Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler  (Okunma sayısı 6032 defa)

Çevrimdışı jepak

  • 1997 polo hb
arkadaşlar malum bizim poloların stop sorunu var. forumda da epey fazla konu var bununla ilgili. şahsen bende bu sorunla uğraştım ve sonunda hallettim ama bu süreçte kazıklandım hatta dolandirildim da diyebilirim. dolayısıyla' ben ettim siz etmeyin ' düşüncesiyle stop sorunlarıyla karşılaşıldığında neler yapılması gerektiğine dair tecrübelerimi aktarmak istiyorum.

sizler de bilgilerinizi ve tecrübelerinizi yazarsanız iyi bir rehber olmuş olur.

eğer aracınız trafik ışıklarında dururken, dönemeçlere girerken , frene bastığınızda, ya da düz yolda giderken aniden duruyorsa hatta stop ettikten sonra 10-15 dakika çalışmıyorsa sizi eğlenceli (!) günler bekliyor.

1-ustaların ilk aklina gelen boğaz kelebeği. kelebeği temizletin. adaptasyonunu yaptırın.   
2-distribütörü kontrol ettirin. imkanınız varsa yenisini taktirin ve 2-3 gün denemek için izin isteyin ve ondan sonra alın.
3-indiksiyon bobinini kontrol ettirin. arızalıysa yenisini alın.
4-bunun dışında küçük bir ihtimal de olsa müşir de bu soruna sebep olabiliyormuş.
5-diğer işlemleri yapmanıza rağmen geçmediyse beyini test ettirin. eğer test sonucunda beyin arızasi veriyorsa hemen yaptırmayın ! 2-3 değişik beyin ustasına daha gösterin..sonuç değişmezse mecbur yaptıracaksınız.

boğaz kelebeği 300 lira civarında.
distribütör çıkma 120-150. çin malı yenisi 130 civarı ama çin malını kimse önermiyor ne kadar doğrudur bilmiyorum.
indiksiyon bobini de 60-70 civarı.
beyin tamirinde ise 300 den 1 milyara kadar fiyat soyleyen oldu.
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2009, 03:08:10 Gönderen: jepak »

Ynt: Stop sorunlarında sırayla yapılması gerekenler
« Yanıtla #1 : 18 Ocak 2009, 01:57:27 »
    jepak öncelikle nekadar doğru ve akıllıca bir iş yaptığını söyleyerek gerçekten seni tebrik ediyorum. forumda onlarca stop etme sorunuyla ilgili konu ve bir okadarda stop sorunu maduru arkadaşlarımız var. bunlardan biriside tabiki ben oluyorum. bugun kaportacımdan arabayı aldıktan sonra gaz almaya gidene kadar 5 km yolda belkide 20 kere stop ettim çünkü araba benzinde çalışıyordu. bu 20 stopdan 10 tanesi kırmızı ışık 10 taneside youn trafikdeki dur-kalk lar esnasında oldu. ama sürüş esnasında bir sorun yok. bugun arabayla duvara girip kaskodan parasını almayı bile düşündüm. bu mesajı gördüğüme belkide hiçkimse kadar ben seviniyorum. ama bir okadarda sinirden ağlamak üzereyim. 5 km yolda 20 stop demek bence arabasını çok seven bir insanın çıldırma sebebidir.
     benim sorunuma gelince bunu kimsenin çözebileceğini sanmıyorum. herkez farklı birşey söylüyor. bir araç lpg de stop etmezken neden benzinde stop eder? kimse bilmiyor. ustalar enjeksiyon, benzin filtresi veya pompası diyor. ama lpg de aşırı bir silkenme sornum var özellikle 2. vitesde. kısacası arabam adına hiçbirşey yolunda değil...

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #2 : 18 Ocak 2009, 15:02:13 »
lpg de stop etmeyipte benzinde ediyorsa benzin otomatiğin bozuk olabilir yada depo tarafındaki ince elek gibi olan filitresi tıkanmış olabilir

Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #3 : 18 Ocak 2009, 15:39:13 »
benzin otomatiği benzin pompasımı oluyor?

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #4 : 18 Ocak 2009, 15:43:56 »
benzin otomatiği benzin pompasımı oluyor?
evet

Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #5 : 18 Ocak 2009, 16:11:31 »
bende bir enteresan sorun daha var. ozmo özellikle senin bunu bilebileceğini umuyorum camlar zaten kapalıyken 2 camı birden kapatmak istediğimde devir rolanti olan 800 den 600 e düşüp tekrar çıkıyor. her 2 cam kapama tuşuna aynı anda basışımda bunu yapıyor.
bu duzensizliğin aynı zamanda stopla ilgisi olabilirmi?

Çevrimdışı ozmo

  • 96 Polo 1.6
Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #6 : 18 Ocak 2009, 17:00:44 »
bende bir enteresan sorun daha var. ozmo özellikle senin bunu bilebileceğini umuyorum camlar zaten kapalıyken 2 camı birden kapatmak istediğimde devir rolanti olan 800 den 600 e düşüp tekrar çıkıyor. her 2 cam kapama tuşuna aynı anda basışımda bunu yapıyor.
bu duzensizliğin aynı zamanda stopla ilgisi olabilirmi?
aynen onla ilgili

Çevrimdışı jepak

  • 1997 polo hb
Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #7 : 19 Ocak 2009, 01:18:00 »
o bahsettigin bende de oluyor ama fazla üzerinde durmamistim. fanı çalıstırdıgımda da oynama oluyor. normal degil mi bu?

Çevrimdışı vw6n

  • Otomobil
    Toyota auris
    Şehir
    İstanbul
  • vw6n
Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #8 : 19 Ocak 2009, 01:21:15 »
Boğaz kelebeği elektirikle çalıştığı için başkabi sistem çalışınca elektirik düşüyor bu nedenle kelebeğin elektiriğide düştüğü için biraz oynama yapıyor mesela 2 camı birden açarken tavan lambasını açın bakın ışığı kısılıyor.

Ynt: Stop sorunlarında sırasıyla yapılması gerekenler
« Yanıtla #9 : 27 Ocak 2009, 22:49:59 »
araçları durduk yerde stop edenlere bir sorum var. arabanız ne şekilde stop ediyor?
soruna burdan yaklaşmayı dusundum. mesela benm arabam tık diye gidiyor. sanki ateşleme birden kesiliyormuş gibi. hani mesela benzin pompası sorunlu olsa birkaç defa tekleyip stop ederdi gibi düşündüm. haksızmıyım?