Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi  (Okunma sayısı 22456 defa)

Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« : 13 Mayıs 2010, 03:03:50 »
Merhaba arkadaşlar.Yeni aldığım aracımın bakım zamanı geldi.Yağı,yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi ve mazot filtresini değiştircem.Bugün 2 yere sordum 10000 kmlik yağ ve filtrelere (filtreler orjinal)  biri 170 tl diğeri 200 tl fiyat verdi.
Sizce bu fiyatlar uygun mu?

Bir de 1.4 dizel polo kullanan veya bilgisi olan arkadaşlara soruyorum.Araç otobanda bile ne yaparsam yapayım 150 - 160 ı geçmiyor.Çok zorlarsam anca 160 oluyor ve üstüne kesinlikle çıkmıyor.Bu araçların 190 - 195 falan gittiğini duymuştum.Sizce bakım zamanı geldiği için gitmiyor olabilir mi?Sonuçta filtreler aracın gidişini çok etkiler.

Yani kısacası bu aracın maksimum hızı nedir?Siz en çok 1.4 tdi polo ile kaç yaptınız?

Teşekürler.


« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2010, 03:05:47 Gönderen: Yükselgfb »

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #1 : 13 Mayıs 2010, 09:59:03 »
castrol 10-40 yağı 60 tl ye yağ filtresini 10 tl ye aldım. benim aracım 99 model. seninkiyle aynı mı bilemem.
aracın max hızı içindeki yük durumuna göre değişir. dizel poloların 170in üstüne çıkamadığını duymuştum.diğer arkadaşlar sağlıklı bir cevap verebilir.
Araba binmek içindir..

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #2 : 13 Mayıs 2010, 11:12:54 »
170 mi çok azmış yahu :(

suskun

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #3 : 13 Mayıs 2010, 11:54:30 »
BENİM ARABAN 2001 6N2 BEN OKADAR BASMADIM AMA ÖNCEKI SAHIBI HIZ KESICI OLDUGUNU 190NI GECEMIYECEGIMI SÖLEMISTI SENDEDE BUNA BENZER BISEY VARSA BI ARASTIR DERIM

İYİ FORUMLAR

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #4 : 13 Mayıs 2010, 14:18:54 »
Bana söylenen yağ da castrol magnatech di galiba.Araç 150 deyken 3500 de oluyo devir saati yanı daha gitmesi lazım mantıken ama bilmiyorum  :(

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #5 : 13 Mayıs 2010, 14:41:11 »
170km 4000 devir  görüyor o zaman. 4000 devir için 170km sürat  yine az gibi ama bu araç 4000 devirin ustune rahat cıkması lazım bence. Mantıken 190 .200 arası bir sürate cıkabilir.

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #6 : 14 Mayıs 2010, 23:31:53 »
Aracımın filtrelerini değiştirdim.Yağ ve bütün filtreler 150 tlye değişti.Filtreler serviste takılan orjinal parçalardan.Baya uygun oldu yani :)

Bakımdan sonra araç biraz daha serileşti gibi geldi bana ama bilmiyorum belki psikolojiktir bakım yaptım araba hızlandı hesabı  :D
Otobana girdiğimde tekrar bi asılcam bakayım son süratte herhangi bir değişme olcakmı.

2007 1.3 dizel corsa bile 190 vuruyo gözümle gördüm ki corsa polo dan biraz daha yapılı bir araba ayrıca polo 1.4 tüm bunlardan hareketle en az 190 hatta 200 vurması gerektiği kanaatindeyim  :)
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2010, 23:32:58 Gönderen: Yükselgfb »

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #7 : 15 Mayıs 2010, 00:19:49 »
Bencede kesinlikle daha fazla yapması gerekiyor.Benim aracım benzinli geçenlerde otobana çıktık düz yolda 190 gördüm ve arabada 4 kişiydik önümde arabalar vardı yavaşlamak zorunda kaldım yani daha gideri var :)
                                                            Almanlar BMW'yi Mercedes'i Satmak İçin Volkswagen'i Binmek İçin Üretirlermiş...

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #8 : 15 Mayıs 2010, 19:28:02 »
1.4 Tdi 70hp ile arkadaşım kay mak gibi asfaltta 180 yapabildi. ben denediimde düzde 170dedi daha gitmedi. Ama forumdan bir arkadaş otobanda 195 yaptığını söylüyordu. dizel corsa 90 hp odaha fazla sürat yapar chiple seninkini 100hp yap sende 210yap. Ama zorlanarak kullanılacağından motor çabuk yıpranır

1.4 75hp benzinli 6n2 ler 180de  sınırlandırılmış geliyor 5000devirde 180diyor daha 1000devir yapabilir ama fabrika sınırlamış istediğin kadar yokuş aşağı olsun gitmiyor.

70hp dizele chip uygulaması yapıyorlar bu  forumda yapan varda yaptırana reastlamadım. 20-30hp birden alınıyor turbo sayesinde.
75hp 6n2 atmosferik olduğundan 8-10hp ancak alır ama sınırlayıcı kalkar 190-200görebilir.
« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2010, 10:13:53 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #9 : 15 Mayıs 2010, 23:25:10 »
06onur; 1.3 dizel corsa 90 değil 70 hp 1.3 dizel astralar 90 hp  :tamamdir

Ben de zaten 180 falan yapması gerektiğini düşünüyorum ama 160 çok az demiştim.

bakalım bakımları yaptık otobana çıkmak nasip olmadı daha çıkınca denicem görcez.ama şehir içinde özellikle bugün daha iyi anladım araç bakımdan sonra daha bir seri olmaya başladı  ;)

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #10 : 16 Mayıs 2010, 10:07:33 »
1.3 CDTI corsada iki tip motor var 75hp ve 90hp
75hp olan 5 ileri, 90hp olan 6 ileri  ;)

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #11 : 16 Mayıs 2010, 10:12:26 »
06onur; 1.3 dizel corsa 90 değil 70 hp 1.3 dizel astralar 90 hp  :tamamdir

Ben de zaten 180 falan yapması gerektiğini düşünüyorum ama 160 çok az demiştim.

bakalım bakımları yaptık otobana çıkmak nasip olmadı daha çıkınca denicem görcez.ama şehir içinde özellikle bugün daha iyi anladım araç bakımdan sonra daha bir seri olmaya başladı  ;)


Bakım çok farkettirir. İyi bilen bir yerdeş Boğaz kelebeğini tamamen söktürüp boğaz kısmını ve kelebeğin altında kalan motor kısmını güzelce temizletmeni tavsiye ederim.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #12 : 16 Mayıs 2010, 12:29:13 »
Bakım çok farkettirir. İyi bilen bir yerdeş Boğaz kelebeğini tamamen söktürüp boğaz kısmını ve kelebeğin altında kalan motor kısmını güzelce temizletmeni tavsiye ederim.

Onlara da baktırmayı düşünüyodum zaten.  ;)
teşekürler  :tamamdir

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
Ynt: Maksimum Hız ve Filtrelerin Değişimi
« Yanıtla #13 : 16 Mayıs 2010, 19:15:48 »
bildiğim kadarı ile
diesellerde boğaz kelebeği olmaz
turboşarjlı araçlarda motora hava turbonun ağzından alınarak direk silindirlerin içine çekilir üzerine mazot sıkılarak patlatılır.
boğaz kelebeği atmosferik araçlarda vardır.  ;)