Gönderen Konu: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi  (Okunma sayısı 26531 defa)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #14 : 01 Mart 2009, 15:30:41 »
benzine zamn gelmeden verdiğin tavsiyeyi dinlemeliyim o zamn :)
Geçenlerde şöle bir deneme yaptım.3.vitese taktım arabayı kaldırmaya çalıştım.Tak tuk die bir ses geldi hop stop etti.Ardından elfireni çekili haldeyken düz bir zeminde arabayı kaldırmaya çalıştım arabanın kıçı yere yakınlaşmaya başlıyor yani kalkmıyor.Bu denemeler senin için bir fikir verdi mi sayın Nakres?
Yeri gelmişken bir sorunumdan daha bahsetmek isterim.Aracı almadan önce salıncak fişeklerinin patlak olduğunu ilerde istersem değiştirmemin faydalı olacağını söylediler.Bende biraz titiz olduğum için değişssin dedim biraz masraflı oldu ama değişti.(özel servis) araçda hiç bir sorun yoktu kullanırken.Ancak son 3 gundur frene biraz sert bastığımda arabanın altından(ön kısım) takırdı sesi geliyor.Yani frene yükleniyorum gıcırdayan bir demir gibi bir ses geliyor. Korkmaya başladım umarım büyük bir sorun yoktur.
Son olarak bahtsız bedevi olan ben bugun sağ ön camın açılıp kapanmadığını farkettim düğmeye basıorum tık yok.Ama sol taraf çalısıyor.Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler.

Fişeğin fiyatı 5tl Fabia da var aynı sorun demek sizin takımda onun gibi bizim kasalar daha sağlam. Öntakımda

Aks başı Problemi: Direksiyon tam sağ yapılıp arabayla daireler çizilir. Daha sonra tam sol ve aynı haraket yapılır. Eğer tıkırtılar varsa gelen tarafın aks başı bozulmuş.

Tabla burcu, fişek, rot mili arızası: Araçla bozuk yola girdiğinde direksiyona birşeyler çarpıyormuş gibi ses geliyorsa veya sağ veya sol taraftan benzer takırtılar anormal bir şekilde duyuluyorsa Tabla burcu, fişek parçalanmış olabilir Biri 5tl  diğeri 10tl. Veya rot mili boşluk yapmış olabilir Teknorot 28TL.

Tabla burcu ve fişek orjinal olsun yoksa sürekli değiştirsin zaten ucuzdur fiyatları. Denenmemiş yan sanayi sürekli baş ağrıtır. Rotmili Teknorot Nova ikiside idare eder fena değil. Tabla burcu eğer uyarsa GOLF ve JETTA nın kini taktır derim. Ağır araçlar olduğu için onlarınki daha dayanıklı. FABİA ya OCTAVİA A5 inkini taktık.

NOT: Servis sadece fişek ve tabla bucu değişmez komple değiştirir. 500tl çıkarırsa şaşırma. Dışarda yaptırırsan tabla burcunun tornacıda taktırılmasına dikkat et 5tl alıyorlar birşey değil.

 





YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Logged

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #15 : 01 Mart 2009, 15:32:52 »
Tek tarafın Maliyeti komple yaklaşık:
fişek 5tl
tabla burcu 10tl
Rot mili  30tl1
tornacı 5tl
işçilik 35tl
TOPLAM 85TL             SERVİSTE 400-500TL
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #16 : 01 Mart 2009, 15:34:57 »
Ana sonuç bayandan araba alırken 500-1000tl indirilmeli. Tuhaf tuhaf arıza çıkıyor. İki arabam da bayandandı
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #17 : 07 Mart 2009, 11:39:42 »
debriyajın kontrolünü yazmayı unutmuşum.....vw araçların debriyajları diğer araclara nazaran yukarıda kavrar bunu da unutmadan söyliyim çünkü siz aramıza yeni katılmışsınız...
         aracınızı çalıştırın
        el frenini sonuna kadar çekin
         debriyaj pedalına basın
           4.vitese takın
          normal kalkış yaptığınızdan biraz daha fazla gaz vererek kalkış yapın..
        aracınız ,debriyaj pedalının kavrama noktasın da hemen stop ediyor ise debriyaj sisteminizde kaçırma yok.
           debriyaj pedalını tamamen bıraktığınızda stop ediyor ise debriyajınız çok sağlıklı değil kaçırma var.
           pedalı bıraktınız araç çalışmaya devam ediyor ise çekici çağırın  :)
      herşey normal ama debriyaj pedalınızın sert olduğundan şikayetçi iseniz o ayrı bir sorun hiç kimseye sorulmasına gerek yok o keyfi bir sorundur siz bilirsiniz...   






merhaba benim debriyajımın sert olduğunu söyledi ustam.ama gaz ve fren pedalından inanın 5 kat daha yumuşak!acaba normalden yukarıda mı kavrıyor demek istedi?

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #18 : 07 Mart 2009, 11:44:20 »
yukarı daki kontolleri yapın size sert gelmiyor ise sorun yok...yukarıdaki kontrollerde ki sonuç önemli.normalden  çok yukarıda kavrıyor ise sonu zaten kontrolde kaçıracaktır....
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #19 : 07 Mart 2009, 11:51:40 »
valla ben 2. vites ile kalkabiliyorumsanırım 4. viteste de kalkabilirim ama dediklerinize göre umarım araç kalkmaz

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #20 : 07 Mart 2009, 13:11:07 »
kontrol esnasında aracınızın kalkıp kalkmamaması değil stop edip etmemesi  değerlendirilir.
   kontrol esnasında el freninizi tam çekin..
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı cemdermen

  • İleti: 653
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #21 : 18 Mart 2009, 19:27:00 »
konu başlığıla biraz alakasız olcak ama...

eğer eğim az ise hafif kaydırma yaparak ya da debriyajı kavratıp kaydırmadan gazlayıp kalkıyorum... :tamamdir

ama diyelimki şişhane bayırından taksime tırmanıyorum....çiçekçilerin oradaki dik yokuşta debriyaj kavrama noktası arabayı sabit tutmaya yetmiyor, ayrıca debriyaj dahada yukarda kavrama alıyor, bu noktada rölanti devri yetersiz olduğu için ayağımı frenden çekip gaz pedalına götürene kadar geriye kayma yapıyor ya da stop etmekle bu eylem sona eriyor...

şimdi benim baskı balatada sorun var diye mi dik yokuşta araç kavrama noktasında bekleme yapmıyor...yeniletsem her yer dik yokuşta araç sabit durur mu?

yoksa düz vitesli araçlarda, el freni kullanmadan ve kaydırma yapmadan bu hadikap nasıl atlatılır?

hill holder teknolojisi 2006 pololara takılabiliyor mu?

nakres iyi bir yöntem anlatmış 4. viteste kalkmayı deneyip stop etmekle balata ömrünü test etmek, güzel bilgi paylaşımı fakat aracı zorlamaya kıyamıyorum ki   :D
2006 VW ABT Polo 1.4 Trendline ABS Polo 9n3 ABT Tuning ve Cruise Control

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #22 : 18 Mart 2009, 20:56:52 »
konu başlığıla biraz alakasız olcak ama...

eğer eğim az ise hafif kaydırma yaparak ya da debriyajı kavratıp kaydırmadan gazlayıp kalkıyorum... :tamamdir

ama diyelimki şişhane bayırından taksime tırmanıyorum....çiçekçilerin oradaki dik yokuşta debriyaj kavrama noktası arabayı sabit tutmaya yetmiyor, ayrıca debriyaj dahada yukarda kavrama alıyor, bu noktada rölanti devri yetersiz olduğu için ayağımı frenden çekip gaz pedalına götürene kadar geriye kayma yapıyor ya da stop etmekle bu eylem sona eriyor...

şimdi benim baskı balatada sorun var diye mi dik yokuşta araç kavrama noktasında bekleme yapmıyor...yeniletsem her yer dik yokuşta araç sabit durur mu?

yoksa düz vitesli araçlarda, el freni kullanmadan ve kaydırma yapmadan bu hadikap nasıl atlatılır?

hill holder teknolojisi 2006 pololara takılabiliyor mu?

nakres iyi bir yöntem anlatmış 4. viteste kalkmayı deneyip stop etmekle balata ömrünü test etmek, güzel bilgi paylaşımı fakat aracı zorlamaya kıyamıyorum ki   :D


  yokuşun dikliğine göre ayağınızı fren pedalından çekip gaz verene kadar geçen sürede çok kısa bir süredir  bu süre içerisinde siz gaz pedalına basana kadar gecen sürede aracınızn geriye kayması bir fizik kuralıdır ancak gaz verdikten sonra motor devri yüksek olduğu halde aracınız geriye kayıyor veya ileriye çok az hareket ediyor ise kavramada kaçırma var demektir....

 yazdığım kontrol ile kavramanızda kaçırma yok ise zaten hemen stop edecektir ....aracınıza  zarar verecek bi bir durum söz konusu değildir.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı ceeeeets

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #23 : 07 Ekim 2009, 08:22:04 »
merhabalar ben de aranıza yeni katıldım,polo ailesine de tabii.. arabam 2000 model 1.4 trident,benzinli.bu benim ilk arabam ve ilk soforlüğüm...o nedenle debriyaj yukarda mı kavrıyo asagıda mı onun farkına varamıyorum:)ancak sert oldugunu ve beni yordugunu soyleyebilirim.ayrıca arabayı biraz kullandıktan sonra 1 ve 2. viteslerde inanılmaz zorlanıyor hatta bazen 1. vitese cok zor geciriyorum.ama3-4-5 de hic sorun yok.acaba tam basmıyormuyum diye dusunuyorum ama o zaman diger viteslerde de sorun olmazmıydı...usta ve oto yıkamadan balatalar bitmiş dediler.ancak sürücu kursundaki ogretmen arkadas balataların o kadar sıkıntıntılı olmadıgını bunun baska nedenleri de olabilecegini soyledi.
NAKRES arkadasım senin testini de okur okumaz denedim.kavrama noktasında istop etmiyor ama tam cektigimde istop ediyor.bana tavsiyeleriniz olabilir mi acaba. sorunum sadece balatadan mıdır?bu arada balatalr degisirken bunlarda marka falan oluyor mu onemli mi yani.tavsiye edebileceginiz bi marka varmı. ya da ustaya ozellikle soylemem gereken bişeyler var mı???simdiden cok tesekkur ederim ilgilenen arkadaslara.iyi gunler dilerim...

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #24 : 08 Ekim 2009, 16:44:58 »
160tl shacs+75tl debriyaj teli al Değiştirderim. Anlattığına göre bitik yada çok azalmış. bende yazın 112.000kmde değiştirdim. Belim ağrıyordu valla. 4.vitese ve 1e çok zor geçiyordu. Şimdi tertemiz geçişleri. Baya bi yumuşadı. Ama debriyaj teli yaylı olduğu için çok çok yumuşak olmuyor ama hiç yormuyor. Yinede renolardan filan yumuşak.  Ben arkadaşlarımın  50000de fabiasını 10.000de golfte kullanıyorum ara sıra. onlarınki hidrolik o kadar yumuşak olmuyor. Onlar kadar yumuşak debriyaj başka bir araçta görmedim zaten. Luk markada 170tl
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2009, 16:47:23 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ceeeeets

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #25 : 12 Ekim 2009, 14:25:03 »
debriyaj telini degistirdim.birazcık yumsadı.ama bu sefer yukardan kavramaya basladı.ustanın dedigine gore baskı balata degisince daha da yumsayacakmıs, ustelik kavrama noktası biraz daha asagıya da inermis:) gusel haber bunlar.umarım baska sorun olmaz.cunku daha dun sag on cam acılmamaya basladı:) hayırlısı bakalım...

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #26 : 12 Ekim 2009, 17:28:46 »
Kurma plastiği var bir daha kurdur istersen. Aşağı inebilir. Ama otomatik ayarlar çok aşağı inmiyor diye  biliyorum
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı ceeeeets

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #27 : 13 Ekim 2009, 09:57:41 »
ok bi daha gostereyim bakaylım.tesekkurler...