Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!  (Okunma sayısı 37635 defa)

Çevrimdışı dls

Arkadaşlar 98 polo 1.6 otomatik vites araba sahibiyim bir çok kullanıcı gibi benim başıma da stop etme belası çıktı.
sabahları gaza basmadan çalıştıramıyordum, rolanti çok düşüktü sürekli stop ediyordu ısınma problemi vardı, trafikte dur kalk larda inanılmaz titreme yapıyordu
her an stop edebilirim hazırlıklı ol der gibiydi  :bekleriz:  her an tetikteydim anlayacağınız.
Nedir ne değildir derken arabada birçok önemli parça değişti ve çok önemli birşey anladım.
bu yaşanan rolanti sorunu, park halindeyken stop etmesi, trafikte seyir halindeyken stop etmesi, frene basınca stop etmesi sabahları ısınmaması,
her biri ama her biri ayrı parçalardan kaynaklanıyormuş  :-[
ve malesef genellikle bu modellerde bu sorunların hepsi mevcut oluyor.
 her değişen parça arabanın gidişini daha da güzelleştirdi artık sabahları rahat çalışıyor ve kontağı çevirdiğimde gaza basmak zorunda kalmıyorum rolantisi çok değişti titreme adına hiç birşey kalmadı arabanın keyfini yeni yeni çıkarmaya başladım.

Ne varki trafikte  bir çok kez  dur kalk için frene bastığımda veya dönemeçlerde sessizce stop ediyor
herşeyin çaresini buldum ama buna bir çare bulamadım
kardeşim westinghouse diye birşeyden bahsetti frenle motor arasındaki vakumlamayla ilgili bir parçaymış sabah ufak bir test yapmayı düşünüyorum frenle ordaki parça arasındaki hortumu hafifçe sıkıştır dedi rolanti dalgalanırsa problem ordan kaynaklanıyor olabilirmiş yani frene basılınca motora fazla hava gidiyor olabilirmiş  dua edelim ondan olsun da arabamı satmaktan kurtulayım arabamı seviyorum çünki  :sevgi:
bilgisi olan paylaşırsa büyük sevap işler  :'(

değişen parçalara gelince hararet müşürü,değişip  boğaz kelebeği temizlendikten sonra arabanın dünyası değişti   :sevgi:  diğerleri ihtimaller yüzünden değişti  hava filtreleri, bujiler direksiyon kutusu elekrtik aksamları, sigortalar aklıma gelenler bunlar.
tecrübesi olan varsa lütfen buraya yazsın benim yazdıklarımda umarım birilerine yardımcı olur saygılarımla...

Çevrimdışı KAAN60

  • Otomobil
    2000 polo 1.6 a.c
    Şehir
    Tokat
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #1 : 07 Mart 2014, 03:05:25 »
ateşleme bobini, buji kabloları, disrübitör bunlarıda bir kontrol edin ayrıca lpg varmı? varsa ve atiker ise lpg enjektörlerini siyah olan (horizon) tip ile değiştirin. dediğiniz parçayı denediniz mi? formda 6n kısmında "spedystop" nick li resul arkadaşımız var bu araçların kitabını yazdı yardımcı olabilir.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #2 : 18 Mart 2014, 18:57:03 »
ateşleme bobini, buji kabloları, disrübitör bunlarıda bir kontrol edin ayrıca lpg varmı? varsa ve atiker ise lpg enjektörlerini siyah olan (horizon) tip ile değiştirin. dediğiniz parçayı denediniz mi? formda 6n kısmında "spedystop" nick li resul arkadaşımız var bu araçların kitabını yazdı yardımcı olabilir.

Abi o senin uzmanlığın teşekkür ederim.  ;) Gelelim soruna doğru ilerleme yapılmış hararet müşürü değişmesi doğru karar. Şimdi yapılacak iş avans ayarı böylelikle stop sorunu ortadan kalkacak. Ama avansı dinleme ile değil tabanca ile yaptıracaksınız. Geçmiş olsun.












Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • Tam Gaz Kumburgazzzz
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #3 : 19 Mart 2014, 07:03:53 »
speedystop tabanca ile avans ayarını biraz açarmısın ? Çünkü bizim usta kılıklı çırakların çoğu bu arabalarda avans ayarı yoktur derken böyle bir şey söylediğimizde apışıp kalmasınlar :D
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #4 : 20 Mart 2014, 22:28:49 »
Bu motorlarda avans ayarı yoktur diyen halt eder. Bir daha gitmeyin oraya Avans tabancasını ise aşağıdaki videoda ne olduğunu görebilirsiniz. Tam egzantiriğin düzgün ateşleme ayarını bulabilirsiniz.
http://www.metacafe.com/watch/11251846/10_000_days_episode_11_new_frontier/?source=playlist&passiveNav=1

Bu ışık yandığında kasnağın üstündeki işareti görmeniz gerek. Buji kablosuna takılır.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #5 : 20 Mart 2014, 22:29:13 »
Asıl avans ayarı dinlenerek değil bu tabanca ile yapılır.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • Tam Gaz Kumburgazzzz
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #6 : 21 Mart 2014, 07:14:51 »
Usta film linki vermişsin sanırım. :D
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #7 : 29 Mart 2014, 19:05:55 »
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #8 : 29 Mart 2014, 20:09:23 »
avans ayarı nedir?

avans ayarı, bujinin ateşleme yapacağı zamanın ayarlanması demektir. normalde motor çalışma zamanlarından 1 i olan ateşleme zamanının ayarlanması motorun stabil,sessiz ve verimli çalışması açısından çok önemlidir. gerçekte istenen ateşleme zamanı piston sıkıştırma zamanının sonunda üst ölü noktaya gelirken ateşlemenin yapılması gerekir. bu motor çalışma devrine bağlı olarak sürekli değişen bir değer olmakla birlikte belli devirler için verilen avans değişmemektedir...

motor çalışma sırasında yanma odasındaki sıcaklık zaman zaman 1000 dereceye kadar çıkar...yanma odası içerisindeki sıcaklığa, motorun emdiği havanın sıcaklığına ve yakıtın sıcaklığına göre avans ayarı sürekli değişmek zorundadır...ancak eski nesil karburatörlü araçlarda avans sadece motor devri arttıkça belli oranda geciktirilmesi ile olur...bu sistem temelde motor çalışması için gerekli olan 'avans verme' olayıdır

el ile yapılan avans ayarı, distribütör hareket ettirilerek yapılır...bunun için avans tabancası kullanılır...avans tabancası ateşleme zamanı ile piston konumu arasındaki açıyı motorun çalışması esnasında gösteren 1 aygıttır...+ ve - kutupları aküye bağlandıktan sonra ateşleme zamanını belirlemek için 2. silindirin buji kablosuna avans tabancasının okuyucusu takılır ve avans ışığı volan üzerine düşürülerek her ateşleme anında ışık yandığında 1. silindirin üst ölü noktaya göre konumu ölçülür... platin ateşlemeli spring ve r12 lerimizde avans ayarı bu şekilde elle yapılırken, elektronik ateşlemeli 9-11 araçlarda avans ayarı otomatik olarak yapılır...

yukarıda değindiğim avans ayarının belirlenmesinde etkili olan motor yakıt ve hava sıcaklığı konularına da biraz değinelim...

yanmanın olabilmesi için açık alev kaynağı gereklidir...benzinli araçlarda bu alev kaynağı buji kıvılcımıdır...ancak yanma buji ateşlemesi sırasında olmaz...buji ateşlemesi sadece yanma reaksiyonunu başlatan 1 etki yaratır...silindir içine alınan yakıtın yanmasına sıcaklık da etki eder...bu yüzden motor yakıt ve hava sıcaklığı arttıkça motorun verimli çalışması için gerekli olan optimum avans ayarı değeri değişir...sıcaklık arttıkça yanma daha erken olacağı için avansın biraz geciktirilmesi ve piston üst ölü noktada, belki de biraz daha geç ateşlenmesi sağlanmalıdır...böylece yanma zamanı tam ayarlanır ve optimum ateşleme sağlanır...

avans ayarı normalden fazla olursa ateşleme gecikir... bu durum özellikle alt ve orta devirlerde motorun ani şekilde devirlenmesine yardımcı olur ancak üst devirlerde iyice geciken ateşleme piston alt ölü noktaya geldiğinde bile yanmanın devam etmesine, ve tork düşüşüne neden olur...aynı şekilde normalden çok erken ateşlenen yakıt da düşük avans ayarı yüzünden piston üst ölü noktaya yaklaşırken ateşlemenin olmasına neden olur...bu durumda piston üzerinde ters 1 giç oluşacağından motorun alt devirlerde torkunun düşük olması sonucu ortaya çıkar...ancak bu durumda da motor devirlendikçe avansın tam ateşleme zamanına denk gelmesi ile yüksek devirlerde ekstra tork ve güç sağlanabilir...alt devirlerde isteksiz olan motor devir arttıkça tork değerini kaybetmeden ya da çok az 1 düşüşle korur ve aracın max. hızı artar...

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/2.htm
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı Ruhii

    Otomobil
    Wolsvagen polo classic
    Şehir
    Ankara
Ynt: Frene basınca stop etme sorunu mutlaka okuyun !!!
« Yanıtla #9 : 19 Ekim 2016, 17:44:30 »
Alıntı yapılan: dls elink=topic=34641.msg450260#msg450260 date=1393886575
Arkadaşlar 98 polo 1.6 otomatik vites araba sahibiyim bir çok kullanıcı gibi benim başıma da stop etme belası çıktı.
sabahları gaza basmadan çalıştıramıyordum, rolanti çok düşüktü sürekli stop ediyordu ısınma problemi vardı, trafikte dur kalk larda inanılmaz titreme yapıyordu
her an stop edebilirim hazırlıklı ol der gibiydi  :bekleriz:  her an tetikteydim anlayacağınız.
Nedir ne değildir derken arabada birçok önemli parça değişti ve çok önemli birşey anladım.
bu yaşanan rolanti sorunu, park halindeyken stop etmesi, trafikte seyir halindeyken stop etmesi, frene basınca stop etmesi sabahları ısınmaması,
her biri ama her biri ayrı parçalardan kaynaklanıyormuş  :-[
ve malesef genellikle bu modellerde bu sorunların hepsi mevcut oluyor.
 her değişen parça arabanın gidişini daha da güzelleştirdi artık sabahları rahat çalışıyor ve kontağı çevirdiğimde gaza basmak zorunda kalmıyorum rolantisi çok değişti titreme adına hiç birşey kalmadı arabanın keyfini yeni yeni çıkarmaya başladım.

Ne varki trafikte  bir çok kez  dur kalk için frene bastığımda veya dönemeçlerde sessizce stop ediyor
herşeyin çaresini buldum ama buna bir çare bulamadım
kardeşim westinghouse diye birşeyden bahsetti frenle motor arasındaki vakumlamayla ilgili bir parçaymış sabah ufak bir test yapmayı düşünüyorum frenle ordaki parça arasındaki hortumu hafifçe sıkıştır dedi rolanti dalgalanırsa problem ordan kaynaklanıyor olabilirmiş yani frene basılınca motora fazla hava gidiyor olabilirmiş  dua edelim ondan olsun da arabamı satmaktan kurtulayım arabamı seviyorum çünki  :sevgi:
bilgisi olan paylaşırsa büyük sevap işler  :'(

değişen parçalara gelince hararet müşürü,değişip  boğaz kelebeği temizlendikten sonra arabanın dünyası değişti   :sevgi:  diğerleri ihtimaller yüzünden değişti  hava filtreleri, bujiler direksiyon kutusu elekrtik aksamları, sigortalar aklıma gelenler bunlar.
tecrübesi olan varsa lütfen buraya yazsın benim yazdıklarımda umarım birilerine yardımcı olur saygılarımla...
Bunlarin hemen hemen hepsi benim aracımda da mevcut orjinal boğaz kelebeği taktırdik. Vites geçmeme sorunu hemen hemen geçti gibi yine arada gıcık ediyor geçmiyor ve aracı gaz verip az biraz yüksek devirde vites geçmesi için zorluyorum. G40 denen bir uyari veriyor. Birde 5bin deviri geçmiyor. Ne yapmam lazım ustaların dediği ile burda yazılan çözüm ayni degil kafam karıştı. Sevgiler