Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?  (Okunma sayısı 9584 defa)

Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« : 20 Kasım 2014, 11:49:42 »
Herkeze merhabalar. Istanbul dışında olduğumdan dolayı aracım yaklaşık 5 aydır evimin önünde yarmaktaydı. Dün aküyü şarj ettirip bu gün Yıkama ve temizlik işlerini yapmak üzere oto yılamacıya aracımı bırakıp temizliğini yaptırdım. Ilk başta herşey çok düzgün giderken Aracın harareti 90 a geldikten hemen sonra 2.2 km yol gittikten sonra Anlamsız bir şekilde yağ göstergesi rolanti seviyesinde yanıp sönmeye başladı. Hafif gaz verince sönüyordu. Kendime uygun yer bulana kadar devam edip arkadaş yardımıyla motor kapalı şekilde yakındaki bir tamirciye kadar götürdük. Oto tamircisinin ilk yorumu, Aracın yağ pompası iş Görmüyor. Onu değiştirelim sıkıntı kalmaz oldu. Bunu söylerken hiç bir şekilde kaput açma gibi bir durum söz konusu bile değildi! Benim kafamda yağ müşüründen de olabileceği yönünde. Bu arada aracı kullanmayacağım için gitmeden yağ, filtre ve antifriz değiştirip akü kutup başlarını sökük bi şekilde evimin önünde beklettim.
Sizden istediğim yağ müşürünün Aracın tam olarak nerede olduğu. Kendim değiştirip öyle deneyip sonra yağ pompası olduğu arar kılmak.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.  Herkeze iyi forumlar.

Çevrimdışı azap5555

  • Otomobil
    1.2 tsi referance ibiza 2015
    Şehir
    İstanbul
Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #1 : 20 Kasım 2014, 20:58:04 »
http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/polo-6n-uyari-isiklari   bu adresi inceleyin, yararlı olacağını düşünüyorum.

Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #2 : 20 Kasım 2014, 22:37:06 »
motorun sol tarafında (şöför ) blokda dist in ustundeki plastik kapağ sokersen görürsün

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #3 : 20 Kasım 2014, 23:35:17 »
Gaza basınca sönüyorsa müşürdendir. Motoruda yıkattınızmı yıkamada?
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #4 : 21 Kasım 2014, 01:22:51 »
Hayır motor yıkanmadı sadece dış temizlik yarın müşür değiştikten sonra size haber vereceğim. Cevaplar için teşekkürler.

Çevrimdışı azap5555

  • Otomobil
    1.2 tsi referance ibiza 2015
    Şehir
    İstanbul
Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #5 : 21 Kasım 2014, 10:11:44 »
yeni müşirin ve üzerinden çıkacak olan müşirin kaç bar olduğu yazar iki değeri de buraya yazın, belki birkaç husus daha ilave edebiliriz faydalı olması için.

Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #6 : 22 Kasım 2014, 11:06:14 »
Öncelikle tekrardan merhaba arkadaşlar. Öncelikle olarak en ufaktan başladım ve yağ müşürünü değiştirdim. Arızam halen daha geçmiş değil.  Fakat ilk yandığı km 2.2 iken yine aynı sakin kullanımda müşür değişiminden sonra 5.4 km civarında yağ lambam yanıp sönmeye başladı. P.tesi günü tesisat Kontrolü yaptıracağım. Forumlarda gezinirken pompa, yarı rektefiye yaptırıp yinede sorunu çözemeyen Arkadaşlara rastladım. Müşürden yağ sensörüne giden kabloda sorun olduğunu en son fark etmişler.
Bunun yanında Karter içi süzgeç temizliği yaptıranlar sorunun düzeldiğini yazmışlar. Yağ filtresini değiştirip sorunun düzeldiğini söyleyenler olmuş. Fakat ilk seferde yağ pompasını değiştiren arkadaşlar çoğu zaman sonuca ulaşamamış.
E tabi bizimde "para esnafı" tamircilerimiz ağız birliği yapmış gibi hemen yağ pompasını değiştirelim. 1,5 gün Sürer, işçiliği çok sürer, motorun inmesi gerekiyor gibi gibi bi Sürü para kazanacakları işleri yapmaya çok hevesliler. Karter Süzgeçi temizleyelim dediğimde -yahu aynı işçiliği yine vereceksin, bir daha niye uğraşacaksın demeleri ve sonra tamam temizlerim 100₺'nı alırım gibi söylemlerimden sıkıldım.
Sizin aklınıza ya da başınıza gelen başka çözüm önerileriniz varsa paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. 

Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #7 : 22 Kasım 2014, 11:10:15 »
Bu arada senelerdir parça aldığım Parçacım bizim Araçların yağ pompasının çok fazla arıza yapmadığını, 1999 yılından bu yana sadece 1 adet satış yaptığını belirtti. Alan kişinin de Aracın karterini sert bir şekilde vurduğunu, vurma sonrası pompanın kollarında onarılamayacak hasar olduğundan değiştirdiğini belirtti. 230 ₺ orjinal parça fiyatı olduğunu belirtti.

Çevrimdışı azap5555

  • Otomobil
    1.2 tsi referance ibiza 2015
    Şehir
    İstanbul
Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #8 : 23 Kasım 2014, 23:44:45 »
peki çıkan müşirle yeni taktırdığınız müşirin değeri ne, onu söyleyin teşhisi koyalım.

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #9 : 24 Kasım 2014, 15:30:44 »
Bu arada senelerdir parça aldığım Parçacım bizim Araçların yağ pompasının çok fazla arıza yapmadığını, 1999 yılından bu yana sadece 1 adet satış yaptığını belirtti. Alan kişinin de Aracın karterini sert bir şekilde vurduğunu, vurma sonrası pompanın kollarında onarılamayacak hasar olduğundan değiştirdiğini belirtti. 230 ₺ orjinal parça fiyatı olduğunu belirtti.

abicim tesisatta sıkıntı var o zaman. Ama yağı değiştirin filtre dolmuşta olabilir. En başta yağı ve fitreyi değiştirin.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı west_55

    Otomobil
    Ford Focus C-Max TDCİ
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #10 : 25 Kasım 2014, 14:31:51 »
Başıma gelen bir olay gibi 1000 devir altında yağ lambası yanıyordu, Resul abi (speedystop) bilir, Gebze Gözde otoya gittim, motorun içene yaklaşık 500 ML katkı koydular ve 10-15 dk 1500 devir civarında aracı çalıştırdık. Yağ ve filtre değişti sorun kalmadı.

Çevrimdışı speedystop

    Otomobil
    Polo 6N Sportline
    Şehir
    Kocaeli
  • 6N Uzmanı
Ynt: Yağ müşürü mü? Yoksa sağ pompası mı?
« Yanıtla #11 : 27 Kasım 2014, 17:53:44 »
Başıma gelen bir olay gibi 1000 devir altında yağ lambası yanıyordu, Resul abi (speedystop) bilir, Gebze Gözde otoya gittim, motorun içene yaklaşık 500 ML katkı koydular ve 10-15 dk 1500 devir civarında aracı çalıştırdık. Yağ ve filtre değişti sorun kalmadı.

Evet abi koydukları katkı motor içi temizleyici tıkanan yağ kanallarını açmaya yarıyor. Karterdeki filtre tıkanıyor genelde. Yağ değişiminden önce bunu her zaman yaparsan motor gıcır gıcır kalır bende değişimden önce katkı koyuyorum.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.