Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...  (Okunma sayısı 21441 defa)

2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« : 17 Mart 2011, 15:24:15 »
Merhaba arkadaşlar, 2003 model dizel polo aldım 3 ay önce, yakıtı çok fazla geldi, 100 km de yaklaşık 7-7,5 litre arası.

Aracı oldukçada sakin kullanırım dilinden anlarım.
Araçta 14 yerine 15 inç jantlar var (195x60x15) buna bağlamıştım yakıt tüketimini ama egsozdan gelen ve rahatsız edici bir ses için gittiğim usta,
katalitik konvertörün boşalttırılmış olduğunu, sesin ordan geldiğin, yakıt artışının ve ilk kalkışlardaki performans düşşünün bundan kaynaklandığını söyledi.

Ayrıca bu şekilde turboyada zarar verir dedi. Yıldız sanayide çıkma konvertör varmış alıp taktırıcam. Ayrıca son 1 haftadır yolda giderken bazen araba yığılıyor ve devir 3000 i geçmiyo ne yaparsam yapayım, araba çekmiyor. Galiba turbo devreden çıkyor. Kontağı kapatıp açınca düzeliyor.

Bu konularda ( Yakıt tüketimi, katalitik konvertör ve turbo) düşüncesi, bilgisi yada tecrübesi olan arkadaşlar varmı?

Şimdiden teşekkürler.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2011, 15:25:38 Gönderen: polikrates »

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #1 : 17 Mart 2011, 17:20:44 »
katalitik konvektör yakıtı bir miktar artırabilir belki ama çok da farkedilecek kadar değil.Turbolu bir araç kullanıyosunuz zaten 1500den itibaren devrede kalkışta ne hantallığı katıyor ki konvektör olmaması?Burdan anca ezbere konuşabiliriz bence turbonun basıncına kondüsyonuna bir baktırın, enjektörlerde işeme var mı, ona bir baktırın.Ben kışlık lastiklerle ara ara sert kullanım ve zaman zaman yogun trafiğe maruz kalmama rağmen 7.5 görmedim, bende de 15 lik jantlar var, ama polo için 60 yanak biraz fazla geldi bana 195 tabanda, ölçülerinizden eminmisiniz?

ekleme:devirin 3000i geçmemesi de ilginç, katalitik iptal edildiğine göre kilometresi var biraz aracınızın sanırım. Manifold-egr temizliği yaptırmanızı tavsiye ederim.Sağır kullanılmışsa kurum bağlamış olabilir bazı aksamlar.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2011, 17:25:19 Gönderen: boralp »

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #2 : 17 Mart 2011, 18:18:04 »
Pardon bilgi hatası var, lastikler 195x55x15. Aracın kilometresi 134.000
Aslında bakıma sokacağım arabayı ama yağ değişimi için km dolmasını bekliyorum
Araştırdığım kadarıyla jant-lastik durumunun bu kadar yakıt artışı yapmayacağı...
Benim araçta bir anormallik var. Katalitik konvektör takılması ve bakımdan sonra bir daha ölçücem yakıtı.
Umarım bunlardan birisidir. Yoksa full depoyla şehir içi 600 km yi bulamıyorum. Ve oldukça can sıkıcı.
Dediğim gibi sanırım turbo zaman zaman devre dışı kalıyor ve araç yığılıyor çekmiyor. Debrijaya basıp gaz verdiğimde sorun yok devir yükseliyor. Ama viteste araç gitmiyor.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2011, 18:19:11 Gönderen: polikrates »

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #3 : 20 Mart 2011, 15:58:29 »
aracı yeni aldıysan yağ değişim için neden kmsini bekliyorsun ki?
belki eski sahibi 30-40 bin km önce yağını değiştirdi.

 bence eski sahibi aracını hor kullanmış, büyük ihtimal çip mip şunla bunla güç artışı sağlamak istemiş ve elinde patlayacağı vakit üstündekileri söküp satışa çıkarmış.

benim eski poloyu ilk aldığımda içinden öyle bir yağ çıktı ki katran gibi. akmıyordu artık, asfalt gibiydi. adam belki 50 bin km dir değiştirmemişti.
eğer uzun süreli kullanacaksan arkadaşın dediği gibi önce bir turbosuna baktır. eğer problem varsa hiç bekletme elden çıkar
problme yoksa yağını, filtrelerini değiştir öyle bir dene
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı pdr

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #4 : 15 Mayıs 2011, 22:37:43 »
benim araç da 2005 tdı ve lastikler 195 50 15, yakıt tüketimi sizinkini bulmaz, şuan bir depo 200 tl ile doluyor ve 1000 km civarı gidiyor. diğer yorumlardaki arkadaşların da görüşlerine katılıyorum.

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #5 : 18 Mayıs 2011, 10:25:09 »
polikrates slm,
katalitik konvertörün turbo ile alakası yoktur. bu parça egzos gazındaki zararlı gazların zararsız hale getirilmesine yarar. içi boşaltığında çevreye zarar verirsin araca değil. İçi boşaltığında egzoz gazının çıkışı rahatladığından çekişte yükselir, düşmez.

aracında yakıtı çok yakmasını sebebini kullanılan yakıtın efektif kullanılmamsında aramak gerek.
1- enjektörleri kontrol ettir. işeme varsa fazla yakar ve ileride pistonları etirsin.
2- egr valfi ve egzos geri dönüşüm sistemi. yanmamış yakıt yanma odasına dönmüyorsa yakıt artar.
3- çekiş düşüklüğü ve yakıt artışı doğru hava gelmemisinden olabilir. hava akış metrenin değelerini kontrol ettir. hava akışmetre arızalı ise çekiş çok düşer
4- turbo: turbo basınç değerlerini ölçtürmen gerekir. turbo devereye giriyormu girmiyormu kontrol etmek gerek. turbo devreye girmiyorsa sistemi komple kontrol gerek (N75, westgate, manifold basınç sensörü)

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #6 : 18 Mayıs 2011, 10:47:48 »
eğer dediğin gibi turbo kesiyorsa turboda kurum birikmiş ve baypas aslımıyor olabilir bi tamiciye göster ve söktür bakalım turboda kurum olabilir kardeşim.

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #7 : 15 Temmuz 2011, 16:51:43 »
Bende de 2004 polo 1,4 tdi var km de 25 kuruş yakıyor. Bende bu rakam için ne kadar fazla desemde, servis normal diyor

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #8 : 15 Temmuz 2011, 17:06:40 »
mazot 3.72 olduğundan yakıt normal

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #9 : 03 Ağustos 2011, 01:32:08 »
polikrates slm,
katalitik konvertörün turbo ile alakası yoktur. bu parça egzos gazındaki zararlı gazların zararsız hale getirilmesine yarar. içi boşaltığında çevreye zarar verirsin araca değil. İçi boşaltığında egzoz gazının çıkışı rahatladığından çekişte yükselir, düşmez.

aracında yakıtı çok yakmasını sebebini kullanılan yakıtın efektif kullanılmamsında aramak gerek.
1- enjektörleri kontrol ettir. işeme varsa fazla yakar ve ileride pistonları etirsin.
2- egr valfi ve egzos geri dönüşüm sistemi. yanmamış yakıt yanma odasına dönmüyorsa yakıt artar.
3- çekiş düşüklüğü ve yakıt artışı doğru hava gelmemisinden olabilir. hava akış metrenin değelerini kontrol ettir. hava akışmetre arızalı ise çekiş çok düşer
4- turbo: turbo basınç değerlerini ölçtürmen gerekir. turbo devereye giriyormu girmiyormu kontrol etmek gerek. turbo devreye girmiyorsa sistemi komple kontrol gerek (N75, westgate, manifold basınç sensörü)

+1500
Cevap 10 numara olmuş bunun üzerine yoğunlaş. 1sene içerisinde seninki gibi iki konu okudum 2side çözüldü. Biri hava akışmetresinden çıktı, diğer turbodaoluşan kurumdan pallerin açılaması yada doğru konuma gelmemesi mi öyle birşeydi. Dizelin derdi kurumdur zaten hele alçak devir sürüldü mü hiç sevmez. Kolay gelsin inşallah çözülecek.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #10 : 03 Ağustos 2011, 01:33:14 »
mazot 3.72 olduğundan yakıt normal
Bununda etkisi olur tabi de TL bazında olur, bu aracın ş.içi verisi 5,6 idi galiba.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #11 : 25 Ağustos 2011, 14:30:02 »
Bende 2007 1.4 Tdi 70 Hp var.
Benim arabada vites geçişlerinin en verimli boğulmadan 3500-4000 arasında yapabiliyorum.Bunun turboyla bir alakası varmı.Birde turbo arızasını nasıl belli eder.

Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #12 : 25 Ağustos 2011, 19:15:08 »
turbo arızalanınca araç yüksek devirlerde gitmez. magirus dolmuşlar gibi bağırır ama çekiş olmaz.

sendeki aracın aynı motorlusunu kullanıyorum. 3000 devirde vites değiştiriyorum.  2000 devire düşünce bir alt vitese atıyorum.
5. vites uzun yolda 3000 devir hız 123 km civarı oluyor. deviri 1500e düşürüyorum  hız 80 km civarı oluyor sıkıntı olmuyor gidiyor araba.


Araba binmek içindir..

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 2003 polo tdi yakıt ve turbo sorunu...
« Yanıtla #13 : 27 Ağustos 2011, 13:50:29 »
Mustafa nın araç aynı blok ama güçleri tamamen farklı. Mustafa da ki araç çok daha çabuk toplar 80HP 195NM. Sizdeki 70Hp 170Nm
Düz yolda değilde yakuşta veya yüklü böyle birşey yapıyorsan normal. 1800-2000d/d da turbon açılıyor olması lazım, vites attığında aracın bu devirin altında kalıyorsa yığılır. Dizel araçlar yüksek devir sever kurum açısındanda faydalıdır 3500-4000d/d üst vitese geçemek te sakınca yok yani.

Benzinliler daha iyidir 2500-2800 de kullanılabilir ama yine de,
Benim aracın 2.vitesinde aynı sıkıntı var 25km/h altında vites atarsam dik yokuşlarda yığılıyor. Diğer vitesler çok iyi, 3. 38km//h, 4. 45km/h, 5. 58km/h, 6. 68km/h de rahatlıkla topluyor.

VW ler çabuk turbo yemez ama turbo bağlantı elemanlarında kopma delinme vs. olabiliyor. Yağlama sisteminde olursa tehlike büyük, bi kontrol ettirmekte fayda var.

Bende 2007 1.4 Tdi 70 Hp var.
Benim arabada vites geçişlerinin en verimli boğulmadan 3500-4000 arasında yapabiliyorum.Bunun turboyla bir alakası varmı.Birde turbo arızasını nasıl belli eder.
« Son Düzenleme: 27 Ağustos 2011, 13:54:10 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di