Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru  (Okunma sayısı 16393 defa)

Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« : 27 Temmuz 2011, 12:56:55 »
Merhaba arkadaşlar,

Forumu 2-3 aydır aktif olarak takip etmeme karşın yeni üye oldum herkese şimdiden merhaba diyorum.
evet siz bilgili abilerime,kardeşlerime(özellikle POLO GTI SAHIBI ARKADAŞLARA) bu araba hakkında sormak istediğim birkaç sorum var yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim..

şimdi uzun zamandır polo gti için birikim yapıyorduk ve 52.000 liraya 0 araç alıyoruz.
Sormak istediklerim:
Şimdi bu araçda vwde genel olarak bi sorun yaratan kronik bi hata varmı
180 bg şuanlık az olduğunu düşünüyorum garantinin de bozulmaması amacıyla abt yazılım yaptırmayı düşünüyoruz.Abt yazılımın zarar verdiği bir sistem varmı
Abt yazılım dışında ekstra modifiye(motora) ne yaptırabiliriz?(kat iptali vs. vs.. tarzında)
17 jantın bu araca belki biraz büyük olduğunu düşünüyoruz hız açısından 15 jant a çevirmemize mani olan bi durum varmı
bildiğiniz üzere poloların bagaj hacmi 280 lt gtida ise 208 lt bu düşüşün sebebi acaba arabanın içine yer sağlamakmı yoksa aracı küçültmekmi?
Kime sorsam başka araç bak bu araç sana küçük gelir başı sonu bir araba her zaman risklidir diyorlar ancak %80 itibariyle ben araçta tek gezicem zaten evlilik çocuk deseniz daha zamanı bol :) Bu araç küçük olduğundan dolayı gerçekten bi risk yaratırmı.
Bir yandanda ibiza cupraya da baktım ama yok arkadaş alman kalitesini ispanyol sıcaklığı tutmuyor :D
son sorum olarak biraz ilginç olucaktır ama 320d 184 bg ama ağırlığı fazla polo 180 bg ama ağırlığı az stok haldeyken vs de kim kazanır?

Tekrar teşekkür ediyorum iyi forumlar

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #1 : 27 Temmuz 2011, 13:13:37 »
hoşgeldiniz, keyifli forumlar

1.gti 320d yi ortadan 3e böler o konuda sıkıntı olmasın, hem polo daha hafif, hem benzinli olduğu için üst devirlere çıkabilecektir.320d kullandım ama gti kullanmadım ama tahminim o yönde.

2.araç bence küçük falan değil, ailecek binilecek bir araç olmayabilir belki ama araca uno, smart muamelesi de yapmamak lazım.dezavantaj yaratmayacak kadar küçük, ama avantaj yaratacak kadar da küçük :)

3.daha önce de tartışıldı 15 jant daha mı iyi olur diye, 17 inç safkan orjinal gti jantından bahsediyoruz, ağırlık olarak çoğu oem 15 liklerden daha hafiftir, kaldı ki gti araçta 15 olması yol tutuş olsun, görüntü olsun, fren disklerini sığdırma olsun sıkıntı olur.

4. Cuprayı beğendiyseniz alın, düne kadar seat kullanıcısydım, malzeme kalitesi açısından hiç bir fark yok.GTI ve Cupra arasındaki donanım farkını bilemem ama seat vw ne nazaran donanım konusunda daha bonkör.

5.Performans konusuna gelince 184 hp lik bmw ye performansı açısından göz kırpabiliyorsanız 180 hp gti nasıl size yetmedi onu çözmeye çalışıyorum, net bir şey söyleyemeyeceğim o açıdan.Ama araçlar yeni, yazılım için bir süre beklemenizi tavsiye ederim, bu araçlara uygulanan mevcut yazılımların henüz oturamayacağı kanaatindeyim aracınız deneme tahtası olmasın.Aşırı beslemeli araçlarda eksoz modifiyesi atmosferikten daha fazla güç verir, maliyet sıkıntı değilse manifolddan itibaren komple eisenmann yapılır çok da temiz güç alınır.Ama sanayideki eksozcuya veriliğ de gti eksoz sisteminden daha iyi bir eksoz sistemi ortaya çıkaracak eksozcu en azından ben tanımıyorum.İstanbulda iskender usta diyorlar yaptıran daha iyi bilir.

6.Kronik hatasını şuanda net kimse kestiremez kronik olması için biraz zaman geçmesi lazım, ama dsg 7 ileri sistemin özellikle yüksek hp li versiyonlarda vermiş olduğu mekatronik arızası dillerde.

Sondan başa gittim benimkisi biraz ters oldu idare edin :)

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #2 : 27 Temmuz 2011, 14:04:11 »
hocam jantları küçültmeyi düşünüyorsanız benim 15 lik kapaklı jantı mı vereyim size üstüne biraz daha takviye ederim sizin jantları alırım  ;D
ama 15 lik diye demiyorum yol tutuşu cok iyidir bana mısın demez  ;D üstelik 3500 km yapıldı daha  ;D
2011 VW POLO 1.4 85 hp Comfortline Şeker Beyazı
mtec 8000k xenon,philips sis led,elektronik egzoz sistemi,eibach 5 cm helezon,16 inç GTI jant

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #3 : 27 Temmuz 2011, 15:32:50 »
hoşgeldiniz, keyifli forumlar

1.gti 320d yi ortadan 3e böler o konuda sıkıntı olmasın, hem polo daha hafif, hem benzinli olduğu için üst devirlere çıkabilecektir.320d kullandım ama gti kullanmadım ama tahminim o yönde.

2.araç bence küçük falan değil, ailecek binilecek bir araç olmayabilir belki ama araca uno, smart muamelesi de yapmamak lazım.dezavantaj yaratmayacak kadar küçük, ama avantaj yaratacak kadar da küçük :)

3.daha önce de tartışıldı 15 jant daha mı iyi olur diye, 17 inç safkan orjinal gti jantından bahsediyoruz, ağırlık olarak çoğu oem 15 liklerden daha hafiftir, kaldı ki gti araçta 15 olması yol tutuş olsun, görüntü olsun, fren disklerini sığdırma olsun sıkıntı olur.

4. Cuprayı beğendiyseniz alın, düne kadar seat kullanıcısydım, malzeme kalitesi açısından hiç bir fark yok.GTI ve Cupra arasındaki donanım farkını bilemem ama seat vw ne nazaran donanım konusunda daha bonkör.

5.Performans konusuna gelince 184 hp lik bmw ye performansı açısından göz kırpabiliyorsanız 180 hp gti nasıl size yetmedi onu çözmeye çalışıyorum, net bir şey söyleyemeyeceğim o açıdan.Ama araçlar yeni, yazılım için bir süre beklemenizi tavsiye ederim, bu araçlara uygulanan mevcut yazılımların henüz oturamayacağı kanaatindeyim aracınız deneme tahtası olmasın.Aşırı beslemeli araçlarda eksoz modifiyesi atmosferikten daha fazla güç verir, maliyet sıkıntı değilse manifolddan itibaren komple eisenmann yapılır çok da temiz güç alınır.Ama sanayideki eksozcuya veriliğ de gti eksoz sisteminden daha iyi bir eksoz sistemi ortaya çıkaracak eksozcu en azından ben tanımıyorum.İstanbulda iskender usta diyorlar yaptıran daha iyi bilir.

6.Kronik hatasını şuanda net kimse kestiremez kronik olması için biraz zaman geçmesi lazım, ama dsg 7 ileri sistemin özellikle yüksek hp li versiyonlarda vermiş olduğu mekatronik arızası dillerde.

Sondan başa gittim benimkisi biraz ters oldu idare edin :)

Aynen bende eşleştirmeye çalıştım ama oldu sağolun :)
320d ile karşılaştırmamın sebebi hp/ağırlık ortalamasının ne derece etkili olduğuydu.Yoksa 184 hp çok fazla 180 hp çok az demedim demek istediğim stock durumunda karşlaştırmanın sonucunun ne olacağıydı.Valla öyle çok aşırı bişey vermek istemiyorum zaten arabaya açıkcası aracın 220-230 HP olması bana kafi gelir.Valla fiyatlarını daha araştırmadım arklara falanda sorucam ama ortalam olarak 4000-5000 tl bütce ayırdım bu 230 hp ye ulaştırma işine.

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #4 : 27 Temmuz 2011, 15:33:48 »
hocam jantları küçültmeyi düşünüyorsanız benim 15 lik kapaklı jantı mı vereyim size üstüne biraz daha takviye ederim sizin jantları alırım  ;D
ama 15 lik diye demiyorum yol tutuşu cok iyidir bana mısın demez  ;D üstelik 3500 km yapıldı daha  ;D

haha:D Hocam teşekkür ederim ama alırsam sıfır alırım :) zaten araç yeni denemelerin kusursuz olması için herşeyin sıfır olması tercihimdir.
Teklifiniz için tekrar teşekkürler:)

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #5 : 27 Temmuz 2011, 15:47:55 »
Boralp e katılmakla beraber
*Polo iç hacim olarak asla sıkıntı yaratmaz 1.90bile olsan arkadakilere diz mesafesi bırakır. Bagaj yetmez sadece.
*Serviste ABT yazılımla istediğiniz gücü ulaşırsınız ve 2yl garanti verir başınız ağrımaz, cebizniz hafif sızlar
*Bu kadar güçlü araca, geniş teker,ince yanak lazım ve sert süspansiyon lazım. 17janttan vazgeçmeyin, hatta yazılımla beraber disklere müdahale gerekebilir. Hızlanan arcı durdurmak ta gerekli.  Türkiyede yapılır mı bilmiyorum pistonlu fren uygulanabilir

BMW 3.20d 0-100 olarak olsa olsa 8,0sn dir. Polo 0-100 6,9sn kalkışta Bmw nin kafa tutması imkansız. Bmw D segmenti polo B Bmw daha kaliteli ve daha az yorucu olcaktır. Polo GTİ daha agresif olacaktır.

BMW 3.20d ile Audi A4 2.0tdi kıyaslamak daha doğru olur.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2011, 15:57:01 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #6 : 27 Temmuz 2011, 15:59:05 »
Boralp e katılmakla beraber
*Polo iç hacim olarak asla sıkıntı yaratmaz 1.90bile olsan arkadakilere diz mesafesi bırakır. Bagaj yetmez sadece.
*Serviste ABT yazılımla istediğiniz gücü ulaşırsınız ve 2yl garanti verir başınız ağrımaz, cebizniz hafif sızlar
*Bu kadar güçlü araca, geniş teker,ince yanak lazım ve sert süspansiyon lazım. 17janttan vazgeçmeyin, hatta yazılımla beraber disklere müdahale gerekebilir. Hızlanan arcı durdurmak ta gerekli.  Türkiyede yapılır mı bilmiyorum pistonlu fren uygulanabilir

BMW 3.20d 0-100 olarak olsa olsa 8,0sn dir. Polo 0-100 6,9sn kalkışta Bmw nin kafa tutması imkansız. Bmw D segmenti polo B Bmw daha kaliteli ve daha az yorucu olcaktır. Polo GTİ daha agresif olacaktır.


verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.evet tabiki ikinci eli 75k tl olan arabayla sıfırı 52k tl olan arabanın bir olmasıda pek mümkün olmaz :)
Ama hız konusunda doğru söylüyorsunuz basmak kolay ama frenlemek zor.Ama bildiğim üzere polo nun fren mesafesi 33.7 mt yani.Pistonlu frenin çalışma prensibi ve fiyatı hakkında biraz bilgi alabilirmiyim sizden.Zaten küçük araç büyük bir kazada Allah korusun sağlam çıkma ihtimali zor onun için bende frenlere biraz özen göstericem

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #7 : 27 Temmuz 2011, 18:26:48 »
Pistonlu freni modifiyede kullanıyorlar yapısını bende tam bilmiyorum ama koca minibüsü Spor bir otomobille aynı mesafede durdurabiliyor. TV de seyretmiştim Türkiye de oyapılığını sanmam

33,7m mükemmel bir Fren mesafesi ama bu mesafe 180HP ve 100-0m için geçerli. 250hp olduğunda son hızda yükselecektir  bu gücü dizleyebilecek mi modifiyeden sonra görürsünüz.

Saatte 200km/h hızla çarpıldığında Mersedes ferrari ne olursa olsun paramparça olur. İş frenlerde risk anında hızla 100lere indirecek ve kaza etkilerini minimize edecek. Polo da gayet güvenli bi araç.

200km/h hızla giderken arkadaşım 193hp A4 te kontrolü kaybetti, önümde bir direk gördüm frene bastım diyor. Fren sistemlerinin bol ve iyi çalışmasından dolayı özellikle ESP, direği sıyırdığı gibi, sadece teker patlatarak kazayı atlattı. Güç iyidir ama dikkatli kullanmak lazım olur olmaz yarışmamalı, aşırı güç Azraille gezmek demek.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2011, 18:27:15 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #8 : 27 Temmuz 2011, 18:40:14 »


verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.evet tabiki ikinci eli 75k tl olan arabayla sıfırı 52k tl olan arabanın bir olmasıda pek mümkün olmaz :)
Ama hız konusunda doğru söylüyorsunuz basmak kolay ama frenlemek zor.Ama bildiğim üzere polo nun fren mesafesi 33.7 mt yani.Pistonlu frenin çalışma prensibi ve fiyatı hakkında biraz bilgi alabilirmiyim sizden.Zaten küçük araç büyük bir kazada Allah korusun sağlam çıkma ihtimali zor onun için bende frenlere biraz özen göstericem

Merhaba öncelikle foruma hoşgeldniz ve yeni arabanız hayırlı olsun. 33.7 metre ölçüsüne nereden ulaştınız? Bence Polo GTI'ın 100-0'ı 40m civarı ve ben hiç memnun değilim. Audi A4'ün frenleri sanki iki katı daha iyi çalışıyor gibi geliyor bana... 200Hp üzerine çıktığınızda kesinlikle fren modifikasyonu şart çünkü şu an bile yetmiyor. Brembo'yu epey bir araştırdım ancak GTI için henüz bir ürünleri yok.

Selamlar...

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #9 : 27 Temmuz 2011, 20:54:55 »
Merhaba öncelikle foruma hoşgeldniz ve yeni arabanız hayırlı olsun. 33.7 metre ölçüsüne nereden ulaştınız? Bence Polo GTI'ın 100-0'ı 40m civarı ve ben hiç memnun değilim. Audi A4'ün frenleri sanki iki katı daha iyi çalışıyor gibi geliyor bana... 200Hp üzerine çıktığınızda kesinlikle fren modifikasyonu şart çünkü şu an bile yetmiyor. Brembo'yu epey bir araştırdım ancak GTI için henüz bir ürünleri yok.

Selamlar...

Merhabalar hoşbulduk teşekkür ederim.Yabancı bir sitede okudum genel bilgilerini doğruluğunun olduğunu düşünüyorum çünkü vwdeki bilgilerin hepsi doğruluyor.Ancak vwnin sitesinde kalan bilgilere bende ulaşamadım.Evet fren çok önemli belki size öyle gelmiştir ama genel itibariyle araç sahipleri frenlerinden memnun Görüdğüm kadarıyla sizdede polo gti var genel itibariyle bilgilerinizi paylaşabilirmisiniz.Hata sorun varmı?

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #10 : 27 Temmuz 2011, 20:56:58 »
Pistonlu freni modifiyede kullanıyorlar yapısını bende tam bilmiyorum ama koca minibüsü Spor bir otomobille aynı mesafede durdurabiliyor. TV de seyretmiştim Türkiye de oyapılığını sanmam

33,7m mükemmel bir Fren mesafesi ama bu mesafe 180HP ve 100-0m için geçerli. 250hp olduğunda son hızda yükselecektir  bu gücü dizleyebilecek mi modifiyeden sonra görürsünüz.

Saatte 200km/h hızla çarpıldığında Mersedes ferrari ne olursa olsun paramparça olur. İş frenlerde risk anında hızla 100lere indirecek ve kaza etkilerini minimize edecek. Polo da gayet güvenli bi araç.

200km/h hızla giderken arkadaşım 193hp A4 te kontrolü kaybetti, önümde bir direk gördüm frene bastım diyor. Fren sistemlerinin bol ve iyi çalışmasından dolayı özellikle ESP, direği sıyırdığı gibi, sadece teker patlatarak kazayı atlattı. Güç iyidir ama dikkatli kullanmak lazım olur olmaz yarışmamalı, aşırı güç Azraille gezmek demek.

Evet dediğiniz gibi Allah korusun çok büyük bir olay.O hıza a4 dayanmıyor gti düşünün artık direğe sarılır kalırız.Pistonlu fren sistemi dediğiniz üzere yoksa ben bu frenleri nasıl sağlamlaştırabilirim?

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #11 : 28 Temmuz 2011, 01:28:04 »
 Modifiye ile uğraşan arkadaşlar var acele etmeyin 1-2güne gelirler. Önce arıcı alın sonra motor modifiyesine karar verin devamı gelir merak etmeyin.

 A4üde biliyorum polo muadili Fabia yıda. Elektronik fren desteği ne kadar çoksa çeşitli koşullarda o kadar avantaj sağlar. A4 ağırlık merkezi konumu için daha avntajlı, 17jant 225lastik var ama ASRli 15" jantlı fabiaI de hiç kötü değil aslında. GTİ tarz işidir aslında ve sıfır olacak, ama 2006da yenilenen A4 ü tercih ederdim aslında kalkışı polodan yavaştır 8,7sn ama sürüşü, tam bir zevk aracıdır.

Audi A4 1.8 T Quattro 2007 Model 25.500 EUR Sahibinden satılık ikinci el Gri renk - Teknik Detaylar - 45654862


Audi A4 1.8 T Quattro 2006 Model 50.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Gri renk - 51437393

« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2011, 01:33:41 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #12 : 28 Temmuz 2011, 12:06:50 »
Modifiye ile uğraşan arkadaşlar var acele etmeyin 1-2güne gelirler. Önce arıcı alın sonra motor modifiyesine karar verin devamı gelir merak etmeyin.

 A4üde biliyorum polo muadili Fabia yıda. Elektronik fren desteği ne kadar çoksa çeşitli koşullarda o kadar avantaj sağlar. A4 ağırlık merkezi konumu için daha avntajlı, 17jant 225lastik var ama ASRli 15" jantlı fabiaI de hiç kötü değil aslında. GTİ tarz işidir aslında ve sıfır olacak, ama 2006da yenilenen A4 ü tercih ederdim aslında kalkışı polodan yavaştır 8,7sn ama sürüşü, tam bir zevk aracıdır.

Audi A4 1.8 T Quattro 2007 Model 25.500 EUR Sahibinden satılık ikinci el Gri renk - Teknik Detaylar - 45654862


Audi A4 1.8 T Quattro 2006 Model 50.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Gri renk - 51437393



Söylediklerinize harfiyen katılıyorum hocam.Ama takdir edersinizki şiimdi sıfır arabayla 4-5 yaşında araba bir olmaz.Ben açıkcası arabayı çalıştırır çalıştırmaz teknik servise götürmekde istemiyorum.Ha diyiceksiniz la olum GTI alıyosun spor araba o çıkıcakmı çıkmıycak oda ama o keyfi alıcam en azından ondan :) .. Bremboda GTI için malzeme olmaması çok üzücü alternatif bir seçenek varmı? GTI'n yüksekliği yeterli diye düşünüyorum bundan dolayı coilover kullanarak arabayı çok alçaltmayıda düşünmüyorum ama kararsızım bakalım ya.

Ynt: Alacağım yeni polo gti hakkında bir kaç soru
« Yanıtla #13 : 28 Temmuz 2011, 17:18:31 »
Merhabalar hoşbulduk teşekkür ederim.Yabancı bir sitede okudum genel bilgilerini doğruluğunun olduğunu düşünüyorum çünkü vwdeki bilgilerin hepsi doğruluyor.Ancak vwnin sitesinde kalan bilgilere bende ulaşamadım.Evet fren çok önemli belki size öyle gelmiştir ama genel itibariyle araç sahipleri frenlerinden memnun Görüdğüm kadarıyla sizdede polo gti var genel itibariyle bilgilerinizi paylaşabilirmisiniz.Hata sorun varmı?
Merhaba,
Polo'yu genelde eşim kullanıyor, ben haftasonları içimdeki trafik canavarını tatmin için kullanıyorum. Şu an piyasadaki birçok GTI daha 10.000km'ye bile gelmedi sanırım, problem olup olmadığını söylemek zor. Ama spesifik olarka benim aracımın stepnesi kullanılmış çıktı, bunu sonradan yenisi ile değiştirdiler. Bu arabaların en büyük artısı ve en büyük eksisi aynı şey: DSG. Tamam çok hızlı vites değiştiriyor ama asla konvansiyonel otomatik şanzımanlar veya audi'deki gibi konforlu değil. Sıkışık trafikte bunlara kıyasla epey yorucu. Dengesiz vites değiştiriyor. (1-2-3 x 3-2-1 gibi. 3'ten 1'e düşmüyor sanırım bu da salınıma sebep oluyor) İstanbul'un yolları için 17" jant kesinlikle uygun değil. Daha 2500km'de heryerinden tıkırtı-şıkırtı envai ses gelmeye başladı. Benim gibi ses takıntılı bir kullanıcıysan bu araba insanı öldürür. Klasik çözüm yöntemini öneriyorum: "teybin sesini biraz daha açmak" ya da araba bu hale gelmeden jantları küçültmek. Bir de araba 4.000km'de 1.5 litre yağ yaktı (2 kere yağ ışığı yandı) ve kullandığı yağ her yerde bulunmuyor. Bagajda taşımanı öneriyorum.
Selamlar.