Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Ön cam krikosu tamiri  (Okunma sayısı 28001 defa)

Çevrimdışı degauss

  • Otomobil
    2012 Polo 6R
    Şehir
    Edirne
  • 2012 Polo 6R
Ön cam krikosu tamiri
« : 18 Mart 2012, 14:52:49 »

Merhabalar,
6N2 aracımda birkaç kez ön kapı cam krikolarını tamir etmek durumunda kalmıştım. İmkanı olan ve bu işe zaman ayırabilecek arkadaşlar için yaptığım işlemleri fotoğraflamıştım, buyurun..

-> Buradaki işlemleri ön camları değiştirmek ya da camı sökerek film çekmek için de kullanabilirsiniz. (bu durumda krikoyu sökme işlemlerini atlayın)

ÖNEMLİ NOT --> Buradaki tüm işlemler tamamen amatör bir ruh ve araba sevgisiyle yapılmıştır :) Bu işlemleri yapmak için uygun ortam, araç gereç gerekli olabilir. Elbette birazda el yatkınlığı lazım. Öyle yol kenarında bir tornavida ile yapılacak iş değildir. Buradaki bilgiler profesyonel yönergeler değildir, eksik gedik bilgiler olabilir, bu nedenle bu işe kalkışacak arkadaşlar tüm sorumluluğu kendileri bizzat şahsen üstlenmiş olurlar :) Uzun lafı kısası: bişi olursa bana kızmayın :D :D :D

Elimde çok fazla resim olduğu için forumu resme boğmayayım diye sağ ve sol kapı resimleri karışık olabilir. Nasıl olsa sökme takma işlemleri bakımında bir farkı yok. O nedenle sağ sol kapı ayırımı yapmadan anlatacağım.

Öncelikle kapı döşemesini sökmemiz gerekiyor. Bunun için fazladan özel olarak bir yıldız topaç tornavidaya ihtiyacınız olacak. Döşemeyi sökmek için öncelikle aşağıdaki resimde görününen parçaları sökmemiz gerekiyor. Burada 1. Kapı kilit çubuğunu 2. Gözden uzak ve saklanmış bir yıldız vida 3. Cam açma kapama anahtarları 4. Kapı kolundaki kapak ve içindeki vidalar.



Şimdi adım adım sökelim. Kapı kolundan başlayalım. Kapı kolunun üstünde bir kapak var. zaten belli oluyor. Ancak bu kapağı sökmenin püf noktası, alt kenarında düz tornavida ucu sokmak için bir çentiğin olması. Önce buraya uygun bir düz tornavida ile buradan hafif kapağı yukarıya doğru kaldırıyoruz.



Ancak siz benim resimde kapak kenarlarındaki tornavida izlerini görmeyin :) onlar bu çentiği keşfetmeden önceki denemelerim :D Kapağın alt kenarı hafif kalktığında iz yapmayacak bir malzeme ile yukarı doğru kanırtarak kaldırmaya devam edin. Kapak her tarafından eşit miktarda  kaldırılarak olduğu gibi paralel bir şekilde çıkıyor. 



Sonra bu kapağın altında iki adet yıldız vida göreceksiniz. ikisinide sökün.



Cam elektrik anahtarını sökmek için, bu anahtarın önünden yada arkasından düz tornavida ile önce bastırın, sonra hafifçe yukarıya doğru çekin. Böylece tırnağından kurtularak çıkacaktır. Zaten bir tarafı çıkınca hemen sökülüyor.





Sökünce kablo soketini çıkarın. Sokette tırnak olabilir. Malum sarsıntıdan kendi kendine çıkmasın diye aracın birçok soketinde tırnak vardır. Sökerken önce bu tırnağa basıp veya çekip soketi öyle çıkarmanız gerekir.



Kilit çubuğunu ise sadece vida söker gibi çevirerek çıkarıyoruz. Çıkana kadar sökme yönünde çevirin. Bu yöntemi ayrıca boylarını ayarlamak içinde kullanabilirsiniz :)



Kapının üst ve menteşelerine bakan tarafında (ilk resimdeki 2 numaralı yer) bir yıldız vida var ancak buraya standart boydaki tornavidalar girmiyor. Bu nedenle bir topaç tornavida ile sökmeniz gerekir. Zaten küçük bir vida. aman kaybetmeyin :)


 
Bu aşamada, aşağıdaki resimde görünen yerleri sökmüş olmalıyız inşallah



Şimdi hiçbir alet kullanmadan, elle bu döşemeyi dik olarak kendimize doğru çekerek çıkaracağız. Bu döşemeyi tutan çepeçevre 7 adet klips var. Döşemenin önce altından tutarak alt tarafını kendinize doğru çekin. Çıtçıtlı paltonuzu çıkarır gibi çıkacaktır.



Sonra yanlardan yukarıya doğru çıkarmaya devam edin. Ancak normal komundayken üstteki kilit kolu bu döşemeyi tutar. Kilit kolunu elle açık pozisyona getirip döşemeyi çekmeye devam edin. En üst kısmını çıkarmak için hafif yukarı doğruda itmeniz gerekiyor. Bu şekilde el yordamıyla çıkarın.



Kapı döşemesini söktükten sonra, sünger (yada köpük gibi) bir malzemeden iç döşeme görünecek. Bu döşeme kapıya sakız gibi ilginç bir macunla yapıştırılmış durumdadır. Ancak bu istenildiği zaman sökülüp tekrar yapıştırılabilen bir malzemedir.
İç döşemeyi sökmek için ise önce klipslerin şapkalarını çıkarmamız lazım. Aşağıdaki ikinci resimde göründüğü üzere klips şapkaları bir yöne doğru yatay olarak çekilerek çıkıyor. Birde hoparlör ve elektrikli aynalara giden kablo soketlerini de sökmeyi unutmayın.




Nazik malzemeden yapılmış iç döşemeyi, doğası gereği nazikçe üst kenardan başlayarak çıkarın. Acele etmeyin ve zor kullanmayın aksi halde bu malzeme yırtılmaya yatkındır. Klipslere denk gelen yerlerde tıpkı palto düğmesi söker gibi çıkararak ilerleyin.



İç mazleme çıkınca tüm mekanik aksam görülecek. Şimdi hoparlörü aşağıdaki resimde görünen vidalardan sökün. Ya da isterseniz önce sadece hoparlörü sökün sonra bu plastik parçayı sökün. Hoparlöre ayrı özen gösterin, yırtılabilir zarar görebilir. Sökünce hemen laap diye çekmeyin, arkasında soketi var. Yavaşça yatırıp soketini sökün öyle çıkarın



Kilit kolunu sökmek için sadece üstteki tırnağı hafifçe kendinize doğru çekin ve çekiliyken kol mekanizmasını sağa doğru kayrırın. Yuvasından kurtulunca naylonu ile birlikte çıkacaktır. Kolu söktükten sonra kıvrak bir bilek hareketiyle U şeklinceki kancasından çıkarın. Bu arada kancanın geçtiği delikteki küçük beyaz plastik parçayı düşürmeyin.



Şimdi cam anahtarlarını, söktüğünüz kablo uçlarına tekrar takın. Böylece söküp takma işlemleri için camı yukarı aşağı kaydırabileceğiz.




Camı biraz aşağı alınca kırık parçalar bir güneş gibi kendini gösteriyor. Zaten bu kriko düzeneğinde başka bozulacak malzeme yok. Rayların üzerinde camı taşıma görevini bu zavallı plastik parçalara vermişler. Onlarda azcık zoru görünce sukoyveriyorlar :D




Kötü haber. bu parçaları değiştirmek için cam krikosunu sökmek gerekiyor. Bunun için terimiz soğumadan devam edelimki hastalanmayalım terli terli :)

Ancak krikoyu sökmeden önce camı çıkarmamız gerekiyor. Önce camı uygun bir hizaya getirip camı tutan metal parçanın üstündeki vidayı gevşetin. Bu parça camı sadece sıkarak tutuyor, ancak çok uzun zamandır sökülmediyse lasitkler yapışmış olabilir. Sprey yada tornavida ucu ile hafif kaldırarak önce camı bu metal çenelerden kurtarın. Sonra camı üst taraftan elle yukarı doğru kaldırıp camı yuvasından kurtarıp üstten tamamen çıkarın.

Krikoyu sökmek için, lokma takımı ya da ingiliz anahtarı ile (iki ağızlı burada rahat çalışmaz) aşağıdaki resimdeki dört vidayı söküyoruz. Aslında mühendislik görü ile bakıldığında bu vidaları sökmeye gerek yok, sadece gevşetmeniz yeterli. Çünkü vidaları gevşetik az kenara kaydırınca vida şapkasının geçebileceği bir delik tasarlanmış oraya. Bende öyle denedim ancak olaya muvaffak olamayınca komple söktüm vidaları :D



İşin bu aşaması anlatılmaz, yaşanır. Bu aşamyı geçip geçemeyeceğiniz tamamen bulmaca çözme yeteneğinize kalmış :D Ben yarım saatten fazla her türlü kombinasyonu deneyerek kriko mekanizmasını bu alengirli kapıdan çıkarmayı başardım :D
Tabi çıkarma denemelerine başlamadan önce kriko motorunun kablo soketini çıkarmayı unutmayın.




Ahanda mekanizma sonunda kapıdan çıktı. Bozuk parçalarda değişeceklerini anlayınca salıverdi kendini.



Aman bu parçaları sökerken hangisinin sağ taraftan, hangisinin sol taraftan çıktığını sakın karıştırmayın aksi halde ben bile yardım edemem. Çünkü resimlerdeki parçanın hangisi sağ hangisi sol bende bilmiyorum. İşin kötüsü nasıl takarsan tak itiraz etmeden takılıyorlar. Kısacası sağı solu karıştırmayın :D



İnşallah yeni parçaları öncesinden almışsınızdır, yoksa benim gibi döşemesiz ve camsız kapıyla parçacıya gitmek zorunda kalabilirsiniz. Bu plastik beyaz parçaları mümkünse servisten alın, yan sanayi ile çok fiyat farkı yok. Üstelik yan sanayi daha çabuk kırılıyor, 6 ay sonra benim gibi kapıyı yine sökmek zorunda kalabilirsiniz. Ben en son bu parçaları servisten aldım, bir daha arabayı satana kadar hiç sökmedim kapıları.

Krikoyu hazır sökmüşken yatakları güzelce temizleyip telleri hafif greslerseniz bakımını da yapmış olursunuz.



Parçaların nasıl takılacağını zaten sökerken tahmin etmişsinizdir.






Parçaları taktıktan sonra sıra toplamaya geldi. Tek tek nasıl toplanacağını yazmaya gerek yok heralde, nasıl söktüysek tersi sırada adım adım toplayın.

Ancak en toplarken en can alıcı nokta camın ayarlanmasıdır. Ben bu işin sistematik bir yolu olup olmadığını bilmiyorum, tamamen deneme yamulma yöntemiyle camı indire kaldıra bir ayar yaptım ve camı sabitledim. Cam ayarsız olursa ya sıkışma yapıyor, ya tamamen açılmıyor bir kısmı dışarıda kalıyor v.s.

Cam ayarlama konusunda mümkünse birinden yardım alın, benim gibi koca bir gün cam ayarlamaya uğraşmayın :D


2000 Polo 6N2 --> 2012 Polo 6R

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #1 : 18 Mart 2012, 15:01:29 »
CAM AYARI:     camı  cam dügmesi ile  yukarıya kaldırın  daha sonra 22 nolu resimdeki  dört civatayı gevşetin ( önce tümünü gevşetip sonra tümü sıkılacak) tekrar sıkın.


   bence  elinden bu tarz işler gelmeyen arkadaşlar hiç işe başlamasınlar.bir yerleri kırılırsa cam kapı döşemesi vs ...cebinizden fazlasıyla çıkar.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #2 : 18 Mart 2012, 17:34:06 »
valla helal olsun pes diyorum... dostum emeğine sağlık, forum maaş bağlasa bu kadar güzel çalışan olmaz, takdir ettim saygı duydum  :sevgi:
Allah razı olsun diyorum
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #3 : 18 Mart 2012, 18:46:42 »
Elinize sağlık, çok yararlı bir paylaşım.

Çevrimdışı west_55

    Otomobil
    Ford Focus C-Max TDCİ
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #4 : 19 Mart 2012, 00:26:26 »
Emeğinize sağlık

Çevrimdışı KAAN60

  • Otomobil
    2000 polo 1.6 a.c
    Şehir
    Tokat
Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #5 : 19 Mart 2012, 01:22:45 »
salih arkadaşa birkez daha derinden katılıyorum emeğine sağlık dostum :tamamdir
_-OĞLUM ve POLOM-_

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #6 : 19 Mart 2012, 02:26:02 »
teşekkürler, kriko motoru akım çekmesine rağmen cam açılmıyordu (düğmeye bastığımda  far parlaklığı düşüyor). Sökerken baya bir yardımcı olacak .
M.I.V.W.

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #7 : 30 Mart 2012, 23:46:55 »
süpersin hocam saygılar

Çevrimdışı o.bilge

  • Bir Alex değil.
Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #8 : 31 Mart 2012, 00:02:42 »
bu kadar mı emek harcanır yahu? bi kitapçık çıkarıp vw e satın paraya para demezsiniz service manual gibi olmuş. elinize sağlık.

hayatta denemem çok sakarımdır illa ki bir yeri kırarım yada sökerim toplarken pes eder bırakır giderim :D

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #9 : 31 Mart 2012, 14:31:24 »
çok karışık geldi bana. eline sağlık. ben olsam bir hadden sonra sinirlenir bırakırdım fotoğrafını çekmek şöyle dursun
Araba binmek içindir..

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #10 : 28 Mayıs 2012, 09:35:30 »
Benim classic'te de ön sağ cam çalışmıyor.Cam motorunu kontrol için 12 volt direkt (iç lambalardan aldım) ceryan verdim ancak motordan hiç ses gelmedi. Motoru sökmeye de cesaret edemedim. Acaba kömürler mi bitti.

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #11 : 29 Mayıs 2012, 22:35:18 »
bnm 6n2 aracımında sag on kapısının ıcınden tıkırtı gelıyor nerden geldıgını hala anlamıs degılımm.

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #12 : 08 Haziran 2012, 11:27:02 »
bnm sag on kapı ıcınden de ses gelıyor nerden geldıgını bı cozebılmıs degılım

Ynt: Ön cam krikosu tamiri
« Yanıtla #13 : 31 Temmuz 2012, 00:52:50 »
Paylaşım için teşekkürler arkadaşım