Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 574604 defa)

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #84 : 06 Nisan 2007, 08:16:49 »
sıcak ve soğuk hava alma için 2 bağlantı var soğuk hava için çamurluk sıcak hava için egzos manifoldunun üstü tercih edilmiş o 2 borunun birleştiği yerde bir kapak var havanın sıcaklığına göre yada motorun sıcaklığına göre cıva ile açılıp kapanıyor ve  motora sıcak yada soğuk hava gönderiyor...

Logged

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #85 : 06 Nisan 2007, 21:45:32 »
valla ben karışmam soğuk yada sıcak hava yollarsa yollasın bendende selam söylesin  ama niye adamlar motoro sıcak hava girerse performans düşer diyolar. hani birisi sorar -arabama açık hava filtresi takıcam ne takayım? diye..cevap gelir -tak ama sıcak hava almasına izin verme yoksa rabanın performansı düşer hee.böle konuşmalar geçiyor insanların arasında tuhaf!

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #86 : 06 Nisan 2007, 21:52:51 »
manifoldun üzerindeki metal kapak sıcaktan rengi deyişmiş onu çıkarıp nikelaja verecektim somunlar sıcaktan  pastan kaynamış sökerken birinin kafası koptu ucu içerde kaldı birisi söküldü alttakide biraz aşşağıda onuda sökersem onunda kafası kopar diye sökmekte biraz tereddütlüyüm içinde kalırsa somunun kafası onu nasıl çıkaracam matkap oraya girmez radyatör falan dağıtmamlazım pas sökücü sıkıp deniyecem bakalım zaten açık hava filtresi takacam ozaman bi fonksiyonu kalmayacak boru deliğinide kapatıp orjinal bişeyler yapmayı düşünüyorum

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #87 : 06 Nisan 2007, 21:58:00 »
Daha güzel açıklamalarda bulabilirsin.
 İçeri giren havadaki moleküllerin yoğun olması en önemli faktördür. Soğuk hava sıcak havadan çok daha yoğundur. İçeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli, üretilen güç ve tork da o derece yüksek olur. Otomobillerin soğuk havada daha iyi performans göstermelerinin ve hava filtrelerinin soğuk hava alacak şekilde monte edilmesinin sebebi de budur. (otomarket)






Durduk yerde sıcak hava göndermiyor motora mesela ilk çalıştırdığında motora sıcak hava göndererk daha çabuk ısınmasını sağlıyor.


Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #88 : 06 Nisan 2007, 22:02:08 »
manifoldun üzerindeki metal kapak sıcaktan rengi deyişmiş onu çıkarıp nikelaja verecektim somunlar sıcaktan  pastan kaynamış sökerken birinin kafası koptu ucu içerde kaldı birisi söküldü alttakide biraz aşşağıda onuda sökersem onunda kafası kopar diye sökmekte biraz tereddütlüyüm içinde kalırsa somunun kafası onu nasıl çıkaracam matkap oraya girmez radyatör falan dağıtmamlazım pas sökücü sıkıp deniyecem bakalım zaten açık hava filtresi takacam ozaman bi fonksiyonu kalmayacak boru deliğinide kapatıp orjinal bişeyler yapmayı düşünüyorum

onun rengi sıcaktan değiştiğini sanmam üzerine yağ dökülmüş gibi duruyor, sökerken kırman normal somunları bir arkadaşta kırmıştı, o kapağıda sökebilirsin zaten ölede kullansan kaput altı biraz daha ısınır zaten header takarsan öle bi kapak olmicak ama madem açık filtre takıcan o kapağı boya yada çıkma al.

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #89 : 06 Nisan 2007, 22:23:11 »
hım ilk çalıştığında sıcak hava girmesi ve buna bağlı olarak motorun ısınması olayı aklıma gelmedi sağolasın şakır şakır cevapladın valla :) o kapak olayına gelince şimdiki hava filştresinin sıcak hava hortumunun takıldığı ucu kesip oraya yuvarlak bi parça kaynatıp deliği kapatacam üzerni gözelce taşlayıp nikelaja vericem kapak olmazsa orası göze hoş durmaz diye düşünüyorum.evet yağ dökülmüş olabilir aldığımda öyleydi.cevaplar için tekrar teşekkür edecem

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #90 : 21 Nisan 2007, 22:15:12 »
beyler geçenlerde temişlemiştimya boğaz kelebeğini devir hoplayıp zıplıyordu gecen hafta enişteme verdim edirneye gitti geldi bugün baktım düzelmiş sanki 10un biraz üstünde rolanti.size bi tavsiye temizlerken bi hata yaptım alttaki resimde 3 nolu bölüm yani gaz telinin takılıolduğu yer onu elinizle çevirmeyin kelebeği açmak için ayar bozuluyo bunun yerine 1 ve 2 nolu vidaları çıkarın öyle temizleyin elektrik soketinide çıkarmayın adaptasyon yapmamak için.

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #91 : 24 Mayıs 2007, 16:42:51 »
boğaz kelebeği ayar tutmuyor ise değiştirmekten başka çare var mıdır?


siemens de vdo yu satın almış artık siemens marka piyasadaki kelebekler, yetkili servisin yarı fiyatına yedek parçacılarda mevcut.

Çevrimdışı TuningLINE

  • İleti: 2943
  • Polo Community
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #92 : 25 Mayıs 2007, 09:27:42 »
bizimde başka çaremiz kalmamıştı ve Siemens almıştık önceki sayfalardada yazmıştım zaten biliyorsun
sen ne kadara buldun fiyatı nedir? biz 300 ytl ye almıştık
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Çevrimdışı UuR

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #93 : 25 Mayıs 2007, 09:40:59 »
bu haber cok güzel siemens şimdi 150 lira falan mı?

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #94 : 25 Mayıs 2007, 12:04:47 »
kendi sorumu kendim cevaplim, hayır değiştirmeye gerek yok boğaz kelebeğini beyni aldatmak çok kolay elinizde düzgün bir boğaz kelebeği olması yeterli herangi başka bir polodanda olur 2 dk lık işi var;)



siemens 300ytl .

Çevrimdışı UuR

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #95 : 25 Mayıs 2007, 14:02:17 »
sanırım ankara ostimde 280 di.ama siemens mi vdo mu onu tam bilmiyorum.
benim kide gidici galiba.belki bi kere daha temizlenir.daha fazla gitmez sanırım.ama pek temizletmekte istemiyorum çünki ayarı bozulursa cok zor adapte oluyor.zar zor adapte edilmişti.bakalım gittiği yere kadar.şu hastalıkta olmasa vallahi 10 numara arabalar bence.

Çevrimdışı crazy_fly

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #96 : 30 Mayıs 2007, 01:21:23 »
merhaba arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım bende 2004 polo trendline var bu  yaaw arkadaşlar arabam ara sıra gaz yemiyor  normal gidiyorum genelde sehir içinde oluyor giderken epc lambası yanıyor devir saati bi yükseliyor bi alçalıyor kendi kendine stop ediyorum 5 dk bekliyorum çslıştırıyorum normal ama daha sonra gene yapıyor bide emme manifoltuunda bi hava kaçağı varmı bundan yaparmı yoksa kelebek sorunummu var benimde bana bi yardımcı olun gözünüzü seveyim çözemedi kimse yakacam arabayı en son servise gittim o değişecek bu değişecek bi liste çıkarttılar arabayı hediye etmemi istermisiniz dedim bende :D şimdiden teşekkürler

Çevrimdışı polo66

  • İleti: 6
  • YA SEV YA SUS.........
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #97 : 03 Haziran 2007, 00:32:50 »
Selam arkadaşlar. Ben msjlarınızı bi süredir okuyodum.Ama şimdi aranıza katılmam şart oldu.Benimde Boğaz kelebeği bummladı.  :-[  Ya okadar güzel bi araba ama bu boğaz kelebeği beni canmdan bezdirdi.
Bende 97 1,4 16V polo var. Boğaz kelebeği kafasına göre takılıyo.Temizlettim çıkma aldım ama hala sorun devam ediyo.Ankaradan bu parçayı alabileceğim bi yer tavsiye edebilirmisiniz. Bu simens falan demişler arkadaşlar.. Nasıl alabilirim yeni boğaz kelebeğini.
Ve birde simens taktıran varmı acaba performansı nasıl. İş yaparmı..
Sevgiler......... 8)
YA SEV YA SUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS