Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: debriyaj hakkında  (Okunma sayısı 6250 defa)

debriyaj hakkında
« : 08 Nisan 2011, 09:48:43 »
"Araç tipi ne olursa olsun çalıştırma sırasında ve sonrasında ayak debriyaja basılı olmamalıdır. Bu işlem uzun vadede debriyajın arıza vermesine neden olacaktır." doğru mu? vw için durum nedir herkes birşey söylüyor.tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #1 : 08 Nisan 2011, 17:10:06 »
viteste unutulma ihtimaline karsı iyi bir alışkanlık
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #2 : 08 Nisan 2011, 18:29:47 »
viteste unutulma ihtimaline karsı iyi bir alışkanlık
+1

Çevrimdışı barut

  • Şehir
    İzmir
Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #3 : 09 Nisan 2011, 11:21:37 »
debrijaya basmak vitesi boşa almakla aynı şey değilmi bi zararı olmaz bence

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #4 : 10 Nisan 2011, 00:37:37 »
Tersine Debriyaja "tam" basma alışkanlık haline getirilmelidir. Tüm araçlar için böyle,ehliyet kurslarında bile verlir, ilk çalıştırmada fren+debriyaj araç raha çalışır hemde. Ben basıyormuyum genelde hayır önce boşa alıyorum aynı şey.

Ama özellikle eski enjeksiyonlu Vw ler için kontak açıldıktan sonra enjektörün püskürtme ilemini beklemek gerekiyor, erken marşta önceden kendi ayar yaptığından boğulabliyor. Kontak açılınca 2-3sn bekleyip sonra gaz pedalına dokunmadan marş yapmak doğrusu
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2011, 00:39:52 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #5 : 24 Nisan 2011, 19:21:43 »
boşa da atsanız, her türlü debriyaja basarak çalıştırmakta fayda var.

alıntıdır:

vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi


enjeksiyonlu ve dizel araçlarda gösterge ışıkları sönene kadar beklemek lazım. yoksa, benzin ya da mazot pompasına fazla yük bindirmiş olursunuz
Araba binmek içindir..

Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #6 : 24 Nisan 2011, 20:07:53 »
Debriyaja basmadan son çıkan VW'ler çalışmıyor...

Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #7 : 19 Mayıs 2011, 20:55:51 »
zararlı bir şey olsaydı son vw'ler ve toyotanın yeni modellerine debriyaja basılarak çalıştırılmazdı zararı bir kenara yararı bile vardır

Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #8 : 19 Mayıs 2011, 23:07:06 »
arabayı çalıştırırken debriyaja basın. ama çalıştıktan sonra ayağınızı basmamasanız bile debriyaj üztünde tutmayın. balatayı yirsiniz mazallah....

Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #9 : 13 Ağustos 2011, 23:27:13 »
aynen çalıştırırken ayak her zaman debriyaja basılı olmalıdır özellikle şanzıman için çok iyi olur

Çevrimdışı AG0463

  • Kişisel Mesajımı da PM atıyım oldu olucak.
Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #10 : 13 Ağustos 2011, 23:55:41 »
debriyajın mı var derdin var. DSG <3 <3
GTD

Çevrimdışı TwinCept

  • ibrahim
Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #11 : 14 Ağustos 2011, 10:43:33 »
debriyajın mı var derdin var. DSG <3 <3

Artisstt , Havamı atıon lenn  ;D

Çevrimdışı AG0463

  • Kişisel Mesajımı da PM atıyım oldu olucak.
Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #12 : 14 Ağustos 2011, 13:52:16 »
Artisstt , Havamı atıon lenn  ;D

=)) ne haddime abi ya. jant, yay, sis farı, ön panjur taktırırsam belki atabilrim hava =)))
GTD

Çevrimdışı TwinCept

  • ibrahim
Ynt: debriyaj hakkında
« Yanıtla #13 : 15 Ağustos 2011, 18:18:55 »
=)) ne haddime abi ya. jant, yay, sis farı, ön panjur taktırırsam belki atabilrim hava =)))

Herşey boş azam bizim olmadı DSG Çift Kavramalı Tam Otomatik Tiptronic vites kutumuz  :'(