Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Vw polo 6n hakkında  (Okunma sayısı 13560 defa)

Çevrimdışı mussel

  • Otomobil
    A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
    Şehir
    İstanbul
Vw polo 6n hakkında
« : 01 Ocak 2007, 02:06:28 »
  Arkadaşlar sizlere sormak danışmak istediğim sizlerinde fikrini almak istediğim bi konu var.Polo 6n için yaykesme işlemi ve yay takma işlemleri için sıkı ustalara danıştığımda yay kesmekle yay takmak arasında bi fark olmadığını belirttiler.Sadece yeni yay takarsan maddi olarak külfet olacağını ısrarla savunup duruyorlar,bencede bana yatmayan konu eğer bi fark yok ise neden bi sürü yay firması bu işler için uğraşıp duruyorlar ki...Yetkili ustalar ve sevisle görüştüğümde ise sadece araç garanti kapsamından çıkar diyorlar.İşte bu konuda kim doğruyu söylüyor kim yanlış biliyor karar veremedim.Bu konu hakkında sizlerinde bilinçli ve teknik olarak bilgilerinize danışmak istiyorum.Saygılarımla Mustafa Ziya.
03.06.2005

Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #1 : 01 Ocak 2007, 11:39:36 »
yayı kestiğin zaman o yayın bütün özelliği gider, esneme payı kalmaz, böyle kafalarına göre kesilip biçilicek bir parça değildir ve aracın yol tutuşunda önemli bir rolü vardır yani şakaya gelicek bir şey değil, yay olarak eibach 3.5 cm tavsiye ederim, bu ustalarada dikkat et.

Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #2 : 01 Ocak 2007, 19:52:34 »

Erhan arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış benim eklemek istediğim sadece;

yayın kısaltılması için ya alt ucundan ya da üst uç kısımdan kesilmesi gerekir. Eğer bi yay gördüysen yayın ortası esneme olayını geçekleştirildiği yerdir ve bu sebeble bakla araları biraz daha geniş açıklık vardır alt ve üst kısımlarda ise ortasına göre daha darlaşır yani yayın kesileceği yer alt yada ust olduğundan yayın oturduğu yuvaya yayın esneme görevi gören orta kısım gelicektir ve böylece en ufak bi tümsekte yay olağandan daha çok yaylanacak kaportada dengesizce sallanacak...

Yanlışlarım olabilir arkadaşlar yanlışım varsa düzeltilirse sevinirim...

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #3 : 01 Ocak 2007, 20:11:08 »
Kıvrımların uçlara doğru sıklaştığı hakkında bir fikrim yok.Ama esneme katsayısı aynı kalıcak yayın bir tümsekten geçtikten 500mm alçalıyosa araba sen kestikten sonrada 500mm alçalacak.Bu yüzden dengesizlik olacak.Sürtme yol tutmama vb.Bu yüzden sertleştirmek / yada en temizi spor yay kullanmak iyidir.

Benim bildiğim bu yönde.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı mussel

  • Otomobil
    A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
    Şehir
    İstanbul
Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #4 : 02 Ocak 2007, 00:11:18 »
  Bu şekilde kesilen yayla kullanılan araçların çoğunun kazaya sebebiyet verdiğini de sonradan öğrendim.Zaten aracın üzerinde herhangi bi değişiklik yapma durumunda sanki aracın dengesi bozuluyor.Mesela geçenlerde eksozu değiştirdim,performans eksoz taktım aracın normalde rölanti devri 900 civarında oluyordu şimdi ise 1000 ile 1100 arasında acaba adaptasyonmu istiyor diye eşkillendim.Bu konuda da sizlerin düşüncelerini almak isterim.Bende anlamadım doğrusu.Taktığım eksoz monzanın performans eksozu. 
03.06.2005

Çevrimdışı spy

Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #5 : 02 Ocak 2007, 03:08:34 »
yay takma ve yay kesme olaylarını bizzat deneyerek ogrenmis biri olaras sunu soyleyebilirim, goruntu olarak aynı seyi alabilirisn ama kesilen yayda, belirli bir hızla giderken en ufak bi yol boslugunda yada kasiste arac zıplıyor.. dolayısıyla bozuk (tumsekli) yolda zıplaya zıplaya gidiyorsun.. araca gore tasarlanmıs yayda ise boyle birsey soz konusu degil.. sonucta bunlar hesaplanarak yapılıyor.. aksi halde dediginiz gibi yay ureten firmalar ne güne duruyor :)

Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #6 : 02 Ocak 2007, 12:45:48 »
vallahi dikkat et derim Polonun yay kesme sonrasını en iyi ben bilirim heralde E-5de sağlamm bi takla attım. 8gün hastanede 6ayda evde yattım. Halada hatıraları vücudumda duruyor. Yaylar çok parada değil albi takım yay kafan rahat yoluna  ;)

Çevrimdışı TuningLINE

  • Polo Community
Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #7 : 02 Ocak 2007, 15:05:15 »
vallahi dikkat et derim Polonun yay kesme sonrasını en iyi ben bilirim heralde E-5de sağlamm bi takla attım. 8gün hastanede 6ayda evde yattım. Halada hatıraları vücudumda duruyor. Yaylar çok parada değil albi takım yay kafan rahat yoluna  ;)
daha bunun üstüne bir açıklama yapmaya gerek yok
bu arada geçmiş olsun arkadaşım
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Çevrimdışı mussel

  • Otomobil
    A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
    Şehir
    İstanbul
Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #8 : 03 Ocak 2007, 09:40:51 »
 Gerçektende geçmiş olsun değerli arkadaşım.İşte benimde bahsettiğim konu buydu zaten.Ne olursa olsun ilk önce emniyet gerekiyor.Hiç bir şey insandan daha değerli olamaz.Lütfen kimse böyle bişey yapmasın bende kesinlikle spor yaylardan kullanacağım.
03.06.2005

Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #9 : 09 Ocak 2007, 00:21:39 »
yayı kestiğin zaman o yayın bütün özelliği gider, esneme payı kalmaz, böyle kafalarına göre kesilip biçilicek bir parça değildir ve aracın yol tutuşunda önemli bir rolü vardır yani şakaya gelicek bir şey değil, yay olarak eibach 3.5 cm tavsiye ederim, bu ustalarada dikkat et.
zamanında bizede ısıt bişi olmaz dediler ısıttık takla atıoduk az daha kesinlikle dooru o yay bi demir kesildiğii ya da ısıtıldığı zaman tüm özelliği kaybolur
zaten bizim ustalara sorarsn avrupadaki modifiye firmaları boşa çalışıo ;D

Çevrimdışı TuningLINE

  • Polo Community
Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #10 : 09 Ocak 2007, 09:02:00 »
zaten bizim ustalara sorarsn avrupadaki modifiye firmaları boşa çalışıo ;D
;D ;D iyi dedin
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #11 : 26 Ocak 2007, 19:56:20 »
bende katılıyorum, saten Mustafa kardesimle konuyu msn.de görüsmüstük ama burayada yazıyım ki diger arkadaslarda faydalansın, bu yay kesme isi sadece sahinlere doganlara has birsey, cünkü onlara göre yay zor bulunuyor :) polo gibi vw grubunda bulunan klas bi arabaya 100-150 ytl.ye kıyıp yay almak en dogrusu :) yayı takınca faydasınıda hissedeceksiniz zaten :)
GTI olsun istedik ama Allah DTI uygun gordu ......

Çevrimdışı mussel

  • Otomobil
    A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
    Şehir
    İstanbul
Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #12 : 26 Ocak 2007, 20:14:15 »
 Abi zaten olmadı o işte...Sen biliyosun ya. :)
03.06.2005

Çevrimdışı escocem

  • street racer
Ynt: Vw polo 6n hakkında
« Yanıtla #13 : 02 Şubat 2007, 12:43:28 »
cms ye bende 2006 fuarında sormuştum ellerinde olmadığını ama kapora verilirse gelebileceğini sölemişti...150 ytlyi sadece yayları çıkarıp kesmek içinmi istiyor bu ustalar?eğer doğru ise bu çok yüksek bi fiyat bu işlemi kendinizde yapabilirsiniz eğer gerekli malzemeler var ise...yayını kesmek istemeyen arkadaşlar için yayların alt ve üst baklalarını ısıtırsanız daha iyi yoll tutuşa sahip olursunuz(aracını düşürmeyi düşünmeyenler için...)amortisör konusundada bildiğimiz 20/50 motor yağını güzel bi işcilikle amortisörlere doldursanız..ciddi anlamda konforu çok fazla etkilemeden yol tutuşunuzun arttığını göreceksiniz...kesilmiş yay yada sport yayla orj.amortisör kullanmak aracın standart halinden çok daha tehlikelidir düzde yol tutuş iyidir fakat bizlere lazım olan virajlarda sekme yapar...arkadaşım 325 ytlye woghland ın 3.5 helezonunu getirebileceğini sölüyor en geç 2 ay zarfında isteyen varsa yardımcı olurum...