Gönderen Konu: KRANK FİLTRESİ??  (Okunma sayısı 4850 defa)

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
KRANK FİLTRESİ??
« : 27 Ağustos 2012, 20:44:50 »
Mrb.arkadaşlar geçenlerde ustam k.boğazın oraları sökerken dikkatimi birşey çekti.Kısa bir hortum boğaz altında biryere bağlı w ucu yukarıya doğru açık şekilde idi.biraz araştırdım kimisi sıcak hawa buharı için kimi de yağ buharı için diyor.sonra forumlara baktım bazı ark. açık hawa filtre uygulamasına yardımcı boru ile bağlayıp ucuna krank filtresi takıyorlarmış.Ben de K&N filtre uygulaması yapıcam y.dışından gelince.O hortumu aynı boş şekilde bırakmalımıyım yoksa benim araç için başka bir uygulama yapmalımıyım.Aydınlatır hatta resimli anlatım paylaşabilirseniz sewinirim arkadaşlar.. (Temsili foto ekledim)  Saygılar...

« Son Düzenleme: 01 Eylül 2012, 12:54:06 Gönderen: bluerose1 »
Red Machine!!!

Logged

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #1 : 27 Ağustos 2012, 21:06:43 »
Hortumu aşağıya doğru çevirerek ucunu açık bırakabilirsin. Ama hatırladığım kadarıyla yanma odalarını yağ buharı ile yağlandığını duymuştum.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #2 : 27 Ağustos 2012, 21:08:54 »
Orj.tırnakları ile hortum yukarı doğru duruyor w ucu açık.Resim çekemediğim için tam anlatamıyorum ama bilen arkadaşlar bu konuda tecrübelidir...
Red Machine!!!

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #3 : 30 Ağustos 2012, 22:43:52 »
Hortumu aşağıya doğru çevirerek ucunu açık bırakabilirsin. Ama hatırladığım kadarıyla yanma odalarını yağ buharı ile yağlandığını duymuştum.
:tamamdir
normal filtre altında o hortumun girdiği yeri var arkadaşımında dediği gibi boğaz kelebeği + yanma odası yağlaması yapar, boş bırakırsan ve hortum ucu yukarıda kalırsa kaloriferi açınca içeri yağ  kokusu gelecektir. illada boş bırakacaksan biraz daha uzun bir hortumla ucu aşaya gelecek şekilde ayarla ama asıl amaçlarını yapsa daha iyidir yinede karar senin...
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #4 : 31 Ağustos 2012, 13:49:30 »
O hortum tamamen çevresel nedenlerden dolayı hava filtresine bağlanmıştır. Amacı yağ buharının motorda yakılarak çevreye salınmasını önlemektir. Çevreye yararı, boğaz kelebeği ve manifolda zararı vardır. Boğaz kelebeği kirlenmesi ve manifoldun içinin zamanla biriken yağ ile kaplanmasına yol açar. Hortum açık bırakılırsa ön cam zamanla yağlanır, içerisi leş gibi yağ kokar. Araca özel hava filtre kitlerinde o borunun gireceği yeri yaparlar. Kendiniz yaparsanız o boruyu başka bir boruya bağlayarak aracın ön-alt kısmına uzatın o zaman içeriye koku girmez. Krank filtresi çok çabuk tıkanıyor, ben taktım 1 gün sonra geri çıkardım.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #5 : 01 Eylül 2012, 13:06:20 »
Teşekkür ederim arkadaşlar.Peki boruyu aracın ön tarafına cama w içeriye giren hawaya yakın olmayacak şekilde uzatıp ucuna filtreyi bağlasam o zaman çıkan yağ buharını bir nebze olsun tutar mı yoksa ucunda filtre olduğundan geriye doğru ters bir hawa akımı w zararı olurmu. Kaan w atego beyin açıklaması arasında kaldım. Dışarda bırakınca hortumu K.boğaz yağlaması yapmayacağından aşırı bir zarar söz konusu da olur mu acep? 
Red Machine!!!

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #6 : 01 Eylül 2012, 22:16:11 »
Boğaz gelebeği yağlanmaması gereken bir parça :) Yağlanırsa temizlenmesi gerekir yoksa rolanti düzensizliğine yol açar. Genel Vw lerin kronik sorunudur bu. O hortumu camdan uzak bir yere su almayacak ve sıcaktan yanmayacak şekilde ucu açık bile çekseniz herhangi bir zararı olmaz. Filtre bende tıkanıp buhar geçirmemeye başladı, ben de 1.5 metre hortum ile yere bakacak şekilde çıkışı verdim. 1.5-2 sene oldu hala aynı şekilde kullanıyorum. Dikkat edilecek noktalar ucu açık olacağından su almayacak ve yanmayacak şekilde ucu aşağıya dönük olarak ayarlanması hortumun ucunun. Tabii ön camdan uzak olacak. Tavsiyem moıtorun arka taraflarından hortumu motor boşluğunun soluna alıp oradan sol ön fara kadar uzatıp aşağı vermeniz.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #7 : 02 Eylül 2012, 09:50:45 »
Çok teşekkür ederim... :tamamdir
Red Machine!!!

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: KRANK FİLTRESİ??
« Yanıtla #8 : 02 Eylül 2012, 14:11:11 »
Rica ederim :)