Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: polo yağ değişimi ve bakım  (Okunma sayısı 146115 defa)

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #42 : 20 Eylül 2007, 23:32:47 »
Castrol 10/40 ile 15/40 arasında ne farkvar?

Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #43 : 21 Eylül 2007, 08:31:29 »
normal rutin bakımlar dışında arabaya hangi bakımlar yapılmalı

Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #44 : 22 Eylül 2007, 21:17:17 »
silindi ;)
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2007, 10:32:18 Gönderen: elakhes »

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #45 : 22 Eylül 2007, 23:43:08 »
Merhaba
95/01 Polo model araçlarda standart arızalar ve çözümleri
Sol kapı camının  Düşmesi
Halatın muhakkak değişmesi gerekiyor ayrıca halatın sarıldığı makarada (5 ytl) halat yolları bozuksa bunuda değiştirmek gerekiyor.
Aracın hareket halinde iken stop etmesi aracın kontağı sonuna kadar çevrilmesine rağmen zor çalışması
Kontak termiklerinin değişmesi termikler bitmeye yüz tutmuşsa hareket halinde elektrik kesip stop edebilir.
80000-90000 km den sonra araç gergi rulmanının değişmesi şıkırtı şeklinde ses yapar özellikle 2. ve 3. viteslerde 2200 devirden sonra ses yapar.Değişmediğinde Klimalı ise araç klimaya bağlı rulmanıda dağitıyor.(20 ytl)
Sıcak su termostadı 2 yılda birçekili kalırsa sorun yok ama kapalı kalırsa silindir kapak contası ve silindir kapağını götürebilir  (işcilik dahil 35-40 ytl+Antifiriz)
Araç soğuk motorda zor çalışıyorsa
Motor sıcaklık sensörü olabilir. (Orjinali 20 Ytl yan sanayi 5-7.5 ytl)
Endüksiyon Bobini
Zor çalışma yada uzun kmlerde stop edip çalışmama (70/80 ytl orjinal)
Rölanti Düzensizliği
Çözümü şimdilik yok ya da en azından ben bulamadım. Boğaz kelebeği (270 Ytl Siemens Orjinal) değiştirdim işe yaramadı  :bekleriz:

Dostum birşey yazmadan önce başlığa bak ve aramayap.

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #46 : 23 Eylül 2007, 10:15:01 »
burada asıl uyarıyı polo2000 arkadaş haketmiş. konu içerisinde yeni konu açmakta ne demek oluyor?

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #47 : 23 Eylül 2007, 12:18:03 »
Haklısın Mete abi :tamamdir

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #48 : 23 Eylül 2007, 18:51:30 »
bu değerler bildiğim kadarıyla yağın viskositesini belirtiyor. 10/40 ile 15/40 arasında viskosite farkı var. 10/40 15/40dan daha akışkan, viskositesi düşük olan yağlar özellikle sübap ayarı yağın basıncı ile ayarlanan makinelerde kullanılıyor. her aracın yağ değerleri farklılık gösterebilir. 

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #49 : 23 Eylül 2007, 18:58:18 »
Son olarak 15/40 koydurdum da onun için sordum sorun olmaz heralde

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #50 : 23 Eylül 2007, 19:01:17 »
pekde birşey olacağını zannetmiyorum. ben 6n de yılarca magnatec kullandım bi sıkıntı olmadı:)

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #51 : 23 Eylül 2007, 19:03:31 »
normalde 10/40 magnatec kullanıyodum son değişimde 15/40 koyduk

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #52 : 23 Eylül 2007, 19:05:22 »
çokda fark etmez bence. zaten sübapların şakırdamasından anlarsın kalın gelirse :)

Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #53 : 23 Eylül 2007, 19:06:08 »
bu değerler bildiğim kadarıyla yağın viskositesini belirtiyor. 10/40 ile 15/40 arasında viskosite farkı var. 10/40 15/40dan daha akışkan, viskositesi düşük olan yağlar özellikle sübap ayarı yağın basıncı ile ayarlanan makinelerde kullanılıyor. her aracın yağ değerleri farklılık gösterebilir. 

Viskozite bir sıvının akıcılığa karşı gösterdiği direncin ölçüsüdür.

 motor yağları için vizkozite;

Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

Çevrimdışı mcsahan

  • onsekiz at, onaltı valvit
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #54 : 23 Eylül 2007, 19:07:46 »
sadece bilgi amaçlı;
viskozite: bir akışkanın akmaya karşı gösterdiği kuvvet

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: polo yağ değişimi ve bakım
« Yanıtla #55 : 23 Eylül 2007, 19:09:22 »
Mete abi o değilde bana ince sert strafor lazım :D