Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Yağmuru Beklerken  (Okunma sayısı 14044 defa)

Yağmuru Beklerken
« : 08 Haziran 2007, 01:26:30 »
Uzun zamandır istanbul da yağmur yağmadığından mevladan rahmet bekliyorduk. Çok şükür güzel de yağdı inşallah devamı da gelir. Yağmur la beraber oluşan su birikintilerinden birine girdim. 100m sonra aracım giderken stop etti. Başka bir su birikintisinin içinde kalakaldım. Araçtan iner inmez sağolsun diğer söför arkadaşlar beni yıkadı  >:(.
Motordan pek anlamıyorum ateşleme kablosunun geldiği kutunun kablolarını söktüm ve bezle sildim zorlada olsa aracımı çalıştırıp yoluma devam ettim. Akşam işten gelirken bu sefer kuru yolda aynı şekilde stop etti. Bir yere çekip aynı işlemleri tekrar yaptım bu sefer yemedi. VW Tamaş'ın 50m yanında kalakaldım. Hemen servise gidip söyledim ne nöbetçi ustaları var ne acil servis aracı. Çekelim buraya dediler yarın sabah bakarız diye çekme parası 45ytl+KDV istediler >:D. Ya düşmeyecen böylelerinin eline daha 15 gün önce triger, devirdaim değiştirdiğim yer bana bunu reva gördü. Tam anlatamayabilirim ama motorun yanında 5 tane kablonun motora bağlandığı sanırım bujilere elektriği dağıtan bir alet, onu söküp temizleyip taktım. Sonunda araba çalıştı. Eve gidene kadar iki defa daha stop etti aynı şekilde zor çalıştı. Allah'tan o yamyamların elinde kalmadım. Sorunun ne olabileceği hakkında bilgisi olan varsa cevaplarını bekliyorum. Aracıma 15 gün önce lpg taktırdım ondan da şüpheliyim. İyi bir usta varsa bundan anlayacak ve gönül rahatlığıyla gidebileceğim yazarsanız çok iyi olur. Kazasız, belasız, arızasız günler diliyorum hepinize.
gaz ver...

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #1 : 08 Haziran 2007, 01:33:35 »
distribütör kapağı dediğin yer sanırım içine su kaçmıştır bundan dolayı ateşleme düzenli olmaz ve araç çalışmaz yada çalışır tekleyerek gider felan...yarın sabah yani bu sabah :) o kısmı söküp güzelce  benzin ile temizlerseniz sorun çözülür tabi sorun ordaysa...su birikintisinden sonra olduysa muhtemelen ordandır...bujilere elektiriği dağıtan bölgedir orası ortadaki kablo giriş diğer dördüde her oda için patlamayı sağlayan bujilere giden elektirik cıkış kablolarıdır...

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #2 : 08 Haziran 2007, 01:36:35 »
yine düzelmezse pololarda nerdedir tam bilemiycem ama distribütöre gelen tek kabloyu takip edip bobini bulun orda gazın beynine bağlı olan bir kablo var (eski sistemlerde böle sıralıysa farklı olabilir gerçi aynıdır b.ihtimal)ona bakın bi gevseme vb varmı..bu ikisi %90 sorunu çözer...

Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #3 : 08 Haziran 2007, 09:13:00 »
distribütör kapağı dediğin yer sanırım içine su kaçmıştır bundan dolayı ateşleme düzenli olmaz ve araç çalışmaz yada çalışır tekleyerek gider felan...yarın sabah yani bu sabah :) o kısmı söküp güzelce  benzin ile temizlerseniz sorun çözülür tabi sorun ordaysa...su birikintisinden sonra olduysa muhtemelen ordandır...bujilere elektiriği dağıtan bölgedir orası ortadaki kablo giriş diğer dördüde her oda için patlamayı sağlayan bujilere giden elektirik cıkış kablolarıdır...

Kuru bezle silmek kafidir ;)  Islanınca iyi kurulayamadıysan kenarda köşede buhar kalmıştır, kuru bezle sil hatta vaktin varsa sildikten sonra 15 dk. falan havalansın :)

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #4 : 08 Haziran 2007, 09:18:09 »
dediğiniz gibi giderken devir düşünce tekliyor. sanki bir iki buji işini yapamıyor gibi hissettim (atıyorda olabilirim). zaten marş basarkende eğer 1000 devir üzerine çıkarsa daha stop etmiyor ve motor kendisini alıyordu. bir de yokuş yukarı giderken stop etme zamanı patt diye bir ses geldi ama motora baktığımda birşey göremedim. Sonra yine aynı şekilde çalıştı. Bu dediklerinizi uygulayıp en azından servise kadar aracımı götürmeye çalışacağım. teşekkür ederim.
gaz ver...

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #5 : 09 Haziran 2007, 21:14:48 »
ben bu işi öğreneceğim ama biraz param gidecek sanırım. Sabah gittim yeni buji ve buji kabloları aldım 50ytl. biraz kendine geldi zannettim. Biryerlere gideyim dedim yine stop etti. Sonra direk tamirciye. Adam bir ateşleme bobini taktı düzeldi. Ateşleme bobininide 180 ytl den kastırdı. Şimdi baktım internette 90 ytl. Ya bu kadar mı hilekar olunur. Bende iş yapıyorum 100 e 30 katarsın 40 katarsın anlarım. hadi 50 katarsın yine anlarım. 90 na 100 katılırmı ya. Bu kadar mı bilmeyeni kandırırlar bu memlekette anlamadım. Neyse bu kadarla kurtulsak iyi. Arabada birde debriyaj balatası kaçırıyormuş. Bu arabanın çekişini düşürür ve benzin parasını yükseltir dedi usta. Ben artık debriyaj düşene kadar gideceğim ama yinede bir sorayım istedim. Bu ustanın dediği doğru mudur. Debriyaj kaçırırsa hakketten bu ustanın dediği gibi olur mu? Gerçekten de ben polo dan daha fazla performans bekliyordum ama yokuş aşağı bile hızlanmada zorluk çekiyorum, yokuş yukarı ise vites düşürerek anca çıkabiliyorum. Birde ay sonunda Trabzon'a gitmeyi düşünüyorum. Bu debriyaj bana sorun olur mu? Şimdiden herkese teşekkür ederim.
gaz ver...

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #6 : 09 Haziran 2007, 21:34:58 »
bogaz kelebegini temizlettir kardesim' bizim arabalarin kronik rahatsizligidir bu, devrin dusmesi felan sanirim bndan dolayidir, ayni olayi bende gecenlerde yasadim ve bogaz kelebegini temizlettim suan sorunsuz biniyorum arabama...
GTI olsun istedik ama Allah DTI uygun gordu ......

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #7 : 09 Haziran 2007, 22:31:46 »
kendi yapabileceğimiz birşey değil midir ? artık servise gitmek istemiyorum. şu parça sökülecek de söküp takayım. yoksa bu gidişle iflas bayrağını çekeceğiz.
gaz ver...

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #8 : 09 Haziran 2007, 22:40:08 »
Onarım Modu
konuyu oku derim ;)

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #9 : 09 Haziran 2007, 22:56:25 »
debriyaj balatası fazla bitmiş ise gaza basarsın devir yükselir ama araba hızlanmaz, ayanı gazdan çekince aniden düşer devir vs,
test için el frenini çek 4.vitese tak arabayı kaldırmayı dene , araba gitmek istiyorsa balata oldukça kötü durumdadır stop ediyorsa sorun yok.

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #10 : 09 Haziran 2007, 23:23:03 »
Araba gaza basınca düz yolda yavaş yavaş da olsa hızlanıyor. Yani yeri geliyor 130 140 yapıyorum. Ama yokuşta ve sollamalarda güç istenen yerlerde çok çabuk toparlamıyor kendini.
Şimdi gittim denedim söylediğinizi, el frenini çekip 4 vitese taktım ve kalkmayı denedim. Yavaş yavaş debriyajı çekerken hafif kalkmak istedi ama biraz daha debriyajdan çekince stop etti. İki defa denedim gaz vererek yavaş yavaş çektim ayağımı debriyajdan ikisinde de stop etti. Bu durumda debriyaj beni trabzona götürür getirir diyebilirmiyiz. Biraz iyimser olmak istiyorum. Bogaz kelebeği ile ilgili olan konuyu daha önceden okumuştum da pek anlamamıştım. Dikkatlice tekrar okuyacağım, hepinize teşekkür ederim, kazasız belasız sürüşler dilerim.
gaz ver...

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #11 : 09 Haziran 2007, 23:56:25 »
4. vites denemesi konuyu tam bilmeyenler için yanıltıcı olabilir.bir yokuşta 1.viteste pati ile kalkmayı deneyin araba pati cekerse balatada bir şey yoktur varsada 2000-3000 en kötü ihtimalle gider..kelebek konusundan anlamıyorum arkadaşlar sıkca bahsediyorlar balata sağlam ama sorun varsa arkadaşların dediği olabilir...

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #12 : 10 Haziran 2007, 21:32:45 »
burada iyi bir yokuş bulamadım ama düz yolda denedim pati ile kalkmayı. Çok seri kalkmaya çalışıyor ve pati çekiyor. Kesinlikle iyimser olmaya çalıştığımdan değil. Gerçekten sağlam pati çekiyor. Bunu da ilk defa denemiş oldum. Genelde sakin bir kullanıcı olduğumdan bu tür hareketler yapmıyordum. Gerçekten pati çekerek kalkmak hoşuma gitti :D. Arkadaşlar çok teşekkür ederim. Gerçekten benim gibi bilgisi olmayan kişiler için çok yararlı bilgiler bunlar.
Arabanın çıkan bujilerine baktım son derece sağlam gözüküyorlar. Çıkaran usta da istersen geri takalım bunlar yeniymiş dedi. Soracağım buji başları tortusuz siyah renk almış. Aşağıda ki resim temsilidir. Aynı bunun gibi gözüküyor. Bu yanmanın yeterli olmadığına dair bir işaret olabilir mi? Bir de chip denen alet benim aracıma takılabilir mi tek nokta enjeksiyonlu 95 model ? Takılırsa yararı olur mu ?
« Son Düzenleme: 10 Haziran 2007, 21:35:45 Gönderen: AIMGUARD »
gaz ver...

Ynt: Yağmuru Beklerken
« Yanıtla #13 : 11 Haziran 2007, 12:48:41 »
polo'n var mı derdin var...

yukarıdaki senin imzan AIMGUARD kardes :) yanlıs bu noktaya hemen deginmek istiyorum, ilk arabanmıdır bilmiyorum ama neredeyse altımdan 20'ye yakın araba gecti, inan Vw grup kadar sorunsuz arabam hic olmadı, bizim arabalar nalet degildir, 1 kere yaparsın birdaha uzun yıllar banamısın demez :)
Suan altımdaki 3.cü polom, arada birde Golf Sportum olmustu, yaptıgım masraflar cok kısıtlıydı, sadece bir poloda su eksiltmesi sebebiyle conta degistirmistim o da 100 ytl gibi bir paraya malolmustu, velhasıl kelam dertlenme sakın arabalarımıs gayet güsel, yatıgın ileride zevkle yapmaya calıs :) boğaz kelebegi temizliginede gelince öyle cok kulfetli bir is degil ama sökerek temizlemek bence daha iyi o sebeplede düzgün bir motor mekanik ustasına götür 10 dakikada söker takar, taş çatlasın 10 liranı alır ...
GTI olsun istedik ama Allah DTI uygun gordu ......