Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Rot / Balans  (Okunma sayısı 19865 defa)

Çevrimdışı serkov

  • Das Auto.
Rot / Balans
« : 04 Mayıs 2009, 19:53:14 »
Arkadaşlar..

geçen gün arkadaşımın babası ile giderken senin arabanda rot var dedi..

diyelimki var... bu şekilde gitmek araca zarar verir mi?

ayrıca balans ayarını etkiler mi yada zaten bozuk balans mı rot a yol açar...
Aus Liebe zum Automobil. Otomobil Aşkına. http://img401.imageshack.us/img401/1295/vwdasautologoqc9.jpg

Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #1 : 04 Mayıs 2009, 23:18:10 »
rot bozuksa eğer hızla giderken, ön takımı yorarsın, lastikleri nerdeyse katledersin, yol tutuşun bozulur ve biyerden sonra hızlanamazsın.
20-30 lira civarı.

Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #2 : 04 Mayıs 2009, 23:39:19 »
bide bozuk bir satıha girdiğinde çekmeler yapabilir çok uzun süre bu şekilde kullanırsan.ben ayıptir sölemesi  :D 10 tl ye yaptırmıştım.araba yol tutuşunda olsun süratte titremelerde olsun çok değişti. dikkat edilmesi gereken bi husus.

Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #3 : 10 Mayıs 2009, 01:59:24 »
Arkadaşlar bugün otobanda 120 km. hızın üstüne çıkınca benim direksiyon da titremeye başladı, sanıyorum rot balans yapılması gerek. Rot balans yaptırırken dikkat etmemiz gereken şeyler var mı, yoksa bu işlem herhangi bir yerde yaptırılacak basit bir işlem mi?

Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #4 : 10 Mayıs 2009, 10:19:17 »
bilgisayarlı rotcuya gidersen sorun ortadan kalkar arkadaşım..ayrıca rotun bozuk olması kaza bile yaptırır bunu ihmal etmeyin derim,allah korusun..
20 valve 2.0 5 silindir 175 hp

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #5 : 10 Mayıs 2009, 13:03:09 »
arkadaşlar
  konuları birbirinden ayırt    etmeniz gerekiyor
 
    her araçta rot vardır rotlar adındanda belli olduğu gibi aracınızın rotasını belirlemeye yarayan direksiyon sisteminin elemanlarındandır...

  rot ayarı : rot kolları veya rot başlarınızda oluşan herhangibir boşluk veya eğiklik aracın seyiri esnasında sizin istemediğiniz yöne doğru  aracınızın yol almasına lasiginizin içten veya dıştan düzensiz aşınmasına sebep olur..aynı zamanda ön takımınızda oluşan boşluklarda çukurda ses duyulmasına ve rot ayarının bozulmasına sebep olur.

   balans bozukluğu  ise ,yapmış olduğunuz ani  fren ,patinaj, rot ayarınızdaki bozukluklar lastik havalarınızın toleransların altında veya üstünde olması sebebi ile lastiğinizin düzensiz aşınmasından ve çukurlara hızlı düşmeden kaynaklanan  jant eğilmeleri sebebi ile araç tekerleklerinin yüksek hızlarda belirgin olmak üzere merkez kaç kuvvetinin bir yere toplanarak direksiyonunuza etki etmesi olayıdır...

   balans ayarı ile lastik çevirilerek düzensiz aşınan lastiğin veya az eğilmiş olan jantın dönme esnasında dönme ekseninden yaptığı  kaçıklık noktası ve dengeli dönebillmesi için ne kadar ağırlık gerektiği balans cihazı ile belirlenerek tekerleğin ağırlık ortalaması dengelenir...


  rot -balans atölyelerine gittiğinizde şikayetiniz ne ise onu belirtin.

  aracınız rot tezgahına bağlanıp rot yarı yapıldı diye illaki balans ayarına yaptırmanız gerekmez.

 
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #6 : 10 Mayıs 2009, 22:01:26 »
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Konunun ihmale gelmeyeceği anlaşıldı, yarın ilk iş halledeceğim bilgisayarlı bir rot balansçı bulup.

Çevrimdışı asimomoto

  • kemal
Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #7 : 11 Mayıs 2009, 20:06:40 »
arkadaşlar
  konuları birbirinden ayırt    etmeniz gerekiyor
 
    her araçta rot vardır rotlar adındanda belli olduğu gibi aracınızın rotasını belirlemeye yarayan direksiyon sisteminin elemanlarındandır...

  rot ayarı : rot kolları veya rot başlarınızda oluşan herhangibir boşluk veya eğiklik aracın seyiri esnasında sizin istemediğiniz yöne doğru  aracınızın yol almasına lasiginizin içten veya dıştan düzensiz aşınmasına sebep olur..aynı zamanda ön takımınızda oluşan boşluklarda çukurda ses duyulmasına ve rot ayarının bozulmasına sebep olur.

   balans bozukluğu  ise ,yapmış olduğunuz ani  fren ,patinaj, rot ayarınızdaki bozukluklar lastik havalarınızın toleransların altında veya üstünde olması sebebi ile lastiğinizin düzensiz aşınmasından ve çukurlara hızlı düşmeden kaynaklanan  jant eğilmeleri sebebi ile araç tekerleklerinin yüksek hızlarda belirgin olmak üzere merkez kaç kuvvetinin bir yere toplanarak direksiyonunuza etki etmesi olayıdır...

   balans ayarı ile lastik çevirilerek düzensiz aşınan lastiğin veya az eğilmiş olan jantın dönme esnasında dönme ekseninden yaptığı  kaçıklık noktası ve dengeli dönebillmesi için ne kadar ağırlık gerektiği balans cihazı ile belirlenerek tekerleğin ağırlık ortalaması dengelenir...


  rot -balans atölyelerine gittiğinizde şikayetiniz ne ise onu belirtin.

  aracınız rot tezgahına bağlanıp rot yarı yapıldı diye illaki balans ayarına yaptırmanız gerekmez.

  

bence rot a girince balansıda kontrol ettirmekte fayda var bozuk rot belli bi zaman sonra balansı da bozabilir benim aracımdaki gibi lastik resmen kıvırıyordu aşırı şekilde rot dan dolayı lastik bozulmuştu ama daha 3 aylık lastikleri değiştirmedim balansı nı düzelttirdim ..

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #8 : 11 Mayıs 2009, 22:51:50 »
yollarımız malum her nekadar eskiye oranla düzelsede maşallah her yerde bubi tuzağı gibi çukur var çukurlara düşmekten araçlarda balans ve rot ayarı kalmıyor aslında her 15.000 bakımında yapılması ve asla ihmale gelmemesi gereken bir olay

Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #9 : 11 Mayıs 2009, 23:07:21 »
çok haklısın sana katılıyorum    ozmo   :tamamdir
20 valve 2.0 5 silindir 175 hp

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #10 : 12 Mayıs 2009, 00:32:46 »
bence rot a girince balansıda kontrol ettirmekte fayda var bozuk rot belli bi zaman sonra balansı da bozabilir benim aracımdaki gibi lastik resmen kıvırıyordu aşırı şekilde rot dan dolayı lastik bozulmuştu ama daha 3 aylık lastikleri değiştirmedim balansı nı düzelttirdim ..

  balans konusunda lastiklerin dengesiz aşınmasından balans yapabileceğini belirtmiştim ....
 illede her ikisin bir arada yaptırılmasının bazen gereksiz olduğunu anlatamak istedim...

 mesela bakım vs gibi kontrollerde örneğin rot başınızda çok az bir boşluk meydana gelmeye başlamışken fark edildi ve değişimi yapıldı ....bu durumda direksiyonunuzda yüksek hızlarda titreşim yok ise balans ayarı yaptırmanızın gereksiz olacağını anlatmak istedim...
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı enver_54

  • golf_54
Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #11 : 13 Mayıs 2009, 11:15:05 »
arkaşın dediğine göre direksiyon titriyor yani muhtemelen balans ayarı lazım rot ayarı bozuk olunca direksiyon titremez hakimiyet olmaz

Çevrimdışı serkov

  • Das Auto.
Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #12 : 28 Haziran 2009, 21:30:39 »
Arkadaşlar,

Aracımı Rot / Balanscıya götürdüm.. sola çekiyor ve yüksek hızda direksiyon titriyor diye şikayetlerimi dile getirdim..

Bir süre sonra aracım geldi Jantlarınız yamuk dediler... Gittim yeni Jant aldım...

Bir de dol tarafın ön ile arka lastiklerinin yerlerini değiştirdik dediler....

bu işlemlerden sonra araba şimdi de sağa çekiyor sanki.. bir de yüksek hızda direksiyon hala titriyor.. anlamıyorum neden?
Aus Liebe zum Automobil. Otomobil Aşkına. http://img401.imageshack.us/img401/1295/vwdasautologoqc9.jpg

Çevrimdışı Ouzoo

  • Bayılırım otobüs kokusuna
Ynt: Rot / Balans
« Yanıtla #13 : 29 Haziran 2009, 17:39:08 »
Ön düzene baktır serkov.Rot kolundan da yapabilir titremeyi.
Otomobil kullanmak asalaklıktır. Kurallara uygun kullanmak ise çağdaşlık. Lütfen trafik kurallarına uyun. Sinyal kullanmayı sevin. Yol verirken de cömert olun. Ki insan olmanın tadına varın..