Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Elektronik Aksam (Zannımca)  (Okunma sayısı 4650 defa)

Elektronik Aksam (Zannımca)
« : 09 Mart 2008, 14:04:03 »
iyi günler dilerim;

Bir 2000 model vw polo sahibiyim. Dün arabayı yıkatırken panelden içeri çamur girdiğini farkedip kaputun içindeki hemen önde olan pervaneyi temizlemesini söyledim yıkamacıya.aynı zamanda da beyne ve elektronik aksama su kaçmaması için özellikle söylemiştim. yıkamadan sonra arabanın devirden düştüğünü gaz yemediğini farkettim.bir süre bekleyip kendine gelmesini bekledim ancak halen aynı durumda. 1 saat aralarla motoru çalıştırıyorum ilk 5 dk rolantide düzenli çalışıyor sonra araba titremeye başlıyor. şunuda belirtmeliyım ki göstergelerde motorla alakalı herhangi bir uyarı ışığı yanmadı. ben bujilere su kaçtığını düşünüyorum. kaputu açıp 1-2 saat güneşte bekletmeme rağmen sorunum halen devam etmekte . aracımı hareket ettiremiyorum dolayısıyla. Problemin ne olduğu hakkında gerçekten fikrinize ihtiyacım var. elimden geldiğince açık anlattım. arabanın sizler için ne demek olduğunu bildiğim için içine duygularımı katarak söylüyorum. resmen içim yanıyor şu an :( beni biraz rahatlatacak fikirler bekliyorum. saygılar.

Ynt: Elektronik Aksam (Zannımca)
« Yanıtla #1 : 09 Mart 2008, 17:51:20 »
Çok geçmiş olsun dilerim.Yıkamacıya kaputu açtırmakla büyük hata yapmışsın.İnşallah beyne su kaçmamıştır.Ki bu maalesef biraz kolay olabiliyor.Eğer böyle birşey varsa motoru artık çalıştırmamalısın.Çünkü sen her elektrik gönderdiğinde arıza daha da büyüyebilir.Hemen otoların elektronik aksamlarıya ilgilenen bilgisayarlı bir elektrikçiye  ateşlemeyle ilgili motor kontrol ünitesi dahil tüm parçalarını kontrol ettirmeni tavsiye ederim.

Ynt: Elektronik Aksam (Zannımca)
« Yanıtla #2 : 09 Mart 2008, 18:54:40 »
hocam beyne su kaçmış olursa nasıl tepkiler vermesi gerekir aracın? yani bı hata sinyali vermesini beklememız gerekmez mı? ya da motorun çalışmaması gerekmez mı? mesela  ben az önce bujileri açtım içinde su damlacıkları gördüm onları sildim muhtemelen hala biraz su var ama aracım biraz iteklesede hareket ediyor ben buradan bujilerin tam kurumadığını aa kurursa hallolabilecek bir problem olduğunu düşünüyorum. yorum tamamen siz ustaların...

Ynt: Elektronik Aksam (Zannımca)
« Yanıtla #3 : 09 Mart 2008, 20:24:01 »
Bu arada yanlış anlama olmasın.Ben başına böyle bir kaza gelmiş kişi olarak yazdım sadece.Motor beynine su kaçtığında aynı anlattığın gibi tepkiler verebilir.Ancak senin bujilerde su görmen iyiye işaret:Yani sorununu ucuza  belkide masrafsızca halledebilirsin.Ama yine de dediğim gibi başına daha fazla dertler açılmaması için başka yerlere su kaçıp kaçmadığını kontrol ettirmelisin.Yoksa kuruması için epeyce beklemen gerekecek.  :)

Ynt: Elektronik Aksam (Zannımca)
« Yanıtla #4 : 09 Mart 2008, 20:41:25 »
bi öğretmen olarak söyleyebileceğim tek şey en iyi öğrenmenin yaşayarak öğrenme olmasıdır. bu anlamda size hocam ya da usta diye hitab etmemin bi sakıncası yok :)

yani bana "arkadaş başına şunlar gelir, bunu yapmazsan bu olur." gibi bişey söyleyemiyor musunuz?

Çevrimdışı Suti

  • VW Tech
Ynt: Elektronik Aksam (Zannımca)
« Yanıtla #5 : 09 Mart 2008, 22:45:20 »
enteresan, ilk calıştığında yani jikledeyken yapmaması sora yapmaya başlaması garip...

Ynt: Elektronik Aksam (Zannımca)
« Yanıtla #6 : 11 Mart 2008, 10:12:19 »
Açıkçası VWTR İstanbul buşumasından önce bende arabamın ön kaput iç tarafını temizlerken süngeri sulu bıraktığımdan su damladı ve su damlayan yerleri temizledim. arabayı ilk çalıştırmaya çalıştığımda gaz yemedi. İkinci ve üçüncü derken tekrar kaputu açıp sildiğim yerlerde yerinden çıkabilecek ve oynayabilecek tüm parçarları tekrar gözden geçirdim. Tekrar kontağı çevirdiğimde aracım çalıştı. Düşük devirede kaldığından bir iki kere 4000 - 4500 devir arası gaz verdim problem çözüldü.

Yinede işin ehli birisine danışmakta yarar var.

Ynt: Elektronik Aksam (Zannımca)
« Yanıtla #7 : 11 Mart 2008, 21:37:42 »
Madem öyle başına gelebilecek en kötüsünü söyleyeyim.Benim araç çalışmadığında bilgisayara bağlattım.Hiç bir arıza göstermedi.Elektronik bir arıza olduğu kesindi ama bilgisayarda görünmüyordu.Çeşitli kontrollerden sonra motor beyni sökülmeye karar verildi.Ve içinden şıkır şıkır su sesleri geldi. Neyse ki ucuz atlattım sayılır.750 YTL.Ama bu en kötüsü.Peki bunu neden anlattım dersen.Bujiler başta olmak üzere motor bölümündeki bütün elektronik parçalar bu anlamda kontrol edilmeden buradan şunu yap demek yanlış olabilir.Ama motoru çalıştırma  dedim çünkü benimki gibi çalışsa idi eğer motor beyni dahill bir çok parçaya zarar verebilirdi. Kendine güveniyorsan bu parçaları söküp kurulayabilirsin.Ama tavsiye bir elktrikçiye götürmen.