Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Polo 9n Tdi 3000 devirde kalıyor. Yokuşta acayip birşekilde yığılma yaşıyorum.  (Okunma sayısı 4589 defa)


Öncelikle araç 2004  tdi polo  3 silindir . 75 hp 195 nm tork genelde şehir içinde kullandığımdan az kullanıldığından dolayı fazla önemsemedim ama  cumartesi pazar yoğun kullandım. Araç resmen sürünüyor sıkıcı bir durum  115 bin km lerde   araçta kısmen yağ sorunu yaşadım  turbo etrafında yağ sızıntısı var beyaz dumanda atıyor.  geçenlerde  çam açık gaza bastıgımda motordan  türbin sesine benzer sesler duydum  bu sorunlarla  alakası olabilirmi bilmiyorum ama .

3000 devirde takılıp kaldı cumartesi günü
1 viteste  kaltıktan sonra yokuşta kalma gibi sıkıntı yok  ama 2. vitese atarsanız resmen bayılıp kalıyo . sonra 1 yapıp bayağı bağırttıktan sonra çıkıyo .
düz yolda  tam  yüklü iken  gayet seri  yokuşlarda yığılıp kalıyo   ben 65 binlerde aldım 110 binlere kadar sıkıntım olmadı.

Yardımcı olabilecek olamayacak herkese  öncelikle degerli zamanlarını  ayırdıkları için çok teşekkürler. inş sizde böyle sıkıcı sorunlarla  problemlerle karşılaşmazsınız.

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Turbo kanatlarında sorun vardır demiş arkadaş o konuda  egr valfide açtırmıyor olabilir hortumlarla ilgilide olabilir .  baktırmadam  anlaşılmacak  kadar iktimal  var gibi  bir ara  genelde gittiğim bir tamircim vardı  parmağı ile  turbo milini kontrol etti sağlam bu dedi :)  parmakla o kadar kontrol ediliyor demekki :) bakalım  inş çok masraf çıkarma  çok sevdiğim bir araç  satmakta istemem yaptırıp gidene kadar  binmek en doğrusu  :)

Salı günü  aydoğan yahya ustaya uğradım sağolsunlar  çok yardımcı oldular bende esnafım ama bu kadarınıda beklemiyordum desem yeridir. Çok tşkler  Çok iyi insanlar. kesinlikle.



Araçtan çok büyük zahmetlerle  turbo ünitesi söküldü kontrol ettirdik sorun olmadığını  tespit edildi.  sonra üst kapak açıldı  o ringlerde azda olsa yıpranma vardı değişti  bir süre kullandım  3000 deviri geçiyor artık  çekişte biraz fark var. duman eksildi gibi bir süre böyle idare edicem  bakalım devam ederse  motor ust kapağı taşlanabilir  yada  piston yataklarında sorun olabilir inş  böyle bir problemle karşılaşmam.

Aynı Linkte benimde yazım var.. Turbo yu ve egr yi temizlettiniz mi bir de manifolt u.. Bunları bir deneyin..

Selam  Arkadaşlar sorun devam ediyor.

Gün içinde  yine sanayide idim sorun devam ediyor.   

Araç yokuşa başlar başlamaz 2500 - 3000 arası  devirlerde çıkıyosunuz pat diye kesiyo 2500 e sabitleyip   ama düz yolda  yada yokuş inerken sıkıntı yok 4500 devirde bile gidiyor sıkışmaz ise !   bir ara  uzun süreli yapmadı ama  şehirler arası   yaparken elmadağ yokusunda sık sık yapmaya başladı  kontağı kapatıp açıyosunuz düzeliyo gibi oluyo az bişey hızlanıyosunuz  pat yine kesilip devir düşüyor sonra hantal bir şekilde  sabit bir hızla  pedala tepki vermeden  ilerliyor.     Turboya yüzeysel bakıldı  milde çok az boşluk var normalmiş   

Bu arada linkteki araç 1.9 tdi  4 silindir  bu araç ona göre farklı biraz yapı olarak  aynı nedenler olmayabilir

Selam  Arkadaşlar sorun devam ediyor.

Gün içinde  yine sanayide idim sorun devam ediyor.   

Araç yokuşa başlar başlamaz 2500 - 3000 arası  devirlerde çıkıyosunuz pat diye kesiyo 2500 e sabitleyip   ama düz yolda  yada yokuş inerken sıkıntı yok 4500 devirde bile gidiyor sıkışmaz ise !   bir ara  uzun süreli yapmadı ama  şehirler arası   yaparken elmadağ yokusunda sık sık yapmaya başladı  kontağı kapatıp açıyosunuz düzeliyo gibi oluyo az bişey hızlanıyosunuz  pat yine kesilip devir düşüyor sonra hantal bir şekilde  sabit bir hızla  pedala tepki vermeden  ilerliyor.     Turboya yüzeysel bakıldı  milde çok az boşluk var normalmiş   

Bu arada linkteki araç 1.9 tdi  4 silindir  bu araç ona göre farklı biraz yapı olarak  aynı nedenler olmayabilir


Bende de sorun var.. Bugün biraz daha araştıracağım. Çözüme ulaşınca sana yazarım..

Tşkler ins  sonuçlanır.. şimdiden gereksiz bir sürü masrafım oldu  can sıkıcı bir durum motor veya turbodan çıkmaz inş  normalde hiç zorlamam  turbo da bundan dolayı  yüzeysel sorunsuz çıktı  valf denenmedi  ama bakalım sorun ne çıkacak .    Bir ara krank sensoru değişmişti   yolda giderken pat stop ediyodu sonrasında 15 bin km kadar sorunsuz bindim ondan yaparmı  aceba  arıza  olarak göstermiyor   :-[

Turbo ve egr  ye bakıldı yüzeyse sorun yokmuş -   Egsoz temizlenmedi  nasıl anlarım  gerekli olduğunu sökmek gerekirmi   bi ara beyaz duman  atıyordu  aceba doldumu  içi  arada sırada kurum atsın diye 3500 - 4000 devirlerde kullanırdım ama 100 km de 4 - 5 km kadar . etkili olmuşmudur bilemem  :-\


Selam şehir neresi hocam   msn kullanıyo iseniz ekleyin [email protected]   

Selam şehir bartın. Ben bu sorun için bu hafta sonu ankaraya gitmeyi düşünüyorum... Bakalımm sonuç ne olucak.. Msn ekliyorum. Kabul edin ama pek msn acmıyorum bilginiz olsun.

bu araçtada aynı sorun var  videosunu izleyebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=00MQATLdgeY  1.9tdi olduğu için birazdaha direniyor. bende yokuşta 2500 - biraz eğimli olursa 3000 yokuş aşağı 3500- 4000 lere çıkıyor dahada fazla basmadım  bu hali ile yeterince tehlikeli malüm ..

Aklıma takılan sorun --  Turbo veya valfinde sorun,  milde çok hafif boşluk varsa beyaz duman ve yağ yaktırırmı keskin bir koku var yağ yakması benzeri bu sorunlardan sonra meydana geldi  devir sorunu ..    araç belirttiğim gibi hiç  zorlanmadı 140 km yi hiç geçmedim diyebilirim şehirler arası 900 - 120

Arkadaşlar  araç tespitinde aracın  motor kompresyonu  olduğu yerde iyi çıkıyor araç giderken çok düşüyor yanı sekman larda sorun olduğu belirtildi   aracı aldığımda 65 binlerde idi şu anda 115  binlerde 50 bin km  kadar kullandım  zorlamadan motorun bu kadar erkenden sekman istemesi tuhaf  ben aldığımda  bir kaç yere gösterdim  bütün herşeyin normal olduğu belirtilmişti  oynanmamıştır inş yoksa sekman değilde motor komple yapılması bile gerekebilir.

araç orta ısılarda 70 - 85  aralıklarında  gayet iyi gücü ama 90 derecelere gelince iyice gidiyor çekiş  bir süre böyle idare etsem  sıkıntı olurmu kararınız   yoksa  3 silindirli araç masraflar ne çıkar segman olursa    yada komple motor yapılırsa