Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 1.2 tdi 16 jant  (Okunma sayısı 13807 defa)

1.2 tdi 16 jant
« : 08 Mart 2012, 10:53:26 »
arkadaşlar uzun süredir alaşımlı jant almayı düşünüyorum, üzerindekiler malum 14 15 alsan çok değişmez diyor herkes, 16 alıp yanağı inceltsem, toplam dönme çapını değiştirmezsem acaba aracı yorar mı performans yakıt tüketimi nasıl etkilenir.

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #1 : 08 Mart 2012, 11:21:15 »
Bende 16 yaptım lastik ölçülerimde 205/45/16 ben dönme çapını felan hesaplatmadım. Aracı yormuyor yakıt tüketimini biraz etkiliyor

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #2 : 08 Mart 2012, 11:24:39 »
arkadaşlar uzun süredir alaşımlı jant almayı düşünüyorum, üzerindekiler malum 14 15 alsan çok değişmez diyor herkes, 16 alıp yanağı inceltsem, toplam dönme çapını değiştirmezsem acaba aracı yorar mı performans yakıt tüketimi nasıl etkilenir.

3. kuşak bir lastikci olarak tevsiye etmem olumlu olumsuz nedenlerini belirteyim o şekilde araştırın 15 inc harici takılmaması taraftarıyım
olumsuzlukları
1.aracınız normalden cok fazla SERT leşir
2.yol sesini aşırı derecede içeri alır
3.yakıt sarfıyatı (kimine göre önemli değildir)
4.amacından fazla buyuk oldugu için yol tutuşu artmış gibi görünsede tam aksine azalır
5.ön takımınızı yıpratır (örn.bir insanın taşıyacagı yük 30 kg ise 60 kg taşıtmak gibidir ve çıplak ayakla)
6.dreksiyon kutunuzdan kısa bi sure sonra sesler gelmeye başlar
7.aracınız o tip ebatlar için yapılmadığından kapılar vs gibi yerlerden cıtırdamalar başlar
8.konfor denilen hiç bişey kalmaz
olumlu yanları
1.sadece görünümü güzel durur
önereceğim lastik ebatları
1.185 / 60 / 15 mükemmel
2.195 / 55 /15 normal

bazı arkadaşlar bu yazdığım yazıya kesinlikle karşıçıkacaklardır
beni dinlemek zorunda değilsiniz ama bunları bir yere not alın
başınıza geldiğinde hak verirsinzi

saygılar
facebook (Continental Deniz Ticaret)

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #3 : 08 Mart 2012, 11:36:31 »
3. kuşak bir lastikci olarak tevsiye etmem olumlu olumsuz nedenlerini belirteyim o şekilde araştırın 15 inc harici takılmaması taraftarıyım
olumsuzlukları
1.aracınız normalden cok fazla SERT leşir
2.yol sesini aşırı derecede içeri alır
3.yakıt sarfıyatı (kimine göre önemli değildir)
4.amacından fazla buyuk oldugu için yol tutuşu artmış gibi görünsede tam aksine azalır
5.ön takımınızı yıpratır (örn.bir insanın taşıyacagı yük 30 kg ise 60 kg taşıtmak gibidir ve çıplak ayakla)
6.dreksiyon kutunuzdan kısa bi sure sonra sesler gelmeye başlar
7.aracınız o tip ebatlar için yapılmadığından kapılar vs gibi yerlerden cıtırdamalar başlar
8.konfor denilen hiç bişey kalmaz
olumlu yanları
1.sadece görünümü güzel durur
önereceğim lastik ebatları
1.185 / 60 / 15 mükemmel
2.195 / 55 /15 normal

bazı arkadaşlar bu yazdığım yazıya kesinlikle karşıçıkacaklardır
beni dinlemek zorunda değilsiniz ama bunları bir yere not alın
başınıza geldiğinde hak verirsinzi

saygılar

1.aracınız normalden cok fazla SERT leşir ( ben hissetmedim )
2.yol sesini aşırı derecede içeri alır ( haklısınız )
3.yakıt sarfıyatı (kimine göre önemli değildir) ( haklısınız )
4.amacından fazla buyuk oldugu için yol tutuşu artmış gibi görünsede tam aksine azalır ( tam tersi oldu yol tutuşu fazlasıyla arttı aracın üzerindeki bisiklet lastiginden farı olmayan bir lastik 160 ile giderken ruzgar bile deli gibi sallıyordu )
5.ön takımınızı yıpratır (örn.bir insanın taşıyacagı yük 30 kg ise 60 kg taşıtmak gibidir ve çıplak ayakla) ( Eğer aracı lastikleri ayıracak kadar düşürürseniz haklısınız)
6.dreksiyon kutunuzdan kısa bi sure sonra sesler gelmeye başlar ( Çok şükür daha bişey olmadı ins. olmaz )
7.aracınız o tip ebatlar için yapılmadığından kapılar vs gibi yerlerden cıtırdamalar başlar ( anlam veremedim )
8.konfor denilen hiç bişey kalmaz ( memnunum )

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #4 : 08 Mart 2012, 11:51:36 »
1.aracınız normalden cok fazla SERT leşir ( ben hissetmedim )
2.yol sesini aşırı derecede içeri alır ( haklısınız )
3.yakıt sarfıyatı (kimine göre önemli değildir) ( haklısınız )
4.amacından fazla buyuk oldugu için yol tutuşu artmış gibi görünsede tam aksine azalır ( tam tersi oldu yol tutuşu fazlasıyla arttı aracın üzerindeki bisiklet lastiginden farı olmayan bir lastik 160 ile giderken ruzgar bile deli gibi sallıyordu )
5.ön takımınızı yıpratır (örn.bir insanın taşıyacagı yük 30 kg ise 60 kg taşıtmak gibidir ve çıplak ayakla) ( Eğer aracı lastikleri ayıracak kadar düşürürseniz haklısınız)
6.dreksiyon kutunuzdan kısa bi sure sonra sesler gelmeye başlar ( Çok şükür daha bişey olmadı ins. olmaz )
7.aracınız o tip ebatlar için yapılmadığından kapılar vs gibi yerlerden cıtırdamalar başlar ( anlam veremedim )
8.konfor denilen hiç bişey kalmaz ( memnunum )


: ) anladığım kadarı ile 205/45/16 ile kulanıyorsun 
yol sesini içeri alır değime katılmışsınız yolsesini içeri almasının sebebi sert oluşudur bunlarda birbirlerine baglıdır siz hisettmiyor olabılırsınız
ama  :) ne yazıkkı öle eger baştan başa bir modifikasyon yapmadan jant ölcülerini değitirip lastiğinizi 175 den 205 çıkarırsanız
olmama ihtimali yok :) eger ihtimaliniz varsa aynı şartlarda orjinal lasik ebatlari ile sizinkini biraz zorlayıp test ederseniz aradaki farkı göre bilirisiniz ben mesleki olarak yaşadığım bilgiler ve kendi araçlarımda yaşadıklarımı söylüyorum ben takmazmıyım bende takıyorum ama bunları göz önüne alarak ama lastik derken markalar arasında konfor ve tutuş farkı vardır : )
facebook (Continental Deniz Ticaret)

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #5 : 08 Mart 2012, 11:57:12 »
neden sesler gelir sağından solundan araba esnemiyecegi için stabilise yolarda veyahutta türkiye şatlarında tabiri çaiz takur tukur gideceği için aracın eklem yarleri laçkalaşıyor
bunu ben solemiyorum
yerlere basılan jant ve lasıklerı gereğinden fazla buyutulen araçlara belli bir mudett sonra bin kulanımada bağlı
sonrada stock bir araca bin aradaki farkı anlarsınız eğer anlamamışsanız eğer nemutlu bana hala mesleğimden ekmek yiğebilirim  :)
facebook (Continental Deniz Ticaret)

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #6 : 08 Mart 2012, 12:11:39 »
neden sesler gelir sağından solundan araba esnemiyecegi için stabilise yolarda veyahutta türkiye şatlarında tabiri çaiz takur tukur gideceği için aracın eklem yarleri laçkalaşıyor
bunu ben solemiyorum
yerlere basılan jant ve lasıklerı gereğinden fazla buyutulen araçlara belli bir mudett sonra bin kulanımada bağlı
sonrada stock bir araca bin aradaki farkı anlarsınız eğer anlamamışsanız eğer nemutlu bana hala mesleğimden ekmek yiğebilirim  :)

Tabi ki sizin kadar tecrübeli değilimdir ama şuan aracımdaki durumu yazdığınız maddelerde sıraladım aracım yerle bir ince yanak lastiklerim var e tabi ki stock halinden konfor vs. bakımından farklılıklar olacaktır. Yılda 2 kere arabanın direksiyonuna peder bey geçer ve onun geleceği gün arabayı kaldırıyorum yüksekken bile şuan ki haliyle arasında baya fark oluyor :) Bu arada lastiklerim toyo marka bir de hazır lastik konusunda bilgi tecrübesi olan birisini bulmuşken 205/45/16 lastik basıncı ne kadar olmalı  ben şuan önler 28 arkalar 29 kullanıyorum eskiden 30 du cok daha fazla ses alıyordu şimdi azaldı gibi psikolojik de olabilir

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #7 : 08 Mart 2012, 12:20:00 »
Tabi ki sizin kadar tecrübeli değilimdir ama şuan aracımdaki durumu yazdığınız maddelerde sıraladım aracım yerle bir ince yanak lastiklerim var e tabi ki stock halinden konfor vs. bakımından farklılıklar olacaktır. Yılda 2 kere arabanın direksiyonuna peder bey geçer ve onun geleceği gün arabayı kaldırıyorum yüksekken bile şuan ki haliyle arasında baya fark oluyor :) Bu arada lastiklerim toyo marka bir de hazır lastik konusunda bilgi tecrübesi olan birisini bulmuşken 205/45/16 lastik basıncı ne kadar olmalı  ben şuan önler 28 arkalar 29 kullanıyorum eskiden 30 du cok daha fazla ses alıyordu şimdi azaldı gibi psikolojik de olabilir

: ) dreksiyona baba gecince olaylar değişiyor tabi : ) 
istanbulda yaşıyorsan veya şöyle söliyeyim yol güzergahın temiz ise bahsettiğin psi kullana bilirsin birazda kişiye göre değişiyor mesela benim eşimin polo sunun ebatlari 185/60/15 ona ön arka 36 basıyorum bende golf r vardı 235/35/19 ön 40 psi arka 42 psi yapıyordum
benim polo gti 215/40/17 ön arka 35 psi eger senin arabayı ben kullansaydım 205/45/16 lara en az ön arka 33 psi yapardım
cünkü ben cukurlara fazla dikkat etmiyorum lasik daha mukavemetli oluyor balon yapması yarılması veya jantın eğilmesini %35 önlüyo
senin kulanım ve yok güzergahını arabaya kaç kişi biniyorsun bagajı nasıl kulanıyorsun tam belirt yardımcı olayım sonrada dikkat et yol tutusun artar eger kullanımına gore lastık havaların az ıse farkı görürsün
facebook (Continental Deniz Ticaret)

Çevrimdışı TwinCept

  • ibrahim
Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #8 : 08 Mart 2012, 12:25:38 »
İdeali 32 kartal fakat antalyanın ana yolları hariç ara sokak ve bir çok cadde yolları çok yamalı yaylı en son haziranda geldiğimde çok sıkıntı çektim ve 30 düşürdüm biraz olsun esneme oldu

Bekir beyin söylediklerine ayrıca katılıyorum araç hem bu lastik ebatlarıyla + spor yaylarla ister istemez iç aksam plastiklerde hafif bi gıcırtı sesi artıyor.rot başları rotiller ön takıma daha fazla yük bindiğinden çok çabuk dağılabiliyor.Tabiki büyük sert çukur yada aracın çok stabilize yolda kullanıyorsanız.Benim ikamet ettiğim şehir yolları otoban gibi oldugu için sıkıntım yok 1.5 senedir hiç sorun yaşamadım ama Allah korusun iş bi çukura bakar hepsi dağılabilir o yüzden bu ekipmanlarla aracı daha dikkatli ve stresli kullanmak kaçınılmaz oluyor

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #9 : 08 Mart 2012, 12:30:26 »
İdeali 32 kartal fakat antalyanın ana yolları hariç ara sokak ve bir çok cadde yolları çok yamalı yaylı en son haziranda geldiğimde çok sıkıntı çektim ve 30 düşürdüm biraz olsun esneme oldu

Bekir beyin söylediklerine ayrıca katılıyorum araç hem bu lastik ebatlarıyla + spor yaylarla ister istemez iç aksam plastiklerde hafif bi gıcırtı sesi artıyor.rot başları rotiller ön takıma daha fazla yük bindiğinden çok çabuk dağılabiliyor.Tabiki büyük sert çukur yada aracın çok stabilize yolda kullanıyorsanız.Benim ikamet ettiğim şehir yolları otoban gibi oldugu için sıkıntım yok 1.5 senedir hiç sorun yaşamadım ama Allah korusun iş bi çukura bakar hepsi dağılabilir o yüzden bu ekipmanlarla aracı daha dikkatli ve stresli kullanmak kaçınılmaz oluyor


evet düzgün temiz yollarda hiçbir sıkıntı çıkarmaz malum ISTANBUL en güzel yol evimin garajı :) ve çok güzel bir şey yazmışsınız
bizim araçlar gerek lasitik ölçüleri gerek sertliği tamamen stres yaratıyor bu tabirinize yürekten katılıyorum    :tamamdir

« Son Düzenleme: 08 Mart 2012, 12:30:50 Gönderen: rdsg »
facebook (Continental Deniz Ticaret)

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #10 : 08 Mart 2012, 12:50:31 »
Bekir bey antalyada yaşıyorum arabaya en fazla 3 kişi biner o da sadece hafta sonları bagaj sadece arabanın makyaj malzemeleriyle dolu :) Yollar çok yamalı sırf o yüzden iş yerime giden yolu hergün ortalama 4-5 km uzatıyorum. Bozuk yoldan gideceğim zamanda dörtlüleri yakıyıp aheste aheste gidiyorum gerektiginde sağa çekip arkamdaki sabırsız leyleğe yol veriyorum yani çukur kasis konusunda aşırı stres ve dikkatliyimdir tabi kaçamadıklarımızda malesef oluyor. Bu arada istanbulu nişanlımdan dolayı iyi bilirim allah sabır versin hem yollar felaket hem trafik işiniz çok zor :D

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #11 : 08 Mart 2012, 12:56:20 »
Bekir bey antalyada yaşıyorum arabaya en fazla 3 kişi biner o da sadece hafta sonları bagaj sadece arabanın makyaj malzemeleriyle dolu :) Yollar çok yamalı sırf o yüzden iş yerime giden yolu hergün ortalama 4-5 km uzatıyorum. Bozuk yoldan gideceğim zamanda dörtlüleri yakıyıp aheste aheste gidiyorum gerektiginde sağa çekip arkamdaki sabırsız leyleğe yol veriyorum yani çukur kasis konusunda aşırı stres ve dikkatliyimdir tabi kaçamadıklarımızda malesef oluyor. Bu arada istanbulu nişanlımdan dolayı iyi bilirim allah sabır versin hem yollar felaket hem trafik işiniz çok zor :D

benim fikrim sen ön arka 32 psi den düşük kullanma lasiğine yazık ediyorsun daha çabuk aşınıyor çünkü inik havada fazla sürtünüyor
bu arada trafık için sağol yemin ederim bıktım istanbuldan ama yapacakta bişey yok bütün düzenim istanbulda

facebook (Continental Deniz Ticaret)

Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #12 : 08 Mart 2012, 13:06:52 »


Tamam o zaman 32 yapıyım lastiklerimi bu arada sanırım bende 1 yıla kadar istanbula yerleşicem. Antalya ya yolunuz düşerse beklerim

Çevrimdışı ihsanks

  • Hepimiz poloyuz hepimiz volkswagen'iz
Ynt: 1.2 tdi 16 jant
« Yanıtla #13 : 09 Mart 2012, 17:25:39 »
195.50.16 yapabilir lastikleri sanirim cunku ben oyle yaptim olctumde benim lastikleri cikarinca ayni birebir lastik gibi.Baba hic ugrasma cak 16lari devam et mis gibi hicte farketmez bence biraz yere basan alan genisleyecek o kadar