim ama boşu boşuna aracın motorunu yıpratmalarını istemem umarım anlatabilmişimdir ama benimki kendi düşüncem sen yaptırmışın nasıl oluyor biraz anlatırmısın ?
teşekkür ederim
kazasız belasız sürüşler herkese
-
İstanbul yolu Erciyes sanayi sitesi A-Citye gelmeden Bosh-Car da yaptırdım. Yetkili servisler de yapıyor.
4.viteste devir kesiciye kadar zorlanıp bir süre en fazla 1dakika filan çalıştırılıyor. Yani Kırmızı banta giriyor ama orada uzun süre beklemiyor son hıza ulaşınca bırakıyor. Bizim 2006yada uygulattık o 73hpde. benim 2000 74.8hp. sağlıklı bir araçta bri şey olacağını zannetmiyorum.
-
teşekkür ederim
merak ediyordum ama bilmiyordum
:D saolasın
-
bnm aracım 120 bin civarı km de.922 km de 1 lt yağ eksiltmiş sizce normal mi?yakıp yakmadığını nasıl anlarım?yokuş aşağı 5. viteste hiç gaza basmadan giderken gaza yüklenince aynadan beyaz duman görüyorum zaman zaman.bu yaktığına işaret midir?
-
bnm aracım 120 bin civarı km de.922 km de 1 lt yağ eksiltmiş sizce normal mi?yakıp yakmadığını nasıl anlarım?yokuş aşağı 5. viteste hiç gaza basmadan giderken gaza yüklenince aynadan beyaz duman görüyorum zaman zaman.bu yaktığına işaret midir?
Zorlamaya bağlı ise normal standart kullanımda fazla gibi. Benim arç yağ değişimi arsında 6000 deviri görmezse çok az yağ eksiltiyor. Ama 5000-6000kullanırsam normal olarak yağ üzrindeki baskı artıyor ve biryerlerden kaçıyor. Zorlarsan 200kmde bile 1lt yağ eksiltir.
Kitabi bilgilere göre yağ yakan araba gaz pedalına tam basıp çekildiğinde MOR duman atar, Ateşlemesi sağlıksız olan motor ise aynı durumda BEYAZ duman atar diye görmüştük. Yetkili servise bi göster istersen. Benim araç bir ara beyaz duman attı ta 60-70kmlerdeyken. Hararet müşiri ile alakalıymış belli bir süre sonra çalışmaz oldu zaten boğuldu. Yani ateşlemede değil bol benzinmiş sebebi zaten ateşleme zayıfsa yanmadan attığı için beyaz duman oluyor.
-
Aynı sıkıntı bendede var . bu aralarda iyice hantallaştı gitmiyor 2500 - 3000 devir aralıklarında giderken gaz kesip 2500 devirlerde kalıp devam etmeye başladı Turbo yağ yaktırırmı bir ara beyaz duman gibi sıkıntılar oldu gaza stabil giderken biraz fazla basıldınığdan bögürüyor gitmiyor... 1000 km de 300ml kadar yakıyor ortalama 2300 - 3500 devir aralıklarında kullanıyorum ...
-
bendede polo 9N var 1500 KM'de 1 LT yakıyor. Kitapçığına baktım 1000 KM 1 LT diyor
-
doğan mı sızın arabalar arkadaşlar bu kadar yağ yakması normal degıl bence ben hep arabayı sıkıstırarak kullanırım yag degıstırelı 5 bın km oldu 0.3 lt ekledım sadece
-
bende anlamadım ???
-
yağ değişiminde bor power da koydur sesi ve yağ yakmayı az da olsa kesiyor