Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun  (Okunma sayısı 67743 defa)

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #42 : 09 Eylül 2011, 00:09:32 »
debriyaj kavramayı bıraktığnda geliyo sanırm bu ses cunku düşük devirlerde ve gazı bıraktığımda geliyo bu ses gaza basarken ses gelmiyor hic.

aynen hocam söylemek istedğim buydu.
debriyaj kavramayı braktığında ses manuellerde de duyuluyor.
dsg viteslerle ilgili özellikleri okurken dsgnin vites geçişinin hızlı olması için bir üst ve bir alt vitesi hazırda bulundurduğunu okumuştum.
yani 2.viteste giderken dsg 3üncü ve 1.vites dişlisini hazırlıyor sesi yapan budur diye düşünmüştüm. çnkü manuelde şanzumanda da vitesi geçirirken cam açıksa lıkırt diye bir sesi bariz duyuyorum.
bu yüzden dsg manuel kullanılırsa belki sadece geçişlerde ses yapar diye düşündüm.
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2011, 00:11:44 Gönderen: defigam »

Çevrimdışı AG0463

  • Kişisel Mesajımı da PM atıyım oldu olucak.
Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #43 : 09 Eylül 2011, 00:13:49 »
manuel de de oluyor farketmiyo düşük devirlerde oluyo genelde ama. 2inci viteste felan 1000 devire yakınken bariz duyuluyo ama bi sorun oldugunu dusunmuorm.
GTD

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #44 : 09 Eylül 2011, 00:21:09 »
manuel olanlardan ses neden gelirki hadi bunda kısmi kuru çalışma falan var diyorlar ama manuel olanların derdi ne acaba, dsg yi manuel olarak kullanacak hiç kimsenin dsg araç alacağını sanmam, sorun varsa ve halledilemiyorsa büyük ihtimalle yakında ikinci elde satışlar patlar.
Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır...

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #45 : 09 Eylül 2011, 00:27:49 »
bakın arkadaşlar çoğunuz kadar otomobil motorlarından ve sistemlerinden anlamam ama bende motorcuyum, yalnız daha büyük dizel makinelerde. Eğer mekanik bir sistemde bu şekilde bir ses var ise bu sistemin arıza çıkarmaması için sistemin oluşumunda kullanılan parçaların bir kısmının değil tamamının üst seviyede dayanıklı malzemelerden sıfır hata ile üretilmiş olması gerekir, ama ben bu şekilde olsa bile zaman içinde sorun yaratabileceğine inanıyorum. 
Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır...

Çevrimdışı AG0463

  • Kişisel Mesajımı da PM atıyım oldu olucak.
Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #46 : 09 Eylül 2011, 04:59:20 »
manuel olanlardan ses neden gelirki hadi bunda kısmi kuru çalışma falan var diyorlar ama manuel olanların derdi ne acaba, dsg yi manuel olarak kullanacak hiç kimsenin dsg araç alacağını sanmam, sorun varsa ve halledilemiyorsa büyük ihtimalle yakında ikinci elde satışlar patlar.

manuelden kastımız triptronik elle vites atma vs vs. her neyse işte. ayrca ben genelde triptronikte kullanorm trafikte gayet faydalı oluyo.
GTD

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #47 : 09 Eylül 2011, 10:27:41 »
*manuel de de Vites geçişinde özellikle 1den ikiye geçerken metalin metale oturma sesi dışarıdan duyuluyor. Bu arıza değil normal çünkü grup dişlisi ile motordan gelen dişli birleşiyor.
*Triptorniğin hem manuelinde+/-  hem de otomatiğinde gelmesi bu sesse doğal.
*DSG 7ileride busesler daha belirgin olacaktır. Yağlı iki parça birbirine çarpınca çıkan sesle, kuru iki parçanın sesi br olur mu? DSG7 kuru daha çok ses duyulur. Düz Şanzımanda y,tek dişli ile tek dişli birleşiyor, Dsg de 1.basıyor onun sesi geliyor, 2. ayrılıyor bide onun sesi geliyor.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #48 : 09 Eylül 2011, 10:41:33 »
DSG NASIL ÇALIŞIR. ŞANZIMANDA SON NOKTA OLARAK KABUL EDİLİYOR

*7İLERİ İLE 6İLERİ NEDEN FARKLI
*7İLERİNİN +SI NE
*6İLERİ NEDEN DAHA SORUNSUZ

Mükemmel video
http://www.teknoseyir.com/24525/arabalarda-cvt-ve-dsg-sanziman-nedir-nasil-calisir/

Önemli not: Yokuş kalkışlarında Tam otomatik olmayan DSG kullnıyorsanız, El freni ile destekleyin. Video da 8,50dk.da dikkat çekiyor ve başka forumdan öğrendim. Kuru tiplerin hepsi geri kaçırırmış şanzıman ömrünü uzatmak için Hild holder veya elfreni ile desteklenmeli. HH varsa el frenine gerek yok tabi.
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2011, 10:58:30 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #49 : 09 Eylül 2011, 14:05:57 »
Dsg kuru tip(yağsız) şanzumanın genel karakteristik özelliği. Bi alışamadınız halen arabaları eleştirip duruyorsunuz. Neden uzak duralım ? Dünyanın en başarılı şanzumanı. Bozuk yollarda ve vites geçişleri esnasında bu ses duyuluyor mecburen. Çünkü çift kavrama. Dişlinin biri devredeyken ikincisi hazır konumda. Sorun yok. İyi forumlar.

Çevrimdışı AG0463

  • Kişisel Mesajımı da PM atıyım oldu olucak.
Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #50 : 09 Eylül 2011, 19:11:01 »
DSG NASIL ÇALIŞIR. ŞANZIMANDA SON NOKTA OLARAK KABUL EDİLİYOR

*7İLERİ İLE 6İLERİ NEDEN FARKLI
*7İLERİNİN +SI NE
*6İLERİ NEDEN DAHA SORUNSUZ

Mükemmel video
http://www.teknoseyir.com/24525/arabalarda-cvt-ve-dsg-sanziman-nedir-nasil-calisir/

Önemli not: Yokuş kalkışlarında Tam otomatik olmayan DSG kullnıyorsanız, El freni ile destekleyin. Video da 8,50dk.da dikkat çekiyor ve başka forumdan öğrendim. Kuru tiplerin hepsi geri kaçırırmış şanzıman ömrünü uzatmak için Hild holder veya elfreni ile desteklenmeli. HH varsa el frenine gerek yok tabi.

=) yıkamacının bayırnda bi kere arkadakine vurma tehlikesi atlattım o zamandan beri el freni ile kalkıorm yokuslarda =)
GTD

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #51 : 09 Eylül 2011, 19:37:36 »
cem arkadaşım bizde vw nin kalitesine birşey söylemiyoruz ama dünyanın en kaliteli şanzımanı olduğuna kim hangi kriterleri göz önünde bulundurarak kara vermiş anlamıyorum, mekanik aksamdan gelen sesler herzaman endişe yaratır ve biliyorsunuzdur tamiride ciddi bir maliyet, ikinci konu ise bu şanzıman ile bildiğim kadarı ile 100000 15000 yapmış araç şu anda pek yok, üçüncü konu ise bazı ülkelerde bu şanzımana verile on yıllık garanti süresi yada Doğuş otonun bu şanzıman ile ilgili hiçbir güvence vermemesi. ayrıca şanzımanlar yağsız çalışamaz çalışan kısmi bir parçası sanırım, hiç otomatik şanzıman sökmedim ama çok komplike sistemler ve mekanik kısımlarda oluşan arızaların giderilmeside çok ama çok zor olduğundan genelde komple değişim yoluna gidilir.
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2011, 19:39:45 Gönderen: bars »
Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır...

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #52 : 09 Eylül 2011, 19:42:27 »
çok dik yokuşlarda geri kaydırıyor ve el freni kullanmadan kalkmaya çalışıncada şanzıman aşırı zorlanıyor ve bildiğim kadarı ile bu şanzıman zaten yüksek tork gücüne dayanıklı değil.
Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır...

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #53 : 09 Eylül 2011, 20:43:40 »
Bars haklısın da Cem de doğru söylüyor.Bu 7ileri kuru tip in ve tüm başka markalardaki kuru şanzıman tipinin problemi aynı. Zaten tam otomatik diye geçmiyorlar. VW de HH var o destekliyor en azından. Dünyanın en iyi şanzımanı ödülü var, ama bu arıza istatistiğine bakılıp verilmiyor. En performanslı ve en ekonomik olmasından.

7İleri kuru yerine viskoz sistemli dsg yi tercih ederdim. Her koşula daha dayanıklı videoda da anlatılıyor.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #54 : 09 Eylül 2011, 21:38:20 »
viskoz sistemli 7 ileri dediğini ben hiç duymadım bu yeni çıkacak olan 7 ileri yağlı sistemmi yada şu anda kullanılanılıyormu
Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır...

Ynt: 7 ileri dsg den çok çok çok uzak durun
« Yanıtla #55 : 09 Eylül 2011, 21:42:48 »
pardon ben yanlış anladım galiba siz 6 ileri dsg yi tercih ederim diyorsunuz galiba kusura bakmayın benim kafa 7 ileriye takıldı
Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır...