Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 6N2 Sorun (Marş basmadı)  (Okunma sayısı 6662 defa)

6N2 Sorun (Marş basmadı)
« : 04 Ocak 2009, 19:45:07 »
Malüm kış günleri lastik olmayınca arabalar zincirde yoksa yatmakta.(arabanın kışlık bakımı yapıldı)
Bulunduğum bölgede de oldukça çetin kış şartları var ve arabaya ihtiyacım olmadığını düşünerek yatmaya bıraktım. Tavsiyeler doğrultusunda günlük yada iki güne
bir çalıştırdım ki akü boşalmasın.
Geçenlerde aksam saatlerinde işten döndüğümde tekrar çalıştırdım 5 dk kadar calsıp stop etti.ARdından tekrar çalıstırdım hemen ardından yağ lambası yaktı, ikaz verdi.
Yağ seviyesini kontrol ettim, akışkanlığına baktım bu arada içindeki yağ(magnatec 10-40) herzamanki halindeydi. Bende filtre yada yağ pompasında tıkanıklık
olmuş olabileceği düşüncesiyle ustamı aradım aynı şeyleri söyleyince biraz rahatladım.
Ertesi gün hava açtı ve ısındı. Ogleden sonra olmasını bekledim ki soguktan kaynaklanmıs olabilecek bir tıkanıklık olmasın istedim.
Çalıştırdım sorun yok lamba yakmadı. Kapadım ve çıktım.
Bir sonraki gün karlar eriyince biraz dolaşmak istedim arabamı çalıştırdım hava oldukca normaldi. Çalıştırdım bir dakika kadar geçti geçmedi araba durdu. Biraz sonra
Çalıştırmak istediğimde çalışmadı yani marş basmadı hiç.Aküde sorun olabilir diye düşünerek ustayı çağırdım takviye ile çalıştırmayı denedi çalışmadı. Araba sanki
bir kez hık edip susuyordu.Ateşleme sesi gelmiyordu marşa basınca.Sorunun akü olmadığıda anlaşılınca marş motorunda bir sıkıntı olabilir yada başka birşey dierek,
arabayı sanayiye çektik.Yaklaşık 500 m mesafe.
Elektirikçi de bir kaç denemeden sonra ateşleme yapmadığını gördü ve 4.vitese takmamı söyledi ileri geri yaptılar arabaya ardından motordan garip gıcırtılar geldi.
Bir motorcu cagırdık oda baktı büyük ihtimal triger koparmış dedi.Sübap(motor ustasının deyimiyle sibop)eğmiş olabilir dedi bakmamız gerekli tam birşey diyemiorm,

Ancak aklımdaki sorun şu, durduğu yerde triger kopartırmı? İkincisi Trigerin kopacağına delalet eden işaretler yokmudur?Ne bileyim ses tıkırtı gibi. Sorunum başka
işe motoru açtırmak istemiorm mesela yağ pompası arızası gibi yardımlarınız bekliorm.
güvendiğimizi bir insan olduğu için bıraktık.
Pazartesi öğlen motoru açıp bir teşhis koymaya çalışacaklar. Bu noktada önerileriniz nelerdir? Sorunum ne olabilir? Bilgisi olan tavsiyesi olan arkadaşlara minnettar kalacağım.
Henüz motor açılmadığı için bir tavsiyesi ve tecrübesi olan varsa Pazartesi öğlene kadar onu yapmaya çalışacağım. Şimdiden teşekkürler.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2009, 19:50:31 Gönderen: chicknstrew »

Çevrimdışı alen29

  • Polo 6n1 1997 101hp 16v 1.4 tek kapı
Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #1 : 05 Ocak 2009, 00:19:09 »
Merhaba dostum,

Araçta triger kopsa siyah kapak var plastik onu söküp bakabilirsin kopan mopan varmı diye.
Eğer kopmuş ise zaten görürsün.

2.si durduğu yerde kopmaz.
3.sü eğer gerçekten kopmuş ise yüksek devirde kullanılmadığından fazla bir sorun çıkacağını sanmıyorum.
4. sü triger değişimi için 400-500 ytl istiyorlar fakat malzemelerini toplasan (triger kayışı rulman gergi rulmanı) 100-150 ytl dir haberin olsun. (sadece triger kayışı 30 ytl)
5. si aracının muhakkak motor sökülürken başında ol.

Ha bide tabi anlamayana yaptırma sonra sentesi kaçar uğraş dur ayarlayana kadar.

kolay gelsin geçmiş olsun.

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #2 : 05 Ocak 2009, 00:20:20 »
Ateşleme bobinine baktınızmı?
Yağın yukarı çıkıp çıkmadığını anlamak için en üstteki egzantirik kapağını açıp marşa basın yağ atarsa yağ pompasında sorun yoktur .
Motor un sol tarafındaki kayışları kapatan kapağı açın kayışın kopup kopmadığını anlarsınıs yada rulmanları kontrol edebilirsiniz gevşeme varmı diye.

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #3 : 05 Ocak 2009, 00:25:59 »
4. sü triger değişimi için 400-500 ytl istiyorlar fakat malzemelerini toplasan (triger kayışı rulman gergi rulmanı) 100-150 ytl dir haberin olsun. (sadece triger kayışı 30 ytl)
6N için dediğin fiyatlar geçerli,6N2'ler 16v olduğu için 2 tane gergi bilyası falan var o biraz pahalıya çıkıyor.

Çevrimdışı alen29

  • Polo 6n1 1997 101hp 16v 1.4 tek kapı
Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #4 : 05 Ocak 2009, 05:23:28 »
dikkat edersen benimde aracım 16v.

Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #5 : 05 Ocak 2009, 10:36:33 »
Yağ ışığı yakıp bir daha çalışmaması pek iyi değil eğer sorun bundan ise ciddi olabilir ama elektirik ile ilgilide bişeyler çıkabilir belki daha basit bir sorun, triger koparmış diyen usta bir zahmet bakamıyor mu kopmuş mu diye, servisi değiştirmeni önerebilirim ..

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #6 : 05 Ocak 2009, 12:51:56 »
dikkat edersen benimde aracım 16v.
Pardon görmemişim.
100/150 tl çok iyi fiyat almışın 6N lerin triger setide 100 tl civarı.

Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #7 : 05 Ocak 2009, 20:29:40 »
6n2  triger seti 230-280 lira civarı triger değişirkende devirdaimide değiştiriyorlar 80 lirada o işçilik falan 500 ün kapısı
PoLo BiR Ya$aM TarzıdıR.!

Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« Yanıtla #8 : 05 Ocak 2009, 22:24:26 »
Yardımda bulunan herkese teşekkürler sorun bugün belli oldu; usta beni arayıp motorun üst kapağını acacaklarını yanında olmamı istedi vardık.
Üst kapaktaki egzantirik milinin emme kısmının kilitlenmiş olduğunu gördük, motor yenileme ustasına götürüp teşhis ettirdik
sonuc egzantirigin ortadaki mili yatak sarmıs elma gibi soyulmus cıkardı baktık.
Herneyse kapagın yivide asınma yapmıs tamir ederiz ama yenisi gibi olmaz dedi yanaşmadık. Bu arada biraz servis dolaştım ve aynı nedenden yatak saran 4 adet poloya rastladım.
Nedeni ise motorun üst kısmına son gelen yağ kardes oraya uğrayamamış.Böylece sübap falan yamru yumru olmuş.
Başa gelen çekilir allah daha büyük sıkıntı vermesin dedik araştırdık en uygun onarım şeklinde halletmeye calıstık.
Her türlü onarım işçilik arastırırken yaptığım masraflar dahil 1400 tutar
bunun icinde hazır yeri gelmişken tirger seti v kayısı cart curt onlarıda hallettik bu fiyatın içinde.
Yannız bana soylenen cok soguk ve ayaz günlerde araba 10 dk calısmadan gaz verme oldu. Bilmem baska tavsiyesi olan varsa dinlerim.
Bununla beraber deişen parçalar sübaplar deişti, sübap contaları lastikleri cartı curtu, 6 adet bilye vardı ben isimlerini bilmiom ama triger bilyeleri ve v bilyeleri sanırım, 3 adet kayış motor üst kapağı(emme ve egzos egzantik millerinin olduğu)
belki bir 100 150 lira daha masraf olabilir boylece 1500 civarı bir maliyet bekliorm boyle bir sıkıntı yasayan olursa bilgisi olsn.