Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Bütün Poloların Motor Kodları ve Teknik Bilgiler  (Okunma sayısı 36374 defa)

Çevrimdışı ®oyal

    Otomobil
    T5'04
    Şehir
    Bursa
Ynt: Bütün Poloların Motor Kodları ve Teknik Bilgiler
« Yanıtla #14 : 07 Ocak 2008, 15:02:00 »
İlk kez 1975 yılında Audi 50’den esinlenerek üretilen Polo, ülkemize ‘90’lı yılların başında geldi. Türkiye pazarına girer girmez sevimli tasarımı ve cazip fiyatıyla büyük beğeni toplayan Polo, uzun süre Alman üreticinin lokomotif modeli oldu. 2002 yılından itibaren kabuk değiştiren ve zengin motor seçeneklerine kavuşan Polo, üretildiği her dönemde ulaştığı yüksek satış rakamlarıyla sınıfındaki iddiasını sürdürüyor.

Model Tarihçesi
- 1974 yılında tanıtılan Audi 50 modelinden esinlenerek yaratılan Polo, 1975 yılında satışa sunuldu. Üç kapılı olan bu model ’79 yılına kadar 500 bin adet üretildi.
- ’81 yılında makyajlanan Polo, daha geniş motor seçenekleriyle satışa sunuldu. 1983 yılına kadar 1 milyon adet üretilen model, 1986 yılında 2 milyon adede ulaşan üretim rakamıyla dikkatleri üzerine çekti.
- ’82 yılında modelin ilk coupe versiyonu üretildi.
- Tarihler 1990 yılını gösterirken, motor teknolojisinde yeniliklere giden Polo, ilk kez Türk tüketicisiyle tanıştı.
- ’91 yılında 3 milyonuncu Polo banttan çıkarken, serinin spor modeli Polo G40 pazara sunuldu.
- ’95 yılında bir kez daha kabuk değiştiren Polo ilk kez beş kapılı gövde yapısıyla yollara çıktı. Aynı yıl 4 milyonuncu Polo banttan çıktı.
- ’96 yılında serinin sedan modeli Polo Classic showroomlardaki yerini alırken, 1997 yılında serinin tüm modellerinin toplam üretim rakamı beş milyona, 1998 yılında ise 6 milyona ulaştı. Polo Classic pazara sunulduğu ilk iki yıl içinde tercih edilirken, satış grafiğinin düşmesi nedeniyle 2000 yılında ithalatına son verildi.
- 2000 yılında 25. doğumgününü kutlayan Polo, daha güçlü motor versiyonlarıyla pazardaki rekabet gücünü artırdı. Polo GTI ilk kez yollara çıktı.
- Polo, 2002 yılında üçüncü kez tepeden tırnağa yenilenirken, yuvarlak farlarıyla ön yüzünde radikal bir değişim geçirdi. Klasik Polo tutkunlarının çok da tutmadığı yeni tasarım, 2005 yılında değişerek, farlar yeniden eski formlarına döndü.

Teknolojik detaylar
- İlk Polo’da, 900 cc hacminde 40 HP güç üreten motor kullanıldı. Bir yıl sonra seriye 1.1 litre 50 HP motor seçeneği de eklendi.
- İkinci jenerasyonla birlikte motor gamında önemli değişimler yaşanırken, 1043 cc 40 HP motor da ilk kez Polo’da kullanılmaya başlandı. Bu değişimin ardından pazara sunulan ilk Polo Coupe’de ise 1093 cc 50 HP gücünde motor kullanılıyordu.
- Polo, Türk tüketicisiyle tanıştığı 1990 yılında, mini sınıfta Avrupa Birliği’nin emisyon değerlerine uyan ilk model olarak, önemli bir başarıya imza attı. Bir yıl sonra üretilen serinin spor modeli Polo G40’da 1.3 litre 112 HP motor kullanıldı.
- Üçüncü jenerasyonda ilk kez dizel motorların da kullanılmasıyla birlikte motor seçenekleri önemli ölçüde arttı. 1995 yılından itibaren üretilen Polo modelleri, 1.0 lt. 45 HP, 1.3 lt. 55 HP, 1.6 lt. 75 HP benzinli ve 1.9 lt. 64 HP motor seçenekleriyle satışa sunuldu. Bu seride ilk kez beş kapılı gövde yapısı kullanılırken, sürücü hava yastığı ve otomatik şanzıman standart donanımlar arasında yer aldı.
- 2000 yılında o tarihe kadar Golf GTI modelinin büyük başarılara imza atması üzerine kolları sıvayan Volkwagen yetkilileri, 1.6 lt. 125 Hp motor kullanılan Polo GTI modelini tanıttılar. Yine aynı yıl TDI teknolojisini geliştiren Volkswagen, Polo modellerinde 1.4 lt. 90 HP TDI dizel motoru da, motor gamına ekledi.
- Dördüncü jenerasyonla birlikte ABS ve önde iki hava yastığı standart donanımlara eklendi. Benzinli motorlarda devrim yaratan FSI teknolojisi uygulanmaya başlandı. 1.4 litre 75 HP FSI motor kullanılan Polo, ilk kez 2003 yılında yollara çıktı.
- 2006 da motor gamına 1.4 litre 80 HP benzinli motor eklendi.

Sürüş detayları
Polo, Türkiye ile üçüncü jenerasyonla birlikte tanıştı. Bu versiyon zamanı için önemli bir başarıya imza atarak, mini sınıfta Avrupa Birliği’nin belirlediği emisyon değerlerine uymayı başaran ilk otomobil oldu. Bu modelde kullanılan 1.0 litrelik motor ağır kaldığından, sürüş açısından çok fazla keyif vermezken, makyajlanan model, 1.4 litrelik motoruyla daha başarılı sonuçlara imza attı. Makyajlı modelde vites geçişleri daha seri hale getirilirken, geliştirilen yol tutuş ise daha güvenli yolculuk imkanı sunuyordu. Üçüncü jenerasyonla birlikle geliştirilen Polo G40 ise 112 HP gücündeki 1.3 litrelik motorunun sağladığı agresif sürüş imkanıyla idol haline geldi.
Dördüncü jenerasyonla birlikte Polo, ucuz ve sevimli bir model olmak yerine, sofistike ve güçlü bir araç olmayı tercih etti. Bu jenerasyonda yaşanan değişim, motor gamının da yenilenmesiyle birlikte ortaya mini sınıfta yüksek performans sağlayan bir otomobilin çıkmasını sağladı. Üç silindirli 1.9 litrelik TDI motor, bugüne kadar Polo serisinde kullanılan en güçlü dizel motor olma özelliğini korurken, Polo G40 yerini spor koltukları ve donanımıyla öne çıkan GTI versiyonuna bıraktı. 1.6 lt. 125 HP gücündeki motoruyla Polo GTI, selefine göre daha fazla güç ve performans sunarken, spor otomobil meraklılarının büyük ilgisini çekmeyi başardı. Geliştirilen süspansiyon sistemi ve Bosch tarafından yaratılan ESP sistemi aracın yolu daha fazla tutmasını sağlarken, 0-100 hızlanması 8.7 saniyede gerçekleşen Polo GTI, sınıfında önemli başarılara imza attı. Jenarasyonun 1.4 lt. 75 HP FSI motora sahip standart modeliyse Ford Fiesta ve Toyota Yaris’in elde ettiği düşük yakıt tüketimiyle, ekonomik otomobil meraklılarının gözdesi haline geldi.

Alırken nelere dikkat etmeli?
Türkiye’de satışa sunulan üçüncü jenerasyon Polo’nun en önemli sorunları aracı çalıştırırken ateşleme sorunu yaşanması ve yağ sızıntısıydı. Ülkemizde 1.4 litrelik motor versiyonuyla satışa sunulan Polo’nun aynı tarihte yurtdışında satılan 1.0 litrelik versiyonunda sık rastlanan yağ sızıntısı, kullanılan contadan kaynaklanıyordu.
Makyajlanan modeldeyse öne çıkan sorun, ön tampondan itibaren motor kapağına kadar olan bölümlerin çabuk paslanmasıydı. 1990-94 yılları arasında satışa sunulan bu modeller tercih edilirken, arka bagaj kapısının da paslanıp paslanmadığını kontrol etmek gerekiyor. Şanzıman problemsiz olmasına rağmen, şaft ve amortisörleri yağ sızıntısına karşı kontrol etmek önemli. Ayrıca aracın yağ yakıp yakmadığını anlayabilmek için egzoz borusundan çıkan dumanın rengine de dikkat etmek gerekli. Dumanın rengi mavi ise, yağ sızıntısına karşı önlem almalı.
Dördüncü nesilde önemli bir sorun yaşanmamasına rağmen, özellikle GTI modelinin ön ve arka tamponunda park sırasında alınan darbelere dikkat etmek gerekiyor. Yine GTI modelinde bulunan hava kanalları, yüksek kaldırım kenarlarına çarparak, zedelenebiliyor. Bu modellerde ön lastikleri ve direksiyonu da kaldırımlardan gelebilecek darbelere karşı kontrol etmek önemli. Bu jenerasyonda önemli bir hata bulmak ise gerçekten çok güç.

Sonuç
Üçüncü nesil Polo, 1990-1994 yılları arasında üretilen kasanın meraklıları tarafından tercih edilmeli. Problem yaşamak istemeyen, şehir içinde konforlu ve güvenli bir otomobil arayanlar dördüncü nesilden şaşmamalı. Otomobilin 2002 yılındaki yuvarlak far tasarımlı ön yüzü pek fazla rağbet görmediği için, aracını değerlendirmek isteyenler, 2004 yılı sonrası veya 2002 yılı öncesindeki modelleri alabilir. Bununla birlikte son jenerasyonla birlikte artan iç mekan kalitesi ve 2000 yılından itibaren kullanılmaya başlanan yeni motor teknolojileri sayesinde sağlanan yakıt tasarrufu da, dördüncü nesil Polo’nun tercih edilmesindeki en önemli kriter.

Polo I (Typ 86), 1975 - 1981 arası
Polo II (Typ 86 C), 1981 - 1990 arası
Polo II (Typ 2F), 1990 - 1994 arası
Polo III (Typ 6N), 1994 - 1999 arası
Polo III (Typ 6N2/6NF), 1999 - 2001 arası
Polo IV (Typ 9N), 2001 - 2005 arası
Polo IV Facelift (9N3), 2005 sonrası

L, LS, GLS, CLS, GT, Formel E, LX (Export)

 
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2008, 15:08:04 Gönderen: wow »

Ynt: Bütün Poloların Motor Kodları ve Teknik Bilgiler
« Yanıtla #15 : 07 Ocak 2008, 16:27:31 »
Bilgiler için Teşekkurler, Emeğinize Sağlık...

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Bütün Poloların Motor Kodları ve Teknik Bilgiler
« Yanıtla #16 : 25 Ocak 2009, 15:32:33 »
6n 1.4 16v 101 ps  test, bilgiler, motor tanıtımı  ;)

0-100 (60mph) 8,8sn ise süper valla 2.0 motor gibi polonun adını "seri" yapan demek bu makina. FABİA arabam com testte 0-100 11,9sn son hız 195km.Biz denedik son hızı yola bağlı araba hiç kesilmiyor sürekli ibre tırmanıyor. 203te viraj geldi.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Bütün Poloların Motor Kodları ve Teknik Bilgiler
« Yanıtla #17 : 09 Şubat 2009, 23:33:19 »
benim AFT motor gözükmüyo listede  :bekleriz:

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: Bütün Poloların Motor Kodları ve Teknik Bilgiler
« Yanıtla #18 : 09 Şubat 2009, 23:54:07 »
Motor kodu=AFT  Kw=75 Ps=100 Litre=1.6 Silindir=4 Montaj yılı=19/95-08/99 Model polo

Motor kodu=AFT  Kw=75 Ps=100 Litre=1.6 Silindir=4 Montaj yılı=19/95-04/96 Model polo

Ynt: Bütün Poloların Motor Kodları ve Teknik Bilgiler
« Yanıtla #19 : 17 Temmuz 2012, 15:22:59 »
9n3 2009 polo da yok sanki :(