Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 362177 defa)

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #602 : 07 Mart 2014, 07:49:41 »
arkadaşlar;

rölantide stop etmesi birçok sebepten olabilir. bunlardan polo denince akla gelen ilk önce boğaz kelebeği. (aslında tam olarak boğaz kelebeğinin arkasında bulunan rölanti sensörünün önüne pislik geldiğinde beyne yanlış bilgi gönderir.) bundan mütevellit öncelikle bunun temizlenmesinde fayda var. temizlikteki en önemli kural balata spreiyi ile temizleyin ve kesinlikle iyice kurulayıp ip parçası falan kalmasın.

düzelmediyse ısı sensörüne biraz daha yoğunlaşmak lazım. genelde motor soğukken rölantide stop etme sorunu bundan kaynaklanır. ısı sensörü ısıyı algılıyamıyorsa beyne yanlış sinyal gönderir beyinde rölati sensörüne yanlış sinyal gönderir. ısı sensörünü sadece değiştirme yöntemiyle anlayabilirsiniz (25-30TL civarındadır.)

halen düzelmediyse lamda sensöründen şüphelenmek lazım. bu çok nadir karşılanır hatta bu aşamaya kadar işiniz çözülmüş olur.

hellfire39 arkadaşım. araç beyni arızalı olsa zaten beyin arıza kodunun verir. ben sizin sorununuzun halen boğaz kelebeğinde olduğunu düşünüyorum. bence temizletmek yerine değiştirmenizi tavsiye ederim. tabi adaptasyonda gerekecektir.

polo araçlarda bu klasik bir sorundur çünki motor hava tahliye hortumu boğaz kelebeğine çok yakın en ufak yağlı buharı kelebeğe atıyor zamanla rölanti sensörünün önü kapanıyor veya kelebek zor dönecek konuma geliyor. bundan mütevellit polo araçlarda bu olay klasik duruma gelmiştir. malesef bunun bir çözümü yok.

Çevrimdışı fatihfurkan

  • Otomobil
    97 polo 6n
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #603 : 16 Mayıs 2014, 02:52:55 »
arkadaşlar merhaba aranıza yeni katildim aynı sorun bendede oldu tamirci boğazın değişmesi gerektiğini soledi 750 tl verdik ama düzelmedi defalarca gittim fakat netice alamadım başka servise gittim oda beyin fabrika çıkışı hatalı  oldugunu  değişmesi gerektiğini 3.500 tl olduğunu soledi  beyinle ilgili bilgisi olan varsa  lütfen paylaşın aracım 97 polo 6n saygılarımla

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #604 : 19 Mayıs 2014, 14:02:57 »
arkadaşlar;

rölantide stop etmesi birçok sebepten olabilir. bunlardan polo denince akla gelen ilk önce boğaz kelebeği. (aslında tam olarak boğaz kelebeğinin arkasında bulunan rölanti sensörünün önüne pislik geldiğinde beyne yanlış bilgi gönderir.) bundan mütevellit öncelikle bunun temizlenmesinde fayda var. temizlikteki en önemli kural balata spreiyi ile temizleyin ve kesinlikle iyice kurulayıp ip parçası falan kalmasın.

düzelmediyse ısı sensörüne biraz daha yoğunlaşmak lazım. genelde motor soğukken rölantide stop etme sorunu bundan kaynaklanır. ısı sensörü ısıyı algılıyamıyorsa beyne yanlış sinyal gönderir beyinde rölati sensörüne yanlış sinyal gönderir. ısı sensörünü sadece değiştirme yöntemiyle anlayabilirsiniz (25-30TL civarındadır.)

halen düzelmediyse lamda sensöründen şüphelenmek lazım. bu çok nadir karşılanır hatta bu aşamaya kadar işiniz çözülmüş olur.

hellfire39 arkadaşım. araç beyni arızalı olsa zaten beyin arıza kodunun verir. ben sizin sorununuzun halen boğaz kelebeğinde olduğunu düşünüyorum. bence temizletmek yerine değiştirmenizi tavsiye ederim. tabi adaptasyonda gerekecektir.

polo araçlarda bu klasik bir sorundur çünki motor hava tahliye hortumu boğaz kelebeğine çok yakın en ufak yağlı buharı kelebeğe atıyor zamanla rölanti sensörünün önü kapanıyor veya kelebek zor dönecek konuma geliyor. bundan mütevellit polo araçlarda bu olay klasik duruma gelmiştir. malesef bunun bir çözümü yok.

basıcboy ALLAH razı olsun yardımcı olmuşsun yazılarında...
şuanki durumu anlatayım
dalgalanma stop etme varken gürcistana geçtim benzin lt:2.5tl lpg: 2tl bunları fulledim oradada arıza tespite soktum lmbda sensoru arızası verdı ancak ben arızalı oldugunu dusunmuyorum adaptasyona ıhtıyacım var kelebegı sokup temızledım adaptasyon yap gıdeyım dedım ama yapmadı anlaşamadık 30LARİ yani 40tl aldı bende bastım TC'YE karsa muayenem vardı bu arada 150 km benzınle yol aldım ve fullemeden once wurth benzın katkısı kattım. Karsa geldım baktım dalgalanma stop etme durdu :) hadı tupu açalım dedım ozaman bu sefer çok degıl ama dalgalanma başladı. 4 usta gezdıkten sonra bılgısayara bagladık usta hallettım tmm dedı bende sevındım hatta çok mutlu oldum derken yarım saat sonra dıreksıyonu cevırırken stop ettı bu arada gaz pedalıma ınceden dokunurken dalgalanma var... motor tıtreyerek çalışıyor gerı dondum ustaya benım yapıcagım bırsey yok gıt tupcuye deyınce delı oldum gıttık tupcuye ama benım lpg NLP imiş markası kımse bağlayıp bakamadı.
yapcak bıse yok karsta usta yok dedım hadı tuvturke polom gırdı cıktı hop arka fren ve el freni tutmuyormuş Kİ 3 USTA FRENLERDE SORUN YOK DEDI
 yani değerler şöyle
1.AKS   SOL      SAĞ        SAPMA                    2.AKS    SOL        SAĞ       SAPMA             ELF RENİ    SOL         SAĞ          SAPMA
            233.0   230.0        1                                       170.0     79.0          54                                     143.0      101.0       29

SİZCE BALATALARMI BİTMİŞTİR?

KARS SANAYİDE USTA YOK ARKADAŞLAR HELE OTO PRATİK VAR KARSTA KAZIKÇI BİRYERİ YAPARKEN BİR YERİ BOZAN BİR İŞLETME GİTMENİZİ TAVSİYE ETMEM

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #605 : 19 Mayıs 2014, 17:04:01 »
arka frende sapma çok fazla, arka fren merkezleri farklıdır muhtemelen benim de başıma geldi, silindir çapları farklıdır, yanlış merkez takmışlardır, sağlam frenciye gidin benim de aynı sorundan 1. muayeneden kaldım 2. de yaptırıp geçtim. ustalar da birşey yok frende diyip geçiyor, anlamıyorlar fren merkezinden, çaptan falan.

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #606 : 19 Mayıs 2014, 18:55:36 »
birde arka sağ bilyayı değiştim onunda bir etkisi varmıdır acaba?

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #607 : 19 Mayıs 2014, 19:42:21 »
o sapma, dediğim şeydendir, fren merkezleri farklı silindir çapları değişik büyük ihtimalle, kampanalar sökülünce aynı mı değil mi görülür, işten anlayan frencinin görmesi lazım.bilyadan olmaz.

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #608 : 19 Mayıs 2014, 20:04:16 »
anladım ama şuan mahrumıyet bolgesındeyım sadece bırtane tamırcı var o ne derse o peki anlaşılabılcek gozle gorulur bır arıza olabılırmı?

Ynt: Polo Boğaz Kelebeği sorunu
« Yanıtla #609 : 30 Haziran 2014, 18:48:57 »
tamircilere inanmayın arkadaşlar benim 1.4 16v 97 polomda rölanti 1000 ile 2000 arasında gidip geliyordu. tamirci beyler baktı boğaz kelebeği değişmeli dendi. tamam dedik allatan parça bulunmadı. bu arada termostatta bozuktu. tamirciye bunun sebebi hararet müşiri olabilir mi? defalarca sormama rağmen hayır denildi. 30 tl parça değiştir dedim değiştirdim ve akşam akünün kutup başını söktüm sabaha  tekrar taktım rölanti problemi şükür bitti ve rölanti çubuğu 10 ile 9 arasında görmeyeli 3 ay beklemek bu kadar zor olmamıştı. SEBEP 30 TL LİK HARARET  MÜŞÜRİ....

Çevrimdışı emrecan19031985

    Şehir
    Ankara
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #610 : 05 Temmuz 2017, 15:14:36 »
ARKADAŞLAR BENİM ARABANIN Kİ BOZULDU. TAMİRİ İMKANSIZ VEYA DÜZEN VERMEZ DEDİLER. ARAŞTIRIRKEN BU USTAYI BULDUM VE ARAÇ DÜZELDİ DÜŞÜNEN OLUR İSE BİLGİLERİ AŞAĞIDA.

ANKARA İVEDİK 88 OTO 1. BÖLGE 1560 SOK. NO:8 DE MAHMUT USTA VAR. KELEBEK BOĞAZ TAMİRİNİ GARANTİLİ OLARAK YAPMAKTADIR.
MAHMUT USTA CEP: 05425964794