Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Yağ Sorunu  (Okunma sayısı 10326 defa)

Yağ Sorunu
« : 08 Ocak 2015, 21:51:30 »
Selamu Aleykum arkadaslar...Firtina nedeni ile polomu carsiya birakmistim..Sabah olunca calistirdim 30 dk falan sonra yurudum.fakat burnuma bir koku geldi balata kokusu gibi neyse dik bir rampayi ciktiktan sonra duman geldi..Stop ettim altina baktigimda egzosun uzerine yag damliyordu ve yere de yag damlatiyordu..Tamirci cagirdim cekiciye yukledik sanayiye vardigimizda her tarafina bakti yag kacagini bulamadi en son eli ile hava hortumunu kapattiginda yag fiskirdi dedi araba hava alamiyormus o yuzden kecelereden yag sizdirmis diye..Bi seyler yapti sorunu buyuk ihtimal bundan dedi..Sur gez gel dedi ve bir sorun yoktu..Birde poloda ben castrol 10-40 kullaniyom usta kaliteli degil dedi ve mobilin 5-40 yagini tavsiye etti..Siz hangi yag kullaniyorsunuz? Tekrar iyi aksamlar.. :
İnandığın Allah'ın hangi kelâmına inanmadın da halâ Namaz kılmıyorsun?

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #1 : 09 Ocak 2015, 00:03:37 »
Mobil 1 ESP 0W-40
Shell Helix Ultra 5W-40
Castrol EDGE 5W-40

Bu yağlar aracınıza uygun kaliteli yağlardır. Ustanızın dediği gibi yarı sentetik yağ kullanmak motor ömrü ve performansı için iyi değildir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı ugurtelefon

    Otomobil
    polo 1,6 HB
    Şehir
    İzmir
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #2 : 09 Ocak 2015, 09:53:37 »
shell Helix ultra 5-40  iyidir

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #3 : 09 Ocak 2015, 12:41:17 »
shell Helix ultra 5-40  iyidir

Bu yağı veya PurePlus teknolojisi ile üretilen yağlardan birini deneme şansınız oldu mu ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı KAAN60

  • Otomobil
    2000 polo 1.6 a.c
    Şehir
    Tokat
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #4 : 09 Ocak 2015, 22:08:03 »
Selamu Aleykum arkadaslar...Firtina nedeni ile polomu carsiya birakmistim..Sabah olunca calistirdim 30 dk falan sonra yurudum.fakat burnuma bir koku geldi balata kokusu gibi neyse dik bir rampayi ciktiktan sonra duman geldi..Stop ettim altina baktigimda egzosun uzerine yag damliyordu ve yere de yag damlatiyordu..Tamirci cagirdim cekiciye yukledik sanayiye vardigimizda her tarafina bakti yag kacagini bulamadi en son eli ile hava hortumunu kapattiginda yag fiskirdi dedi araba hava alamiyormus o yuzden kecelereden yag sizdirmis diye..Bi seyler yapti sorunu buyuk ihtimal bundan dedi..Sur gez gel dedi ve bir sorun yoktu..Birde poloda ben castrol 10-40 kullaniyom usta kaliteli degil dedi ve mobilin 5-40 yagini tavsiye etti..Siz hangi yag kullaniyorsunuz? Tekrar iyi aksamlar.. :
çok geçmiş olsun sorununuz motor bloğundan hava filtresine giren "yağ buhar basınç hortumu" bu hortum araç donmadan bir önceki gün yağ kaymaklanma yaparak bu hortumun içine doluyor ertesi güne kadar kaymak içinde donuyor sizde donmuş vaziyette tabiki bunu bilmeden aracı çalıştırıyorsunuz 10-15 dk sonra araç tam ısınmaya başlarken motor bloğundaki basınç kapalı olan hortumdan çıkamayınca en zayıf yerden çıkmaya çalışıyor bu genelde yağ çubuğundan olur yada contalar artık eskimişse oralardan olur çözümü çok basit yeterki farkedip hemen aracı stop edin...

öncelikle basınç hortumunu sökün içindeki krem şeklinde donmuş olan yağı göreceksiniz temizleyin ve motor bloğundan çıkan uc eğer don vaziyette ise orayı ısıtarak çözdürün (sakın sıcaksu dökmeyin buz çözülür ama motora su girebilir) saö kurutma makinası işe yarar buzu çözülünce yanınızda motor yağınız varsa nekadar eksiltmişse okdar ekleyin (tahmini etrafa saçılan 500 gr civarı) motor yüzeyinde yağ kalıntısı varsa imkan dahilinde elinizden geldiğince temizleyin daha sonra kontağı açın yağ lambasının söndüğünden emin olun aracı çalıştırın. motor bloğuna bağlı olan buzunu çözdürdüğünüz basınç çıkışına elinizi uzatın bir miktar hava elinize çarpması lazım eğer hava gelmiyorsa içi hala don dur ve hemen kontağı kapatın! yok hava geliyorsa geçmiş olsun... yağ lambasını kontrol edertek aracı rolantide bırakın kabut açık kalsın akmış olan yağ duman olup ucup gidecektir ancak bir zaman kokusu gitmez... kolay gelsin... (bunları yapmak tamamen size kalmış isterseniz hiç dokunmayıp tamirci çağırabilirsiniz)
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı azap5555

  • Otomobil
    1.2 tsi referance ibiza 2015
    Şehir
    İstanbul
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #5 : 11 Ocak 2015, 22:00:49 »
hayret yağdan anlayan bir usta varmış ülkemizde :) ustanın yerini ve bilgilerini paylaşın yakın arkadaşlar en azından yağ konusunda bilen bir ustaya gitsin.

Çevrimdışı ugurtelefon

    Otomobil
    polo 1,6 HB
    Şehir
    İzmir
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #6 : 12 Ocak 2015, 16:51:42 »
Bu yağı veya PurePlus teknolojisi ile üretilen yağlardan birini deneme şansınız oldu mu ?

şu an aracımda shell var. onuda benim tamirci uygun bulup koymuş.
henüz 500-600 km yol yaptım. tam da soğuk günlere rastladı. eksi 12 dereceleri gördük. araçta bir sıkıntı yaşamadım
çok sıcak havalarda da denemek lazım.
 

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #7 : 12 Ocak 2015, 21:29:21 »
şu an aracımda shell var. onuda benim tamirci uygun bulup koymuş.
henüz 500-600 km yol yaptım. tam da soğuk günlere rastladı. eksi 12 dereceleri gördük. araçta bir sıkıntı yaşamadım
çok sıcak havalarda da denemek lazım.

Ben Mobil 1 ESP 5W-30'a geçince motor sesinde azalma ve yakıtta 0,1 - 0,2lt arası azalma gözlemledim, performansta fark edilir bir değişim olmadı gibi. Bundan sonra ki değişimde Shell Helix Ultra Pure Plus 5W-30 denemeyi düşünüyorum.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 35EZ349

    Otomobil
    polo 6n 99 AEE
    Şehir
    İzmir
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #8 : 12 Ocak 2015, 23:13:32 »
Bende subat ayindaki yag degisiminde elf moligraf f1 5w 40 deniycem, daha once hep mobil 10 40 kullaniyordum bakalim sonuc ne olacak burada paylasirim fiyatida n11 de baya uygun 4 litresi 57.75 kargo dahil
I Love PoLo

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #9 : 12 Ocak 2015, 23:36:42 »
Bende subat ayindaki yag degisiminde elf moligraf f1 5w 40 deniycem, daha once hep mobil 10 40 kullaniyordum bakalim sonuc ne olacak burada paylasirim fiyatida n11 de baya uygun 4 litresi 57.75 kargo dahil

Ucuz olması avantajlı ama low SAPS içerikli(düşük kül içerikli veya DPF uyumlu) olmadığı için tavsiye etmem.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 35EZ349

    Otomobil
    polo 6n 99 AEE
    Şehir
    İzmir
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #10 : 13 Ocak 2015, 12:20:48 »
bilgi için tşkler elimdeki bizim katalogdan baktıgımda zaten bizim araclar için uygun olmadıgını gördüm , bizim araçlar için tam sentetik vw 500 00 vw 501 01 apı sf sg sertifikasyonlarında olan yag kullanmamız öneriliyor
I Love PoLo

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #11 : 13 Ocak 2015, 14:25:34 »
VW 500 00 ve 501 00 şartnamesi tanımlanan araçlar için güncel VW 502 00 kullanılması gerekiyor. Ama daha önce de dediğim gibi sadece 502 00 yeterli değil aynı zamanda yağın low SAPS olması da gerekli. 502 00 şartnamesi bu özelliği aramadığı için kendimiz kontrol etmeliyiz. Fakat güncel olarak belirlenmiş olan 504 00 takip edilirse zaten bu şartname low SAPS özelliği de gerektirdiği için kontrol etmeye gerek yok. Eğer yağ eksiltme miktarı fazla değilse 504 00 takip edilmesini tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: 13 Ocak 2015, 14:26:32 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 35EZ349

    Otomobil
    polo 6n 99 AEE
    Şehir
    İzmir
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #12 : 13 Ocak 2015, 15:30:32 »
Bilgilendirmeleri cin tskler tabi bu kitapcik 15 senelik illaki guncelleme gelmistir
I Love PoLo

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu
« Yanıtla #13 : 13 Ocak 2015, 16:16:49 »
Bilgilendirmeleri cin tskler tabi bu kitapcik 15 senelik illaki guncelleme gelmistir

Rica ederim. Güvenli sürüşler.
Akıl yaşta değil baştadır.