Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma  (Okunma sayısı 22919 defa)

Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« : 08 Aralık 2009, 00:09:19 »
Forumda belkı aynı sorunu yasayan olmustur arabam 2000 model 16v polo 6n2 arabanın teknık verılerınde 0-100km 12.3 sn gosterılıyor arabamda tup fılan yok motoru gayet temız 94675 km de ancak 2 defa denedım 15 sn altına dusmuyor son hızı 180 goruyor ancak hızlanmada bır sorunnmu var

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #1 : 08 Aralık 2009, 00:12:59 »
Abi en iyisi dynoya çıkmak.Ben de yaptırıcam ama izmirde neresi var bilmiyorum.

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #2 : 08 Aralık 2009, 12:13:50 »
3 sn fazla diyorsunuz yani :)

  farbrika test koşulları ile mi denediniz?
  hava sıcaklığı ,motor sıcaklığı,test ettiğiniz rakım ,havadaki nem ,rüzgara karşı yönünüz :)bunlar harici test koşulları..

aracınızın durumu :bujileri hava filtresi vs.yeni mi lastik ebatlarınız lastik havalarınız depodaki yakıt miktarınıza varana kadar ince ayrıntılar vardır.bir de kullanıcı faktörü var tabiki ....

    peki km nizin orjinal olduğuna eminmisiniz ...
  
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2009, 12:14:51 Gönderen: nakres »
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #3 : 08 Aralık 2009, 13:07:23 »
bu hızlanmayı sabit bir viteste mi test ediyorsunuz yoksa drag yarışları gibi paso vites mi atıyorsunuz?
Araba binmek içindir..

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #4 : 08 Aralık 2009, 14:39:08 »
0 dan 100 km hıza sabit bir viteste ulaşmak inkansız.honda civic vti  ler bile 1. viteste 80 i zorluyolar diye duymuştum.yani illaki vites değiştirilir.

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #5 : 08 Aralık 2009, 16:00:26 »
bu hızlanmayı sabit bir viteste mi test ediyorsunuz yoksa drag yarışları gibi paso vites mi atıyorsunuz?
2 de 80 goruyo mecbur 3 ıstıyor gaz kesıcı devreye gırmeden 3 e cekıyoruz lastıkler orjınal fabrıka cıkısı ebatı 185/55/14 km orjinal 3.000km once bakım yapıldı bujıler trıger kayıslar bılyalar su pompası castrol yag komple değişti usta bı motora baktı dagılmamıs yıpranmamıs dıslıler fılan asınmamıs km orjınldır dedı cekıs gucude ıyı dedı ama demekkı herseyden etkılenıyor 0-100 15.5sn

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #6 : 08 Aralık 2009, 16:06:31 »
3 sn fazla diyorsunuz yani :)

  farbrika test koşulları ile mi denediniz?
  hava sıcaklığı ,motor sıcaklığı,test ettiğiniz rakım ,havadaki nem ,rüzgara karşı yönünüz :)bunlar harici test koşulları..

aracınızın durumu :bujileri hava filtresi vs.yeni mi lastik ebatlarınız lastik havalarınız depodaki yakıt miktarınıza varana kadar ince ayrıntılar vardır.bir de kullanıcı faktörü var tabiki ....

    peki km nizin orjinal olduğuna eminmisiniz ...
 
serkan usta depo ceyrektı herseyı yenı kullanım dersen patıye cok az dusuyor en ıyı kalkısı yapıyoruz devır tam yerınde ama hızlanma yuksek nanocharger ne bıde onu dıyıp duruyolar takın cok atıklesır fılan aslı varmı

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #7 : 08 Aralık 2009, 16:44:48 »
bendeki 2de 88yapıyor Hasan. Geçen kış bu zamnlar test ettik bizde yılların taksicisi vardı bizde çıkaramadık o nla ölçtük. Fabia 16v 101 hp 12snde ulaşıyor. Onun arabam.com testi 11.9 çıkmış hemen hemen aynı. Benim ki LPGtankı dolu full bagajdı. 15in üstünde çıktı.Ama LPGden sonra ben sürekli test ettğim için düşüş olduğunuda biliyorum söylemiştim aynı yerde 10km farkettiriyor." İşin ilginci benzine alsam yine aynı kayıp oluyor" Bunu aerodinamiğin bozulmasına bağlıyorum. Bizimkinin testi 11.5 yada 11.8 olması lazım.101 Higline testi var elimde 9.8sn(fabrika 10.0sn)

Ama nakresin dediklerine aynen katılıyorum. Belliki Birşeyler eksik arabanda 2.vites 80diyorsun. benim 2-88, 3- 130  ,4 170. Dyno yaz ayı 74.8Hp.
Egsozlarına baktır. Bujini Bosh 3tırnak, hava yağ filtreni orjialle yenile(Bor Powerda i tavsiye ederim aşınmaların etksini azaltır). Benzin depon tam dolu değilken video kaydı ile 0-100ünü belirle. ibre kalkmadan sn sayılmaz.

« Son Düzenleme: 08 Aralık 2009, 16:54:35 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #8 : 08 Aralık 2009, 16:50:18 »
 

"""
Polo 1.4 16v Highline (2000/3)  
Genel Bilgiler Sürüş özellikleri iyileştirilen Polo, 1.4 litrelik 16 supaplı motoruyla keyifli bir kullanım sunuyor. Bir üst sınıftaki Golf'e çok yakın donanım özellikleri, fiyatının da çok yüksek olmasına sebep oluyor.
VW'nin 1981 yılı sonunda piyasaya çıkan küçük otomobili Polo, 1994 yılında yepyeni bir kimlikle karşımıza çıktı. 1999 yılında kapsamlı bir makyaj gören yeni Polo Türkiye'de 1.4 litre 75 HP ve 1.4 litre 101 HP'lik motorlarla satılıyor. 75 HP'lik versiyon Trendline ve Comfortline olmak üzere iki donanım paketiyle satılırken 101 HP'lik versiyon sadece Highline paketiyle ancak üç ve beş kapılı olarak ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Dış görünümü önde Bora'ya arkadaysa Golf e benzetilen yeni Polo'nun değişen tamponları boyunun biraz uzamasına (3743 mm) neden olmuş. Ancak boyunun 28 mm uzaması iç mekanda hissedilmiyor, çünkü platformunda bir değişiklik yok. İç mekanda yeni kokpit hemen göze çarpıyor, iki adet yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu, içeriye doğru hafif bir çıkıntı yapan orta konsol eskisine göre daha modern hatlar taşıyor. Buna karşılık orta konsolun alt kısmı biraz içte kaldığı için ulaşmak zor. Orta konsoldaki portatif bardaklık ve bozuk para cebi iyi konumlandırılmış. Eski versiyonda kokpitte olan elektrikli cam düğmeleri kapı içine taşınmış. Polo' nün iç mekanı, dış boyutlarına göre makul. Polo'nun 245 litrelik bagajı sınıf ortalamalarında, ancak yükleme eşiği biraz yüksek. Asimetrik katlanabilen arka koltuk sayesinde bagaj hacmi kademeli olarak 975 litreye kadar genişletilebiliyor.
Motor, performans
VW Polo'da 1.4 litrelik motorun 75 HP ve 101 HP'lik iki versiyonu kullanılıyor. Üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı motorun 101 HP'lik versiyonu sadece Highline donanım paketiyle satılıyor. Avrupa'da aynı motorun 60 HP'lik bir versiyonu daha bulunuyor. Manifold ve işletim sistemi farkı sayesinde 6000 d/d'de 101 HP güç üreten motorun maksimum torku 4400 d/d'de 126 Nm. 75 HP'lik motorun maksimum torku da 126 Nm ve bu torku 3800 d/d'de üretiyor. VW mühendisleri 26 HP daha fazla güç almak için tork devrinin yükselmesine göz yummuş. 75 HP' lik versiyona göre daha kısa oranlı bir şanzımanla donatılan 100 HP'lik Polo özellikle ilk üç vitesteki ataklığıyla göz dolduruyor. Buna karşılık maksimum tork devrinin yüksek olması 5'inci vitesteki esnekliklerinin beklenenden ağır olmasına sebep oluyor. Gaz pedalına hemen tepki veren motor yüksek devirlerde biraz gürültülü çalışıyor. ^-^ Testlerimizde 0'dan 100 km/s hıza 9.8 sn'de çıkan Polo, bu derecesiyle 2.0 litre motorlu orta sınıf otomobillere kafa tutuyor. ^-^ Esneklik testlerinde 60-100 km/s hızlanmada 4'üncü viteste 9.3 sn, 5'inci viteste de 13.6 sn'lik değerler kaydedildi. 90-120 km/s hızlanmadaysa 4'üncü viteste 8.2 sn, 5'inci viteste 11.5 sn' lik derecelere ulaşıldı. VW Polo 1.4 16V, testlerimiz boyunca 7.7 litre yakıt tüketti. Bu tüketim performansa göre düşük bir değer. 45 litrelik deposuyla ulaşılan 584 km'lik menzil yeterli.
Kullanım, konfor
Makyajlanan Polo'nun süspansiyon sisteminde de bazı geliştirmeler yapılmış. Ön iz açıklıklan 2 cm kadar genişletilen Polo'nun karoser burulma direncini artırmak için şasisine takviyeler yapılmış. Bu sayede virajlarda olduğu kadar bozuk zeminlerde de otomobilin daha stabil olması sağlanmış. Kısa ve sert darbeleri emmekte zorlansa da, orta sertlikteki süspansiyon sistemi yeterli konforu sağlıyor. Virajlarda yüklenildiğinde önden kayma eğilimi gösteren ve slalom testinde arka tekerleğim kaldıran Polo kolay kontrol ediliyor. İstenilen tepkileri hemen veren hassas direksiyon sistemi aracın yönlendirilmesini kolaylaştırdığı gibi zemindeki bozuklukları sürücüye filtre ederek hissettiriyor. Polo'nun kokpitinde vites kolunun ön kısmında, biraz içte kalan havalandırma kumandalarına ulaşmak için sürücünün eğilmesi gerekebiliyor. Kapı kolçağındaki elektrikli cam düğmeleri de çok geride kaldığı için kullanımı zor. Önde yeterli genişlikte oturma alanı sunan Polo'nun arka koltuklarında diz mesafesi biraz kısıtlı. Polo 1.4 l6V Highline'da ABS ve dört tekerlekte disk frenler standart olarak sunuluyor. ABS devreye girdiğinde fren pedalı sertleşiyor, ancak 100 km/s hızda yapılan panik frenlerde elde edilen 39 metrelik duruş mesafesi oldukça başarılı.
"""""""
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2009, 16:53:26 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #9 : 08 Aralık 2009, 17:05:23 »
Forumda belkı aynı sorunu yasayan olmustur arabam 2000 model 16v polo 6n2 arabanın teknık verılerınde 0-100km 12.3 sn gosterılıyor arabamda tup fılan yok motoru gayet temız 94675 km de ancak 2 defa denedım 15 sn altına dusmuyor son hızı 180 goruyor ancak hızlanmada bır sorunnmu var

Katalizörü boşaltın 2-3 saniye kazancınız olacaktır

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #10 : 08 Aralık 2009, 17:24:54 »
bakalım bı vıdeo cekıp ekleyım

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #11 : 08 Aralık 2009, 17:34:17 »
ama su var 1, viteste zorluyormusun iyice cıksın dıye bence 1, vites 60 2 de 100 ü gorur araba bossa

Çevrimdışı 06onur

  • Otomobil
    golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #12 : 08 Aralık 2009, 17:38:05 »
Evet tam kesici sınırında yada ilk kesiklerde atmalısın. Bide eline bez al boğaz kelebeği temizliği isteyecek. Yağında azalabilir  "dikkat et" aman. Düz yolda bir gidiş bide dönüş dene. Aracın 100-150.000 arası ise katalizörün bayağı bi dolmuştur.

ama su var 1, viteste zorluyormusun iyice cıksın dıye bence 1, vites 60 2 de 100 ü gorur araba bossa

75hpler görmez kesici devreye giriyor. 101ler(fabia)   1-60  2-98  3-140  4-178 5-220(203 ü geçecek fırsat olmadı)
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2009, 19:05:51 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Ynt: Polo 1.4 16v 75hp 0-100km hızlanma
« Yanıtla #13 : 08 Aralık 2009, 17:46:24 »
ama su var 1, viteste zorluyormusun iyice cıksın dıye bence 1, vites 60 2 de 100 ü gorur araba bossa

2000cc 16v 160hp 7000d/d çeviren arabamla ben 110'u görüyordum 2. vitesin sonunda Polo nasıl görsün? Arabayı komple soysan döşemelerine camlarına kaadar boşaltsan 2. vitesi bugün kaçta bitiriyorsa o zaman da aynı süratte bitirir. Son sürat arabanın şanzumanı ile ilgilidir,hafiflik ve güç sadece o sürate daha çabuk çıkmanı sağlarç