Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: kontak açık bırakmayla ilgili  (Okunma sayısı 8606 defa)

Çevrimdışı ByRePLiCa

  • HASTASIYIZ DEDEEE
kontak açık bırakmayla ilgili
« : 25 Mart 2012, 22:48:03 »
başlığa tam olarak ne yazıcağımı bilemedim böle yazdım idare edin sorum şu beyler kontak kapalıyken biliyorsunuz çakmaklıktan elektrik alamıyorsunuz güvenlikle alakalı sanırım kontağı açık bırakıp çakmaklığı kullansak örneğin bugün bitane araç içi süpürge yaptım çakmaklıkla çalışan yani 12 voltla ama kontak kapalı olduğu için elektrik alamıyorum kontağı açsam aracın içini temizleyene kadar aracın ateşleme sistemine veya platinlere bir zararı olurmu bilgisi olan varmı katılan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim :)
BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU

Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #1 : 25 Mart 2012, 23:21:52 »
çakmaklı sarj aletı var kontak kapalı ıken elektırık verıyo
Tabı Sekkılsın yaa

Çevrimdışı ByRePLiCa

  • HASTASIYIZ DEDEEE
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #2 : 25 Mart 2012, 23:37:14 »
çakmaklı sarj aletı var kontak kapalı ıken elektırık verıyo
bence yalnışın var kontak kapalıyken telefon şarj olmuyo denedim
BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • 2001 Golf Comfortline Red
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #3 : 26 Mart 2012, 00:32:07 »
bence yalnışın var kontak kapalıyken telefon şarj olmuyo denedim

çok ilginç, kontağı açmadan çalışması gerekir çakmaklık...

Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #4 : 26 Mart 2012, 06:55:43 »
Burak'ın söylemek istediği şu ; kontağı bir kademe döndürdük ama aracı çalıştırmadık .uzun süre bekledik .bir zararı olur mu ???

eski araçlarda yani platinli araçlarda açık kaldığında endüksiyon bobini yanabilir ve Burak'ın aracı da benzınlı oldugu için bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür. Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir.yani şarj dinamosunun kömürlerini yersin denedebilir bu duruma.

Dizel araçlarda ise durum daha sıkıntılı çünkü ; şarj dinamosu var ama ateşleme bujisi ve platin yok. dizel araçlarda da uzun süre kontak açık kaldığında kızdırma bujileri zarar görebilir.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2012, 07:12:22 Gönderen: kemal_koker »

Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #5 : 26 Mart 2012, 10:00:18 »
nasıl olsa 15 dk surer arabanın içini çekmen araba çalışsın ozamn bı sıkıntı olmaz
facebook (Continental Deniz Ticaret)

Çevrimdışı ByRePLiCa

  • HASTASIYIZ DEDEEE
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #6 : 26 Mart 2012, 20:01:48 »
nasıl olsa 15 dk surer arabanın içini çekmen araba çalışsın ozamn bı sıkıntı olmaz
mantıklı 15 dakika bile süreceğini sanmıyorum ama telefon şarj edicez diyelim sıkıntı o zaman başlıyo çünkü kontağı kapattığınız anda elektrik gidiyo saçma olmuş bence direk 12v olması gerekir çakmaklıkta kontağı açmadan
BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU

Çevrimdışı MasterWK

  • İnş Müh.
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #7 : 26 Mart 2012, 20:10:30 »
ateşleme durumuna gelmeden önce bir konum daha var ama çok kısa bir aralık. gösterge ışıkları yanmıyor ama havalandırma, cam filan kullanılabiliyor  :tamamdir

bu aralık için marş öncesi duruma getirip sonra hafiften geri çekince ufak bir tıklama sesi geliyor, fanı çalıştırarak denersen o aralığı yakaladığını anlarsın  :)

kısaca kontakta durum şöyle:

Anahtarsız durum - 1 - 2 - Start
« Son Düzenleme: 26 Mart 2012, 20:11:44 Gönderen: MasterWK »
Otomobil özgürlüktür...

Çevrimdışı ByRePLiCa

  • HASTASIYIZ DEDEEE
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #8 : 26 Mart 2012, 21:44:59 »
ateşleme durumuna gelmeden önce bir konum daha var ama çok kısa bir aralık. gösterge ışıkları yanmıyor ama havalandırma, cam filan kullanılabiliyor  :tamamdir

bu aralık için marş öncesi duruma getirip sonra hafiften geri çekince ufak bir tıklama sesi geliyor, fanı çalıştırarak denersen o aralığı yakaladığını anlarsın  :)

kısaca kontakta durum şöyle:

Anahtarsız durum - 1 - 2 - Start
evet haklı olabilirsin hiç yavaş çevirmeyi denemedim bakalım yarın denicem
BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU

Çevrimdışı o.bilge

  • Bir Alex değil.
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #9 : 26 Mart 2012, 21:52:42 »
o yavaş çevirme direksiyon kilitliyken kilidi açmadan sonuna kadar çevirince de oluyuo galiba. teyp falan çalışıyo çünkü öyle olunca.

Çevrimdışı ByRePLiCa

  • HASTASIYIZ DEDEEE
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #10 : 26 Mart 2012, 22:26:32 »
o yavaş çevirme direksiyon kilitliyken kilidi açmadan sonuna kadar çevirince de oluyuo galiba. teyp falan çalışıyo çünkü öyle olunca.
teyp zaten her halukarda çalışıyo özgür kontağı açmasan bile
BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU

Çevrimdışı ByRePLiCa

  • HASTASIYIZ DEDEEE
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #11 : 27 Mart 2012, 22:46:01 »
ateşleme durumuna gelmeden önce bir konum daha var ama çok kısa bir aralık. gösterge ışıkları yanmıyor ama havalandırma, cam filan kullanılabiliyor  :tamamdir

bu aralık için marş öncesi duruma getirip sonra hafiften geri çekince ufak bir tıklama sesi geliyor, fanı çalıştırarak denersen o aralığı yakaladığını anlarsın  :)

kısaca kontakta durum şöyle:

Anahtarsız durum - 1 - 2 - Start
evet bugün denedim bi aralık daha var ama anlaman için çok yavaş çevirmen gerekiyo kontağı zaten röle sesi geliyo elektrik geliyo sağol dostum sen olmasan servis bile bilmiyo aradım sordum bugün
BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU

Çevrimdışı o.bilge

  • Bir Alex değil.
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #12 : 27 Mart 2012, 22:58:58 »
teyp zaten her halukarda çalışıyo özgür kontağı açmasan bile
onu biliyorum da hani kontağı çevirince teyp otomatik açılır ya, onun gibi açılıyo

Çevrimdışı ByRePLiCa

  • HASTASIYIZ DEDEEE
Ynt: kontak açık bırakmayla ilgili
« Yanıtla #13 : 27 Mart 2012, 23:08:22 »
onu biliyorum da hani kontağı çevirince teyp otomatik açılır ya, onun gibi açılıyo
evet hafif açınca teypde açılıyo sende haklısın özgür :)
BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU