Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi  (Okunma sayısı 21778 defa)

Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« : 20 Şubat 2009, 18:33:30 »
Arkadaşlar öncelikle herkese iyi akşamlar diyorum. bundan yaklasık 1 ay once 2005 model yeni kasa polo 1.4 trendiline bir araç aldım. uzun sürüdir yazılarınızı okuyorum ve bende aranıza katılmaya karar verdim. Öncelikle herkesin konuya olan yaklaşımları vede seviyesinden ötürü ne kadar güzel bir sitemiz olduğunu günden günden daha iyi anlıyorum.
Gel gelelim sormak istediğim soruya.Malum arabam yeni vede ilk arabam.Afetimin benden önceki sahibi bayan. Ve malesef baskı balatasının yarı ömrünü neredeyse  yemiş araba daha 39binde. Şehir içinde 285krş yakıorum ve bu bana çok geliyor. Sanki daha az yakması gerekiyormuş gibi geliyor. Sizce normalmidir yoksa debriyaj baskı balatas değişirse yakıt tüketimi azalırmı.
bu arada boğaz kelebeğini daha yeni temizlettim ama benzin tüketimi azalmadı.

Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #1 : 20 Şubat 2009, 19:12:55 »
anladığım kadarı ile periyodik bakımını yaptırmışsınız. 285krş yakıyor demişsiniz bu da yaklaşık olarak 9,9 lt/100km yapar. Şehir içi tüketimi için biraz fazla. yalnız şuda var yakıt tüketimini belirleyen en büyük unsur kullanım şeklidir. Sakin kullanımda bakımlarını tamamlar baskı balatayıda değiştirirseniz 22-24 krş civarında yakacağını tahmin ediyorum. Tabi Polo'cu arkadaşlar bu konuda daha net bi açıklama yapar.

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #2 : 20 Şubat 2009, 19:34:46 »
öncelikle aramıza hoş geldiniz......
    aracınızın debriyajının yarı ömrünün bittiğini nerden anladınız..?
aracın bujileri 30000 km de değişmişmi?

boğaz kelebeğini ne için temizlettiniz.temizlettiğinizde adaptasyonu yapıldı mı?

     sadece cok yaktığını ve bir arıza olduğunu düşünerek mi temizlik işlemini yaptırdınız ve aynı nedenden dolayı debriyajın bitik olduğunu düşünüyorsunuz...eski kullanıcısın bayan olmasına mı bağlıyorsunuz.
 
   bir aracın çok yakmasında 2 sebeb değil bir çok sebeb vardır..ama  beraberce çözeriz merak etmeyin ...
    bir de en önemlisi aracın yakıtını nasıl hesapladınız ....
   ben bilmeyenler için   yazıyım.....
    1. işlem=aracınızın yakıt deposunu tam olarak doldurun..
    2.aracınızın km sini sıfırlayın.
    3.dilediğiniz kadar en az 100 km olacak şekilde aracınızı kullanın...
    4.sonra tekrar aracınızın deposonu tekrar tam olarak doldurun mümkün ise aynı pompadan.
   5.araca aldığınız  yakıtı (lt olarak yazın) not alın yakıt fiyatları her an değişebilir
       örneğin   150 km yol yapmışşınız aracınıza 13 lt tl karşılığı   30 tl yakıt aldınız diyelim  aracınız bu konumda   30/150=20 kuruş......


 siz de bu hesabı buna göre yapmadıysanız ışık hesabına göre veya ibreye göre yaptıysanız  ...işlemleri takip ederek   lütfen yakıtınızı hesaplayın....sonra tekrar görüşelimmmmm....
  
    
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #3 : 21 Şubat 2009, 20:33:55 »
öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.

Benzin hesaplamasını depo ışığıyla yapıyorum yaklaşık 1000km dir.ışık yanınca benzin alıyorum tekrar yandığında aldığım benzini km e bölüyorum.
debriyaj baskı balatasını gittiğim servis söledi biraz sertleşme var cünkü kavramasıda yukarıda.Aracın eski sahibi acemi oldupğundan olablilir dediler. Bujiler 30bindeyken değişmiş elimde gönenden alınmış faturası var. Kullanım şeklime gelince ise izmirin sabah trafigi dur kalk cok oluyor bende sakin kulanıyorum.Bogaz kelebeğini genel bir kontrole götürmüştüm orda kirli olduğunu söylediler bende temizlettim adaptasyonda yapıldı.Ama boğaz kelebeğini temizletmeden once de aynı değerllerde yakıt tüketimim vardı.Şimdi nasıl bir yol izlesem bilemiyorum tavsiyeleriniz nelerdir??

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #4 : 21 Şubat 2009, 20:58:24 »
önemli değil her zaman..bizim meslekte kimse kimsenin yaptığı teşhise güvenmemesi gerekir.o yüzden ...debriyaj testini tarif etsem yaparsınız ama ne kadar bitik olduğunu anlamanız için tecrübe gerekiyor...neyse biz yinede yapalı en azında iyi mi yoksa çok kötümü diye fikir edinelim.
    yukarıdaki yakıt hesabını yapmanız gerekiyor ışıkla hesap hesap değildir.bir kere tam doldurun ...bakarsınız benzine zam gelir :) kar yaparsınız.
    sabah trafiğinden bahsettiğinize göre işinize aracınızla gidip geliyorsunuz  kış aylarındayız...aracınızın motor ısısı 80 e gelene kadar arac motoru zengin karışım dediğimiz modta çalışır zengin karışım modunda yakıt oranı daha yüksektir...
     işiniz ile evinizin arası örneğin 7  km diyelim bunun tahmini ilk 5 km sinde motorunuz ancak 80 dereceye gelir.....yani belli aralıklarla kısa kısa aracı kullanıyorsanır yakıt sarfiyatınız artması normaldir....
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #5 : 21 Şubat 2009, 21:42:42 »
Merhaba arkadaşım.Öncelikle konu ile ilgili olarak daha evvel gittiğim bir usta arkadaşım bana debriyaj setinin otomatik gergili olduğunu ve de baskı balatanın aşındığını yakıt tüketimi artışı, debriyajın sertleşmesi ve de debriyaj pedalının daha yukarıdan kavramaya başlamasından anlaşılabileceğini söylemişti.<ben de bunların hepsi mevcuttu. :saygılar

Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #6 : 21 Şubat 2009, 22:00:34 »
bende de var aynı sorun,çok yukarıda kavrıyor ama yakıt tüketimimin aşırı artmış olduğunu zannetmiyorum. yinede değiştirecem :)

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #7 : 21 Şubat 2009, 22:23:34 »
debriyajın kontrolünü yazmayı unutmuşum.....vw araçların debriyajları diğer araclara nazaran yukarıda kavrar bunu da unutmadan söyliyim çünkü siz aramıza yeni katılmışsınız...
         aracınızı çalıştırın
        el frenini sonuna kadar çekin
         debriyaj pedalına basın
           4.vitese takın
          normal kalkış yaptığınızdan biraz daha fazla gaz vererek kalkış yapın..
        aracınız ,debriyaj pedalının kavrama noktasın da hemen stop ediyor ise debriyaj sisteminizde kaçırma yok.
           debriyaj pedalını tamamen bıraktığınızda stop ediyor ise debriyajınız çok sağlıklı değil kaçırma var.
           pedalı bıraktınız araç çalışmaya devam ediyor ise çekici çağırın  :)
      herşey normal ama debriyaj pedalınızın sert olduğundan şikayetçi iseniz o ayrı bir sorun hiç kimseye sorulmasına gerek yok o keyfi bir sorundur siz bilirsiniz...   




!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #8 : 22 Şubat 2009, 19:57:03 »
benzine zamn gelmeden verdiğin tavsiyeyi dinlemeliyim o zamn :)
Geçenlerde şöle bir deneme yaptım.3.vitese taktım arabayı kaldırmaya çalıştım.Tak tuk die bir ses geldi hop stop etti.Ardından elfireni çekili haldeyken düz bir zeminde arabayı kaldırmaya çalıştım arabanın kıçı yere yakınlaşmaya başlıyor yani kalkmıyor.Bu denemeler senin için bir fikir verdi mi sayın Nakres?
Yeri gelmişken bir sorunumdan daha bahsetmek isterim.Aracı almadan önce salıncak fişeklerinin patlak olduğunu ilerde istersem değiştirmemin faydalı olacağını söylediler.Bende biraz titiz olduğum için değişssin dedim biraz masraflı oldu ama değişti.(özel servis) araçda hiç bir sorun yoktu kullanırken.Ancak son 3 gundur frene biraz sert bastığımda arabanın altından(ön kısım) takırdı sesi geliyor.Yani frene yükleniyorum gıcırdayan bir demir gibi bir ses geliyor. Korkmaya başladım umarım büyük bir sorun yoktur.
Son olarak bahtsız bedevi olan ben bugun sağ ön camın açılıp kapanmadığını farkettim düğmeye basıorum tık yok.Ama sol taraf çalısıyor.Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler.

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #9 : 22 Şubat 2009, 21:32:06 »
el freni çekiliyken biraz daha gaz verip debriyaj pedalından az daha ayağınızı bıraksaydınız sonuc için biraz daha bilgi sahibi olabilirdik.......
       1 pratik bilgi daha veriyim...debriyajı kaçıran bir aracın, seri kullanımında  vites geçişleri otomatik vites aracların vites geçişlerini andıran çok yavaş bir ivmelenme hissettirir....
  yani bir üst vitese geçtiğinizde verdiğiniz ilk gazı tam anlamıyla yemez....
        cam krikonuz için geçmiş olsun.. 
   bu konuda ancak sizin yapabileceğiniz kontrolleri yaptırabilirim  size burdan yardımda ancak bu kadar olabilir...
       sürücü tarafından baktınız çalışmıyor
       1--kontağınızı açın
2--- sağ kapı camının kendi anahtarı ile çalışıp çalışmadığını kontrol edin...
3--.sessiz bir ortamda kulağınızı kapı döşemesine yanaştırın anahtarı ac-kapa yapın.  tık-tık diye ses geliyor ise kriko motorunuz arızalı..
4.uzun basmalarınızda bastığınız kadar ses geliyor ise..problem mekanik..
5.hiç bir ses yok ise kapı menteşeleri nin arasındaki kapı tesisatını eliniz ile sallayın aynı anda anhtarı çalışır durumda tutun..genelde tesisat kopukluk  arızaları buralardan olur....
   aslında bu tür durumlarda ilk bakmanız gereken sigortadır ama trendlerde ayrı ayrı olup olmadı şu an aklıma gelmiyor  benim tesisat şemasına sizinde aracınızın sigorta tamlasındaki  yerleşim planına bakmanız gerekiyor:)forumda bilgisi olan arkadaşlar mutlaka vardır 
ön takımınızdan gıcırtı sesini viraj demiri askı lastikleri yapabilir onun konrolünüde  yazıyım
  aracınıza binmeden aracınızı sağ ön ve sol ön olarak
farların hizasından yani çamurluğun üzerinden aracı esneterek yapabilirsiniz aracınızı esnettiğinizde aynı gıcırtı sesini duyuyorsanız  viraj demiri askı lastikleriniz bozuk..cam krikosu ile birlikte sessiz bir yerde yapın..
         
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #10 : 22 Şubat 2009, 22:08:42 »
hava filtresini dekontrol edin motora yeterli oksijen gidemez ise saglıklı bi yanmaolamıycagından araç yakıtı yakamadan dışarı atacaktır

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #11 : 22 Şubat 2009, 22:14:26 »
doğru söylüyorsun ama konuyu tamamen okumamış olduğunu düşünüyorum...yakıt sarfiyatı hakkında kitap bile yazılabilir...:)
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #12 : 22 Şubat 2009, 22:17:32 »
haklısınız öyle bi göz gezdirip sazanlama atlar gibi msj attım iştee >:D

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Debriyaj Baskı Balatası Değişmelimi
« Yanıtla #13 : 01 Mart 2009, 15:16:43 »
Merhaba arkadaşım.Öncelikle konu ile ilgili olarak daha evvel gittiğim bir usta arkadaşım bana debriyaj setinin otomatik gergili olduğunu ve de baskı balatanın aşındığını yakıt tüketimi artışı, debriyajın sertleşmesi ve de debriyaj pedalının daha yukarıdan kavramaya başlamasından anlaşılabileceğini söylemişti.<ben de bunların hepsi mevcuttu. :saygılar

Bende de hepsi mevcut ama balatamın daha ömrü var arabam 104.000de ilk sahibi bayan. Debriyajım kazık gibi oldu." Egzoslarım iyi durumda, Zamanında buji değiştiririm, Hava filtrem hep temiz ve yenidir, Güvenilir benzinlikten gaz ve benzin alırım" bunları yapınca yakıtım çok düşük. Yani debriyajım hala iş yapıyor. Ayrıca 1. VİTESTE kalkarken sıyırmayı ileri geri sallama halinde hissetmen lazım, Gaza bastığında arabanın bağırıp gitmemesi lazım. Bunlar varsa debriyajın bitik demek.

Bizimkiler otomatik gergi ve debriyaj azaldıkça pedal yukarı çıkar sertleşir. Ama iş yapmaya devam edemez demek değil.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di